DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> introducerea centurii de siguranta si a altor sisteme

Bobo
post 28 May 2003, 14:47
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




a propos de centura, deviez un pic: am vazut pe discovery o emis. despre istoria centurii; incredibil ce chin a fost sa se introduca; toti o respingeau; nu mai spun ce presiuni erau in america din partea companiilor impotriva acestei chestiuni si impotriva oricarei notiuni de siguranta; si chestiile astea pana tarziu in anii 80; chiar m-a surprins cand am vazut ca anii 90 i-a desteptat pe multi; si asta am remarcat si in alte privinte;


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 28 May 2003, 22:11
Post #2


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




bobo, nu ai fost offtopic, dar mi-am permis sa iti mut aici mesajul deoarece am considerat ca este o discutie interesanta, ce pe care ai inceput-o tu si sigur ar fi degenerat acolo.

ai dreptate in ceea ce spui. cu greu au acceptat centurile. de fapt ei nu le-ar fi acceptat daca publicul nu ar fi cerut.
ce am vazut mai nou, despre protectia pietonilor. multi producatori refuza sa introduca elemente de protectie. si inca consumatorii nu le cer. destul de ciudat.
si impotriva airbagurilor au fost impotriva mult timp.

hai care ce ati mai vazut pe la eternul si fascinantul discovery???? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 29 May 2003, 09:33
Post #3


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Siguranta auto nu a fost mult timp o prioritate a producatorilor pentru ca introduce in procesul de fabricatie costuri suplimentare destul de mari, pe langa costurile de dezvoltare/analiza cauze. Problemele au aparut odata cu cresterea si raspindirea autoturismelor, cand au aparut din ce in ce mai multe accidente. Iar odata cu cresterea performantelor motoarelor, accidentele au fost din ce in ce mai grave.
Alte dovezi: Volanele auto, extrem de periculoase la un moment dat, si care au fost inlocuite cu greu cu volane mai moi si mai deformabile; Oglinzile retrovizoare, iarasi un pericol major la un moment dat in cazuri de accidente, au fost restudiate tarziu.
Exemplul clasic privind costurile cu introducerea masurilor de securitate: Ford la un moment dat avea in productie o masina cu probleme cunoscute la rezervorul de benzina care exploda foarte usor in caz de accident, desi nu trebuia. Scandalul s-a iscat f. puternic in momentul in care s-a scurs informatia ca se luase decizia de catre Ford de a plati mai bine daune victimelor/urmasilor accidentelor decat sa reproiecteze sistemul de benzina, reproiectarea si modificarea liniilor tehnologice costand mai mult decat daunele pe care le puteau obtine victimele accidentelor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 29 May 2003, 10:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




nu cred ca publicu a cerut aceste masuri, au fost cativa destepti care au militat pentru asta; in US era un tip care s-a luat la tranta cu marile companii; au inceput GM si FORD sa-l urmareasca si sa-l discrediteze; norocu' lui a fost cand intra in nu stiu ce tribunal ca s-au prins parca FBI;
culmea dupa aia Ford a decis sa introduca centurile de sig; atunci a atacat GM si i-a amenintat pe ford ca incep razboi al preturilor daca nu renunta si Ford a renuntat; si iar "si dai si lupta, si dai si lupta" pana cand s-a reusit sa fie convinse companiile;
aveau forta mare pe vremea aia companiile; pana cand s-a prins publicu (si avocatii) ca e rost de facut bani speculand orice greseala;
ca daca nu le mergea justitia putea ford sa puna 3 rezervoare in spate ca nu i se intampla nimic;

m-a distrat altceva: era mitul decapotabilelor, libertate, tinerete, alea, alea... si hai sa faca reclama la nu stiu ce cadillac; si l-au urcat pe o stanca imensa (cum sunt alea manastirile alea de la meteora, grecia) cu o gagica; filmeaza baietzii si cand sa coboare a inceput furtuna; au lasat-o pe aia acolo, i-a durut undeva; pur si simplu nu le-a pasat; a fost un scandal monstru;

pasul 2: sa-i convingi pe soferi; nebunie; cica era atentat la spiritul liber al americii, toti s-au ridicat impotriva, personalitati, actori, alea, alea..

