tensiune pe bobina
![]() ![]() ![]() |
tensiune pe bobina
cipri20 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
|
||
--------------------
VW
1200
1970
|
|||
AC |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cipri20 @ 8 Mar 2006, 08:51) Unde ai tu 5,5 - 6 V? Pe + bobina? + bobina e comun cu + releu. Daca instrumentul ala e bun, ia verifica si pe + releu si apoi si pe + baterie si pe + alternator. Si faci asta fata de caroserie dar si fata de - alternator si fata de - baterie. Daca is diferente mari fata de diferitele "mase", rezolva legaturile de masa. Daca nu, si tensiunea e 5,5-6 V si pe + releu dar pe baterie este 14,4, cum scrie cartea, precis ai releu mecanic. Caz in care te uiti mataluta la legaturile dintre baterie si + alternator, apoi intre + alternator si blocul de lumini, unde merge acel fir de la + alternator, dupa care vezi si ce tensiune mai iese dupa contactul cu cheie. Daca acolo ai caderea mare, verifici mufa contactului cu cheie sau chiar partea electrica a lui. Daca nici pe baterie nu ai decit 5,5-6V, si porneste masina cu "tensiunea aia", verifici matale instrumentul de masura. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cipri20 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
deci, in primul rand instrumentul e bun. cu motorul pornit, pe baterie am 16,5-17 V !!! da, am releu mecanic. dar, in ciuda faptului ca incarca asa mult, luminile mi-s galbui si turatia motorului scade cand pornesc un consumator, chiar cand apas pedala de frana. oricum, mai masor odata sa fiu sigur si o sa masor si la releu si la alternator si revin
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
am mai facut masuratori. se pare ca totusi, am 12,67V si pe acumulator, si pe bobina, si pe releu(cu motorul oprit). dar celelalte problema raman. da, in mers, pe baterie am 16,7-17V, stiu ca nu-i normal, dar ce se intampla: luminile de la faruri is galbui, daca ambalez putin parca cresc in intensitate, si acu din bord (cel de la incarcare) sta pe rosu. da' ma intreb eu: daca am 17V incarcare, de ce sta acu pe rosu in partea stanga?? de ce nu sta in dreapta? nu asta ma roade de fapt pe mine, eu vreau o rezolvare a problemei si sa pot porni de ex. aeroterma si casetofonu fara sa am lumina ca la lumanare la faruri
This post has been edited by cipri20: 8 Mar 2006, 19:24 |
--------------------
VW
1200
1970
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Schimba releul, cat de ambalat ar fi NU ARE VOIE peste 14,4 V, lumina nu are VOIE sa creasca in intensitate, curata contactele la masa.(manunchiul ala de fire se se prind pe contraaripa), dar neaparat fa ceva cu releul ca omori instalatia alectrica de pe masina, cu baterie cu tot.
Acu de bord nu e credibil, e un semiconductor care sta in permanenta cald, si in 2-3 ani isi pierde proprietatile, al meu sta la minim permanent, desi incarcarea si bateria sunt perfecte. This post has been edited by argon: 8 Mar 2006, 19:28 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
deci releul ar fi de vina? sper sa scap de probleme daca-l schimb. sa incerc reglarea lui sau sa iau in releu electronic?
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cipri20 @ 8 Mar 2006, 19:28) deci releul ar fi de vina? sper sa scap de probleme daca-l schimb. sa incerc reglarea lui sau sa iau in releu electronic? Normal ca releul, si ti-am zis, curata manunchiul de fire prinse cu surub pe caroserie. Mergi la un electrician sa incerce sa-l regleze, dar eu as lua unul electronic. Nu am avut probleme cu al meu niciodata...pe masina e cel original, incarcarea e 14,2 V. La un moment dat cand aprindeam farurile sarea la 15, dar am curatat contactul de care vorbeam si s-a rezolvat. De asemenea curata si contactul minus baterie la masa, si bornele. This post has been edited by argon: 8 Mar 2006, 19:32 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LaurD |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 11 June 05 From: Pitesti ![]() |
daca ai tensiune mare pe baterie ai probleme cu releul ( cum s-a mai spus ) , iar daca ai lumini slabe sunt sanse sa ai probleme la puntea redresoare de pe alternator ( diode strapunse , lipituri reci , contacte imperfecte )
|
--------------------
Renault
Fluence
Fluence ---Ex .Logan 2007/ ABS+, 1.6MPI ---ex. DSN
- AG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Te mai intreb o data: ai 16-17 pe baterie si 5,5-6 pe +releu si + bobina?
