Stil de condus : MPI vs dCi
![]() ![]() ![]() |
Stil de condus : MPI vs dCi
turbo20010 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|||
geti |
![]()
Post
#2
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Pai daca ai avut stilul de condus prezentat atunci aplica-l si in cazul Dci-ului.Ceea ce pot sa spun e ca diesel are regimul de cuplu max 2000 rot pe min iar regimul de putere max este atins la 4000 rot.Zic eu ca de preferat e sa schimbi sub 2000 ror.Parerea mea,pe la 1300 e de ajuns.
![]() |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#3
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Turbo , vezi sa nu ajungi sa subturezi dci-ul , ca pe benzinar sigur l-ai subturat . Eu zic totusi ca e ok stilul tau de condus pentru un diesel .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
hebron |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
[QUOTE]Parerea mea,pe la 1300 e de ajuns.
Parerea ta e cam departe de realitate...1300 e subturat, recomand 2000-3000 pentru consum-rezultate optime...restul depinde de tine, sunt unii care schimba numai peste 3000, etc... Sursa: Proprie experienta, cam 100 000 km pe motoare dCI. Succes!!! This post has been edited by hebron: 29 Mar 2006, 22:54 |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Omul a dat-o pe gluma , normal ca nu la 1300 , oricum nu sub 2000 !
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
geti |
![]()
Post
#6
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(big2003 @ 30 Mar 2006, 00:04) Ce sa faci nu toata lumea are simtul umorului.Am pus un smile asa mai subtil dar daca trebe sa fie evident ![]() ![]() Si sincer asa e.A cam subturat benzinara.Dar cu acel stil si daca mai lasa un pic de la el sigur va da rezultate pozitive This post has been edited by geti: 29 Mar 2006, 23:13 |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
AND |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Dieselul e mai placut , mai usor si mai sprinten prin traficul urban.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
alx |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Domnilor, turbodieselurile nu au nimic de-a face cu dieselurile simple. rogu-va, sa nu va aud de egr-uri infundata, turbine crapate si injectoare varza (btw e 10mil bucata).
Schimbati undeva pe la 1600-1800 la mers normal/lent si la 2500 la mers alert. niciodata nu apasati pe pedala mai mult de 1/3 daca turatia este sub 2000 rpm. Din observatiile mele, dci-ului ii place mai turat decat mpi-ul... |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
geti |
![]()
Post
#9
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Pai ce sa ii faci.Nu stiu exact dar cred ca in jurul valorii respective 1600-1800 isi face simtita prezenta turbina.Asa e Dci-ul parca vrea un pic mai mult ca MPI-ul,dar asta la turatie joasa fata de MPI.Si din nou va incpe vesnica lupta diesel vs benzina
![]() This post has been edited by geti: 30 Mar 2006, 07:54 |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
SilviuB |
![]()
Post
#10
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
La dci turbina incepe sa se auda undeva dupa 2000 rpm,dar nu cu mult, poate 2200-2300, nu as stiu sa spun exact la cat, dar mie personal imi place cum se aude motorul cand intra turbina; si se simte ca trage mai bine. Conduc mpi 1.4 si dci.
|
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
DFA |
![]()
Post
#11
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
turbo20010, la dCi trebuie doar să ții cont că motorul nu este unul de viteză, deci stilul tău de a conduce benzinarele de până acum (cam subturat) se va potrivi mai bine cu diesel-ul, căruia îi place foarte mult să lucreze în jurul a 2.000rpm.
