Vacuum, ce fac dupa ce il schimb?
![]() ![]() ![]() |
Vacuum, ce fac dupa ce il schimb?
iulik |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 8 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina 1310L
- AB-02-RWK The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw |
|||
andutzu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Ala e avans vacuumatic.Am impresia ca difera putin de la 1300 la 1400. (nu dati cu pietre ca nu stiu sigur). Nu ti-as recomanda sa-l schimbi singur deoarece e destul de complicat de reglat (de schimbat nu prea...) Nu te incurca cu piese vechi, unul nou costa 10ron.
Aaa... inca ceva! De ce vrei sa-l schimbi, esti sigura ca al tau e fisurat? Ca sa vezi daca e bun cel de pe masina, fa urmatorul experiment: Cu motorul pornit, la relanti scoate tubul de plastic care duce spre el.Ar trebui sa se schimbe mersul motorului, sa scata turatia.Daca nu sesizezi nici o diferenta inseamna ca nu lucreaza si ar trebui schimbat sau reglat... |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(andutzu @ 3 Feb 2006, 00:05) [...] Cu motorul pornit, la relanti scoate tubul de plastic care duce spre el.Ar trebui sa se schimbe mersul motorului, sa scata turatia.[...] Dar neaparat dupa ce scotu furtunul, de la capsula sa-l si obturezi, altfel scaderea de turatie poate fi datorata si aerului in plus aspirat pe furtun. Alta metoda, dar e mai complicat pentru tine: capsula are pe corp, pe partea opusa directiei stutului (trebuie sa intorci capsula cu fata nevazuta din poza ta in sus) un orificiu mic. Scoti capacul cu fise, "luleaua" si acel protector-daca mai exista, apoi scoti furtunul din stutul de la carburator si tragi. In acel moment ar trebui ca platina sa se miste intr-un sens cind tragi si sa revina daca astupi furtunul dupa ce ai creat depresiunea. Dupa aceea cu degetul obturezi acel orificiu de pe capsula si tragi, obturezi, moment in care platina se deplaseaza dar nu mai revine-asta arata ca membrana nu e sparta. De reglat e greu fara stroboscop si[/sau macar] fara oarece experienta. This post has been edited by diaconuliviu: 3 Feb 2006, 08:41 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
iulik |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 8 September 05 ![]() |
Ok, atunci nu-l mai schimb daca e greu de reglat. Asta vroiam sa stiu, daca trebuie reglat ceva la el, ca de schimbat ma gandeam ca nu e greu (doar am inspectat locul
![]() This post has been edited by iulik: 3 Feb 2006, 15:27 |
--------------------
Dacia
Berlina 1310L
- AB-02-RWK The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw |
|
zax |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
jaf |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
zax |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Parca consuma mai mult decat in primele luni cand abea o luasem dar e adevarat ca acum si trag mai tare de ea. Avansul e reglat in asa fel incat sa se infiga si nici la pornire nu face probleme dar totusi cand scot furtunasul variatia turatiei este f. mica, aproape insesizabila.
![]() |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
amc |
![]()
Post
#8
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Verifici tu daca se misca platina cand tragi aer din furtun (capatul de la carburator) daca nu se misca, sau foarte putin atunci regleaza tu din dinti aia marind cursa,in sensul dintilor mai mici.
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
zax |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai si cat trebuie sa se miste? Ca asa o reglez la minim (e adevarat ca acum nu e reglata asa ca am avut o problema cand nu mai vroia sa mearga si la service a umblat un idiot la ea. Dupa aia am reglat avansul "dupa ureche" si n-am mai dat-o inapoi ca sa nu-l dereglez. Astept sa vina primavara sa o reglez mai bine, daca n-o adau pana atunci).
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
amc |
![]()
Post
#10
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
oricum cursa acestui avans are o limita fixa si nu deranjeaza daca o face pe toata!
daca e o scadere de turatie sesizabila cand scoti furtunul , e bine reglat. This post has been edited by amc: 4 Feb 2006, 12:57 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
andutzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
QUOTE(zax @ 4 Feb 2006, 11:26) Pai si cat trebuie sa se miste? Ca asa o reglez la minim (e adevarat ca acum nu e reglata asa ca am avut o problema cand nu mai vroia sa mearga si la service a umblat un idiot la ea. Dupa aia am reglat avansul "dupa ureche" si n-am mai dat-o inapoi ca sa nu-l dereglez. Astept sa vina primavara sa o reglez mai bine, daca n-o adau pana atunci). Trebuie reglata cam la al 6-7-lea dinte.Asa ieseau reglate din fabrica. Am citit si intr-o revista TEHNIUM ca ar trebui reglat la al 6-le dinte. Acum depinde de la caz la caz... Daca vrei sa fie treaba sigura 100% iti trebuie un stroboscop. |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
amc |
![]()
Post
#12
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
iti trebuie mai multe si oricum nu sta nimeni la service sa ti regleze tie cu toate sculele un amarat de avans vacuumatic!
