DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> incalzirea motorului, why?

Enoiu Silviu
post 13 Feb 2006, 14:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 12 February 06




vara este normal sa se supra incalzeasca motorul si sa porneasca electroventilatorul dar pe vremea asta nu este normal imi explica si mie cineva.nu tot timpul are momente cind se ridica acul de la apa dar cind merg cu ea coboara


--------------------
Dacia Solenza 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 13 Feb 2006, 15:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In primul rand trebuia sa mai cauti si tu ca s-a mai discutat si ai fi putut posta intr-un topic asemanator . Apoi :
1.Nu este normal sa se supra-incalzeasca motorul indiferent de anotimp . Masina este prevazuta sa functioneze in aceste regimuri de temperatura . Daca temperatura creste prea mult , atunci inseamna ca nu este facuta aerisirea si exista aer pe circuit . Mai poate fi de vina si amestecul de antigel cu apa distilata . Antigelul isi pierde priprietatile in timp si trebuie schimbat dupa maxim 3 ani sau i caz de nefolosire mai repede .
2.Electroventilatorul porneste si la o functionare normala a motorului si nu neaparat in regimuri de temperatura inalta exterioara . Nu uita ca Solenza nu are elice de racire pe cureaua de accesorii asa cum aveau masinile mai vechi ( Daciile pana in 1999 ) , si singura racire a motorului este prin lichidul de racire , care , daca nu are destul flux de aer care sa-l raceasca , atunci porneste si electroventilatorul pentru a scade temperatura lichidului de racire la valori normale .
3. Se poate intampla sa porneasca electroventilatorul si daca este temperatura scazuta afara , daca masina mai mult sta la semafor , in coloana si nu are aprte de flux de aer rece in fata masinii .
4.Temperatura apei este normal sa fie pe la mijlocul scalei temperaturii . In anotimpul rece de obicei variaza intre 1/4 si 2/4 din scala.
Daca se observa cresterea pana la puntul rosu este bine sa se dea drumul si la aeroterma , pe caldura si astfel se mai scade putin acea temperatura . Dar , repet , nu este normal si este bine sa se verifice circuitul .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Enoiu Silviu
post 13 Feb 2006, 15:23
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 12 February 06




QUOTE(marius80_eugen @ 13 Feb 2006, 13:14)
In primul rand trebuia sa mai cauti si tu ca s-a mai discutat si ai fi putut posta intr-un topic asemanator . Apoi :
1.Nu este normal sa se supra-incalzeasca motorul indiferent de anotimp . Masina este prevazuta sa functioneze in aceste regimuri de temperatura . Daca temperatura creste prea mult , atunci inseamna ca nu este facuta aerisirea si exista aer pe circuit . Mai poate fi de vina si amestecul de antigel cu apa distilata . Antigelul isi pierde priprietatile in timp si trebuie schimbat dupa maxim 3 ani sau i caz de nefolosire mai repede .
2.Electroventilatorul porneste si la o functionare normala a motorului si nu neaparat in regimuri de temperatura inalta exterioara . Nu uita ca Solenza nu are elice de racire pe cureaua de accesorii asa cum aveau masinile mai vechi ( Daciile pana in 1999 ) , si singura racire a motorului este prin lichidul de racire , care , daca nu are destul flux de aer care sa-l raceasca , atunci porneste si electroventilatorul pentru a scade temperatura lichidului de racire la valori normale .
3. Se poate intampla sa porneasca electroventilatorul si daca este temperatura scazuta afara , daca masina mai mult sta la semafor , in coloana si nu are aprte de flux de aer rece in fata masinii .
4.Temperatura apei este normal sa fie pe la mijlocul scalei temperaturii . In anotimpul rece de obicei variaza intre 1/4 si 2/4 din scala.
Daca se observa cresterea pana la puntul rosu este bine sa se dea drumul si la aeroterma , pe caldura si astfel se mai scade putin acea temperatura . Dar , repet , nu este normal si este bine sa se verifice circuitul .
*


corect ca nu are voie sa se supraincalzeasca dar vara la 40c vrei sa spui ca masiat ta nu se supraincalzeste daca sta la semafor mai mult.electroventilatorul porneste cind trebuie si vara si iarna.dar eu am spus ca nu este normal pe vremea asta cind sunt 0c sau pina in 10c sa se incalzeasca motorul.iar amestecul de antigel este facut jumi juma cum se face(normal ar trebui facut dupa temp.de afara )