Daca da, si mai si scade lumina, poti avea si puntea defecta dar, diferenta aia de tensiune arata masa proasta, contact prost. Scrie clar cit ai cu motorul pornit pe baterie si cit pe + bobina si + releu si chiar pe + alternator. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cipri20 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
deci, am mai zis, se pare ca nu am contacte imperfecte, cu motorul oprit, am 12,67V peste tot. cu motorul pornit, am 16,7V, acu din bord pe rosu si lumini slabe, iar turatia motorului la relanti oscileaza in functie de cati consumatori am
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
amc |
![]()
Post
#13
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
"care e tensiunea normala pe bobina? la mine e in jur de 5,5-6 volti. e ok? ar trebui mai mult?"
Nu ai masurat cum trebuie! (+)de la bobina si (-)de pe masina, nu de pe bobina si vei avea rezultatul corect Tensiunea la bobina nu trebuie sa depaseasca 14V This post has been edited by amc: 9 Mar 2006, 18:32 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(cipri20 @ 10 Mar 2006, 03:41) deci, am mai zis, se pare ca nu am contacte imperfecte, cu motorul oprit, am 12,67V peste tot. cu motorul pornit, am 16,7V, acu din bord pe rosu si lumini slabe, iar turatia motorului la relanti oscileaza in functie de cati consumatori am Nu ai spus cum lumineaza farurile cu motorul oprit. Lumina la far poate fi slaba si din cauza de contact cu rezistenta marita (oxidare, rugina) Daca apare problema la un far, suspecta e masa, daca e la amandoua, in primul rand comutatorul de lumini, dar si masa ( da, in timp se pot oxida AMANDOUA contactele de masa a becurilor de far!). Tensiunea peste 14,4 (maximorum 14,8 V) la baterie=defect de reglare. Poate fi reglajul regulatorului de tensiune ( cel electromecanic-cu bobina- e destul de dificil de reglat) dar poate fi si contact de masa (cablul ala intre borna -(minus) a alternatorului si surubul de fixare al releului regulator) oxidat (rezistenta marita face ca regulatorul sa "vada" doar o parte a tensiunii alternatorului). Daca ai avea diode din puntea redresoare a alternatorului defecte, tensiunea ar fi mica ( atat lumina slaba, galbuie la far cat si tensiune mica pe baterie- pe verificate, am avut acest defect!) Daca nu ai mers prea mult cu acesti parametri poate ti-a scapat bateria ne-bulita (ai grija la completare sa verifici si densitatea ca la supraincarcare arunca electrolit afara) Deci, in ordine, A) Oxidare masa releu ![]() Succes! PS Indicatorul din bord e destul de aproximativ. Si el depinde de niste contacte (care se mai oxideaza) si , de asemenea, si el se mai defecteaza.... Idem This post has been edited by gti98: 9 Mar 2006, 18:19 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
la masurarea cu motorul oprit, minusul de la aparatu de masura l-am pus pe borna - a bateriei. mai masor odata cu motorul pornit si revin
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Si eu am aceeasi problema:
Aprind farurile scade turatia cam cu 8Rpm! daca merg la drum intins nu se prea simte (probabil se incarca tare bateria)! Daca acelerez lumineaza mai tare! Tensiunea la borne baterie 14,65V motorn pornit! 12,7-13 V motor oprit! fara consumatori! Dacia 1310L '98, baterie 1 an! regulator electronic! faruri halogen55W dar si pe pozitii face la fel... poate mai putin un pic! This post has been edited by dkrysty: 16 Mar 2006, 15:33 |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
os |
![]()
Post
#17
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@cipri20:
