Discuri ventilate pe Dacie, piesele si operatiunea
![]() ![]() ![]() |
Discuri ventilate pe Dacie, piesele si operatiunea
Gheorghedracu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|||
vis-a-vis |
![]()
Post
#2
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Unde?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
freddybb |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
N-am inteles de unde se poate procura kit-ul de piese, cat coasta si daca diametrul pistonasului de la etrier are aceasi diametru?
|
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
"Kitul" de piese se procura de la dezmembrari/internet samd.
Nu toate cele vin la "kit" pe lumea asta. Subiectul deschis de mine e pentru a demonstra ca exista o cale mai simpla de a imbunatati masina decit sa umbli cu tot felul de minuni gen flanse, samd. Chiar daca pare greu de gasit piese de R17, in realitate nu cred ca e chiar asa de greu. Franta e primul loc in care as incerca. Periodic apar pe net piese de R17 ceea ce arata ca exista oameni care mai au masini d-astea dezmembrate pe undeva. In plus avantajul modificarii asteia e ca nu arata suspect de departe ca in cazul in care sa zicem ca schimbi priderea rotii la patru prezoane, samd. Dar chiar si numai informativ, ca sa nu mai apara tot soiul de luminati cititori de almanahe care se lauda ca au facut nu's ce minune da nu mai spun la nimeni cum se face, ca de, informatia costa! Uite aicea nu costa nimica. Nu, diametrul pistonului nu e acelasi. Dar de ce te intereseaza? This post has been edited by Gheorghedracu: 9 Jun 2008, 18:10 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
emircea |
![]()
Post
#5
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Super, domnule! Excelent! Personal salvez acest post, in eventualitatea in care imi pica pe mana un R17, cu discuri ventilate.
Apropos, pentru discuri pe spate, nimic? Poate reusesti sa gasesti si acolo o solutie... Nu de alta, dar R18 turbo sau Fuego turbo sunt cam greu de gasit. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
verde57 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Pentru spate pui discuri de dacie cu fuzete care se gaseau pe unele remorci fara sistem de franare.Fuzeta merge cu rulmentii de spate Dacia, trebuie fabricat doar suportul pentru etrieri si juguri, dar este o placa groasa dreapta decupata incat sa intre pe cele 4 gauri ale platoului cu saboti. De placa prinzi suportul etrierului si optional in partea opusa a discului "frana de mana" care este de la Oltcit parca.
This post has been edited by verde57: 10 Jun 2008, 11:09 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
emircea |
![]()
Post
#7
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Si cum iti pare aceasta solutie, comparativ cu cea postata de Gheorghedracu?
Mie imi suna a improvizatie si a ceva foarte greu de omologat pentru circulatie pe drumurile publice. Si, fara suparare, suna interesant dar sunt prea multe 'parca'. Mai ales partea cu solutia cu frana de mana, care nu-mi e clara deloc. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#8
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
emi, punte spate cu discuri pt TREI prezoane are doar r12G. Daca nu vrei improvizatie, e singura solutie. Desi nu vad ce au tamburii...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
verde57 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Spun "parca" pentru ca nu am facut-o eu, ci doar o detin, singurul lucru artizanal este acel suport pentru portetrier.
Dar este o placa dreapta cu decupajele aferente si 8 gauri. O poti pune destul de groasa, chiar mai groasa decat fuzeta! Acum nu stiu cat de usor gasesti o fuzeta pentru rulmentii de spate. This post has been edited by verde57: 10 Jun 2008, 16:35 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Punte cu discuri de frina pentru spate (care se potriveste la Dacie) au avut trei masini. R12G, 17G si 17TS. Intre 17TS si 17G diferentele nu sunt la mecanica ci la alte traznai, (scaune, ornamentatie interioara, etc). Discul de fapt e exact discul de fata de dacie, puntea e la fel dar are alt fel de prindere speciala pentru etrier. Fuzeta e si ea speciala si de gasit numai la masinile enumerate mai sus.
Etrierul e specific si el, desi se pot folosi probabil etrieri de D1100. O sa incerc sa fac o poza la etrierii mei de spate sa compare cineva cu cei de D1100. Trebuie insa etrierii de spate pentru ca aia au pirghia la care se leaga cablul de la frina de mina. Beneficiile de a avea discuri pe spate la Dacie sunt insa minime. Tineti minte, frinarea pe spate e buna, dar daca rotile se blocheaza devine belea. Cu discurile va asumati un risc mult mai mare sa blocati rotile din spate la o frina brusca daca repartitorul nu e reglat corect. Reglajul e diferit de cel obisnuit la dacie (trebuie schimbata lungimea acelei pirghii filetate prin insurubarea piulitelor cu care ajusteaza pozitia la care se inchide repartitorul. Nu va sfatuiesc sa va incurcati cu asa ceva, ca nu merita oboseala mai ales ca la voi e si zapada, samd. In conditii de aderenta scazuta, daca reglajele sunt macar si un pic gresite (de fapt de la iarna la vara eu as schimba reglajul) dati de belea usor de tot. This post has been edited by Gheorghedracu: 10 Jun 2008, 17:33 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Am reusit sa mai descarc ceva poze care sper sa mai clarifice cite ceva.
