1. Martor frina aprins; 2. frina spate
![]() ![]() ![]() |
1. Martor frina aprins; 2. frina spate
Nicu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|||
clr |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Problema 1: nu are absolut nimic, este normal sa se intample asa cand umbli la placute. Trebuie desfacuta sonda de pe pompa de frana si resetata.
Vezi http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?p=33...8a453354c#33752 |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
Nicu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
mie imi era ca o sa curga si apoi trebuie sa aerisesc. daca nu curge e bine.
ramina problema 2: cum dau jos tamburul? |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
fion98 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
este simplu.
1. dai roata jos 2. scoti capacul. e ceva de diametru redus care astupa "acea" piulita (am vazut ca stii de ea). Se poate scoate cu un "cleste mops" sau lovind cu ciocanul "usor" sus-jos. 3. cu o surubelnita sau un dorn ascutit indrepti "capetele" piulitei (este o piulita crestata). E bine ca dupa ce ai scos-o odata sa o schimbi. Gasesti pe la magazine, daca nu, foloseste-o tot pe aia, dar ai grija atunci cand o scoti sa nu o strici (ce se poate strica? acele "capete" sau "cleme" care sunt indoite pe filet, adica din prea mult zel cand vrei sa le indrepti sa nu le rupi). 4. desfaci piulita 5. scoti "capacul" sau cum naiba se cheama ala care are prezoanele infipte in el ![]() 6.acum poti vizualiza "interiorul" ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Nicu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
nu am piulita crestata ci o piulita care se continua cu o teava, care teava e poansonata "cu simt de raspundere"
![]() :?: NU EXISTA VRE-O METODA ELEGANTA DE A DA JOS PIULITA AIA DECIT CU CIOCANU :?: |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ba da! Iei o cheie tubulara, care sa se potriveasca pe piulita respectiva, pui mina pe o ranga teapana (ca sa iti asigure un brat al fortei destul de baban) si te proptesti in toata combinatia asta! Cel mai simplu de desfacut este cu ajutorul unui dorn si al unui ciocan, cu ajutorul carora scoti "buza" de la piulita aia .
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
asarban |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
QUOTE NU EXISTA VRE-O METODA ELEGANTA DE A DA JOS PIULITA AIA DECIT CU CIOCANU Ba da! Porti manusi albe in maini cand dai cu ciocanul! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
fion98 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
ai mai ca nu-i chiar asa de greu.
ridici masina pe cric dupa care o asiguri cu un butuc trainic de lemn (il bagi sub prag sau unde vrei tu) dupa care slabesti un pic cricul. si cum ti-am mai spus, iei un dorn (sau surubelnita) cu varf subtire si ii dai in cap cu ciocanul, dar cu simt de raspundere pentru a indrepta cele doua crestaturi. Eu asa am facut la mine (iti spun din proprie experienta, nu vorbesc din auzite). Apropo, eu am folosit aceeasi piulita :wink: Sfat: Nu lasa masina doar pe cric, e ffff. periculos chiar si fara sa bati cu ciocanul in butucul rotii ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Dany |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Problema 1: nu are absolut nimic, este normal sa se intample asa cand umbli la placute. Trebuie desfacuta sonda de pe pompa de frana si resetata.
Vezihttp://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?p=33752&highlight=&sid=6593aa2cf0b83d39b6f8a348a453354c#33752 Din pacate tot nu imi este clar cum se face resetarea respectiva. M-am uitat si la linku' de mai sus, se vorbeste despre resetare, dar nimeni nu a dat detalii. Daca stiti careva cum se face - as vrea sa stiu si eu - pentru viitor. Thx! |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX "Tata, mama, toti cei dragi tie si restul oamenilor mari pe care ii vezi zilnic mergand la munca platesc taxe si impozite pentru ca noua tuturor sa ne fie mai bine." Ministerul Finantelor, pagina copiilor
|
|
Liviu |
![]()
Post
#10
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Offf ...
