DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> confort de m straina pe dacie? amortizoare?, Fara sa simt toate fisurile de pe sosea?

dkrysty
post 5 Jul 2006, 08:25
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 10 May 05




Ce pot sa fac sa maresc confortul la zdruncinaturi? am micsorat presiunea in pneuri... si am obtinut un confort mai mare... dar nu e suficient...simt totusi fisurile din sosea... dar mai putin acum.
Totusi la gropitze imi zdrangane tot bordul si toata masina! (care intr-o solenta sau logan nu! sa nu mai zic de alte masini mai tari)!
De la ce poate sa fie?
Daca schimb amortizoarele cu unele mai de firma?
Dar nu sunt mai tari alea noi?
Sau sa fi pierdut ulei si sa fie mai joase?
Acestea actuale le-a testat un mecanic dupa metoda te asezi cu fundul pe masina si nu se balanseaza... cica sunt bune...
Reglarea unghilului de fuga are un cuvant de spus?(cam trage stanga...)or putea sa il faca daca nu am schimbat bucsaraia?
Rotile sunt echilibrate! Cap de bara schimbat, teu inpingator, nu am joc la directie...(tocmai am facut ITP-ul)
Sa schimb bucsele? tot acel mecanic spunea ca nu sunt uzate, sau foarte putin...
Ce are o solenta, logan dpdv al amortizarii shok-ului si nu se poate face si la berlina???
Iar daca se poate ce recomandati?
(Vreau sa ma duc la mare si nu vreau sa indur un chin pe atatia kilometri!!!)

Multumesc anticipat!!!

This post has been edited by dkrysty: 5 Jul 2006, 08:31


--------------------
dacia 1310 L berlina 1998 - DB 03 GAO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Jul 2006, 08:45
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
Ce are o solenta, logan dpdv al amortizarii shok-ului si nu se poate face si la berlina???


In primul rand nu au pivoti superiori/bascula superioara, au rulment in capatul amortizorului. Nustiu cum adaptezi asa ceva la 1300/1310, si pe langa asta, nici nu te lasa nimeni.
Despre ce chin vorbesti? pe ce drumuri mergi? pe unde merge eu e foarte comod !

This post has been edited by argon: 5 Jul 2006, 08:49


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 5 Jul 2006, 08:50
Post #3


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Intreaga suspensie de la loogan si slz difera de cea de berlina (suspensie mc-person) ... asa ca imbunatatiri prea mari nu poti face la o berlina... poate amortizoarele puse pe stand nu la "mana mecanicului", elimina toate jocurile din pivoti, bucsi, bielete, caseta etc.... si in primul rand strange toate suruburile bordului... daca nu se schimba nimic asta e... nu poti avea confortul dintr-o masina noua intr-una de 10 ani...

Numai bine!


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedy82
post 5 Jul 2006, 09:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 623
Joined: 13 July 05




QUOTE(argon @ 5 Jul 2006, 09:45)
...au rulment in capatul amortizorului. Nustiu cum adaptezi asa ceva la 1300/1310, si pe langa asta, nici nu te lasa nimeni.
*



Poate imi explica si mie cineva cum e cu rulmentul asta in capul amortizorului blink.gif
Ca eu nu am am auzit pana acuma de asa ceva, ca sa nu mai zic de faptul ca nu prea ii vad utilitatea.


--------------------
Dacia 1300 - B 19 XXX
„Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Jul 2006, 09:04
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cand faci curbe smile.gif jos culiseaza pe pivot, si sus se misca roata cu tot cu amortizor, care culiseaza pe un rulment cu ace situat in partea de sus.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 5 Jul 2006, 12:40
Post #6


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




La viteze mari o masina ca dacia nu are cum sa fie confortabila orice i-ai face .

Este prea inalta si are ampetenajul prea mic .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 5 Jul 2006, 23:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




QUOTE
nu poti avea confortul dintr-o masina noua intr-una de 10 ani...


poa sa aiba si 30 de ani . . . .daca e mercedes . . .tot ca presedintele stai in ea . . .


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 6 Jul 2006, 09:45
Post #8


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




QUOTE(SiloS @ 5 Jul 2006, 15:40)
La viteze mari o masina ca dacia nu are cum sa fie confortabila orice i-ai face .

Este prea inalta si are ampetenajul prea mic .
*




Ecartamentul sau ampatamentul? Ca eu nu am reusit sa-mi dau seama ce ai spus acolo.

