Consum Instant, De ce este util sau de ce nu e util
![]() ![]() ![]() |
Consum Instant, De ce este util sau de ce nu e util
michaelthefirst |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 2 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
2006 E important sa iti doresti imposibilul!
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Pai ai spus chiar tu, la drum lung poti sa calculezi singur, asa ca la ce iti trbuie valoarea instantanee, care e irelevanta, oricum? Motivul pentru care au renuntat la ea este rpobabil faptul ca multi oameni nu inteleg ca valoarea este o medie obtinuta de un software care masoara debitul de carburant de nu stiu cite ori pe secunda si face o medie. De aici si problema. Ce relevanta are in realitate daca stiu ca intr-o picosecunda am consumat atita si in picosecunda urmatoare nu stiu cit, cind masor un dispozitiv al carui consum ma intereseaza la o scara de timp infinit mai mare (minute, ore) decit picosecunda? Cred ca consumul instantaneu e unul din caele gizmos care ne-au lasat cu ochii mari pentru un timp, pina am realizat ca nu foloseste la nimic.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
AMW |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
e folositor...nu indispensabil oricum.
eu de exemplu cand mi-am luat masina de multe ori dadeam pe CI sa vad cat imi ia la nu stiu ce viteza, la cate turatii, in ce treapta de viteza e mai bine sa stau daca vreau consum etc...la drum lung la fel...in momentul in care mi-am dat seama care este viteza de coraziera a masinii...adica viteza la care ea are consumul dat de producator pentru extra-urban etc...e util la inceput...dupaia cand inveti ce si cum nu prea mai ai nevoie de el...spre exemplu eu nici nu mai stiu de cand nu m-am mai uitat pe el...pentru ca e de ajuns sa ma uit la vitezometru si at stiu cat consuma...intr-adevar..ca sa invat toate astea am avut nevoie de CI. Am vazut si care e efectul vantului din fata asupra masinii etc...e bun...dar nu mai faceti mare caz din asta...intr-adevar trebuiau sa va spuna cand ati comandat masina ca nu o sa il mai aiba desi nu cred ca asta v-ar fi facut sa va razganditi. LE: Mie la dCi nu mi-a aratat niciodata mai mult de 22% si atunci eram in treapta 1 la 4000 de ture...intr-adevar la 1.6 arata si 28-29...daar un exemplu la un Leon care il conduc destul de des arata uneori cand pleci de pe loc 64(plecat normal)daca dau pe mediu arata 10-11...bine are cutie automata...dar totusi...probabil ca daca un romanas care nu ar avea treaba cu tehnologia i-ar arata 64 pe instant ar face infarct...si cum majoritatea cumparatorilor de logan sunt mai...nestiutori sa zic...trecand de pe 1300 pe logan full...eventual si 16v sa ii arate cand pleaca de pe loc cu a1a 20-25% ar fi ceva care ar face ca masina sa nu se mai vanda. Iar ar aparea pe la otv ciudati daia care o sa zica ca le consuma 30...mai ceva ca un jeep...si ca au autonomie de 200km...dasta a scos dacia aceasta functie...pentru ca majoritatea cumparatorilor de logan sunt paraleli cu tot ceea ce inseamna o masina normala..un computer de bord...un consum instant....si asta se datoreaza faptului ca toata viata au mers cu 1300-le si cand se urca in logan se cred...in space shuttle... Oricum aceste facilitati ale computerului de bord de pe logan sunt mai mult niste mofturi...asa ca sa zica si romanasul nostru ca are masina moderna...care ii arata "drive till empty" cum l-am auzit pe unu...care probabil vazuse si el ca scria asta pe afisajul vreunei masini straineze... Media de viteza mi-se pare inutila...consumul mediu mai putin...pentru ca nu prea poti sa faci un consum mediu pe 4000km spre exemplu... functia cu litrii consumati este total inutila...sau poate ca cel care o foloseste des ii place sa isi bage unghia in gat la sfarsitul fiecarei luni cand inmulteste ce scrie acolo cu pretul unui litru si isi da seama cati bani a ars... ceea mai uitla este ceea de consum instant atunci cand te obisnuiesti cu masina....autonomia...desi nu prea e exacta iti poti face o idee despre cat de mult mai poti sa mergi cu masina....si media de consum...care se poate face pe mai multe mii de km in conditii diferite de trafic...Ex: la mine la diesel e 5.8 pe 3800km si nici nu mai stiu cati din astia sunt facuti in afara si cati in oras....dar daca ma intreaba cineva cat consuma in general ii spun 5.5-6.0 This post has been edited by AMW: 27 Sep 2006, 05:26 |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Perfect de acord, funtia aia s-a scos datorita prostiei cumparatorului, si nu vorbesc de cei de pe forum, care cat de cat au acces la informatie si au habar de chestiile astea, ci de cei care nu stiu cum sa tina mana pe mouse la PC, romanul clasic, mutat de la tara la bloc, care nu le prea are cu tehnica, si nici nu e receptiv la explicatii..ramane asa in prostia lui. Tocmai acel om, vede consumuri astronomice si va fi dezamagit de masina..parerea mea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nickey |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Bucuresti ![]() |
AMW, spuneai ca ai diesel...