la europeni cica n-a fost chiar asa de mare "tragedie" cu introducerea centurii ca la americani;

concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 29 May 2003, 10:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE

concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?!


sincer sa fiu la noi (ca la nimeni) daca stai sa citesti si sa ratzionalizezi un pic te crucesti de istetzimea celor ce sunt pusi sa conduca in toate domeniile!!!! :shock:


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 29 May 2003, 10:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




QUOTE
QUOTE

concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?!


sincer sa fiu la noi (ca la nimeni) daca stai sa citesti si sa ratzionalizezi un pic te crucesti de istetzimea celor ce sunt pusi sa conduca in toate domeniile!!!! :shock:


nu-mi spune ca am niste exemple unde lucrez...mama, mama...incredibil, credeti-ma... INCREDIBIL!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 May 2003, 10:51
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Apropos de americani , stiti ca e unica tara din lume unde fericirea este garantata in Constitutie ?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 29 May 2003, 10:59
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




QUOTE
Apropos de americani , stiti ca e unica tara din lume unde fericirea este garantata in Constitutie ?
biggrin.gif  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D


adica mai exact?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 May 2003, 11:22
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Adica , mai exact, fericirea este garantata intr-unul din articolele constitutiei, pentru toti cetatenii americani.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 29 May 2003, 11:27
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




hai ca asta e tare....haha...
"paine si circ"...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 29 May 2003, 11:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Si ma rog cum ar putea garanta asa? Woodstock, legalize marijuana, Super Bowl ...


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 May 2003, 11:29
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
hai ca asta e tare....haha...
\"paine si circ\"...

Ai uitat de Counter Strike live in diverse locatii : Yugoslavia, Irak......


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 4 Jul 2003, 13:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




Pasager - OK, pieton - KO


Ultimele crash-teste EuroNCAP au scos în evidentă protectia deplorabilă asigurată pietonilor de majoritatea modelelor testate
Ultimele crash-teste EuroNCAP au scos în evidentă protectia deplorabilă asigurată pietonilor de majoritatea modelelor testate

Alexandru Cocu

Modelele noi de pe piată au devenit din ce în ce mai sigure pentru sofer si pasageri, însă progresul în materie de sigurantă pentru pietoni este prea lent. Cel putin asa apreciază expertii Automobil Clubului Britanic, care au analizat ultimele crash-teste efectuate la finele săptămînii trecute de către EuroNCAP.
Într-adevăr, rezultatele sînt excelente în ceea ce priveste siguranta pasagerilor. Cea de-a patra generatie a Renault Espace a obtinut cel mai bun rezultat înregistrat vreodată de o masină testată în Europa. Alte cinci modele, BMW X5, Peugeot 807, Saab 9-5, Toyota Avensis si Volvo XC90, au fost cotate, la rîndul lor, cu 5 stele - calificativul maxim.

În schimb, lucrurile stau diferit în termeni de protectie pentru pietoni. VW Touran si MG TF au fost singurele modele care au înregistrat 3 stele din 4 posibile la această categorie. Alte sapte modele au obtinut numai o singură stea, ceea ce i-a îndemnat pe specialistii britanici să se arate dezamăgiti de neaparitia unui progres. "Marea problemă este că dezvoltarea în ceea ce priveste siguranta pietonilor continuă să fie extrem de lentă, dar dacă unele masini pot atinge măcar 3 stele, ar fi timpul ca alti manufacturieri să vizeze măcar această stachetă", a declarat Kevin Delaney, team-managerul pe probleme de securitate al Automobil Clubului Britanic (RAC).