Pentru generatia ei berlina este destul de confortabila daca componentele suspensiei (arcuri amortizoare bare detorsiune) sunt in stare buna de functionare. Ai grija man cat de mica lasi presiunea in pneuri, risti sa le uzezi prematur si sa ai consum mai mare de combustibil.


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 6 Jul 2006, 10:03
Post #9


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Ford_V6 @ 6 Jul 2006, 00:40)
poa sa aiba si 30 de ani . . . .daca e mercedes . . .tot ca presedintele stai in ea . . .
*




... da, dar tot mai bine stai intr-un mertz nou decat intr-unul de 10 ani wink.gif


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dkrysty
post 6 Jul 2006, 10:28
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 10 May 05




QUOTE(lucianac79 @ 6 Jul 2006, 10:45)
Ecartamentul sau ampatamentul? Ca eu nu am reusit sa-mi dau seama ce ai spus acolo.

          Pentru generatia ei berlina este destul de confortabila daca componentele suspensiei (arcuri amortizoare bare detorsiune) sunt in stare buna de functionare. Ai grija man cat de mica lasi presiunea in pneuri, risti sa le uzezi prematur si sa ai consum mai mare de combustibil.
*



pai 1,7- 1,8 fata si 1,8 - 1,9 spate... initial pusesem 2,1-2,2 fata si 2,2-2,3 spate.... si topaiam ca un iepure... ca mi se parea mie ca sunt cam lasate... plus ca ma gandeam sa economisesc combustibil, dar nu am simtit nici o diferenta... Problema cu uzura pneurilor... ar fi dar nu cred ca sunt asa lasate... nu? oricum nu mai topai smile.gif))
Care sunt barele de torsiune si de ce influienteaza amortizarea?
In alta ordine de idei... concret! amortizorul impiedica doar balansarea masinii, faza ca te zdruncina ar fi din bucse, pivoti?
In supernova nu imi place decat daca e noua dpdv al confortului... in solentza e alta treaba...
Stie cineva cam ce se schimba (cu liniutza), tot ce tine de amortizarea sokurilor? si o clasificare in ordinea importantei?

Merci anticipat!!!

This post has been edited by dkrysty: 6 Jul 2006, 10:30


--------------------
dacia 1310 L berlina 1998 - DB 03 GAO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Jul 2006, 10:31
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Supernova si Solenta sunt acelasi lucru, absolut identice, inafara de design, deci nu inteleg ce vrei sa zici.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Jul 2006, 12:30
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Preluarea socurilor tine de :
Arcuri
Amortizoare
Cuzineti elastici (bucse)
Geometria suspensiei
Rigidiatea caroseriei.
Nu vrei matale sa faci rost de un scaun de tir, cu suspensie pe perna de aer si sa lasi masinuta in pace?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dkrysty
post 6 Jul 2006, 12:37
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 10 May 05




QUOTE(einstein1984 @ 6 Jul 2006, 13:30)
Preluarea socurilor tine de :
  Arcuri
  Amortizoare
  Cuzineti elastici (bucse)
  Geometria suspensiei
  Rigidiatea caroseriei.
Nu vrei matale sa faci rost de un scaun de tir, cu suspensie pe perna de aer si sa lasi masinuta in pace?
*



...stiu ca e un sfat corect... imi place masinile si trebuie sa-mi gasesc de lucru...
Merci!!!
Iar intre solentza si snova stiu ca e diferenta atat... simte mult mai putin gropile... altfel in curba... poate au alte amortizoare... mai stii...


--------------------
dacia 1310 L berlina 1998 - DB 03 GAO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 6 Jul 2006, 12:48
Post #14


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




Suspensia unui autoturism reactioneaza ca un tot unitar si nu separat, de asta ceea ce afecteaza o parte a suspensie afecteaza si cealalta parte. Suspensia se foloseste de mult la vehicule (a se vedea trasurile si carutele din secolele trecute), sub forma arcurilor lamelare (arcuri foi). Cresterea vitezelor de deplasare a autovehiculelor a marit si oscilatia arcurilor si astfel a aparut necesitatea reducerii frecventei oscilatiilor, astfel a aparut amortizorul. Prin urmare amortizorul are rolul reducerii amplitudinii si numarului de oscilatii ale arcului. Barele de torsiune impiedica rotile de pe exteriorul virajului sa se ridice de pe sol, contribuind prin apasarea pe care o creeaza la viteza cu care roata coboara in cursa descendenta a elementelor suspensiei, in esenta fiind tot un arc. Deci arcul impreuna cu bara de torsiune actioneaza asupra bratelor suspensiei si implicit asupra rotii atunci cand aceasta (roata) se afla deasupra unui gol fortand-o sa se aseze din nou pe sol, amortizorul are "grija" ca aceasta coborare a rotii sa se faca cu o viteza moderata pentru a nu afecta foarte tare, prin socul produs la impactul cu solul a rotii, articulatiile suspensiei (bucsele si pivotii). Amortizorul actioneaza si dupa ce roata a atins solul, reducand dupa cum spuneam mai sus oscilatiile arcului. Amortizoarele folosite in masinile moderne sunt cu dubla actiune, functionand si pe cursa descendenta cat si pe cea ascendenta. Viteza cu care acestea lucreaza depinde de fluidul aflat in interior cat si de supapele amortizorului.

