Temporizare in functie de viteza, care te bagi la asa ceva?
![]() ![]() ![]() |
Temporizare in functie de viteza, care te bagi la asa ceva?
Marty |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#2
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ar fi mult mai simplu daca ar exista un contact pentru pozitia neutra (scosa din viteza), identic cu cel de marsarier, care sa comute stergatoarele pe temporizare ?
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Marty, bmw-ul ala nu avea cumva si senzor de ploaie? care sa comande viteza stergatoarelor in functie cantitatea de precipitatii?
Sau cu cat mergea mai tare masina crestea si viteza stergatoarelor, in sensul ca isi lua informatia de la vitezometru? Sau pur si simplu te intereseaza sa intre automat in temporizare la stationare, ca asta se face cum a zis vis-a-vis...destul de simplu. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#4
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
argon, vezi ca odata cu cresterea vitezei se mareste si numarul de picaturi de ploaie interceptate de parbrizul care are senzori (mai puneti si voi mana pe cate o revista, ca nu e chiar noutate).
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(argon @ 14 Mar 2006, 13:24) Sau cu cat mergea mai tare masina crestea si viteza stergatoarelor, in sensul ca isi lua informatia de la vitezometru? Nu, ma, n-ai inteles!!! Viteza stergatoarelor era direct proportionala cu viteza masinii! Stii de ce? Pentru ca exista o curea de distributie care preia miscarea de rotatie de la planetara si o transmite la stergatoare! Frate, cind veniti cu intrebari d-astea...incalificabile, nu va ginditi ca v-ar sta mai bine tacind dracului din gura? Vis, nu ma, nu ma coafeaza aia cu punctu' mort. Vreau sa ma leg cumva la cititorul de pe cablul de kilometraj (ho, ca nu e Dacie!) si sa ma folosesc de el. Da' nu stiu cum. ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
b64chr |
![]()
Post
#6
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Incearca pe forumul electronistilor http://www.elforum.ro/.
Au si o sectiune de electronica auto. Mie mi-au dat mai demult niste info foarte utile, si tot despre semnalul de viteza era vorba. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Smudo |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
E direct super-misto chestia asta de care zice Marty, asa am avut si eu pe E36 si mor de oftica din cauza ca n-am si pe Calibra la fel, cu toate ca temporizare (logic) are. Si ca tot e vorba de stergatoare, mai e o chestie poate chiar la fel de misto, si anume "datul ala in jos de maneta" ca sa stearga doar o data, fara sa pui pe o pozitie fixa (cea de temporizare de exemplu). Se aseamana chestia asta cu flash-urile date cu faza lunga.
Hai ca-s chiar curios daca se poate face modificarea asta. Aia de care zice Marty, ca asta de care zic eu cred ca-i mai greu de facut. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
Smudo |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Asa, pai si cit de usor sau de complicat o fi "datul ala in jos de facut"? Mai greu cred ca e sa reusesc sa aduc maneta in jos si sa vina singura la loc, decit un contact pus acolo care sa actioneze stergatoarele doar o data.
EDIT: scuze. This post has been edited by Smudo: 14 Mar 2006, 21:52 |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Sa revenim, va rog! Am facut topic la tutoriale in speranta ca-mi va zice cineva daca se poate face si , mai ales, cum se poate face.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.684 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Vin eu cu cateva ideii pentru LGN. Se poate lua semnal de pe firul de viteza care duce la cass (radiocd). Se aplica unui ao ( care va detecta impulsurile ) si va avea iesire pe un tranzistor ( cu un releu pe colector ).
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
DragosP |
![]()
Post
#11
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Marty>> N-am înțeles prea bine: viteză as in "viteza de ștergere/baleiere a parbrizului" sau "frecvența de baleiere"?
