introducerea centurii de siguranta si a altor sisteme
![]() ![]() ![]() |
introducerea centurii de siguranta si a altor sisteme
Bobo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
AlexV |
![]()
Post
#2
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
bobo, nu ai fost offtopic, dar mi-am permis sa iti mut aici mesajul deoarece am considerat ca este o discutie interesanta, ce pe care ai inceput-o tu si sigur ar fi degenerat acolo.
ai dreptate in ceea ce spui. cu greu au acceptat centurile. de fapt ei nu le-ar fi acceptat daca publicul nu ar fi cerut. ce am vazut mai nou, despre protectia pietonilor. multi producatori refuza sa introduca elemente de protectie. si inca consumatorii nu le cer. destul de ciudat. si impotriva airbagurilor au fost impotriva mult timp. hai care ce ati mai vazut pe la eternul si fascinantul discovery???? ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Siguranta auto nu a fost mult timp o prioritate a producatorilor pentru ca introduce in procesul de fabricatie costuri suplimentare destul de mari, pe langa costurile de dezvoltare/analiza cauze. Problemele au aparut odata cu cresterea si raspindirea autoturismelor, cand au aparut din ce in ce mai multe accidente. Iar odata cu cresterea performantelor motoarelor, accidentele au fost din ce in ce mai grave.
Alte dovezi: Volanele auto, extrem de periculoase la un moment dat, si care au fost inlocuite cu greu cu volane mai moi si mai deformabile; Oglinzile retrovizoare, iarasi un pericol major la un moment dat in cazuri de accidente, au fost restudiate tarziu. Exemplul clasic privind costurile cu introducerea masurilor de securitate: Ford la un moment dat avea in productie o masina cu probleme cunoscute la rezervorul de benzina care exploda foarte usor in caz de accident, desi nu trebuia. Scandalul s-a iscat f. puternic in momentul in care s-a scurs informatia ca se luase decizia de catre Ford de a plati mai bine daune victimelor/urmasilor accidentelor decat sa reproiecteze sistemul de benzina, reproiectarea si modificarea liniilor tehnologice costand mai mult decat daunele pe care le puteau obtine victimele accidentelor. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bobo |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca publicu a cerut aceste masuri, au fost cativa destepti care au militat pentru asta; in US era un tip care s-a luat la tranta cu marile companii; au inceput GM si FORD sa-l urmareasca si sa-l discrediteze; norocu' lui a fost cand intra in nu stiu ce tribunal ca s-au prins parca FBI;
culmea dupa aia Ford a decis sa introduca centurile de sig; atunci a atacat GM si i-a amenintat pe ford ca incep razboi al preturilor daca nu renunta si Ford a renuntat; si iar "si dai si lupta, si dai si lupta" pana cand s-a reusit sa fie convinse companiile; aveau forta mare pe vremea aia companiile; pana cand s-a prins publicu (si avocatii) ca e rost de facut bani speculand orice greseala; ca daca nu le mergea justitia putea ford sa puna 3 rezervoare in spate ca nu i se intampla nimic; m-a distrat altceva: era mitul decapotabilelor, libertate, tinerete, alea, alea... si hai sa faca reclama la nu stiu ce cadillac; si l-au urcat pe o stanca imensa (cum sunt alea manastirile alea de la meteora, grecia) cu o gagica; filmeaza baietzii si cand sa coboare a inceput furtuna; au lasat-o pe aia acolo, i-a durut undeva; pur si simplu nu le-a pasat; a fost un scandal monstru; pasul 2: sa-i convingi pe soferi; nebunie; cica era atentat la spiritul liber al americii, toti s-au ridicat impotriva, personalitati, actori, alea, alea.. la europeni cica n-a fost chiar asa de mare "tragedie" cu introducerea centurii ca la americani; concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?! |
-------------------- |
|
aviasol |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?! sincer sa fiu la noi (ca la nimeni) daca stai sa citesti si sa ratzionalizezi un pic te crucesti de istetzimea celor ce sunt pusi sa conduca in toate domeniile!!!! :shock: |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Bobo |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE concluzia: nasol e sa ceri parerea prostimii.. democratia asta e o tampenie, dar n-avem ce pune in loc...pai daca e dupa prostime, ne ia mama gaia...problema e de unde esti sigur ca ai oameni destepti in frunte?!?! sincer sa fiu la noi (ca la nimeni) daca stai sa citesti si sa ratzionalizezi un pic te crucesti de istetzimea celor ce sunt pusi sa conduca in toate domeniile!!!! :shock: nu-mi spune ca am niste exemple unde lucrez...mama, mama...incredibil, credeti-ma... INCREDIBIL! |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Apropos de americani , stiti ca e unica tara din lume unde fericirea este garantata in Constitutie ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Apropos de americani , stiti ca e unica tara din lume unde fericirea este garantata in Constitutie ?
![]() adica mai exact? |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Adica , mai exact, fericirea este garantata intr-unul din articolele constitutiei, pentru toti cetatenii americani.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
hai ca asta e tare....haha...
"paine si circ"... |
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Si ma rog cum ar putea garanta asa? Woodstock, legalize marijuana, Super Bowl ...
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
Marty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE hai ca asta e tare....haha...