--------------------
Dacia Solenza 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 13 Feb 2006, 15:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(marius80_eugen @ 13 Feb 2006, 15:14)
...
Daca se observa cresterea pana la puntul rosu .....
*



Care punct rosu ? La mine ( la masina, bineinteles biggrin.gif ) nu exista punct rosu pe scala de temperatura...

This post has been edited by GABY IS BACK !: 13 Feb 2006, 15:47


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 13 Feb 2006, 15:54
Post #5


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@Silviu:

De ce nu este normal sa se incalzeasca motoru ? Iarna ? Doara si atunci arde benzina, nu ?

PE loc cand stai este normal sa se incalzeasca mai tare. Electoventilatorul porneste functie de gradientul de temperatura masurat.

LE: depinde si de cum este pompa de lichid de racire: daca este pe cureaua de accesorii, atunci depinde de turatia motorului. Imagineaza ca mergi la drum intins forjat si nu ai probleme cu racirea. Opresi pe loc, dintr-o data scade debitul de agent de racire, acesta este mai incalzit decat atunci cand mergeai, porneste electroventilatorul ca sa compenseze gradientul de temperatura.

This post has been edited by Smeagol: 13 Feb 2006, 15:58


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nairam
post 13 Feb 2006, 16:43
Post #6


Posesor de bebelus...


Group: Members
Posts: 570
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Da da asa este..... biggrin.gif ... Am patit-o si eu .. iar fenomenul s-a desfasurat cam asa: Am mers pe autostrada cam 3 ore in mod constant cu 140 cu a/c-ul pornit (era vara peste 40 Grade Celsius) iar in mometul in care am oprit masina electroventilatorul NU mergea iar capota era rece .... Ei bine dupa 10 minute de stationare .... cu motorul oprit ... capota frigea de nu mai puteai tine mana pe ea si pornise si electromotorul .... desi masina se afla stationata la umbra ....

Edit:
Concluzia este ca in timpul mersului fluxul de aer ajuta foarte mult la racirea motorului ... iar cu motorul oprit nu mai era nici un flux nici de aer nici de apa si a pornit electroventilatorul ..... ca sa raceasca si el ce poate ....
Scuzati-mi atehnicitatea ..... biggrin.gif .. dar nu sunt mecanic ... fac si eu niste constatari empirice in speranta ca va ajuta ....

This post has been edited by nairam: 13 Feb 2006, 16:48


--------------------
Toyota Avensis 2009 Executive - 1.8 129 horses
Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....

Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 13 Feb 2006, 20:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




Maaaaaaai, vrei sa spui ca a pornit electroventilatorul cand masina nu era in pornita, dupa 10 minute de stat in soare, las-o ca macane. Nici in Sahara nu se intampla asta. Poate a mai functionat electroventilatorul timp de 10 min dupa ce ai oprit masina. Asa mai merge ca raceste lichidul de racire pana la temperetura "prag", moment cand se opreste din functionare electroventilatorul. Cum spui tu, in parcarile supraexpuse la soare toate masinile ar trebui sa zumzaie ca niste bondari. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 13 Feb 2006, 20:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




QUOTE(danygaro @ 13 Feb 2006, 22:08)
... Cum spui tu, in parcarile supraexpuse la soare toate masinile ar trebui sa zumzaie ca niste bondari. biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif
*


