DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reglat avans, prin cele 2 metode

diaconuliviu
post 7 Apr 2006, 07:57
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Posibil sa ai avans vacuumatic mare sau curbele de avans centrifug dereglate.
Incearca sa misti rotita aia crenelata spre DREAPTA (am corectat) un dinte, apoi spune(in felul asta SCAZIi avansul vacuumatic). Delco il pui in pozitia de dinainte, cind iti tiriia.
Daca nu, incearca sa schimbi statia de benzina.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 11 Apr 2006, 15:57
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




In legatura cu avansul static
Am reglat de curand avansul initial la aprindere si nu am fost multumit, in sensul ca parca motorul nu trage camulea, nu accelereaza cat de cat la apasarea pedalei, o face mai lent. Apoi am mai rotit putin de delcou in sens invers acelor de ceasornic si vad ca merge mai bine, trage, raspunde mai bine la apasarea pedalei de acceleratie.
Intrebarea mea este: cam cu cat % consuma in plus ?
Pot aparea efecte secundare ?

Nu conduc agresiv, nu accelerez brusc, doar ca la un avans mai mare un pic mi se pare ca masina are mai multa vlaga.


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 11 Apr 2006, 17:11
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Poate consuma chiar mai putin. Masina trebuie sa mearga bine in sarcina, nu la ralanti. Cat timp nu tacane inseamna ca nu l-ai dat prea mare.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian808
post 8 Jun 2006, 22:12
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 4 January 06
From: Bucuresti




Salut!

Stie cineva unde se poate regla in Bucuresti avansul cu lamapa stroboscopica? Ma intereseaza sa reglez avansul pe toata plaja de turatie, deci am nevoie de cineva cu lampa stroboscopica cu defazaj de unghi. Doar reglarea la turatie de relanti nu ma satisface pentru ca am schimbat delco-ul cu unul cu camp magnetic si vreau sa vad daca acesta respecta curba de avans.



--------------------
Dacia 1300 1977 - 100CP - B 78 VVT
Renault Laguna 1,8i RT - B 02 VVV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Jun 2006, 01:49
Post #65


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




problema cu avansul am avut-o si eu cu ceva vreme in urma. am citit si am postat atunci: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17417&hl=
totusi, de ce spun unii ca, daca maresti avansul static, creste neaparat consumul? daca-l maresti justificat, ar trebui sa scada, nu? aici sunt de acord cu zaheiu.

This post has been edited by C.C.: 16 Jun 2006, 01:50


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jun 2006, 08:06
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(C.C. @ 16 Jun 2006, 02:49)

totusi, de ce spun unii ca, daca maresti avansul static, creste neaparat consumul? daca-l maresti justificat, ar trebui sa scada, nu? aici sunt de acord cu zaheiu.
*


Marit "justificat"?
A, marit 2 grade alea de care spune si documentatia, da. Daca insa trebuie marit mai mult, e un defect ori la vacuumatic, ori la centrifugal, care asigura avansuri mai mici decit e normal.
Am mai spus si repet ce am gasit la delcoul meu: scoteam din motor consum mic si tractiune/demaraj bune cu avansul static marit destul de mult. Evident, la relanti cam "tusea". Ei, am facut o proba cu acel stroboscop de care vorbeam (StroboPIC) si, la avans static 0, fara vacuumatic la 3900 rpm aveam numai 28 grade, care ar fi avansul recomandat la 3000 rpm. Iar la relanti cu vacuumul atasat, 9 grade, cam la limita inferioara a curbei, desi am arc moale.

Bun, acuma sa luam si cazul in care maresti staticul "nejustificat". Pai se spune ca avansul trebuie sa fie atit cit ii trebuie amestecului sa arda si sa genereze presiunea maxima in punctul in care intre biela si bratul manetonului sa fie 90 grade pentru ca transmiterea fortei si cuplul sa fie maxime (la 1300 am calculat si e pe la 59-60 grade RAC dupa PMInterior (fostul PMS).
Daca tu dai staticul mare, presiunea maxima se atinge inainte de pozitia aceea cu efectul scaderii cuplului/puterii, generarea batailor, uzurilor si, evident, pentru obtinerea aceleiasi puteri, un consum mai mare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 16 Jun 2006, 08:37
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




[quote=einstein1984,19 Mar 2006, 18:26]
La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic.

Daca am regla avansul static cu metoda semnului de pe volanta dar cu avansul vacumatic la maxim.(mai ales cei care au acel arc modificat l-ar putea comprima mai usor facand depresiune cu gura).
Nu dati cu parul e doar o idee si m-ar interesa parerea voastra mai ales a lui Liviu.