Eu am ambiance si ma interesa si pe mine cat indica CI la 100 km/h, 110 si 120, daca poti sa-mi spui, te rog, ca mi-ar fi de ajutor. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 0,9 TCE Easy-R
2017 Viata este un ocean imens, in care multi dau din maini si din picioare, dar putini stiu sa inoate!
|
|
colombina29 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
Eu am consum instant la masina din semnatura si va spun sincer ca m-am uitat de 5 ori pana acum in 4 luni la consumul instant! Nu e o functie prea importanta, e mai mult curiozitatea de a vedea cata benzina haleste cand bagi piciorul in acceleratie. Cred mai degraba ca e o masura de prevenire a evenimentelor rutiere nedorite... Statul cu ochii in trip-computer dauneaza grav sofatului
![]() This post has been edited by colombina29: 27 Sep 2006, 08:38 |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
Ov |
![]()
Post
#7
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mi-e fix paralel daca are sau nu consum instant. Eu am dar il folosesc doar in situatia enuntata un post mai sus, adica din pura distractie
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
laurian |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 466 Joined: 15 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Am folosit destul de mult functia.
E foarte utila la drum lung, cand mergi constant, gen autostrada, unde o mica diferenta de apasare a pedalei de acceleratie poate modifica chiar cu 1 litru consumul instant. Dupa un timp, intr-adevar, iti poti forma un stil de conducere economic, si fara acest consum instantaneu, insa intr-o prima faza il gasesc deosebit de util. Vezi ca la 150 KM/ora ai un consum, si la 100 ai cu totul alt consum. La un drum de cateva sute de km, inseamna cateva sute de mii de lei. Care conteaza sau nu... |
--------------------
Logan
MCV 1.6 16V
2006
- B39xxx Asus 636 ; SPVM700;
Intek H520 +KL40+President ML145 |
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
uff m-am linistit, si io care credeam ca la 150 consuma ca la 100
EDIT: si ca sa nu las post-ul in aer sa si motivez de ce mi se pare inutil. Daca a stat careva sa se joace cu el probabil a constatat ce diferente imense (imens inseamna dupa mine si 0,5l/100km) apar pe acelasi drum in conditii diferite. Sa dau exemple si sa vedem cat de utila e informatia: 1. cand te intorci dinspre sinaia pe DN1 consumul e mai mic (drumul are o foarte usoara inclinatie). Ce concluzie tragem de aici ? Cu ce ne ajuta aceasta informatie ? Poate sa alegem ruta de dus prin alta parte ca sa facem economie, nu? 2. cand temperatura de afara e mai scazuta (nu ma refer la ger ci la o noapte de vara/toamna) consumul va fi mai mic ! Morala, hai sa mergem doar in zilele racoroase. 3. vant din fata/spate/lateral => influenteaza mult consumul. Ce-i de facut ? Alegem o ruta unde avem vant doar din spate ? ca sa nu mai zic de 4. in frana de motor consumul e 0. Hai sa mergem toti doar in frana de motor ![]() This post has been edited by Ov: 27 Sep 2006, 14:11 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
hash |
![]()
Post
#10
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
CI e o functie a carei absenta care trage in jos noile modele. Niste programatori nu si-au facut bine treaba. Frumos ar fi ca pe viitor Dacia SA sa le permita proprietarilor sa-si upgradeze softul cu functia activata.