\"paine si circ\"... Ai uitat de Counter Strike live in diverse locatii : Yugoslavia, Irak...... |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Pasager - OK, pieton - KO
Ultimele crash-teste EuroNCAP au scos în evidentă protectia deplorabilă asigurată pietonilor de majoritatea modelelor testate Ultimele crash-teste EuroNCAP au scos în evidentă protectia deplorabilă asigurată pietonilor de majoritatea modelelor testate Alexandru Cocu Modelele noi de pe piată au devenit din ce în ce mai sigure pentru sofer si pasageri, însă progresul în materie de sigurantă pentru pietoni este prea lent. Cel putin asa apreciază expertii Automobil Clubului Britanic, care au analizat ultimele crash-teste efectuate la finele săptămînii trecute de către EuroNCAP. Într-adevăr, rezultatele sînt excelente în ceea ce priveste siguranta pasagerilor. Cea de-a patra generatie a Renault Espace a obtinut cel mai bun rezultat înregistrat vreodată de o masină testată în Europa. Alte cinci modele, BMW X5, Peugeot 807, Saab 9-5, Toyota Avensis si Volvo XC90, au fost cotate, la rîndul lor, cu 5 stele - calificativul maxim. În schimb, lucrurile stau diferit în termeni de protectie pentru pietoni. VW Touran si MG TF au fost singurele modele care au înregistrat 3 stele din 4 posibile la această categorie. Alte sapte modele au obtinut numai o singură stea, ceea ce i-a îndemnat pe specialistii britanici să se arate dezamăgiti de neaparitia unui progres. "Marea problemă este că dezvoltarea în ceea ce priveste siguranta pietonilor continuă să fie extrem de lentă, dar dacă unele masini pot atinge măcar 3 stele, ar fi timpul ca alti manufacturieri să vizeze măcar această stachetă", a declarat Kevin Delaney, team-managerul pe probleme de securitate al Automobil Clubului Britanic (RAC). Rezultatele ultimelor teste Model Protectie pasageri Protectie pietoni Saab 9-5 5 stele netestat Toyota Avensis 5 stele 1 stea Honda Accord 4 stele 2 stele Opel Signum 4 stele 1 stea Peugeot 307 CC 4 stele 2 stele Citroen C3 Pluriel 4 stele 2stele Nissan Micra 4 stele 2 stele BMW X5 5 stele 1 stea Volvo XC90 5 stele 2 stele KIA Sorento 4 stele 1 stea Peugeot 807 5 stele 1 stea Renault Espace 5 stele 2 stele Ford Fusion 4 stele 2 stele VW Touran 4 stele 3 stele MG TF 4 stele 3 stele Trecători "cositi" la 40 km/h Introduse pentru prima oară în 1996, crash-testele EuroNCAP au devenit, cu timpul, din ce în ce mai stricte, masinile obtinînd, pe lîngă cotarea cu stele de la 1 la 5 (impact pasageri), respectiv de la 1 la 4 (impact pietoni), si punctaje aferente pe o scală de la 1 la 40. Testul frontal se produce la o viteză de 64 km/h, într-o barieră deformabilă, cel lateral la viteze de 50 km/h, iar cel cu o bară de impact se derulează la 29 km/h. În fine, testul ce vizează a determina protectia oferită pietonilor este realizat la 40 km/h. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ai avut cumva curiozitatea sa te uiti pe pagina EuroNCAP sa vezi cit a scos Renault-ul (Laguna2 , Megane2, Clio 2) ???? Sa vezi bulibaseala dracu', au 5 stele!!! De ce oare ??? Din cauza protectiei pietonilor!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
nu m-am uitat;
nu inteleg insa o chestie: cum pielea mea sa protejez pietonul? chiar si la 40kmh, impactul e impact; si e impact nu cu un burete sau un balon ci cu ceva dur; pana si airbagul te poate afecta, d-apoi o masina?!?! |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai masina te arunca intr-un fel anume. Desenul zborului pe care il descrie pietonul (miscarile ulterioare impactului) determina siguranta pietonului. Se pare ca Renault a fost prima masina care nu a rupt picioarele manechinului (forta de impact si distributia ei, precum si modul in care picioarele erau "adunate" de pe sol) combinata cu traiectoria capului care nu se lovea de capota au revolutionat siguranta pietonilor. Sunt masini care pur si simplu rup picioarele la impact frontal dupa care baga pietonul sub sub masina facindu-l praf pe acolo, sau te arunca cu timpla direct de un colt de aripa/capota/stilp etc
Pentru mai multe detalii: www.crash-test.org |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bobo |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
teoretic e corect ce spui dar asta se intampla nu numai la 40kmh dar si la un manechin care "sta"; pe cand io banuiesc ca in gen. impacturile sunt cu pietoni care merg, si nu stau ca papagalii... ori asta ar schimba datele problemei;
oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe... |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe... te referi la....RAI ???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vezi link-ul de mai sus! Are acolo de toate, inclusiv zonele periculoase pe capota fiecarei masini. P.S.: Sa nu te uiti la BMW 316 i din 1997 ca nu-ti mai cumperi in viata ta asa ceva |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
AlexV |
![]()
Post
#19
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE teoretic e corect ce spui dar asta se intampla nu numai la 40kmh dar si la un manechin care \"sta\"; pe cand io banuiesc ca in gen. impacturile sunt cu pietoni care merg, si nu stau ca papagalii... ori asta ar schimba datele problemei;
oricum e interesant unde s-a ajuns...acolo sus, nu vorbesc de noi.. noi cu cocenii de porumb, hehe... faza e ca daca macar in acel caz ideal si pana la 40 km/h viata pietonului ar fi in deplina siguranta tot ar fi ceva. ar fi chiar extraordinar. o mare parte din oameni ar scapa. ce imi place la renault este bara fata si aripile flexibile. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Atit de mult iti place incit ti-ai luat unul.
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 17:21 |