Daca ce am intrebat e o prostie prea mare il rog pe Liviu sa stearga postul. unsure.gif 017.gif


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Jun 2006, 09:50
Post #68


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




quote diaconliviu: Marit "justificat"?
A, marit 2 grade alea de care spune si documentatia, da. Daca insa trebuie marit mai mult, e un defect ori la vacuumatic, ori la centrifugal, care asigura avansuri mai mici decit e normal
.

am uitat sa mentionez ca am instalatie gpl. de ce am zis "justificat": pt.ca, in anumite cazuri chiar e justificat. daca citesti postul pe care l-am pus mai sus, concluzia era ca, practic, nu mai poti sa te iei dupa cartea tehnica a masinii cand faci reglajul la avansul static. de ce? pt.ca, de obicei, nu folosesti combustili cu cifra octanica ceruta de cei care au proiectat motorul din anii `60. cel putin, pe gpl, asa este. si nici benzinele nu cred ca mai seamana cu cele din anii `60. parerea mea..
ce spui tu, confirma faptul ca reglajul avansului static nu mai bate cu cartea. si eu il reglez dupa ureche, pt.ca e logic sa modifici avansul daca simti ca masina se tureaza- merge mai bine-trage mai bine. asta confirma o aprindere eficienta, nu stroboscopul. nu-i asa?
o aprindere reglata "dupa carte" ar trebui facuta pt. o masina "din carte" biggrin.gif adica toate sa functioneze perfect, iar combustibilul pe care-l ai sa fie cel specificat de francezi in anii`60. ceea ce, in 99% din cazuri, nu-i valabil.
sal

This post has been edited by C.C.: 16 Jun 2006, 09:51


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 16 Jun 2006, 14:22
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Hai sa va zic o faza. Azi am ramas fara gaz. Prima data am vazut ca daca o turez se gatuie intr-a treia, apoi intr-a doua, nu mai avea putere. Nu m-am prins din prima ce se intampla si am casunat pe avans. Tot jucandu-ma eu cu delcoul, m-am gandit sa ma uit la toba sa vad daca apar rateuri, si intr-adevar pe masura ce cresteam avansul acestea se indeseau. Am scazut avansul pana au inceput sa apara rateurile la multe secunde si am ajuns in pozitia de unde am plecat.
Voi va ghidati dupa aparitia rateurilor cand reglati avansul?

This post has been edited by Zaheiu: 16 Jun 2006, 14:22


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jun 2006, 06:54
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@CC
Am specificat ca la mine merge bine cu static marit, insa centrifugalul este MIC, prin acea marire de static obtinind o oarecare compensare.
@aly
Pai care e avantajul sa reglezi staticul din pozitia de vacuum maxim? asta e ca si cum as regla staticul la -9....-13 grade RAC.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 27 Jun 2006, 01:20
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




exact asta spuneam si eu. sa stii ca nici o berlina nu functioneaza 100% in parametrii proiectati. nici a ta, nici a mea, nici a nimanui (cred ca nici cand sunt noi biggrin.gif daramite cand sunt vechi). si-atunci, reglajul "dupa carte" nu mai este valabil. sigur, trebuie sa ai un punct de reper. dar atat! de acolo trebuie sa mergi pe incercate, in functie de uzura si combustibil, de care vorbeam. asta trebuie sa inteleaga cei care se apuca sa regleze avansul static. pt. ca altfel, oamenii o sa-l regleze ca la carte si o sa aiba surpriza ca masina tot nu le merge cum ar trebui. si-atunci, ca sa nu refaca motorul cu totul (ca nu da in parametrii), sa citeasca ce am scris pana acuma si o sa se lamureasca
sal


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jun 2006, 10:39
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




CC.
Nu m-ai inteles; la mine este centrifugalul MIC pentru ca am luat cindva un delco de la REMAT si nu l-am reglat pe strobo. Deci e un DEREGLAJ care trebuie recorelat.
La mine, la 3900 rpm am doar 28 grade avans in loc de 38-42 cit ar fi normal. acea diferenta de 10 grade am "compensat-o" prin marirea staticului, la relanti avind usoara tuse (avans prea mare) iar intre 1000 si 3900 avans din ce in ce mai aproape de cit trebuie dar NICIODATA CORECT! In fine, acele 10 grade de care spuneam nu sint chiar 10, doar vreo 5-6, in caz contrar la pornire se simte un "blocaj" generat de avans mare=tendinta de pornire inversa.
Deci, ce am facut este o "pacaleala" si va trebui sa-mi fac timp sa pun stroboscopul pe ea si sa reglez asa cum trebuie curbele.

A, ca la un motor uzat ii sint mai "prielnice" avansuri mai mari sau mai mici, de acord, dar nu cu mai mult de 2-3 grade. Si asta in conditiile unui amestec o idee mai bogat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 28 Jun 2006, 18:03
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Ai stroboscop? Unde il faci?


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Jun 2006, 06:25
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere






--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 27 Aug 2006, 12:45
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Are cineva din Iasi ori din imprejurimi (Bacau, Piatra Neamt, Roman) un stroboscop si, in plus, sa se priceapa el insusi sa regleze avansul cetrifugal ? ...

Ori eventual un service in Iasi unde sa se regleze avansul ca la carte ?...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 4 Sep 2006, 13:34
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Nimic, nimic ?


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 12:24
Forum Renault