DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Temporizare in functie de viteza, care te bagi la asa ceva?

Marty
post 14 Mar 2006, 11:59
Post #1


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Am mers acu' ceva vreme cu un BMW si am observat o chestie f. misto. Daca in mers, stergatoarele mergeau la viteza normala (netemporizat), in momentul in care masina stationa, stergatoarele treceau automat in regim temporizat. Bineinteles, cind masina se punea in mers, stergatoarele reincepeau sa mearga "normal".
Intrebare pentru electronisti: puteti face asa ceva la Logan/SLZ sau alte masini cu cititor electronic de viteza?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 14 Mar 2006, 13:19
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Nu ar fi mult mai simplu daca ar exista un contact pentru pozitia neutra (scosa din viteza), identic cu cel de marsarier, care sa comute stergatoarele pe temporizare ?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Mar 2006, 13:24
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Marty, bmw-ul ala nu avea cumva si senzor de ploaie? care sa comande viteza stergatoarelor in functie cantitatea de precipitatii?
Sau cu cat mergea mai tare masina crestea si viteza stergatoarelor, in sensul ca isi lua informatia de la vitezometru?

Sau pur si simplu te intereseaza sa intre automat in temporizare la stationare, ca asta se face cum a zis vis-a-vis...destul de simplu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 14 Mar 2006, 16:54
Post #4


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




argon, vezi ca odata cu cresterea vitezei se mareste si numarul de picaturi de ploaie interceptate de parbrizul care are senzori (mai puneti si voi mana pe cate o revista, ca nu e chiar noutate). tongue.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Mar 2006, 17:11
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(argon @ 14 Mar 2006, 13:24)
Sau cu cat mergea mai tare masina crestea si viteza stergatoarelor, in sensul ca isi lua informatia de la vitezometru?
*


Nu, ma, n-ai inteles!!! Viteza stergatoarelor era direct proportionala cu viteza masinii! Stii de ce? Pentru ca exista o curea de distributie care preia miscarea de rotatie de la planetara si o transmite la stergatoare!
Frate, cind veniti cu intrebari d-astea...incalificabile, nu va ginditi ca v-ar sta mai bine tacind dracului din gura?

Vis, nu ma, nu ma coafeaza aia cu punctu' mort. Vreau sa ma leg cumva la cititorul de pe cablul de kilometraj (ho, ca nu e Dacie!) si sa ma folosesc de el. Da' nu stiu cum. 04.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 14 Mar 2006, 17:18
Post #6


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Incearca pe forumul electronistilor http://www.elforum.ro/.
Au si o sectiune de electronica auto.
Mie mi-au dat mai demult niste info foarte utile, si tot despre semnalul de viteza era vorba.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 14 Mar 2006, 20:51
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




E direct super-misto chestia asta de care zice Marty, asa am avut si eu pe E36 si mor de oftica din cauza ca n-am si pe Calibra la fel, cu toate ca temporizare (logic) are. Si ca tot e vorba de stergatoare, mai e o chestie poate chiar la fel de misto, si anume "datul ala in jos de maneta" ca sa stearga doar o data, fara sa pui pe o pozitie fixa (cea de temporizare de exemplu). Se aseamana chestia asta cu flash-urile date cu faza lunga.

Hai ca-s chiar curios daca se poate face modificarea asta. Aia de care zice Marty, ca asta de care zic eu cred ca-i mai greu de facut.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 14 Mar 2006, 21:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Asa, pai si cit de usor sau de complicat o fi "datul ala in jos de facut"? Mai greu cred ca e sa reusesc sa aduc maneta in jos si sa vina singura la loc, decit un contact pus acolo care sa actioneze stergatoarele doar o data.

EDIT: scuze.

This post has been edited by Smudo: 14 Mar 2006, 21:52


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Mar 2006, 21:40
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Sa revenim, va rog! Am facut topic la tutoriale in speranta ca-mi va zice cineva daca se poate face si , mai ales, cum se poate face.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 14 Mar 2006, 22:12
Post #10


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Vin eu cu cateva ideii pentru LGN. Se poate lua semnal de pe firul de viteza care duce la cass (radiocd). Se aplica unui ao ( care va detecta impulsurile ) si va avea iesire pe un tranzistor ( cu un releu pe colector ).


