1.6 16V fata de 1.6 8V, de ce consuma mai putin?
![]() ![]() ![]() |
1.6 16V fata de 1.6 8V, de ce consuma mai putin?
bonzai |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|||
geti |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
O ipoteza ar fi ca umplerea se face mai bine.Avand 16 supape are alti timpi de umplere.Daca vrei sa iti dau un exemplu.Este ca si cum ai pune un copil de 12 ani sa impinga o masina care va obosi si va cere un suc si pune unul de 20 ani care iti va cere o bere,eventual dupa ce o si parcheaza
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#3
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
In regim normal ar consuma cam la fel, doar ca urmarind ideea unei puteri un pic un pic mai mari la cel cu 16V, ca sa traga la fel, acesta depune mai putin efort decat cel de 8V si probabil d-aia consuma mai putin. Insa la blana totdeauna va consuma mai mult cel cu 16 valve.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
geti |
![]()
Post
#4
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Asa e.Cel de 16v depune un efort mai mic.De asta vorbeam si eu si in cazul 1600 vs 1400.In sfrasit cineva care m-a inteles
![]() ![]() |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
Sony |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Faptul ca sunt mai multe supape nu implica o cantitate mai mare de combustibil injectata in cilindru. Ci ne arata ca este dirijat mai bine curentul de aer, atat la admisie cat si evacuare. Dirijarea mai eficienta a aerului introdus in cilindru conduce la formarea unui amestec mai omogen si, implicit, la o ardere mai eficienta a aceleiasi cantitati de combustibil. Arderea mai eficienta duce la crearea unui lucru mecanic mai mare.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Acelasi comentariu ca si Sony.
La 16v intra mai mult aer in cilindru comparativ cu 8v. Daca intra mai mult aer putem baga mai multa benzina - mai mult amestec. Exista o relatie directa intre cantitatea de benzina si puterea motorului. Relatia este stricata de eficienta arderii - calitatea benzinei si cat de omogen este amestecul. Una peste alta - daca intra mai mult amestec sunt sanse mai mari ca sa creasca consumul in loc sa scada. Pe de alta parte inseamna ca ai puterea motorului dsiponibila mai repede. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
anndi |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(geti @ 19 Mar 2006, 22:54) O ipoteza ar fi ca umplerea se face mai bine.Avand 16 supape are alti timpi de umplere.Daca vrei sa iti dau un exemplu.Este ca si cum ai pune un copil de 12 ani sa impinga o masina care va obosi si va cere un suc si pune unul de 20 ani care iti va cere o bere,eventual dupa ce o si parcheaza ![]() ![]() ![]() Atunci du la reparat Executive-ul! ![]() |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Geti, scuza-ma dar urmeaza sfatul lui anndi...
In primul rand motoarele cu 16v au 2 axe cu came, unul controleaza supapele de admisie, celalalt supapele de evacuare ceea ce reprezinta un avantaj major. Gazele sunt evacuate din cilindru mult mai repede, nu se pierde atata energie, de asemenea la admisie intra putin mai mult amestec, care e repartizat uniform in camera de ardere. Diferenta dintre un 8 v si un 16 v, e ca cel de 16v se comporta mult mai bine la sarcini si viteze mari. Unii producatori au implementat canale de admisie particularizate pentru o eficienta sporita, adica pentru a facilita patrunderea combustibilului, un canal de admisie din cele doua din cilindru e mai larg si mai scurt ca celalalt. In cazul acesta supapele de admisie nu se inchid simultan...e prea complicat de explicat sistemul si nu am chef ![]() This post has been edited by argon: 21 Mar 2006, 11:38 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
geti |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Pentru Andi si Argon.Va provoc la o masurare a puterilor,ca sa nu divulg in post ceea ce as vrea sa facem
![]() ![]() This post has been edited by geti: 21 Mar 2006, 19:43 |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
pastrama |
![]()
Post
#10
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Daca nu ma insel, GLE-ul are 75 cp iar Executive-ul cu 16 v are vreo 90 cp. Cum dracu il faci tu?
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
geti |
![]()
Post
#11
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Of ce mai e si cu, cp.Ia si te mai gandeste.Executive are un motor Ecotec si asta spune multe.Nu va mai luati dupa ce se spune.Daca are 90 care e problema.Nu totul se rezuma la cp,mai sunt si altele.Dar dupa cum am spus fiecare cu parerea lui.Dumnezeu cu mila si cu biciu
![]() |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
GLE-ul nu are si raport de comprimare mai mic si niste supape in minus? Adica cuplu maxim mai mic, dar si la turatie mai mica?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Sony |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Lexy |
![]()
Post
#14
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
pastrama |
![]()
Post
#15
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Lexy |
![]()
Post
#16
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Incarcarea masinii, masa propie, indemanarea soferului, cauciucurile...