Turbocompresorul funcționează tot timpul dar își aduce aportul începând cu 1.500rpm și își termină treaba pe la 4.000rpm. E bine să eviți să schimbi treptele când te afli sub 1.500rpm și cel mai bine ar fi să schimbi treptele în jurul a 2.000rpm sau mai sus. Vei observa că treapta a III-a este cea mai potrivită pentru condusul urban, fiind treapta cea mai elastică. De altfel, diesel-urile moderne sunt de departe cele mai comode motoare pentru oraș pentru că îți permit să rulezi și încet și repede fără să mesteci tot timpul prin cutia de viteze... ![]() Cred că o să-ți placă, atât ca plăcerea de a-l conduce, cât și ritmul foarte lent în care se consumă carburantul... ![]() Mai poți studia: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=32539&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=36209&hl=diesel http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=35446&hl=diesel http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33039&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=31921&hl= http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=31909&hl= |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
AL |
![]()
Post
#12
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
despre stilul de condus discutam la DIVERSE...
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
AND |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Si ar mai trebui sa nu generalizam "dCi-ul" in sine ci doar motorul folosit pe Logan ,anume cel de 65cp. Pentru ca dCi sunt si cele de 80 , 100 , 120 , 150 si respectiv 180cp (vechiul motor de 3.0l dCi de pe Vel Satis) si acestea nu sunt deloc built only pentru economie. Pe o masina din clasa mica , deja un turbodiesel de la 80cp in sus este arhisuficient. Pe o compacta de la 100cp in sus..iar loganul este o masina de dimensiuna unei compacte si greutatea unei masini de clasa mica , deci ceva sportivitate va prinde odata ce va beneficia si de dci-ul de 80cp.
This post has been edited by AND: 30 Mar 2006, 11:48 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
turbo20010 |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
Bai frate, io tot sunt nelamurit.
Am inteles cele trei reguli de baza ale dieselului : la pornire, la oprire si la mers subturat. Dar am o intrebare : BUCURESTI, ora 8.00 dimineata, cartier Drumul Taberei catre centru. Ajungi in centru in circa 1 ora, cu mers la bara. La intoarcere, ora 19.00 cam tot atata (pe la Academia militara). Cum naiba sa mergi in conditiile astea la o turatie de 2500 rpm ? Si mai e ceva : cand stai la stop (deci nu in sarcina) se considera ca motorul este subturat si ca se strica turbina ? Sau subturat se refera numai in sarcina ? Thanks. |
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|
hebron |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Bara la bara mergi cu a 1-a maxim a 2-a...subturat inseamna de exemplu cand schimbi a 3-a la 1300 rot/min...Atat e important...In timp o sa-ti dai seama cand trebuie sa schimbi viteza optim. Ti-am zis, mers normal, consum optim, 2000-3000 rot/min.
Succes! La stop e la relanti, un regim normal, n-are ce sa se strice... This post has been edited by hebron: 30 Mar 2006, 23:15 |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
AND |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai nevoie sa bagi a 2-a la mers bara la bara cu un turbodiesel.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
os |
![]()
Post
#17
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@turbo20010: eu cred ca "stilul" de condus este (sau ma rog: ar trebui sa fie) marcat in primul rind de (si in aceasta ordine): situatia din trafic; nevoia de moment (te grabesti?); confortul tau si al pasagerilor; dispozitia ta... dupa cum vezi, lucruri cum ar fi temperatura uleiului, presiune in pneuri si turatia turbinei nu-s pe lista.
@turbo20010, @all: exista in folclor povestea asta cu "subturatul". Deocamdata *nimeni* dintre sustinatorii acestei legende nu a reusit sa gaseasca un document- ori o argumentatie stiintifica a afirmatiilor. Dimpotriva exista o multitudine de recomandari ale fabricantilor de automobile relative la conducerea la turatii joase ale motorului (si, acolo unde turatia e aleasa automat, de implementari. Uite: la un A4 benzina cu CV automata, motorul avind cuplul maxim pe la 2800RPM, CV merge in treapta a V-a de indata ce poate. Prin urmare in oras la 50-60 km/h motorul are cam 1200RPM.. BMW turbodiesel automat face cam la fel - cu diferenta ca turatia sta pe la 1000RPM. Oare fabricantii isi regleaza masinile ca sa se strice? Traim in mijlocul unei conjuratii a fabricantilor? Eu iti pot spune si de ce conducerea in medie in trepte superioare ale CV *prelungeste* viata organelor esentiale ale motorului...). Prin urmare: condu, domnule, cum iti vine bine in momentul ala - bineinteles, pina cind o sa vedem o parere autorizata (nu, nea'Gica de la sculerie nu este autorizat) care sa spuna contrariul. [adaugire ulterioara:] N-ai destule probleme in familie, la job, in cercul prietenilor, cu echipa ta favorita de fotbal? De ce vrei sa-ti mai iei una pe cap? Masina ta - de care iti urez sa te bucuri cit mai mult - iti va spune singura (dupa ce te obisnuiesti putin cu ea). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
LA mai toate camioanele, autobuzele si microbuzele, cand nu sunt prea incarcate se pleca cu a doua de pe loc, orice sofer profesionist stie lucrul asta.