Cu cat mai multe briz-brizuri are masina, cu atat creste satisfactia clientului. Si nu sunt de acord cu voi cei care ziceti ca romanii acum au cazut din copac ! (pardon, din 1300) |
--------------------
-
-
-
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#11
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Este foarte folositor, iti reglezi stilul de condus economic dupa el... De exemplu, la Fiat, tin pe instant si sunt momente in care nu ma mai uit la CI si ghicesc EXACT cat indica, in functie de treapta, viteza etc...
Eu consum cam un plin pe saptamana! Sunt saptamani cand merg la consum - sa imi ramana ceva pt week-end - si reusesc sa scot un 7.5-8 in oras! Saptamana asta am 9.5l/100km, m-am lafait in 5000RPM ![]() ![]() Cand mergeam cu DSN si nu aveam optiunea, nu reuseam sa merg la consum, caci nu prea stiam dupa ce sa ma iau.. Imi lua 9 in saptamanile calme ![]() Faza asta acum la Logan e de cacao! Cum sa nu ai Ci la o masina de 10k???????????? |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
michaelthefirst |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 2 August 06 ![]() |
@ov: Ideea e ca CI nu te ajuta sa schimbi chestiile obiective!!!! - gen drum, vant, temperatura!
![]() Ci pe cele subiective, gen turatie, acceleratie, franare... ![]() Nu vorbim aici de chestii evidente, va rog sa incercati sa argumentati cu argumente valide! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
2006 E important sa iti doresti imposibilul!
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Sa il bage la loc Dracia !
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#14
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
E clar de ce au scos consumul instant la Logan... Au fost prea multe probleme tehnice pe aceasta tema...
![]() La mine arata consumul instant de la plecatul de pe loc. Daca si la Logan ar fi pus consumul instant de la plecarea de pe loc, ar fi fost minim 1,000 posturi in plus cu problema tehnica la consumul Logan-ului... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 28 Sep 2006, 12:10) Furati, tepuiti, convinsi ca au luat masina cea mai proasta, care consuma cel mai mult. P.S. Propozitia de mai sus NU e misto, ar fi fost cat se poate de adevarat. This post has been edited by driverx: 28 Sep 2006, 12:22 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#16
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Eu cred ca este util,te mai pondereaza sa-i dai talpa, dar daca te grabesti de cele mai multe ori...degeaba il ai.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
catu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 10 August 06 From: Iasi ![]() |
Eu cred ca CI e extrem de util pt. cei ce nu-l au si inutil pt. cei ce s-au saturat sa -i constate utilitatea .
![]() This post has been edited by catu: 2 Oct 2006, 21:09 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4 mpi
2006 bluemarine
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
QUOTE Cind plec de pe loc imi arata consum de MINIM 65 L/100 (a aratat chiar si 99 L/100). Oare cum s-ar fi simtit cei cu Logan vazind asemenea consum la masina lor? Sunt curios cum iti arata tie consumul instant cand pleci de pe loc. Computerul de bord afiseaza numai dupa viteza de 30km/h? ![]() |
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
vijelie |
![]()
Post
#19
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
alo, nu toata lumea are Logan!
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
os |
![]()
Post
#20
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Din pacate nu toata lumea intelege notiuni elementare cum ar fi "mediu", "instantaneu" si alte asemenea. Partea mai trista este insa ca aceasta "lume" nu intelege ca nu intelege - asa ca eliminarea indicatiei este o reactie dupa mine judicioasa a fabricantului (personal consider indicatia ca un "nice to have"). Ar fi fost interesanta poate o indicatie de genul "consum mediu in ultimii 2 km". Aceasta ar da indicatii destul de folositoare pentru corectarea stilului de conducere, fara a fi expusa unor variatii de amploarea celor de la consumul instantaneu.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
michaelthefirst |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 2 August 06 ![]() |
Cred ca e complicat de calculat un mediu pe ultimii 2 km. Consum Instant inseamna cat iese in acest moment prin injectoare, chestie care sunt convins ca se poate afisa cu usurinta, dar ei au scos-o din cauza unor persoane isterice.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
2006 E important sa iti doresti imposibilul!
|
|
DFA |
![]()
Post
#22
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Culmea este că nu e deloc greu de calculat consumul mediu pe o distanță scurtă, pentru că CB-ul chiar o face!