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 14 Mar 2006, 22:34
Post #11


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Marty>> N-am înțeles prea bine: viteză as in "viteza de ștergere/baleiere a parbrizului" sau "frecvența de baleiere"?
Că frumos ar fi și așa, și așa. wink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 14 Mar 2006, 23:54
Post #12


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon







Hop si yO:

unu: ie destul de complicat sa modifici viteza de baleiere a stergatoarelor si sincer nu prea ii vad rostul. "By default" exista numai doua viteze ca asa e motorul conceput. Se poate modifica totusi si aceasta viteza folosind un circuit electronic cu PWM (pulse width modulation) da nu e asa simplu, mai bine "drop dead" ideea.

doi: ideea lui Marty e fezabila ca atunci cand masina se comute intre modul temporizat si viteza unu, de pilda

trei: as adauga cateva idei la ceea ce bine a postat Ironick. Semnalul se poate lua atat de la radio cat si din bord. Cand opresti masina semnalul se "opreste" si el fie in +12V, fie in zero ,dependent de pozitia rotii; prin urmare daca vrei sa iti mearga montajul, dupa iesirea din AO (amplificator operational pt cine habar n-are) semnalul trebuie filtrat semnalul printr-un RC (rezistenta + condensator) si comparat ulterior cu o referinta fixa de tensiune (folosind un al doilea AO in montaj comparator cu histerezis). Dupa aia (si finalmente) se ajunge la tranzistorul care actioneaza releul pe colector. Releul va comuta astfel la o viteza mica, de circa 10km/h, ajustabila. Trebuie facute ceva "cercetari" si cu privire la semnalul de pe stergatoare, mai precis daca actioneaza prin aducere la masa sau la +12V.

patru: daca vreti sa aflati cum arata exact semnalul de pe vitezometru dati click AICI . Am masurat la Logan insa cred ca e identic si pentru Solenza.

cinci: daca vreti sa aveti o temporizare variabila in functie de viteza masinii atunci nu vad alta solutie decat prin microcontroller fiindca o schema analogica ar deveni prea complexa. Ma roade si pe mine sa imi fac o temporizare variabila la stergatoare ca cea din fabrica nu ajunge. Eu nu inteleg de ce Dacia se zgarceste la aceste mici facilitati care ofera confort la costuri suplimentare de cativa euro, dar ma rog, asta e politica.. frate.



--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 15 Mar 2006, 05:31
Post #13


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




yO, nu vroiam pentru SLZ. Vreau pentru un Renault 21. Faza e ca masina are vitezometru analogic (cu cablu) dar are si computer de bord, informatiile fiind luate de pe cablul de kilometraj. Computerul afiseaza zilierul, consumul instantaneu si mediu, viteza medie de la ultima resetare.
Probabil ca saracia aia de BMW, o "vechitura" de prin 2002, are smecheria implementata in UCH. Sunt absolut sigur ca se pot suplimenta functiile UCH-ului meu, printr-un etaj dedicat, independent si separat. Din pacate, habar n-am ce si cum.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 15 Mar 2006, 05:59
Post #14


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Hop si eu (ca sa se ia Marty de mine).
Iti pot da o idee. Aceasta functie de care vorbesti tu este implementata in calculatorul de confort (parca asa ii zice) pe care orice masina cu computer de bord il are (inclusiv Loganelul). Acest calculator de confort (inclusiv inchiderea usilor din cheie, ridicarea geamurilor, sunt elemnte comandate de el) are niste functii ascunse, in functie de modelul comandat ele sunt activate sau nu, lesne de inteles de ce biggrin.gif .
Acum, la Audi (spre ex.) exista o functie care comanda inchiderea usilor in functie de viteza. Adica, daca ai plecat dupa loc, cand masina atinge viteza de 20km/h (ex.) usile se inchid automat. Daca ai sti ce functii ascunse are calculatorul de confort de pe Renault ai putea sa profiti de una dintre ele. La unele masini pana si volumul casetofonului este in functie de viteza de deplasare (bineinteles cu posibilitatea decuplarii functiei respective).
Tot ce ai nevoie este un "prieten" cu un laptop si un cablu (OBD?) si care stie ce face, evident. Dupa asta mai ai nevoie de un electrician care sa-ti traga un fir.
Toate astea daca masina are o functie legata de viteza (chiar si functia tempomat).

P.S. - Era o idee, nu-mi da in cap.


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 15 Mar 2006, 06:30
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Eu am optiunea asta la Modus.
Poate reusesc eu sa explic sa intelegeti mai bine.
Daca, in mers, stergatoarele sunt pe baleiere normala (nu pe temporizata) adica merg pe viteza 1, atunci cand ma opresc, ele trec pe baleiere temporizata. Daca in mers stergatoarele merg pe baleiere temporizata, la oprire ele se opresc de tot.
Si mai e o chestie minora si desteapta (sa zica cineva ca frnatujii nu e destepti): daca comuti pe o frecventa mai mare de baleiere (timp de pauza mai mic), instantaneu dau o tura stergatoarele caci se presupune ca dandu-ti seama ca ai nevoie de baleiere mai rapida ai si in mom in care rotesti de buton. Daca comuti pe o frecventa mai mica (timp de pauza mai mare) nu dau decat cand le vine timpul.