Ca sa raspund mai direct la intrebarea ta, zdruncinaturile nu sunt din cauza bucselor si a pivotilor, ci din prosta functionare a ansamblului amortizor-arc, insa uzura lor afecteaza comportamentul masinii, prin modificare unghiurilor si prin reducerea duratei de viata a rulmentilor.
Suspensia berlinei se aseamana cu cea de pe Nova/Super Nova/Solentza, doar ca principiu general de functionare, dar solutia tehnica adoptata pentru cele doua tipuri de vehicule difera major. Astfel berlina are suspensie independenta cu semipunte de tip paralelogarm deformabil cu brate inegale, iar Solentza/ SN/Nova are suspensie independenta cu semipunte de tip McPharson. Diferenta majora dintre ele este faptul ca la berlina exista doua brate de lungimi diferite care la un capat se prind pe sasiu, iar la celalat capat sunt prinse de portfuzeta. In cazul berlinei prinderea amorizorului este pe bratul superior al suspensiei, alti producatori au adopta si alte solutii. La suspensia de tip McPharson exista un singur brat, fiind sa spunem oarecum echivalent cu bratul inferior de la berlina. Diferenta majora apare prin disparitia bratului superior si prin prinderea amortizorului direct de portfuzeta, de aici si necesitatea rulmentului din capul amortizolrului, evident deoarece portfuzeta se roteste in jurul axului de rotatie compus din axul amortizorului si al pivotului.

This post has been edited by lucianac79: 6 Jul 2006, 13:08


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dkrysty
post 6 Jul 2006, 12:58
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 10 May 05




Multumesc baieti !!!
Inteleg!!! tipul suspensiei e important!!!

Si totusi prin schimbarea amortizorului si a arcului cu unul monroe ex. pe ulei (din cate am auzit e mai moale), o sa maesc confortul cand trec prin gropitze?


--------------------
dacia 1310 L berlina 1998 - DB 03 GAO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 6 Jul 2006, 13:28
Post #16


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




O suspensie moale insemna si o viteza mai mica in viraje. Nu neaparat tipul suspensie conteaza, dar cineva intrebase care e diferenta intre suspensia la berlina si cea de la SN/Solentza.
Nivelul de confort poate fi aproximativ aceeasi si intr-o berlina si intr-o SN, restul e dat de caracteristicile amortizorului si ale arcului. La McPharson fata de cea cu paralelogram deformabil apare simplitatea constructiei si implicit reducerea costurilor de exploatare. Daca la berlina ai 4 bucse (2 la bratul inferior, una la bratul superior si una la T-eul de prindere al amortizorului), si doi pivoti (unul inferior si unul superior), la McPharson ai doar doua bucsi si un pivot.

Edit Ca sa ai un drum confortabil pana la mare alege si tu pe cat posibil un traseu de deplasare fara gropi smile.gif. De fapt eu nu am inteles exact ce te deranjeaza la suspensia masinii tale. Dupa cum spuneam mai sus o suspensie in buna stare de functionare este destul de confortabila. Mai contribuie la confortul din masina si cat de tari sunt scaunele, am mers mai demult in spate la o Skoda Fabia, si mi s-a parut dura atat suspensia cat si bancheta, ma zdruncina la fiecare denivelare din asfalt.

This post has been edited by lucianac79: 6 Jul 2006, 13:35


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 6 Jul 2006, 22:02
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




deci eu mai zic ceva ia vezi ce are bordu tau despris si mai strange suruburile de pe la bord si ce crezi tu pe acolo ca are joc ca presupun ca de atata timp s-au mai desfacut si ele

ar mai fii o chestie destul de mica sa scoti mocheta din fatza cea pe care sta soferu si pasagerul cu picioarele si sa incerci sa pui folie de se pune sub parchetul laminat de 5mm ar fii perfecta zic eu inca un sfat daca reusesti sa pui asa ceva incearca sa urci cu ea pana sub bord daca reusesti

si ar mai fii o chestie sa pui aripi de fibra,plastic alea pentru noroi de vin montate sub aripa din fatza si capitonate si alea cu ceva nu stiu sa zic cu ce pasla cred ca ii zice

si eu zic ca va creste sigur conforul fonic eu am facut asta la un aro camioneta si merge mai linistit pana acum mai mult de 3 ore nu rezistam in masina aia acum am ajuns si la 6-7 ore de plimbare cu ea smile.gif

acum revenind la problema ma gandesc sa nu fie vreun amortizor dus si sa nu mai tina roata pe sosea adica la fiecare groapa roata sa mai sara pe asfalt de 2-3 ori ceea ce se resimte si in masina o vibratie destul de aiurea


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magicone
post 7 Jul 2006, 03:58
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 4 November 05




poti sa pui ce amortizoare vrei u, la inceput nu ai sa simtzi pt ca sunt noi dar dupa o scurta vreme o sa fie acelasi lucru, eu am monroe pe ulei wink.gif se merge mai bine ca pe gaz si tzin mai mult prin simplul fapt ca uleiul lucreaza numai la denivelari, gropi etc..., iar gazul lucreaza mereu. daca schimbi arcurile sper sa stai bine cu rinichii


--------------------
dacia opel - as.12.as
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 7 Jul 2006, 07:20
Post #19


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




QUOTE(SiloS @ 5 Jul 2006, 15:10)
La viteze mari o masina ca dacia nu are cum sa fie confortabila orice i-ai face .

Este prea inalta si are ampetenajul prea mic .
*


Totusi Silos , despre ce vorbeai ?


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxxlg3100
post 8 Jul 2006, 11:40
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 21 June 06
From: Targoviste




bai eu cand mi'am schimbat arcurile s'a simtit diferenta, se aseaza altfel la drum
in afara de asta am si eu o inrebare, care stiti de ce se duce mai repede arcul pe dreapta ? ca am vazut la multe berline ca sunt lasate un pic arcurile de pe dreapta


--------------------
Dacia Berlina 1999 - DB - 03 - VTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jul 2006, 11:41
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




care dreapta? din partea soferului?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 8 Jul 2006, 18:26
Post #22


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




NU , partea care calca mai des marginea drumului . Partea dreapta ia intotdeauna mai multe gropi , denivelari etc .


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexblondul
post 8 Jul 2006, 21:40
Post #23


Membru Nedisciplinat


Group: Members
Posts: 335
Joined: 4 February 06
From: Lizeanu - Stefan Cel Mare




sincer din ce am citit aici nu are rost sa schimbam nimica ... in fapt si la urma urmei tot simtim gropile ... doar nu levitam cu masina peste asfalt ... sincer ... si cel mai bine ne ferim de ele decar sa modificam sistemul de suspensie ca sa trecem peste ele sa nu le simtim ...


--------------------
Dacia 1310 1986 TLX - B 12 SVE
Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 9 Jul 2006, 23:36
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(dkrysty @ 5 Jul 2006, 19:25)
Ce pot sa fac sa maresc confortul la zdruncinaturi? am micsorat presiunea in pneuri... si am obtinut un confort mai mare... dar nu e suficient...simt totusi fisurile din sosea... dar mai putin acum.
    Totusi la gropitze imi zdrangane tot bordul si toata masina! (care intr-o solenta sau logan nu! sa nu mai zic de alte masini mai tari)!
    De la ce poate sa fie?
    Daca schimb amortizoarele cu unele mai de firma?
    Dar nu sunt mai tari alea noi?
    Sau sa fi pierdut ulei si sa fie mai joase?
    Acestea actuale le-a testat un mecanic dupa metoda te asezi cu fundul pe masina si nu se balanseaza... cica sunt bune...
    Reglarea unghilului de fuga are un cuvant de spus?(cam trage stanga...)or putea sa il faca daca nu am schimbat bucsaraia?
    Rotile sunt echilibrate! Cap de bara schimbat, teu inpingator, nu am joc la directie...(tocmai am facut ITP-ul)
    Sa schimb bucsele? tot acel mecanic spunea ca nu sunt uzate, sau foarte putin...
    Ce are o solenta, logan dpdv al amortizarii shok-ului si nu se poate face si la berlina???
    Iar daca se poate ce recomandati?
(Vreau sa ma duc la mare si nu vreau sa indur un chin pe atatia kilometri!!!)

Multumesc anticipat!!!
*



Daca te consoleaza intrucatva, afla ca la trecerea de la berlina clasica la Nova am fost partial dezamagit de faptul ca suspensia (atentie! noua!) nu se comporta mai lin decat la masina veche. Am inlocuit amortizoarele care au curs, si le-am supravegheat permanent. Pana la urma cred ca in primul rand drumurile noastre sunt de vina (proaste, denivelate, gropi ) La drum intins - totusi soselele in afara colectiei de petice numite pompos strazi in localitati, sunt facute, pe alocuri bine! - deci, la drum intins parca merge mai bine. Cu rotile echilibrate trece de 120 fara mofturi. Nu rulez mult in afara orasului si nu as merge cu asemenea viteze din considerente de drum si animale cu 2 si 4 picioare prezente pe el. Nu alerg la raliu si mediile bune se fac ruland timpi lungi la viteze relativ constante, nu tasnind cu viteze excesive, pentru ca dup-aia sa faci pauze peste pauze.
Tot pe linia consolarii, masinile cu pretentii "sportive" au in general suspensia "dura", unii sustin ca da mai mult "control". Suparator e zdranganitul diverselor elemente care se slabesc si vibreaza din cauza socurilor...
Referitor la faimosul rulment de pe amortizorul de McPherson, nu-i vad utilitatea: corpul amortizorului se roteste odata cu fuzeta iar tija ramane fixata de caroserie, doar pistonul amortizorului e rotund si se poate roti, bine-mersi in cilindrul amortizorului. Nu inteleg de ce s-ar fi complicat constructorul cu o piesa scumpa ca in rulment, cand poate functiona si fara el? Repet, nu am demontat (inca ) nici un amortizor de fata, dar cand prind unul... Si apropo, componentele suspensiei de la Nova, in special cauciucaria s-au comportat mult mai bine decat la berlina. Masina a intrat in al 9-lea an si nu am schimbat inca nici o bucsa. Mi-a "cazut" un amortizor de spate (a curs) si mi s-au rupt amandoua arcurile din spate (nu le-am dat atentia corespunzatoare; materialul nu a fost protejat corespunzator si s-au corodat puternic!!) Am reusit sa rup si la berlina un arc de spate, dar biata de ea cate avea in "spinare"!!!
Pentru confort mai mare, cica ampatamentul (distanta intre axe) e foarte important sa depaseasca o anumita valoare; de asemenea, arcurile ar trebui sa fie "moi". Nu stiu cum sa detaliez chestia asta; as defini-o mai mult ca un raport intre masa masinii si forta necesara deformarii arcurilor. (vehiculele pentru transport de marfa, care incarca greutati importante, zguduie rau cand sunt goale). Fie masina e mare si grea, astfel incat diferenta intre gol si plin sa fie mica, fie pui arcuri mai subtiri, dar sta ca naiba daca urca cineva in spate...
Bafta!!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Jul 2006, 16:32
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(gti98 @ 10 Jul 2006, 02:36)

Referitor la faimosul rulment de pe amortizorul de McPherson, nu-i vad utilitatea: corpul amortizorului se roteste odata cu fuzeta iar tija ramane fixata de caroserie, doar pistonul amortizorului e rotund si se poate roti, bine-mersi in cilindrul amortizorului. Nu inteleg de ce s-ar fi complicat constructorul cu o piesa scumpa ca in rulment, cand poate functiona si fara el? Repet, nu am demontat (inca ) nici un amortizor de fata, dar cand prind unul...

*



Pai faimosul rulment nu e in capatul amortizorului, e intre talerul pe care se sprijina arcul si amortizor. Nu se poate renunta la el pentru ca amortizorul se roteste iar arcul nu.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin-g3
post 27 Jul 2006, 11:06
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 26 August 04
From: BaileGovora ; BUCURESTI




Ceva in genul asta.

This post has been edited by catalin-g3: 27 Jul 2006, 11:08

Attached thumbnail(s)
1.JPG ( Size: 29.64k ) Number of downloads: 230
car_suspension_11.gif ( Size: 43.71k ) Number of downloads: 257


--------------------
AsconaC/AstraF BERLINA 85/96
"Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 27 Jul 2006, 11:33
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(catalin-g3 @ 27 Jul 2006, 14:06)
Ceva in genul asta.
*


La nova rulmentul este jos nu sus, asa cum l-ai desenat.Arcul sta fix, ca si tija amortizorului. Corpul amortizorului se roteste.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:43
Forum Renault