Autonomia estimată așa este calculată, pe baza consumului mediu pe ultimii 1.400 de metrii parcurși (dacă mai țin eu bine minte...). Nu este calculată pe baza consumului mediu total (ăla afișat). |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
bh07xyk |
![]()
Post
#23
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Asa cum postam undeva pe reno.ro (scuze daca se dubleaza postul):
Tampenie imensa de marketing faptul ca au scos consumul instantaneu. Cum bine zicea cineva " sa nu mai consume 25 in oras". Problema e ca la motoarele astea cu 17 computere intre pedala si injectoare, consumul instantaneu e singurul mod sa-ti dai seama de sarcina motorului. Te ajuta sa o stii de exemplu la depasiri in panta si/sau cu masina incarcata ca sa decizi rapid daca si cand pui alta treapta. Din acest motiv eu merg in proportie de 90% cu CB-ul pe CI. Mai e ceva foarte important cu sarcina la dCi-uri. Sarcina mare la turatie prea mica =>gaze nearse si funingine ajung la turbina =>depuneri, imbacsire EGR si alte boacane, una peste alta viata mai scurta a turbinei si a EGRului. Asta nu afecteaza deocamdata 'noua colectie' Logan. PS. De unde au scos termenul 'colectie', de parca ar fi o masina numismatica http://www.daciaclub.ro/style_images/dacia...icons/icon8.gif |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
bulan |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Pentru mine este util caci ma ajuta sa-mi corectez stilul de a accelera nu neaparat stilul de mers.De exemplu:dupa ureche nu poti spune cum consuma masina mai putin la o urcare in rampa cu a treia turat sau cu a patra subturat.Cei care merg la consum nu sunt neaparat ZGARCITI!A obtine un consum mediu minim inseamna defapt a te lauda cu o masina care este in perfecta stare de functionare si cu un stil de mers personal adecvat economisirii de combustibil.Sigur cei care merg la consum nu se grabesc si sunt mult mai atenti la trafic chiar daca mai arunca si cate un ochi pe consumul instant.Cei de la maketing vor vedea ei daca au fost inspirati cu masura luata si imediat vor actiona daca va fi cazul.
|
--------------------
a
b
c
|
|
radioman |
![]()
Post
#25
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
Intr-adevar, e ceva ce te trage de maneca, sau mai degraba te frige in talpa, daca o calci cu ochii pe consumul instant, eu unul cum s-a mai zis pe aici pe forum , m-am inebunit dupa el in primele 2 luni de la cumpararea masinii, dupa care am obosit sa imi mai bat capul...
![]() This post has been edited by radioman: 15 Oct 2006, 21:10 |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
michaelthefirst |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 2 August 06 ![]() |
Mie mi-i ciuda ca in cazul in care voi vrea - candva - sa revand masina o sa am un minus din cauza lipsei consumului instant.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
2006 E important sa iti doresti imposibilul!
|
|
l@u |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
ionutz_stoica |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 March 06 ![]() |
Io-s de parere ca nu asa se procedeaza. Pentru ca daca respectivii uita la un moment dat limbajul articulat, nu poti sa ceri celorlalti sa devina monosilabici;
Cu alte cuvinte, cine nu intelege ce face "ci" sa o ignore. Eu cred ca niste ratiuni de marketing au facut ca cei de la Dacia sa o scoata; ratiuni de marketing nu neaparat inspirate. Cert este ca nu prea ai ce face, doar niste presiuni a.i sa se poata adauga acea functie in viitor. PS. Am dat si eu mesaj la vocea clientului si eu am fost dezamagit de acea lipsa; vazusem la majoritatea loganurilor chestia si mi se parea genial. Fara, a fost inca un - absolut stupid adaugat la Logan. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
- B-11-JPG
|
|
tuneam |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Au scos CI(si bine au facut) pentu a nu distrage atentia soferului de la condus. Em mai am un Logan in fam Ambition care are CI si intr-adevar chiar devi dependent de el si-ti distrage atentia. Consumul mediu, e altceva, dar CI e fff periculos. Cunosc 2 colegi care au lovit masinile(au intrat in ala din fata) pt ca se holbau la CI.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
oli_h |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 May 05 From: Timisoara ![]() |
pot sa aproximezi consumul si sa iti adaptezi stilul de condus (econom sau nu).
Eu m-as bucura foarte tare daca loganul ar avea si un termometru care sa indice temp exterioara |
--------------------
Dacia
Logan
- TM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 17:00 |