Că frumos ar fi și așa, și așa. ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
yO_ |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Hop si yO: unu: ie destul de complicat sa modifici viteza de baleiere a stergatoarelor si sincer nu prea ii vad rostul. "By default" exista numai doua viteze ca asa e motorul conceput. Se poate modifica totusi si aceasta viteza folosind un circuit electronic cu PWM (pulse width modulation) da nu e asa simplu, mai bine "drop dead" ideea. doi: ideea lui Marty e fezabila ca atunci cand masina se comute intre modul temporizat si viteza unu, de pilda trei: as adauga cateva idei la ceea ce bine a postat Ironick. Semnalul se poate lua atat de la radio cat si din bord. Cand opresti masina semnalul se "opreste" si el fie in +12V, fie in zero ,dependent de pozitia rotii; prin urmare daca vrei sa iti mearga montajul, dupa iesirea din AO (amplificator operational pt cine habar n-are) semnalul trebuie filtrat semnalul printr-un RC (rezistenta + condensator) si comparat ulterior cu o referinta fixa de tensiune (folosind un al doilea AO in montaj comparator cu histerezis). Dupa aia (si finalmente) se ajunge la tranzistorul care actioneaza releul pe colector. Releul va comuta astfel la o viteza mica, de circa 10km/h, ajustabila. Trebuie facute ceva "cercetari" si cu privire la semnalul de pe stergatoare, mai precis daca actioneaza prin aducere la masa sau la +12V. patru: daca vreti sa aflati cum arata exact semnalul de pe vitezometru dati click AICI . Am masurat la Logan insa cred ca e identic si pentru Solenza. cinci: daca vreti sa aveti o temporizare variabila in functie de viteza masinii atunci nu vad alta solutie decat prin microcontroller fiindca o schema analogica ar deveni prea complexa. Ma roade si pe mine sa imi fac o temporizare variabila la stergatoare ca cea din fabrica nu ajunge. Eu nu inteleg de ce Dacia se zgarceste la aceste mici facilitati care ofera confort la costuri suplimentare de cativa euro, dar ma rog, asta e politica.. frate. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
yO, nu vroiam pentru SLZ. Vreau pentru un Renault 21. Faza e ca masina are vitezometru analogic (cu cablu) dar are si computer de bord, informatiile fiind luate de pe cablul de kilometraj. Computerul afiseaza zilierul, consumul instantaneu si mediu, viteza medie de la ultima resetare.
Probabil ca saracia aia de BMW, o "vechitura" de prin 2002, are smecheria implementata in UCH. Sunt absolut sigur ca se pot suplimenta functiile UCH-ului meu, printr-un etaj dedicat, independent si separat. Din pacate, habar n-am ce si cum. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Danielle |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Hop si eu (ca sa se ia Marty de mine).
Iti pot da o idee. Aceasta functie de care vorbesti tu este implementata in calculatorul de confort (parca asa ii zice) pe care orice masina cu computer de bord il are (inclusiv Loganelul). Acest calculator de confort (inclusiv inchiderea usilor din cheie, ridicarea geamurilor, sunt elemnte comandate de el) are niste functii ascunse, in functie de modelul comandat ele sunt activate sau nu, lesne de inteles de ce ![]() Acum, la Audi (spre ex.) exista o functie care comanda inchiderea usilor in functie de viteza. Adica, daca ai plecat dupa loc, cand masina atinge viteza de 20km/h (ex.) usile se inchid automat. Daca ai sti ce functii ascunse are calculatorul de confort de pe Renault ai putea sa profiti de una dintre ele. La unele masini pana si volumul casetofonului este in functie de viteza de deplasare (bineinteles cu posibilitatea decuplarii functiei respective). Tot ce ai nevoie este un "prieten" cu un laptop si un cablu (OBD?) si care stie ce face, evident. Dupa asta mai ai nevoie de un electrician care sa-ti traga un fir. Toate astea daca masina are o functie legata de viteza (chiar si functia tempomat). P.S. - Era o idee, nu-mi da in cap. |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
alx |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Eu am optiunea asta la Modus.
Poate reusesc eu sa explic sa intelegeti mai bine. Daca, in mers, stergatoarele sunt pe baleiere normala (nu pe temporizata) adica merg pe viteza 1, atunci cand ma opresc, ele trec pe baleiere temporizata. Daca in mers stergatoarele merg pe baleiere temporizata, la oprire ele se opresc de tot. Si mai e o chestie minora si desteapta (sa zica cineva ca frnatujii nu e destepti): daca comuti pe o frecventa mai mare de baleiere (timp de pauza mai mic), instantaneu dau o tura stergatoarele caci se presupune ca dandu-ti seama ca ai nevoie de baleiere mai rapida ai si in mom in care rotesti de buton. Daca comuti pe o frecventa mai mica (timp de pauza mai mare) nu dau decat cand le vine timpul. |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
yO_ |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Marty, problema la al tau Renault21 cum se preia semnalul de pe cablu in computerul de bord? Seamana cu LGN/SlZ? Chestia care trebuie facuta e sa masori semnalul, asa cum am procedat si eu la Logan.