este normal sa obtii o valoare mai mica la masuratoarea tensuinii de alimentare in infasurarea primara a bobinei cu motorul pornit. Motivul: ceea ce indica aparatul de masura este valoarea efectiva a tensiunii. Aceasta este dupa cite imi amintesc integrala tensiunii in timp, impartita la timp (un soi de medie). Cum alimentarea infasurarii primare a bobinei de inductie este intrerupta periodic (de ruptor) tensiunea masurata va fi mai mica decit tensiunea retelei electrice (pe care o masori de exemplu pe bornele acumulatorului). Nu stiu cit ar trebui sa fie aceasta valoare in functiune si cred ca nu este relevanta. Mai degraba relevant in acest context este procentul Dwell (numit incorect si unghi Dwell), marime pentru care exista aparate de masura specializate. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
cipri20 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
scuzati pt intarziere, mai masor inca odata in toate situatiile si va spun rezultatul
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(os @ 16 Mar 2006, 15:45) @cipri20: este normal sa obtii o valoare mai mica la masuratoarea tensuinii de alimentare in infasurarea primara a bobinei cu motorul pornit. [...] Te contrazic. + bobina este pe acelasi fir cu + releu. Daca ai + bobina mai mica, atunci si + releu ar trebui sa fie mai mica. Ceea ce nu e. Ma refer la aprindere clasica/platina electronica, nu CDI. A, mici variatii parazite, da, dar nu in halul ala, incit pe + bobina sa fie 5,5-6 V. La mine tensiunea pe + bobina (+releu) e putin mai mica decit + baterie, aprox 0,3-0,5 V. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dkrysty |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 16 Mar 2006, 15:30) Si eu am aceeasi problema: Aprind farurile scade turatia cam cu 8Rpm! daca merg la drum intins nu se prea simte (probabil se incarca tare bateria)! Daca acelerez lumineaza mai tare! Tensiunea la borne baterie 14,65V motorn pornit! 12,7-13 V motor oprit! fara consumatori! Dacia 1310L '98, baterie 1 an! regulator electronic! faruri halogen55W dar si pe pozitii face la fel... poate mai putin un pic! inca ceva... Cand merg cu farurule pe faza scurta, sigurantele de la faza scurta sunt super fierbinti...se incing aproape instant, pe faza lunga nu... Am masurat intensitatea curentului pe faza scurta si este 4,41A . Care o fi problema, imi e frica sa nu se arda. Si oricum nu e in regule cred ca e inscurt ceva dar nu stiu unde sa verific!!!! |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
amc |
![]()
Post
#21
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Aberatii pe langa subiect!
Bai voi nu ati inteles ca omu' a masurat pe (+)bobina si (-)bobina asa aparuse 5-6V Se masuara (+)bobina si (-) de la masa masinii! ![]() This post has been edited by amc: 17 Mar 2006, 11:32 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
amc |
![]()
Post
#22
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(amc @ 9 Mar 2006, 18:03) "care e tensiunea normala pe bobina? la mine e in jur de 5,5-6 volti. e ok? ar trebui mai mult?" Nu ai masurat cum trebuie! (+)de la bobina si (-)de pe masina, nu de pe bobina si vei avea rezultatul corect Tensiunea la bobina nu trebuie sa depaseasca 14V ![]() This post has been edited by amc: 17 Mar 2006, 11:34 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
navajo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 January 05 ![]() |
QUOTE Cand merg cu farurule pe faza scurta, sigurantele de la faza scurta sunt super fierbinti...se incing aproape instant Vezi ca ai un contact imperfect la cutia de sigurante.Banuiesc ca este in spatele ei,la niturile de pe lamele. Asa ceva am avut si eu si am lipit cu fludor. |
--------------------
dacia