stiu ca Logan nu e camion, autobuz sau microbuz, dar ce s-ar putea strica daca pleci cu a doua? intreb si eu...asa se zice in popor ca nu e bine sa pleci cu a doua...poate ca e motorul prea slab ca putere?! PS vorbesc de diesel This post has been edited by argon: 31 Mar 2006, 11:08 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#19
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DFA |
![]()
Post
#20
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Susțin și eu punctul de vedere al lui os, pentru că deși am căutat îndelung o asemenea recomandare de a nu subtura un turbodiesel și eventuale explicații de ce sub o anumită turație se întâmplă ceva negativ la motor/turbină/etc. și nu am găsit. Am citit manuale de utilizare, documentații de service și alte asemenea la diverse mărci și modele de mașini turbodiesel și nu am găsit nici o notă, cât de mică care să atenționeze posesorul despre un eventual pericol de uzură sau vreun defect probabil dacă se rulează cu turații scăzute.
Singurele "dovezi" sunt cele din gură în gură, fără nici o dovadă scrisă, ceva oficial, cum că la turații scăzute gazele de eșapament ar conține prea multe particule nearse (funingine/etc.) care s-ar depune pe palele turbosuflantei - lucru nedorit și care va conduce la defectarea ei în timp. Din fericire, la turații scăzute motoarele turbodiesel folosesc foarte puțină motorină, motorul diesel lucrează în mod natural cu exces de aer și motorina are timp și oxigen destul să ardă cât se poate de complet. Lucrurile se întâmplă pe dos la turații mari, unde se injectează cantități mai mari și timpul de ardere se scurtează considerabil, șansele de a rămâne cu combustibil parțial ars sunt mai mari. De aceea veți observa fum negru/funingine în gazele de eșapament doar când turați bine de tot motorul, și nu la turații mici!!! Asta e realitatea și o puteți verifica și voi foarte ușor. Mitul ăsta cu subturarea e rea probabil provine de la o calitate slabă a motorinei în trecut, când motoarele diesel erau foarte populare la mașinile de transport și lucrări, decât la autoturisme personale turbodiesel. Timpul a trecut, acum mai bine de 50% dintre autoturisme în Europa sunt diesel și lucrurile s-au schimbat în bine de atunci. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Vorbiti strict de diesel sau se aplica si la benzina observatiile?
This post has been edited by madhorsefuzzy: 31 Mar 2006, 13:02 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
os |
![]()
Post
#22
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu e clar la care din observatiile lui DFA te referi.