Rezultatele ultimelor teste

Model Protectie pasageri Protectie pietoni
Saab 9-5 5 stele netestat
Toyota Avensis 5 stele 1 stea
Honda Accord 4 stele 2 stele
Opel Signum 4 stele 1 stea
Peugeot 307 CC 4 stele 2 stele
Citroen C3 Pluriel 4 stele 2stele
Nissan Micra 4 stele 2 stele
BMW X5 5 stele 1 stea
Volvo XC90 5 stele 2 stele
KIA Sorento 4 stele 1 stea
Peugeot 807 5 stele 1 stea
Renault Espace 5 stele 2 stele
Ford Fusion 4 stele 2 stele
VW Touran 4 stele 3 stele
MG TF 4 stele 3 stele

Trecători "cositi" la 40 km/h

Introduse pentru prima oară în 1996, crash-testele EuroNCAP au devenit, cu timpul, din ce în ce mai stricte, masinile obtinînd, pe lîngă cotarea cu stele de la 1 la 5 (impact pasageri), respectiv de la 1 la 4 (impact pietoni), si punctaje aferente pe o scală de la 1 la 40. Testul frontal se produce la o viteză de 64 km/h, într-o barieră deformabilă, cel lateral la viteze de 50 km/h, iar cel cu o bară de impact se derulează la 29 km/h. În fine, testul ce vizează a determina protectia oferită pietonilor este realizat la 40 km/h.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Jul 2003, 13:16
Post #14


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ai avut cumva curiozitatea sa te uiti pe pagina EuroNCAP sa vezi cit a scos Renault-ul (Laguna2 , Megane2, Clio 2) ???? Sa vezi bulibaseala dracu', au 5 stele!!! De ce oare ??? Din cauza protectiei pietonilor!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 4 Jul 2003, 15:41
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




nu m-am uitat;
nu inteleg insa o chestie: cum pielea mea sa protejez pietonul? chiar si la 40kmh, impactul e impact; si e impact nu cu un burete sau un balon ci cu ceva dur;
pana si airbagul te poate afecta, d-apoi o masina?!?!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Jul 2003, 15:48
Post #16


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pai masina te arunca intr-un fel anume. Desenul zborului pe care il descrie pietonul (miscarile ulterioare impactului) determina siguranta pietonului. Se pare ca Renault a fost prima masina care nu a rupt picioarele manechinului (forta de impact si distributia ei, precum si modul in care picioarele erau "adunate" de pe sol) combinata cu traiectoria capului care nu se lovea de capota au revolutionat siguranta pietonilor. Sunt masini care pur si simplu rup picioarele la impact frontal dupa care baga pietonul sub sub masina facindu-l praf pe acolo, sau te arunca cu timpla direct de un colt de aripa/capota/stilp etc
Pentru mai multe detalii: www.crash-test.org


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 4 Jul 2003, 15:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




teoretic e corect ce spui dar asta se intampla nu numai la 40kmh dar si la un manechin care "sta"; pe cand io banuiesc ca in gen. impacturile sunt cu pietoni care merg, si nu stau ca papagalii... ori asta ar schimba datele problemei;

oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Jul 2003, 15:55
Post #18


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe...

te referi la....RAI ???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vezi link-ul de mai sus! Are acolo de toate, inclusiv zonele periculoase pe capota fiecarei masini.
P.S.: Sa nu te uiti la BMW 316 i din 1997 ca nu-ti mai cumperi in viata ta asa ceva


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 4 Jul 2003, 16:51
Post #19


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




QUOTE
teoretic e corect ce spui dar asta se intampla nu numai la 40kmh dar si la un manechin care \"sta\"; pe cand io banuiesc ca in gen. impacturile sunt cu pietoni care merg, si nu stau ca papagalii... ori asta ar schimba datele problemei;

oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe...


faza e ca daca macar in acel caz ideal si pana la 40 km/h viata pietonului ar fi in deplina siguranta tot ar fi ceva. ar fi chiar extraordinar. o mare parte din oameni ar scapa.
ce imi place la renault este bara fata si aripile flexibile.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 28 Apr 2010, 20:40
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Atit de mult iti place incit ti-ai luat unul. wink.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 17:21
Forum Renault