Se ia o cheie de 22. Se desurubeaza senzorul DIN pompa de frana (NU CURGE NIMIC). Se apasa cu degetul pe elementul activ al senzorului si apoi se monteaza la loc. Operatiunea ia 10 minute si nu exista efecte secundare!! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Dany |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Stai dom' Liviu - nu stiu daca vorbim de acelasi lucru. Senzorul ala este cel de pe cilindrul central de frina in care intra firul ala cu papuc?
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX "Tata, mama, toti cei dragi tie si restul oamenilor mari pe care ii vezi zilnic mergand la munca platesc taxe si impozite pentru ca noua tuturor sa ne fie mai bine." Ministerul Finantelor, pagina copiilor
|
|
fion98 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Liviu,
cum arata pompa de frana? :cry: e chestia aia rotunda (cu un diametru considerabil) prinsa de pe tabla sub prabriz? m-am tot tinut sa intreb :oops: mersi |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
Bogdan |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
Ma bag si eu...
Da, are deasupra bidonasul de lichid de frana - toata chestia aia ii pompa de frana in ea intra intr-un singur loc o fisa de curent, restul sunt conducte; Sonda ii chestia unde intra fisa. La mine a mers doar desuruband de jumatate sonda, fara sa o dau jos de tot. |
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pozele atasate se poate sa va ajute sa localizati senzorul respectiv:)
Ca o informatie aditionala (luata din carte) : "PERIODICITATEA DE SCHIMB A LICHIDULUI DE FRÂNĂ Modul de realizare a frânelor ce echipează automobilele Dacia și în special a frânelor cu discuri ventilate permite diminuarea la maxim a riscului de vaporizare a lichidului, chiar și în cazul unei utilizări intensive a frânelor (zona montană), datorită bunei răciri a discului. Lichidele de frână suferă în toate cazurile o ușoară degradare în cursul utilizării printr-o ușoară absorție de umiditate, fapt care face necesară înlocuirea completă după o perioadă de timp sau spațiu parcurs (4 ani sau 60 000 km parcurși)." Attached thumbnail(s) senzor.JPG ( Size: 17.31k ) Number of downloads: 652 pompa_frana.JPG ( Size: 66.4k ) Number of downloads: 689 |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Nicu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
danke baieti!
si sa nu uit, domnu' Andrei, daca-mi pun minusi albe pot sa dau cu ciocanu' in skoda dvs :?: |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
asarban |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Daca iti pui manusi albe poti sa-ti dai peste c.....e in skoda mea!
![]() |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MoGas |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nicule tata, ti-am mai zis. Ia o surubelnita zdravana de aia in care se poate bate si da-i piulitei la cap ca sa o indrepti. Daca n-o indrepti destul o sa paradesti filetul de pe ax, si nu cred ca vrei. Dupa ce umbli acolo trebuie sa ai grija sa strangi piulita conform manualului de reparatie, nu mai tare, nu mai moale. Eu am refolosit o astfel de piulita fara probleme (in cutia de viteze). Ideea e sa poti s-o bati in cap ca sa nu se mai desfaca.
QUOTE NU EXISTA VRE-O METODA ELEGANTA DE A DA JOS PIULITA AIA DECIT CU CIOCANU? Razpuns: NU! |
-------------------- |
|
Nicu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
![]() dar splintul ce avea? nu era bun? tabla aia e de 1mm grosime si ca sa o scot de acolo e chinu dracu, sau mai bine zis tre sa dau cu ciocanu cu simt de raspundere si, puii mei, e "masina" nu tractor. poate ma supar si pun flexu' |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
asarban |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Adica il pui pe FLEX sa faca treaba in locul tau?
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MoGas |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cum naiba bagi tu flexu' in gaura aia? Ma enervezi si ma deplasez eu pana la tine sa te rezolv!