Partial are dreptate.Am constatat si eu ceva asemanator si nu numai la Dacia. La temperaturi exterioare peste 30.Poti sa verifici singur.Opreste motorul cald si lasa contactul pus sau pne-l din nou dupa un minut. Ai sa vezi ca in cateva zeci de secunde temperatura creste si cu doua liniute chiar si iarna;probabil cand lichidul de racire nu mai circula in motor metalul fiind inca fierbinte. temperatura lichidului ramas in motor (care e o cantitate mica) creste rapid.Senzorul de t fiind in chiulasa da comanda de activare a electroventilatorului.Ce nu cred e ca a pornit abia dupa 10 min. La mine porneste in cateva zeci de sec.
Cu stima
bion


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Feb 2006, 11:19
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului !
La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca .
In orice parcare supra-expusa , soarele nu poate sa incalzeasca motorul la acel prag de temp. incat sa declanseze pornirea electro-vent. . Indiferent daca tabla arde de faci mici pe ea , asta nu inseamna ca motorul este la fel de cald . Poate daca vei lasa motorul direct in soare mult timp , se va intampla miracolul , dar ma cam indoiesc . Nu uita ca el porneste la peste 87-90' C parca si este destul de greu sa aduci acea regiune a motorului la aceasta temperatura fara ca si alte piese din motor ( care nu ar fi trebuit sa ajunga la acea temp. ) sa pateasca daune .

This post has been edited by marius80_eugen: 14 Feb 2006, 11:27


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fun-e23
post 14 Feb 2006, 15:29
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 5 February 06
From: Bucuresti




QUOTE
Poate daca vei lasa motorul direct in soare mult timp , se va intampla miracolul , dar ma cam indoiesc . Nu uita ca el porneste la peste 87-90' C parca si este destul de greu sa aduci acea regiune a motorului la aceasta temperatura fara ca si alte piese din motor ( care nu ar fi trebuit sa ajunga la acea temp. ) sa pateasca daune .



Poti propune aceasta verificare la emisiunea MITHBUSTERS Discovery unsure.gif


--------------------
Renault Megane 1.5 80cp 2003
SOLENZA = CEA MAI BUNA DACIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 14 Feb 2006, 16:13
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 14 Feb 2006, 11:19)
Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului !
La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca .
*



dar daca motorul nu e supra-incalzit atunci de ce porneste elctro-ventilatorul?? sa raceasca tabla..? sau poate sa raceasca aerul din habitaclu..
laugh.gif


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosdia
post 17 Feb 2006, 16:27
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 3 December 04
From: Bucharest




QUOTE(marius80_eugen @ 14 Feb 2006, 11:19)
Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului !
La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca .

*



Este vorba despre caldura latenta, pornirea ventilatorului fiind normala.


--------------------
Fluence Privilege 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 21 Feb 2006, 08:22
Post #13


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




cred ca ai vrut sa scrii why nu way. se pronunta la fel dar inseamna cu totul altceva. cine modereaza probleme tehnice? alo! moderatorii! faceti ceva ca ma ia cu ameteala.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 21 Feb 2006, 08:28
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(dragosdia @ 17 Feb 2006, 17:27)
Este vorba despre caldura latenta, pornirea ventilatorului fiind normala.
*



Cred ca merita dezvoltata ideea asta un pic radmasa.gif


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Haiducus
post 21 Feb 2006, 17:01
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 26 April 05




si mie mi s-a intamplat cand era ger de ger si am lasat masina la relanti cam 30 min.

mi se pare normal wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosdia
post 21 Feb 2006, 23:21
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 3 December 04
From: Bucharest




QUOTE(DAVIDK @ 21 Feb 2006, 08:28)
Cred ca merita dezvoltata ideea asta un pic radmasa.gif
*



Deschide manualul de fizica de clasa a X-a si vei gasi toate informatiile despre care ai nevoie.
Daca nu reusesti sa gasesti, iti recomand sa arunci o privire aici de ex. latent heat in timp ce te prapadesti de ras.


--------------------
Fluence Privilege 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 03:58
Forum Renault