Va spuneam ca penele etrierului sunt diferite. Aici aveti deasupra pana de R12 si dedesubt pana de R17. Alte diferente nu exista decit lungimea. pene_etrier.jpg ( Size: 114.42k ) Number of downloads: 401 Am vorbit de asemenea despre comprimarea suspensiei. Iata improvizatia mea. Prima poza arata unde si cum se ataseaza tija filetata la suspensie. Comprimarea_suspensiei1.jpg ( Size: 206.81k ) Number of downloads: 416 Iata si partea unde se ancoreaza in contraaripa in gaura din turnul amortizorului. Comprimarea_suspensiei2.jpg ( Size: 147.36k ) Number of downloads: 210 Vorbeam de asemenea despre extragerea fuzetei care poate fi un cosmar. Am folosit metoda asta si n-am avut nici o problema. Exista citeva mici detalii la care trebuie atentie. Cind scoateti suruburile discului in care vreti sa introduceti suruburile de impingere, e bine sa le curatati gaurile cu un tarod de 8mm pas 1,25mm. Asta pentru ca suruburile nu ajung pina in fundul gaurilor si de multe ori partea libera a gaurii se umple de mizerie sau rugina si e aproape imposibil sa introduceti suruburile de impingere dincolo de punctul pina la care ajungeau suruburile discului: extragerea_fuzetei1.jpg ( Size: 177.59k ) Number of downloads: 234 Un pic de WD40 ajuta apoi si puteti sa insurubati suruburile cu o scula mai rapida ca aveti ceva de insurubat la ele pina ajung pe portfuzeta (am mai spus parca, suruburile astea trebuie sa fie peste 10cm lungime). Extragerea_fuzetei2.jpg ( Size: 70.5k ) Number of downloads: 221 Iata cum preseaza impotriva portfuzetei Extragerea_fuzetei3.jpg ( Size: 196.21k ) Number of downloads: 188 Le stringeti pe rind (vedeti aicea unul singur a facut toata treaba, a iesit fuzeta neobisnuit de usor, ceea ce probabil ca nu e un semn chiar bun despre sanatatea rulmentilor) Extragerea_fuzetei5.jpg ( Size: 177.24k ) Number of downloads: 176 In spate, se vede fuzeta cit s-a indepartat de portfuzeta. Extragerea_fuzetei6.jpg ( Size: 176.08k ) Number of downloads: 189 La introducerea fuzetei, o sa intelegeti de ce planetara trebuie sa fie cit mai dreapta. Ciocaniti usor in fuzeta sa o impingeti pina incepe sa iasa capatul filetat ca in poza. Aicea bineinteles va dati seama ca trebuie sa tineti fuzeta cu rulmentul de pe ea (extern) potrivit bine la portfuzeta altfel ciocaniti degeaba si puteti sa si stricati ceva. Cind a iesit suficient capatul planetarei o trageti pina la capat cu piulita pe care puteti sa o si stringeti definitiv ca nu se mai umbla la ea. Introducerea_fuzetei1.jpg ( Size: 153.43k ) Number of downloads: 191 Daca aveti noroc, fuzeta intra fara sa impinga afara rulmentul interior, daca nu, nu. O sa trebuiasca sa puneti toate suruburile care vin prin spate (cele doua care prind jugul etrierului si celelalte doua care prind tabla de protectie de praf) si sa le stringeti cu piulite adecvate sau chiar cu jugul si scutul de praf daca puteti sa el viriti acolo (fuzeta s-ar putea sa intre prea adinc, si o sa va cam chinuiti daca nu intra si nu aveti niste piulite de folos). Dupa asta prindeti jugul etrierului, nici o problema, doar o poza sa va faceti o idee de diferenta fata de R12. Jugul_etrierului.jpg ( Size: 166k ) Number of downloads: 224 Celelalte sunt treburi simple, le stiti, scut, etrier (atentie la arcurile care tin placutele, la arcurile care tin etrierii, etc. etc.). In final cam asa arata rezultatul. frine_ventilate.jpg ( Size: 169.75k ) Number of downloads: 214 This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Jun 2008, 18:47 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Bravo!