Chestia aia de mare "feature" numai pe Audi si alte masini fitoase cu inchiderea de la o anumita viteza se poate realiza tot cu acelasi microcontroller, odata implementata aceasta functie de temporizare, ca tot citesti viteza. Eu as face in schimb altfel: Dupa ce masina parcurge 15m de exemplu usile se zavorasc. Feed-backul pentru o noua zavorare este dat de contactorul usi: s-a deschis o usa atunci reia secventa de zavorare. Daca s-a oprit motorul atunci de-zavoraste usile. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
Marty |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
1. Danielle, iti pot da si eu o idee! Abuzeaza tu de calculatorul ala de confort si afla cit confort mi-ai crea tu mie dac-ai tacea din gura si nu te-ai mai baga aiurea-n seama! Ti-as fi ramas recunoscator daca n-ai fi disturbat discutia cu interventia ta lipsita de orice fel de utilitate!
2. alx, daca eram in mers pe temporizat, chiar daca ma opream, stergatoarele tot temporizat mergeau. Nu stiu cum s-ar fi comportat in cazul in care viteza stergatoarelor ar fi fost cea rapida. 3. yO, din cite am inteles (n-am avut curiozitatea sa observ indeaproape), la SLZ/LGN, citirea se face pe fir. La R21 de care vorbim, vitezometrul este actionat prin cablu, ca la Dacia 1300. In partea de sus, inainte de intrarea in ceasul de bord, pe cablu se afla un magnet (cred eu), in jurul lui, pe camasa cablului, aflindu-se un montaj electronic (etajul de citire). Din montajul respectiv pleaca un cablu cu trei fire care se-nfige intr-o mufa. habar n-am incotro se ducea cablul mai departe si pe unde trece pina sa ajunga in afisajul computerului. In momentul de fata, usile se inchid la a doua apasare a pedalei de frina, dar asta e din alarma. This post has been edited by Marty: 15 Mar 2006, 08:58 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
yO_ |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Marty, de ce nu esti gentleman cu Danielle, ai vazut ca sugereaza o idee si sa nu ii dai "in cap". Stay cool man. Si asa pe Dacia Club nu se respecta directiva UE ca dpdv numeric femeile = barbatzii.
![]() Despre vitezometrul tau, daca e asa cum zici atunci principial e asemanator cu LGN/SLZ (difera cablul mecanic si probabil numarul de poli ai magnetului). alea trei fire sunt masa, alimentarea si iesirea. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#19
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Interesanta tema de casa data de Marty. Eu zic ca pentru inceput ar trebui impartita problema in doua mai mici.
Prima problema ar fi sa realizam un "senzor de oprire", care, folosind semnalul de viteza sa aprinda un led la stationare si sa-l stinga in mers. Dupa mintea mea odihnita de neelectronist, "senzorul de oprire" ar trebui sa contina un generator de tact, care sa dea un impuls la 2s sa zicem. Apoi un circuit bistabil care primeste semnal de la generatorul de tact si de la semnalul de viteza. Daca circuitul asta primeste doua impulsuri consecutive de la generatorul de tact fara ca intre ele sa fie si un impuls de la semnalul de viteza trece in starea "1" (masina oprita) si se aprinde ledul. La orice impuls de la senzorul de viteza trece in starea "0" (masina in miscare) si ledul se stinge. A doua problema este sa facem un "comutator" care in absenta semnalului lasa comenzile stergatorului asa cum sunt, iar la primirea unui semnal (+12v) comuta viteza 1 pe temporizare (tema lui Marty) si eventual suplimentar temporizarea pe oprit (cum spune alx). Aceste doua module le putem realiza si testa independent. Ulterior, prin cuplarea lor obtinem rezultatul dorit. Parerea mea este ca pentru un electronist e floare la ureche. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
yO_ |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
b64chr, teoretic ideea e buna insa ce te faci daca la stop masina se duce la vale cu 20 cm? Pornesc iara stergatoarele pe ne-temporizat? Schema trebuie oleaca schimbata. O sa studiez si eu problema, numai ca pe mine m-ar tenta la Logan mai degraba nu aceasta comutare, ci o temporizare reglabila si variabila cu viteza masinii. Pentru asta as face asa: intrerup firul temporizare de la maneta si intru cu el in montajul electronic. In montaj intra semnalul viteza si iese semnal digital pentru UCH (pe intrarea pinul A7 a UCH) descoperit de klaus. pe consola de bord se pune un potentiometru sau mai degraba doua butoane (plus si minus).