Cea legata de excesul de aer este specifica dieselelor. In general insa nu am gasit nici despre motoarele cu benzina documente care sa se refere la "subturare". Poate ne ajuta DFA sau altcineva? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
kostake |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
La toate diesel-urile aIa e mult mai scurta decat la benzinare(trebuie sa shimbi a doua mai repede)
|
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma refeream si la ce ai zis tu mai sus si in care ai dat si un exemplu de benzinar :
QUOTE(os @ 31 Mar 2006, 10:59) @turbo20010, @all: exista in folclor povestea asta cu "subturatul". Deocamdata *nimeni* dintre sustinatorii acestei legende nu a reusit sa gaseasca un document- ori o argumentatie stiintifica a afirmatiilor. Dimpotriva exista o multitudine de recomandari ale fabricantilor de automobile relative la conducerea la turatii joase ale motorului (si, acolo unde turatia e aleasa automat, de implementari. Uite: la un A4 benzina cu CV automata, motorul avind cuplul maxim pe la 2800RPM, CV merge in treapta a V-a de indata ce poate. Prin urmare in oras la 50-60 km/h motorul are cam 1200RPM.. BMW turbodiesel automat face cam la fel - cu diferenta ca turatia sta pe la 1000RPM. Oare fabricantii isi regleaza masinile ca sa se strice? Traim in mijlocul unei conjuratii a fabricantilor? Eu iti pot spune si de ce conducerea in medie in trepte superioare ale CV *prelungeste* viata organelor esentiale ale motorului...). Ma gandeam eu ca se aplica si la alte benzinare, chiar si dupa faptul ca nu exista la nici o masina pe turometru o zona rosie in zona turatiilor mici gen 1000-1500rpm care sa trebuiasca depasita cat mai repede. Vroiam doar o confirmare ca logica nu se schimba la benzinare. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
os |
![]()
Post
#25
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
La benzinare e si mai "rau". Si anume: motorul Otto are ceva ce motorul Diesel nu are: clapeta obturatoare ("de acceleratie"). Aceasta clapeta impiedica umplerea cilindrului, si anume cu atit mai mult cu cit e inchisa mai tare - ceea ce duce la scaderea randamentului motorului. Prin urmare e interesant a circula pentru o viteza data cu clapeta "mai" deschisa - adica apasind pedala mai mult.
Intrebare: daca viteza e data (sa spunem 60 km/h) in care treapta trebuie sa apesi pedala mai tare ca sa mentii viteza? Asa ca intr-a V-a? Asa ca poti sa te astepti ca motorul va lucra cu randament mai bun? Intrebarea urmatoare: se strica ceva? Eu n-am gasit nici o indicatie ca s-ar intimpla asta (si, repet, nimeni n-a prezentat decit afirmatii ale lui nea'Gica de la sculerie). Sa ne intelegem: nu spune nimeni sa omori motorul lasindu-l sa trepideze la 600RPM. Dar nici sa circuli cu ochiii in turometru si cu sabia subturarii deasupra capului. Ceilalti factori (enumerati de mine mai sus) sunt oricum dominanti; repet: in trafic, masina iti spune singura ce ai de facut. Cel mai bine se simte cu sezuta. N.B: vorbim aici de motoare moderne, alimentate cu combustibili de calitate si echipate cu senzori de detonatii. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DFA |
![]()
Post
#26
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(os @ 31 Mar 2006, 14:14) ........In general insa nu am gasit nici despre motoarele cu benzina documente care sa se refere la "subturare". La benzinare nu m-am obosit prea tare să caut..., dar la ele este relativ cunoscut efectul pe care îl are depunerea calaminei în cantități mai mari când motorul este folosit preponderent în oraș, în plus, la motoarele moderne cu injecție directă multi port (MPi) apare o ușoară înfundare (parțială) a injectoarelor cu diverse particule care trec de filtrul de benzină - lucru care duce la "lenevirea" motorului, în popor cunoscută sub forma de "cum ai învățat motorul așa îl ai" și care se "rezolvă" cu turarea motorului pentru o perioadă mai mare de timp (drum lung). La diesel efectul de înfundare e mai întârziat din cauza presiunii foarte mari de injectare și a filtrului de motorină care este mult mai strict, pentru a proteja pompa de combustibil și duzele injectoarelor. Și motoarele pe benzină FSi care au instalații de injecție similare cu cele Common Rail de la diesel sunt mai puțin susceptibile la "lenevire" când sunt turate mai puțin, din același motiv, presiuni mai mari de injecție plus filtre de combustibil mai bune. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |