DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> NU merge si nu porneste deloc :(, Help...

Logan_Galben
post 3 Mar 2006, 19:29
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




Dragi forumisti....am si eu o pr cu berlina mea din 95...si vreau sa ma ajutati si pe mine cei care mai stiti cate ceva...
In ultimii 4-5 ani a mers pe gaz...facut taximetrie cu ea tata...dupa care masina a stat un an in garaj...dupa kre am luato eu...am dat gazu jos...deoarece aveam problebe cu plamanu...era instalatie daia veche...trebuia sa ai talent k sa o pornesti...si am trecut pe benzina.Statea foarte turata...mai jos de 1500-1700 nu statea.A mers ea ce a mers si cateodata mi se oprea in mers...si nu mai pornea nici daca il chemai pe popa langa ea....o aduceam acasa(trasa sau impinsa) dupa care a doua zi cobora tata si ii zicea cateva ce`i facea el acolo si pornea.Ma duceam in peco sa bag benzina...bag benzina,dau cheie din parti mai pornea...am zis k e pompa de benzina ca nu baga...am schimbat pompa de benzina(corpu cu pestilele) plec cu ea...si raman iar in oras cu ea...Credetima imi venea sa-i dau foc nu alta...Am spalat carburatoru,lam suflat....porneste mere putin...si iar patesc la fel...deci nu se alimenta deloc...Mam enerveat si am dat rezervoru jos....lam spalat...dau sa suflu conductele...si spre mirarea mea am gasit returu infundat...deci nu iesea pic de aer pe acolo...masina sta de vreo o luna si jumate in parcare....am incercat sa o pornesc cu sticla in fata....dar nu porneste de nici o culoare...am luat bujile erau noi...nu facusem 500 de km cu ele...leam curatat leam pus la aragaz...nimic....nu vrea sa porneasca nici moarta...si cand dau la automat da asa sase intrerupa...de la ce poa sa fie...de la baterie,electromotor,sau lant....da oricum nud a nici o scanteie nimic.Spuneti-mi si mie cam ce ar trebui schimbat la ea...Plz help smile.gif
P.S. Am folosit search...am gasit chestii despre bujii....delcou platina...dar eu am mai multe pr la ea nu numai astea
Imi cer scuze daca topicu e prost...sau nu-i la locu lui !


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 3 Mar 2006, 19:35
Post #2


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Sa fie bobina? Ca numai pe aia nu ai schimbat-o!
Pai nu stii regula: Benzineste? Scanteieste?
Ia vezi:
Pompa baga benzina?
Carburatorul e cum trebuie?
Platinile sunt bune?
Condensatorul e bun?
Simptomele sunt lipsa de benzina sau lipsa de scanteie?


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 3 Mar 2006, 20:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




faptul ca nu merge (atunci cand merge) decat turata, ma duce cu gandul la un aer fals; principalul suspect este carburatorul si/sau ansamblul flansa pata calda - garnituri precum si furtunul cu duza de la galeria de admisie/aspiratie aer carburator; imprumuta pentru juma de ora un carburator si inlocuieste-l pe al tau (pune-i si garnituri noi sub el si verifica furtunul sa nu fie copt si/sau duza lipsa) si vezi atunci


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 3 Mar 2006, 20:58
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




[quote=dizzy,3 Mar 2006, 19:35]
Pai nu stii regula: Benzineste? Scanteieste?

Deci benzina ii vine am schimbat si pompa...da knd dadeam la automat...de 5-7 ori cat dadeam lua cam un sfert de sticla de benzina daia de 2 l...si ea nu pornea nici moarta....si se intrerupe...cand dau la automat...daca trag soclu la maxim...nu se intrerupe....dar fara soclu..de la prima cheie face asa...
Iar cand mergea statea turata tare de tot...dar cand calcam frana statea la 900....


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 3 Mar 2006, 21:25
Post #5


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Verifica sa nu traga aer fals pe la servofrana


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 3 Mar 2006, 21:34
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




QUOTE(dizzy @ 3 Mar 2006, 21:25)
Verifica sa nu traga aer fals pe la servofrana
*


Ms o sa verific....dar intai trebuie sa porneasca sper sa fie frumos zilele astea poate ma ocup de ea...oricum nu jtiu eu prea multe da totusi...poate gasesc pe cineva


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 4 Mar 2006, 01:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Aceeasi problema am patit si eu ieri (03.03),A pornit numai ca amea statea la turatii mici daca o acceleram gafaia si se oprea motorul.Porneam iar la fel,dupa 2-3 incercari na mai pornit deloc...pana mia murit bateria.Am dar bujiile jos le-am curatat,am adus o baterie de la un vecin.Dau iar la cheie....nimik!!!!Mam uitat benzina primeste..Am pus o bujie la o fisa si am dat la cheie sa vad daca are scanteie...nimik.Apoi am pus o bujie direct la fisa de la bobina dau la cheie...avea scanteie..dar pareera mea cam mica pt fisa centrala...eu nu ma pricep prea bine dar ce era acolo normal se duce la 4 buji..si mi se parea destul de mica ..daca scotea sa scanteie de la o fisa din delcou mai ziceam.Ce parere aveti? E de la Bobina sau de la alceva?Precizez ca motorul meu e fff uzat si consuma ulei 1l la 250 km serios!! Si mi se "uda" bujiile destul de des..e din cauza uzurii motorului sau alceva?? :huh:Masina e din '82 cea din poza oricum asta nu ajuta cu nimik biggrin.gif

This post has been edited by Venom: 4 Mar 2006, 01:43


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 4 Mar 2006, 08:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




daca la bobina ai scanteie (ca-i mica sau mare) dar la fisele de bujii nu, inseamna ca ori fisele de bujii sunt defecte ori distribuitorul (vulgo capac delco + rotor) ori si una si cealalta.
Nota: "Marimea" scanteii de la fisa bobinei nu este suma marimilor scanteilor de la fisele bujiilor; tensiunea din capul bobinei se distribuie pe rand celor patru bujii, deci e cam aceeeasi oriunde ai masura-o.

In al doilea rand, daca motorul e uzat si papa ulei, pune-i bujii "calde"


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 4 Mar 2006, 10:41
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Capacul de la delcou pare in regula.(oricum mai am vreo 2 mai vechi care mai functionau cand leam dat jos la timpul lor).Fisele ma gandesc ca ar putea fi ele dar nu stiu sigur, de ex la bobina cand am probat si am vaz ca am scanteie am pus o fisa de la delcou.Acuma dimineata cineva mia spus ca sar putea sa fie de la condensator sau cum se cheama.e posibil asa ceva?Si va rog sami spuneti care este rolul acelui condensator.Si care sunt bujiile"calde"? ce trebuie sa scrie pe ele? Acuma am bujii Brisk

This post has been edited by Venom: 4 Mar 2006, 10:43


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 4 Mar 2006, 10:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Schimba condensatorul!
Inmagazineaza curent pentru a alimenta constant primarul bobinei.
Mie mi-a facut figuri vreo luna pana mi-a zis un vanzator de la un magazin auto sa-l schimb. Se poate verifica fara sa-l dai jos pe ala vechi, pui unu nou in paralel (il tine cineva cu mana - sunt doar 12V acolo).


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 4 Mar 2006, 11:06
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Am sa fac si lucrul asta,ma duc acum sal schimb, va anunt ce am rezolvat...

This post has been edited by Venom: 4 Mar 2006, 11:06


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 4 Mar 2006, 16:25
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




azi 04 03 de la ora 12 pana acum am stat pe langa ea....in primul si in primul rand am facut urmatoarele operatii:
- Am luat capacul de delco de pe masina unui prieten...cu tot cu fise si lam pus la mine....nimic.Le-am pus pe ale mele la el...si surpriza...mergea.
- Am zis ca o fi platina...am luat acum TOT DElCOUl lam pus la mine si nu a mers..lam pus la el si mergea...
-Am luat bobina lui si am pus-o la mine...nu a mers...am luato pe a mea si am puso la el si mergea...
- benzina ii vine...deci asta iese din start....
Taicamiu mia zis k s-ar putea sa fie sarita de la punct...de la distributie...nu am inteles prea bine...mai zicea ceva de nijte dinti si un lant....
De ce nu porneste mey fratilor???....de la ce poa sa fie ca mia scos peri albi...dau cu benzina pe ea si ii dau foc !!!


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 4 Mar 2006, 17:11
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Nasol! Si eu vroiam sa-i dau foc.
Daca ai incercat sa o pornesti impinsa sau trasa e posibil sa fi sarit de la punct.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 4 Mar 2006, 17:28
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




QUOTE(Zaheiu @ 4 Mar 2006, 17:11)
Nasol! Si eu vroiam sa-i dau foc.
Daca ai incercat sa o pornesti impinsa sau trasa e posibil sa fi sarit de la punct.
*


Poi si daca e sarita de la punct si o trag isi revine...de tras nam traso inca...


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 4 Mar 2006, 18:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Nu prea cred. Roaga pe cineva sa te remorcheze si du-te la un service ca lumea.

Ar fi foarte frumos daca am putea sa devenim mecanici conversand pe forum, dar totusi e si asta o meserie cu dichisurile ei.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 4 Mar 2006, 19:01
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




Daca ma duc cu ea la vreun service ma chelesc aia de bani...e crima si pedeapsa sa bagi masina in vreun service...trebe sa caut un mecanic priceput ceva...da in service nnu ma duc cu ea !


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 4 Mar 2006, 21:25
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




ai zis mai sus ca ti-a luat cam 250 g de benzina doar incercand sa o pornesti.ai reusit sa desfunzi returul?daca vrei cauta-ma sa vada si ochiu meu.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 4 Mar 2006, 21:35
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Bai fratilor eu am rezolvat-o pe amea.....am vrut sa skimb condensatorul....da am zis ia sa verific fisele cu aparatul si SURPRIZA din 4 numai una mergea restu erau impuscate.Si al naibi sa nimerit sa fie buna exact aia care am facut proba cu ea la bobina.Miam luat un set nou de fise originale,montez dau la cheie o ia dar mergea in 3 bujii.Am scos bujia aia care nu lucra si am schimbato dar...tot nu mergea.Am observat daca scoteam fisa la cativa mm de bujie facea scanteie intre fisa si capatul bujiei si megea rotund motorul,daca bagam de tot fisa iar mergea in 3.Asa am patit cu 3 bujii pe care leam pus in locul acelei care nu lucra (2 brisk si una sinterom).In trusa cu scule am gasit o alta bujie care cred ca zacea peacolo de vreo 2 ani (sinterom)era plina de ulei si afumata de nici nu stiai carei electrodu,am zis bah ar fi culmea sa mearga asta,o curat putin cu glas papir,o infiletez si SURPRIZA cu asta mergea!!!!!!! radmasa.gif De ce credeti ca celelate mergeau numai cand era fisa la cativa mm le ele si cand bagam fisa normal nu mai mergeau ca erau destul de noi max 300 km le aveam decand le cumparasem.
Si cineva mia recomandat la motorul meu (ff uzat) Bujii "calde" imi explica si mie cineva care sunt acelea?? Multumesc

This post has been edited by Venom: 4 Mar 2006, 21:42


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Logan_Galben
post 4 Mar 2006, 22:13
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 31 December 04
From: Constanta




QUOTE(madcos @ 4 Mar 2006, 21:25)
ai zis mai sus ca ti-a luat cam 250 g de benzina doar incercand sa o pornesti.ai reusit sa desfunzi returul?daca vrei cauta-ma sa vada si ochiu meu.
*


NU mere sa dau pm... mad.gif Daca ai putea u sa -mid ai unul cu id-ul tau de msg ar fi ok
In alta ordine de idei...mia luat chiar mai mult de 250 incercand sa o pornesc....Sugea din sticla...de parca era sparta


--------------------
Logan Preference Galben - CT-17-VGT
Noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 5 Mar 2006, 08:57
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




@venom:
probabil ca-ti face figuri bujia de la cilindrul 2 sau 3; cauza este uzura mai mare a acelui cilindru;
incearca cu bujiile Sinterom 14NP18 ( pe vechi 225) - sau echivalente- unde :
14 marimea filetului
N lungimea filetului (N ormala)
P tipul izolatorului;
18 cifra termica; aceasta cifra indica daca o bujie este calda ( adica ii ia putin timp sa se incalzeasca) sau rece (ii ia mult timp sa se incalzeasca); la motoarele comprimate si de performanta sau care lucreaza intr-un regim termic ridicat se utilizeaza bujii reci (cifra are valoare mare); la motoarele cu raport de comprimare relativ scazut, fara pretentii de performante sau care sunt uzate se utilizeaza bujii calde (cifra are valoare mica);
asadar, daca pana acum utilizai sa zicem 14NP21 (fost 240), monteaza 14NP18 (fost 225) care sunt mai calde.

This post has been edited by OCEBE: 5 Mar 2006, 09:02


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 5 Mar 2006, 09:01
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Multumesc pentru informatie Ocebe

This post has been edited by Venom: 5 Mar 2006, 09:05


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 5 Mar 2006, 09:07
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




stai asa ca acum am vazut ca ai D1300( aveam impresia ca ai 1400 care au bujii de 240); la 1300 bujiile de 225 sunt normale; in cazul tau (motor uzat) cauta de 195 sau chiar de 175 ( nu stiu cum le zice pe nou)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Venom
post 5 Mar 2006, 18:43
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




ok...azi am plecat de acsa si destinatia era campe la 5 km,si cand am ajuns acolo la fel mergea in 3 dar acuma nu mai era aceeasi bujie era de la alt piston.La fel daca scoteam fisa la cativa mm mergea in 4 daca o bagam de tot murea bujia aia.(Bujia era noua brisk restu erau sinterom).Apoi la intoarcere iam dat oleaca de forja pana in 80.Ajung acasa verific bujia, acuma mergea bine...Deci tre sai pun neaparat bujii cum spui tu: calde.probabil astea brisk sunt reci.


--------------------
Dacia 1300 - bc-03-
Nu sunt multumit de masina mea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:52
Forum Renault