E o mare diferenta intre "chinuiti-va singuri si aflati" si ce ai facut tu. This post has been edited by Muttley: 14 Jun 2008, 20:29 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
verde57 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Nu cred ca montajul este problema, piesele sunt problema.
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Tin minte ca taica-meu se chinuia groaznic cu extragerea fuzetei si comprimarea suspensiei. CInd am aflat metoda de extargere pe care am descris-o aici mi s-a parut atit de eleganta ca nu-mi dau seama cum de nu le-a dat prin cap la mai multi ideea asta. Eu in RO n-am vazut pe nimeni sa extraga fuzetele asa. Am vazut o sucla pe care o foloseau ce se prindea in suruburile rotii si impingea in capatul panetarei cu un surub mare central. Riscul e ca daca planetara nu e dreapta se solicita articulatiile si cine stie ce rezultat poate sa aiba. Chiar si daca e dreapta, nu mi se pare cea mai buna idee. Cu metoda adoptata de mine nu se streseaza aiurea nici o piesa, singurul lucru care s epoate distruge sunt suruburile d eimpingere care nu conteaza, se pot inlocui usor.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Hexer |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
comprimarea suspensiei cel mai usor o poti face daca ridici masina de bratele suspensiei, partea spre exterior, in asa fel greutatea masinii compreseaza suspensia, numai asigurativ ca nu pica de acolo.
|
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Eu am evitat sa sugerez metoda asta pentru ca e cea mai periculoasa idee. Taica-meu a aflat pe pielea lui acum vreo 20 de ani cind a cazut maisna pe el. In plus suspensia nu se comprima suficient in felul asta, caci masina o sa apese pe suspensie cu greutatea obisnuita, ceea ce nu duce suspensia suficient de jos ca sa alinieze planetara perfect drept. Comprimarea cu ceva in genul cum am facut eu (exista scule dedicate pentru asa ceva si mult mai bune, ceea ce am facut eu e cea mai simpla improvizatie imaginabila) este infinit mai sigura si permite comprimarea suspensiei mult mai exacta la nivelul dorit.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Hexer |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 15 Jun 2008, 17:37) Eu am evitat sa sugerez metoda asta pentru ca e cea mai periculoasa idee. Taica-meu a aflat pe pielea lui acum vreo 20 de ani cind a cazut maisna pe el. In plus suspensia nu se comprima suficient in felul asta, caci masina o sa apese pe suspensie cu greutatea obisnuita, ceea ce nu duce suspensia suficient de jos ca sa alinieze planetara perfect drept. Comprimarea cu ceva in genul cum am facut eu (exista scule dedicate pentru asa ceva si mult mai bune, ceea ce am facut eu e cea mai simpla improvizatie imaginabila) este infinit mai sigura si permite comprimarea suspensiei mult mai exacta la nivelul dorit. S-a intamplat si cu mine ca a cazut masina, dar asta din prostia mea, numai atunci am uitat sa pun sub masina roata, si norocul meu, atunci a si scazut ![]() Daca ridici atat incat o parte a masinii e in aer este destul (si roata din spate). Dar in general pun 2 cricuri + o roata...poate ca sunt un pic prea schizofrenic ![]() Keep up the good work |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, eu nu vreau sa recomand ceva periculos pentru ca si asa sunt destui care isi iau riscuri inutile. Da-o in ma-sa de masina, mai bine intreg si cu masina stricata decit viceversa. INtr-una din poze vedeti caprele pe care le folosesc eu, cumparate de la magazin si garantate la 2tone greutate fiecare. Cam asta e standardul meu. MAi ales cind ciocanesc pe la suspensie!
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#19
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Exact asa ceva am si eu pentru comprimarea suspensiei, doar ca am in plus si o bucata de platband de 2 cm grosime de vreo 20 de cm lungime cu capetele scobite, pe care o pun de obicei intre bratul superior(sub T-ul amortizorului) si surubul bratului inferior(cel care prinde bratul de urechile caroseriei) pentru siguranta, dupa ce am comprimat suspensia cu respectiva tija.
This post has been edited by Ciumonk: 16 Jun 2008, 15:53 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Platbanda aia e buna. Eu foloseam o cheie de 20/22 normala dar mi-a indoit-o de, otel romanesc! Cu platbanda e si mai buna ideea pentru ca daca o faci de lungimea exact corecta, poti sa o pui inainte sa ridici masina (intra perfect intre suruburi) si dup-aia o scoti dupa ce dai masina jos de pe cric (iese singura), deci nici un efort in plus, si tine suspensia comprimata exact la tinuta de drum. Asa functiona cheia mea de 20/22 dar de cind s-a indoit m-a cam speriat si am recurs la metoda astalalta.
This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Jun 2008, 03:25 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 18:35 |