![]() Splintul are naravul sa mai dispara din cand in cand, cand ti-e lumea mai draga. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Splintul are naravul sa mai dispara din cand in cand, cand ti-e lumea mai draga. Bineinteles, doar de aia se mai foloseste la piulita care tine planetara... (la unele masini) ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
MoGas |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Piulitele care strang butucul rotii spate nu trebuiesc stranse tare, ca cele de la planetare. Poti distruge rulmentul ala conic urgent. De aceea ele se pot desface foarte usor. Te invit sa incerci sa desfaci piulita de planetara cu o cheie fixa. Apoi vedem care are risc de autodesfacere mai mare. Dupa aia lamureste-ma de ce splintul e mai bun ca piulita cu guler de asigurare.
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#23
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Razvane, in primul rind ca la DSN rulmentul e cilindric nu conic.
Iar dupa ce terminati de batut cimpii pe tema desfacerii piulitei, spuneti-i omului sa-si cumpere un rulment nou inainte de a desface roata (doar daca nu sta linga un magazin de piese auto). E duuuuus. Si Marty are dreptate. Pregateste-te cu o cheie tiganeasca si o ranga ca e nevoie de forta la desfacut, daca n-a fost umblat niciodata acolo. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Nicu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
piulita nu e de 22 razvane, e mai mare, muult mai mare
iar gaura e deasemenea mai mare si teava aia iese destul. si cum faci tu splintul sa dispara cind e indoit bine? si ca veni vorba de rulment, are idee cineva ce rulment trebuie? ma refer la dimensiuni, pt cazul in care nu-l gasesc la dacia. |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
paulp |
![]()
Post
#25
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Auto SL
35307 RSR URB De obicei, daca ceri rulment de spate pentru Nova ai sanse sa-ti dea ce trebuie :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
FLEX |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE FLEX sa faca treaba in locul tau? Ma bag, ma bag, de ce nu? doar numa` DSN n-am stricat pina acum! (hihihihi!); si la Fiat e cu piulita strivita pe fata, pe spate e mai `otz! Uzual stringerea piulitei se face pina la maxim si apoi se da inapoi 1/8 de tura (45gr); nasol e ca piulittele strivite au prostul obicei sa nimereasca cu vechea strivitura exact in locul de unde a plecat, asa ca e bine sa ai piulite noi. Sa nu te puie draq sa desfaci piulita fara sa indrepti strivitura, iti faci filetul de comanda varza cu carne. Succes! Deoarece subiectul a capatat nuante doctorale, sugerez splituirea de unde a inceput discutia despre desfacere tambur, lasind pe loc posturile despre resetare martor bord. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
fion98 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
pai de ce? ca subiectul este compus (na ca nici aici nu scap de gramatica)
![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
FLEX |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai pen`ca am inceput sa discutam despre "cum sa" faci ceva, nu despre "ce sa " faci in situatia data; m-am uitat si la sectiunea "Tutoriale" si n-am gasit nimic despre resetare martor frine, asa ca cele 2 posturi ale lui Liviu (metoda+imaginile) si-ar gasi si ele locul acolo.
Parerea mea ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DSops |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Fii si tu mai FLEXibil.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
badescuflorin |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut tuturor,
am si eu o problema legata de martorul din bord (avarie sistem de franare) care sta aprins de vreo saptamana.Am citit topicurile legate de problema mea si in consecinta am efectuat urmatoarele operatiuni: -am scos papucul de la senzorul de pe pompa de frana dar martorul continua sa stea aprins (desi papucul este scos) -am scos masca franei de mana si am deconectat papucul de avertizare frana de mana trasa dar martorul din nou ramane aprins. Intrebarea mea daca are vreun rost sa mai scot senzorul din pompa de frana (cel in care intra papucul) avand in vedere ca martorul ramane aprins si dupa deconectarea papucului,si daca mai exista alt senzor in mecanismul de franare al masinii care sa determine aprinderea lui in bord. |
--------------------
Dacia
SRN
- AG-21-FLR ---FLR---
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:28 |