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
yO, nu te amesteca in treaba cu danielle ca nu cunosti dedesubturile!
![]() Revenind la subiect, ce te faci daca se buleste ceva-n montaj si te trezesti c-o tensiune mai mare-n motorul stergatoarelor? Cu toate ca, daca stau bine s ama gindesc, mai mult de 14 volti n-ai de unde dracu' sa scoti de pe masina. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
b64chr |
![]()
Post
#22
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(yO_ @ 15 Mar 2006, 09:59) ce te faci daca la stop masina se duce la vale cu 20 cm? Pornesc iara stergatoarele pe ne-temporizat? Observatie corecta. "Senzorul de oprire" cum l-am numit eu trebuie sa aiba o "inertie". Sa treaca in starea "masina oprita" daca viteza este sub 0.5m/s pentru 2s si sa treaca in starea "masina in mers" daca viteza este peste 1m/s pentru 2s. Cifrele sunt absolut orientative. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
yO_ |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
QUOTE(Marty @ 15 Mar 2006, 10:26) ce te faci daca se buleste ceva-n montaj si te trezesti c-o tensiune mai mare-n motorul stergatoarelor? Cu toate ca, daca stau bine s ama gindesc, mai mult de 14 volti n-ai de unde dracu' sa scoti de pe masina. Cu tensiune mai mare nu te trezesti, mai ales daca izolezi prin releu. Motorul nu se strica. Buba e ca daca nu e bine proiectat montajul se poate paradi si bloca de pilda numai pe temporizat, iar daca e ploaie torentiala... ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
Bejenaru Ionut |
![]()
Post
#24
|
![]() Doar membru, atat. Group: Members Posts: 708 Joined: 9 December 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(Marty @ 14 Mar 2006, 17:11) Nu, ma, n-ai inteles!!! Viteza stergatoarelor era direct proportionala cu viteza masinii! Stii de ce? Pentru ca exista o curea de distributie care preia miscarea de rotatie de la planetara si o transmite la stergatoare! Frate, cind veniti cu intrebari d-astea...incalificabile, nu va ginditi ca v-ar sta mai bine tacind dracului din gura? Vis, nu ma, nu ma coafeaza aia cu punctu' mort. Vreau sa ma leg cumva la cititorul de pe cablul de kilometraj (ho, ca nu e Dacie!) si sa ma folosesc de el. Da' nu stiu cum. ![]() Nu fi asa rau!Sunt unii care nu stiu si de aceea pun intrebari ca sa afle, nu crezi? |
--------------------
Reno
Megane 2.1 break
2005, ful opshan, 1.6 16v
- Numar de Bacau. Good things come to those who wait.
Va urma... "Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..." |
|
yO_ |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Ca sa mai dezghet putin atmosfera postez o idee de schema.
vitezometru.GIF ( Size: 12.14k ) Number of downloads: 63 Repet ca e numai o idee, cine vrea sa o preia trebuie sa o realizeze si sa se apuce de testat la valori corecte de rezistente si capacitati - e de munca frate... |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
Marty |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Intrebare: ce cauti cu semnal de la turometru? Vrei sa ti se opreasca stergatoarele cind schimbi viteza?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#27
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce legatura are bre turometrul cu viteza? La 2000 rpm poti avea 60 kmph sau 100, depinde de treapta....
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
O fi vrut sa scrie tahimetru, da' a fugit pixul.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
off-topic :
Nu stiti daca se poate regla temporizatorul? Ca intre ultima lui viteza si viteza 1 de la maneta e diferenta prea mare.. De multe ori ploua prea mult pentru temporizator, dar tot prea putin ca sa mearga incontinuu pe viteza 1. This post has been edited by eXtenSion: 19 Mar 2006, 13:05 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
yO_ |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 19:13 |