This post has been edited by amc: 4 Feb 2006, 15:34 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
andutzu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Mai exista o solutie... iei toti dintii pe rand. Vezi unde merge mai bine (mai pe placul tau) si il lasi acolo. Asta e chiar la indemana tuturor.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(andutzu @ 4 Feb 2006, 21:04) Mai exista o solutie... iei toti dintii pe rand. Vezi unde merge mai bine (mai pe placul tau) si il lasi acolo. Asta e chiar la indemana tuturor. ![]() ![]() exact, rolul avansului vacumatic e sa "simta" sarcina motorului si sa ajusteze timpi de scanteie in functie de aceasta This post has been edited by argon: 4 Feb 2006, 22:03 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LYM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andutzu @ 4 Feb 2006, 14:44) Trebuie reglata cam la al 6-7-lea dinte.Asa ieseau reglate din fabrica. Am citit si intr-o revista TEHNIUM ca ar trebui reglat la al 6-le dinte. Acum depinde de la caz la caz... Daca vrei sa fie treaba sigura 100% iti trebuie un stroboscop. Al meu cred ca e reglat la al 3-lea sau al 4-lea dinte ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu reglati dupa numarul dintilor ca e o prostie..depinde de la caz la caz, sunt multi factori de luat in calcul, elasticitatea arcului, infiletarea parghiei in capsula, pozitionarea excentricului ce limiteaza miscarea platinei mobile...asta cu numarul dintilor merge la o masina, ca o coincidenta se mai poate la inca una doua, dar nu e o metoda de reglare
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 5 Feb 2006, 21:42) Nu reglati dupa numarul dintilor ca e o prostie..depinde de la caz la caz, sunt multi factori de luat in calcul, elasticitatea arcului, infiletarea parghiei in capsula, pozitionarea excentricului ce limiteaza miscarea platinei mobile...asta cu numarul dintilor merge la o masina, ca o coincidenta se mai poate la inca una doua, dar nu e o metoda de reglare ![]() Exact; reglajul as spune ca e bine facut atunci cind delcoul este pe punctul 0/+2, cind obturezi furtunul scade turatia iar incercind sa rotesti delco in sensul maririi avansului turatia scade in loc sa creasca. Asta arata ca vacuumul e setat pe avans maxim. Urmeaza proba de traseu la care accelerarile bruste trebuie sa se faca fara "zbor de platina" (acuma, asta nu e valabila la tendinta de a accelera de la 40 km/h in treapta a 5-a). Daca se intimpla acest fenomen, de "bataie de avans" sau "zbor de platini", se roteste spre dreapta cu un dinte acea rotita crestata si se reface proba. Daca s-a rezolvat, punct. Daca nu, se mai roteste un dinte, si tot asa. Asta doar in cazul in care avansul centrifugal este bine reglat, asigurind curbele corecte. Ce am facut: am inlocuit arcul original cu unul de pompa de benzina. Ei bine, a trebuit sa rotesc la maxim acea rotita, moment in care curba e cea mai buna. Cu arcul original, chiar la minim nu aveam acel "nerv" la accelerare si trebuia sa "dau avans" din delco, ceea ce marea avansul total. Deci, arcurile originale se pare ca sint executate prost. Se mai poate incerca defiletarea tijei cu ochi dar atentie, defiletarea exagerata poate aduce tija in situatia de a sta in numai 2-3 "pasi" de filet, putind fi smulsa de acolo. A, ca si consum 6,4% pe timp de iarna, in complexul: 310 drum + 10 km local in 3 porniri la rece - si asta la M. Ciuc si inca un drum de 35 + 35 km, cu porniri "la rece". This post has been edited by diaconuliviu: 7 Feb 2006, 09:01 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tonyus |
![]()
Post
#18
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Poate sunt cam pe dinafara dar ce arc de la pompa de benzina se potriveste la avans vacumatic?
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Tonyus @ 15 Feb 2006, 13:00) Cel de sub capacul pompei, care tine presata "sita". Nu se potriveste exact, e mai subtire si va trebui sa scoti acea tija cu ochi din capsula, sa potrivesti ochiul pe un dorn de 4-4,5 mm si sa apropii cu un patent capetele ochiului, sa intre in arc. La mine reglajul este la ultimul dinte (arcul comprimat) dar la fiecare se regleaza individual. Iar acea "oala" pe care se sprijina arcul in capsula se intoarce cu concavitatea invers, spre arc, sa-l tensioneze putin. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tonyus |
![]()
Post
#20
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Am gasit acel arc.N-am stiut ca trebuia pusa acea "oala" invers,l-am pus normal,si merge(ce-i drept ca si la mine e la maxim).Dar eu am alta problema poate cam off topic: imi intrerupe (da in nas) la accelerare brusca,in special la rece.Dar cand accelerez lin nu face figuri.Si mai nou la relanti mai trepideaza (cateodata mai merge cu intreruperi).Dar despre aceste probleme poate in alt topic...
This post has been edited by Tonyus: 17 Feb 2006, 12:39 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
stefan_punk |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
un delcou nou fara probleme ,rotitza dintzata cu lant si aprindere ala nea ioan cred ca rezolva problemele costa 3 mil maxim si ai terminat cu multe probleme. Ideea este ca un delcou uzat isi pierde calitatile. La dacia noastra iubita se duce cel mai repede axul, asta costa 400. in fine.Am avut mari probleme cu aprinderea si carburatia si am invatat multe. Imi place mult sa surubaresc pe la masina dar m-am cam complicat cu delcoul, mai bine luam unul nou(1,5mil).O sa imi fac acum in primavara distributia si setul, pana atunci trag de ea si o incerc la cele mai grele probe de supravietuire
|
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#22
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Trepidatiile in relantiu pot fi cauzate si de amestecul prea bogat.Cel putin asa scrie in carte.
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#25
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Da dar daca iti mai "intrerupe" (da in nas) cand accelerezi si mai sta si relantiul cam prost ala e mai mult ca sigur nivel cam mare in CNC.Mai scoate si un miros cam urat la esapament daca e prea bogat amestecul.Iar din cate stiu daca supapele sunt neetanse se aud "pocnituri","rateuri" la turatie mare.
Nu suntem cam off topic...?Daca da atunci imi cer scuze deoarece eu am inceput. This post has been edited by Tonyus: 20 Feb 2006, 20:49 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:55 |