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 15 Mar 2006, 08:51
Post #16


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Marty, problema la al tau Renault21 cum se preia semnalul de pe cablu in computerul de bord? Seamana cu LGN/SlZ? Chestia care trebuie facuta e sa masori semnalul, asa cum am procedat si eu la Logan.

Chestia aia de mare "feature" numai pe Audi si alte masini fitoase cu inchiderea de la o anumita viteza se poate realiza tot cu acelasi microcontroller, odata implementata aceasta functie de temporizare, ca tot citesti viteza. Eu as face in schimb altfel: Dupa ce masina parcurge 15m de exemplu usile se zavorasc. Feed-backul pentru o noua zavorare este dat de contactorul usi: s-a deschis o usa atunci reia secventa de zavorare. Daca s-a oprit motorul atunci de-zavoraste usile.



--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 15 Mar 2006, 08:52
Post #17


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




1. Danielle, iti pot da si eu o idee! Abuzeaza tu de calculatorul ala de confort si afla cit confort mi-ai crea tu mie dac-ai tacea din gura si nu te-ai mai baga aiurea-n seama! Ti-as fi ramas recunoscator daca n-ai fi disturbat discutia cu interventia ta lipsita de orice fel de utilitate!

2. alx, daca eram in mers pe temporizat, chiar daca ma opream, stergatoarele tot temporizat mergeau. Nu stiu cum s-ar fi comportat in cazul in care viteza stergatoarelor ar fi fost cea rapida.

3. yO, din cite am inteles (n-am avut curiozitatea sa observ indeaproape), la SLZ/LGN, citirea se face pe fir. La R21 de care vorbim, vitezometrul este actionat prin cablu, ca la Dacia 1300. In partea de sus, inainte de intrarea in ceasul de bord, pe cablu se afla un magnet (cred eu), in jurul lui, pe camasa cablului, aflindu-se un montaj electronic (etajul de citire). Din montajul respectiv pleaca un cablu cu trei fire care se-nfige intr-o mufa. habar n-am incotro se ducea cablul mai departe si pe unde trece pina sa ajunga in afisajul computerului.
In momentul de fata, usile se inchid la a doua apasare a pedalei de frina, dar asta e din alarma.

This post has been edited by Marty: 15 Mar 2006, 08:58


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 15 Mar 2006, 09:16
Post #18


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Marty, de ce nu esti gentleman cu Danielle, ai vazut ca sugereaza o idee si sa nu ii dai "in cap". Stay cool man. Si asa pe Dacia Club nu se respecta directiva UE ca dpdv numeric femeile = barbatzii. biggrin.gif

Despre vitezometrul tau, daca e asa cum zici atunci principial e asemanator cu LGN/SLZ (difera cablul mecanic si probabil numarul de poli ai magnetului). alea trei fire sunt masa, alimentarea si iesirea.





--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 15 Mar 2006, 09:36
Post #19


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Interesanta tema de casa data de Marty. Eu zic ca pentru inceput ar trebui impartita problema in doua mai mici.
Prima problema ar fi sa realizam un "senzor de oprire", care, folosind semnalul de viteza sa aprinda un led la stationare si sa-l stinga in mers.
Dupa mintea mea odihnita de neelectronist, "senzorul de oprire" ar trebui sa contina un generator de tact, care sa dea un impuls la 2s sa zicem. Apoi un circuit bistabil care primeste semnal de la generatorul de tact si de la semnalul de viteza. Daca circuitul asta primeste doua impulsuri consecutive de la generatorul de tact fara ca intre ele sa fie si un impuls de la semnalul de viteza trece in starea "1" (masina oprita) si se aprinde ledul. La orice impuls de la senzorul de viteza trece in starea "0" (masina in miscare) si ledul se stinge.

A doua problema este sa facem un "comutator" care in absenta semnalului lasa comenzile stergatorului asa cum sunt, iar la primirea unui semnal (+12v) comuta viteza 1 pe temporizare (tema lui Marty) si eventual suplimentar temporizarea pe oprit (cum spune alx).

Aceste doua module le putem realiza si testa independent. Ulterior, prin cuplarea lor obtinem rezultatul dorit.
Parerea mea este ca pentru un electronist e floare la ureche.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 15 Mar 2006, 09:59
Post #20


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




b64chr, teoretic ideea e buna insa ce te faci daca la stop masina se duce la vale cu 20 cm? Pornesc iara stergatoarele pe ne-temporizat? Schema trebuie oleaca schimbata. O sa studiez si eu problema, numai ca pe mine m-ar tenta la Logan mai degraba nu aceasta comutare, ci o temporizare reglabila si variabila cu viteza masinii. Pentru asta as face asa: intrerup firul temporizare de la maneta si intru cu el in montajul electronic. In montaj intra semnalul viteza si iese semnal digital pentru UCH (pe intrarea pinul A7 a UCH) descoperit de klaus. pe consola de bord se pune un potentiometru sau mai degraba doua butoane (plus si minus).