1310 Totul este relativ!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(diaconuliviu) Unde ai tu 5,5 - 6 V? Pe + bobina? + bobina e comun cu + releu. Daca instrumentul ala e bun, ia verifica si pe + releu si apoi si pe + baterie si pe + alternator. Si faci asta fata de caroserie dar si fata de - alternator si fata de - baterie. Domnu' AMC, asta il intreb pe om din prima. El NU NEAGA niciunde ca nu acolo a masurat. Si nici tie nu-ti confirma inca ce spui. Apoi, rog frumos, nu mai posta consecutiv, foloseste Edit. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dkrysty |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(navajo @ 17 Mar 2006, 11:52) Vezi ca ai un contact imperfect la cutia de sigurante.Banuiesc ca este in spatele ei,la niturile de pe lamele. Asa ceva am avut si eu si am lipit cu fludor. Se poate: am strans intre degete lamelele de la siguranta (cu siguranta pusa) si lumineaza mai tare chiar! Daca era de la contactul dintre far si masa? putea avea manifestarea asta? (incinderea lamelelor sigurantei?) totusi cred ca nu... This post has been edited by dkrysty: 17 Mar 2006, 12:48 |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
os |
![]()
Post
#26
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Mar 2006, 07:45) Te contrazic. + bobina este pe acelasi fir cu + releu. Daca ai + bobina mai mica, atunci si + releu ar trebui sa fie mai mica. Ceea ce nu e. Ma refer la aprindere clasica/platina electronica, nu CDI. A, mici variatii parazite, da, dar nu in halul ala, incit pe + bobina sa fie 5,5-6 V. La mine tensiunea pe + bobina (+releu) e putin mai mica decit + baterie, aprox 0,3-0,5 V. Liviu: depinde de masuratoare. Afirmatia mea ramine corecta. Dupa cite imi amintesc, ruptorul intrerupe nu legatura (+) a bobinei ci masa acesteia. Prin urmare - repet: cu motorul in mers - ai sa ai intre (+ bobina) si (- bobina) o tensiune efectiva mai mica decit cea a retelei. Daca masori intre (+bobina) si (-general) ai sa obtii tensiunea retelei (sau pe aproape, mai intervin eventual rezistente de contact etc.) Dar NU aceasta este tensiunea efectiva la care lucreaza bobina. Imi cer scuze cu anticipatie daca o sa afirm o banalitate: reteaua electrica de 220V (aia de la priza) are tensiunea maxima de 380V; 220 este valoarea ei efectiva - repet, un soi de medie in timp. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
amc |
![]()
Post
#27
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
YO am incercat sa fiu la subiect ,caci trei sferturi din posturi sunt pe langa subiect, de nu se intelege nimic, dovada ca initiatorul nici pana acum nu s-a lamurit.
Asta este valabil si pentru topicul - aprindere electronica! unde fiecare fabuleaza si inventeaza aprinderi electronice care de fapt nici nu merg bine This post has been edited by amc: 17 Mar 2006, 15:06 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(navajo @ 17 Mar 2006, 11:52) Vezi ca ai un contact imperfect la cutia de sigurante.Banuiesc ca este in spatele ei,la niturile de pe lamele. Asa ceva am avut si eu si am lipit cu fludor. Am rezolvat su sigurantele ! Am achimbat cutia ! Nu se mai incinge! (desi nu am vazut ca ar fi ceva dezlipit la cealalta! oricum era ceva in neregula...) |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
ok, revin, am mai facut masuratori, se pare ca am aceeasi tensiune si pe baterie si pe bobina in ambele situatii(motor pornit si oprit), dar problema persista. repet, cu motorul pornit, am 16,7-17V, in schimb acul din bord e pe rosu in stanga, daca ambalez putin, urca si acul, dar de ex seara cand am faza scurta aprinsa si vreau sa semnalizez, daca motoru e la relanti, nu semnalizeaza! numai daca accelerez putin, si am aceleasi lumini galbui. o sa ma uit la contacte si o sa nicerc sa pun si un releu electronic, sper sa se rezolve
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. 16,7-17 V e enorm, daca instrumentul e bun. Acel ac din bord nu are relevanta daca s-a defectat. Eu am pus aparate de CN pe bord din 86. Acul vechi era pe mijloc, asta nou e in zona hasurata. Si am mai vazut intr-o poza pusa de cineva pe forum, zicea ca asa i-a aratat permanent. 2. Ai 16,7-17 V si cu farurile aprinse? Sau scade? La tine banuiesc releu aiurit/defect si/sau si ceva diode in punte arse. Si verifica bine si masa, mai ales ca vorbesti de lipsa semnalizare la relanti. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 16:33 |