De fapt e doar cuplul ca caii putere nu-i masori la o faza din asta decat daca faci top speed ceea ce nu cred ca e cazul... |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
os |
![]()
Post
#17
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Lexy; @all:
de fapt e "numai" puterea (da, nu cuplul!! - si anume este asa din cauza CV). La masini cu raporturi putere/greutate aproximativ egale, sunt avantajate la demaraj in zona vitezelor inferioare cele la care repartitia momentului motor in plaja de turatii este mai constanta (de obicei dieselele). In zona vitezelor superioare sunt avantajate cele de putere mai mare si/sau la care momentul nu scade prea dramatic in aceasta plaja de turatii (de multe ori cele cu benzina). Comentariul meu trebuie citit asa: in conditiile in care CV este bine etajata si corect folosita. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
GolfIII |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
He he.. cata dreptate ai os. Dar la moda este diesel-ul si toata lumea a auzit ca cica puterea este folosiuta doar pentru atingerea vitezei maxime
![]() la naiba, la motoarele electrice e mai simplu nu ne mai incurca CV |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
os |
![]()
Post
#19
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Putere vs. cuplu: mai sunt "specialistii" de pe la diverse publicatii (pe hirtie sau on-line, as cita aici din atit de iubitul howstuffworks replica revoltator de inexacta "Power sells cars but torque wins races") care au descoperit un nou argument de marketing: momentul motor (a.k.a. cuplul). In mod interesant insa, nici unul dintre acesti "specialisti" nu face referire la ceea ce conteaza mai mult decit valoarea maxima, si anume distributia cuplului in plaja de turatii.
Cred ca e vorba aici de o combinatie a trei factori: neintelegerea fenomenologiei; caderea in capcana materialelor de marketing ale producatorilor; lipsa cunostintelor despre aparatul matematic necesar (desi acesta se invata in esenta inca in liceu). Edit: @GolfIII: pai da: la motoarele electrice bine construite (si bine alese) caracteristica intrinseca este bine adecvata tractiunii. Numesc aici numai motorul de curent continuu cu excitatia in serie... |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Cel cu 16v are mai multe supape. la turatii mici nu difera de cel 8v, dar la turatii mari se folosesc si restul supapelor, ca sa poata ajunge mai mult amestec in cilindri (coeficient de umplere mai bun) care iti da mai multa putere/cuplu la turatii mari, fata de sora cu 8v.
cu alte cuvinte, mai multa siguranta in depasiri, in pante si la incarcare mare. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(geti @ 21 Mar 2006, 20:39) Pentru Andi si Argon.Va provoc la o masurare a puterilor ![]() vreau si eu bilete la filmul asta! daca e nevoie, am si un EXE 16V stock din '03 care abea asteapta sa fie "umilit" la demaraj si viteza de un GLE 8V stock (ca la consum stiu ca EXE haleste cam mult si ma las din start batut) This post has been edited by OCEBE: 23 Mar 2006, 19:19 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Sony |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 23 Mar 2006, 13:28) Cel cu 16v are mai multe supape. la turatii mici nu difera de cel 8v, dar la turatii mari se folosesc si restul supapelor, ca sa poata ajunge mai mult amestec in cilindri (coeficient de umplere mai bun) care iti da mai multa putere/cuplu la turatii mari, fata de sora cu 8v. Ce intelegi prin "coeficient de umplere"? |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#23
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Cred ca avantajul a 4 supape pe cilindru in loc de 2 e ca se optimizeaza regimul motorului pentru 2 zone din plaja de turatii si nu doar pentru o singura zona. Cele 2 supape de la admisie nu se deschid simultan si nici cele 2 de la evacuare am impresia...
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
zvic |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 6 January 05 ![]() |
Din cate am vazut in studiul comparativ intre motoarele publicat pe acest site, curba de putere si cuplu pentru motorul de 1.6 16v este foarte asemanatoare cu cea de la celelalte benzinare, doar ca dezvolta o putere mai mare incepand cu 2250rpm si un cuplu mai mare pe toata plaja de turatii, cu o diferenta ceva mai mare de la 2250rpm.
Daca e sa extrapolam in general la motoare 8v vs 16v este clar ca castiga 16v. Cum ? Nu ma pricep in domeniu ca sa pot raspunde tehnic dar pentru mine ca utilizator nici macar nu conteaza, diagramele acelea sunt destul de sugestive. |
--------------------
Logan
Ambition
DCI 2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 11:00 |