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 15 Mar 2006, 10:26
Post #21


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




yO, nu te amesteca in treaba cu danielle ca nu cunosti dedesubturile! wink.gif

Revenind la subiect, ce te faci daca se buleste ceva-n montaj si te trezesti c-o tensiune mai mare-n motorul stergatoarelor? Cu toate ca, daca stau bine s ama gindesc, mai mult de 14 volti n-ai de unde dracu' sa scoti de pe masina.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 15 Mar 2006, 10:48
Post #22


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(yO_ @ 15 Mar 2006, 09:59)
ce te faci daca la stop masina se duce la vale cu 20 cm? Pornesc iara stergatoarele pe ne-temporizat?
*


Observatie corecta. "Senzorul de oprire" cum l-am numit eu trebuie sa aiba o "inertie". Sa treaca in starea "masina oprita" daca viteza este sub 0.5m/s pentru 2s si sa treaca in starea "masina in mers" daca viteza este peste 1m/s pentru 2s. Cifrele sunt absolut orientative.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 15 Mar 2006, 11:17
Post #23


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




QUOTE(Marty @ 15 Mar 2006, 10:26)
ce te faci daca se buleste ceva-n montaj si te trezesti c-o tensiune mai mare-n motorul stergatoarelor? Cu toate ca, daca stau bine s ama gindesc, mai mult de 14 volti n-ai de unde dracu' sa scoti de pe masina.
*




Cu tensiune mai mare nu te trezesti, mai ales daca izolezi prin releu. Motorul nu se strica. Buba e ca daca nu e bine proiectat montajul se poate paradi si bloca de pilda numai pe temporizat, iar daca e ploaie torentiala... radmasa.gif


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 15 Mar 2006, 16:21
Post #24


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




QUOTE(Marty @ 14 Mar 2006, 17:11)
Nu, ma, n-ai inteles!!! Viteza stergatoarelor era direct proportionala cu viteza masinii! Stii de ce? Pentru ca exista o curea de distributie care preia miscarea de rotatie de la planetara si o transmite la stergatoare!
Frate, cind veniti cu intrebari d-astea...incalificabile, nu va ginditi ca v-ar sta mai bine tacind dracului din gura?

Vis, nu ma, nu ma coafeaza aia cu punctu' mort. Vreau sa ma leg cumva la cititorul de pe cablul de kilometraj (ho, ca nu e Dacie!) si sa ma folosesc de el. Da' nu stiu cum. 04.gif
*




Nu fi asa rau!Sunt unii care nu stiu si de aceea pun intrebari ca sa afle, nu crezi?


--------------------
Reno Megane 2.1 break 2005, ful opshan, 1.6 16v - Numar de Bacau.
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 17 Mar 2006, 10:04
Post #25


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Ca sa mai dezghet putin atmosfera postez o idee de schema.

vitezometru.GIF ( Size: 12.14k ) Number of downloads: 63


Repet ca e numai o idee, cine vrea sa o preia trebuie sa o realizeze si sa se apuce de testat la valori corecte de rezistente si capacitati - e de munca frate...


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 17 Mar 2006, 21:04
Post #26


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Intrebare: ce cauti cu semnal de la turometru? Vrei sa ti se opreasca stergatoarele cind schimbi viteza?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2006, 21:14
Post #27


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Ce legatura are bre turometrul cu viteza? La 2000 rpm poti avea 60 kmph sau 100, depinde de treapta....


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Mar 2006, 23:07
Post #28


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




O fi vrut sa scrie tahimetru, da' a fugit pixul.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 19 Mar 2006, 13:05
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




off-topic :

Nu stiti daca se poate regla temporizatorul? Ca intre ultima lui viteza si viteza 1 de la maneta e diferenta prea mare.. De multe ori ploua prea mult pentru temporizator, dar tot prea putin ca sa mearga incontinuu pe viteza 1.

This post has been edited by eXtenSion: 19 Mar 2006, 13:05


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 20 Mar 2006, 15:15
Post #30


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




QUOTE(Marty @ 17 Mar 2006, 21:04)
Intrebare: ce cauti cu semnal de la turometru? Vrei sa ti se opreasca stergatoarele cind schimbi viteza?
*



"Mea Culpa Est"
Trebuia scris TAHIMETRU, m-am grabit = am gresit, ce sa fac si yO.
Principiul ramane acelasi.


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 19:13
Forum Renault