Sa ma ajute cineva!
![]() ![]() ![]() |
Sa ma ajute cineva!
Gomez |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
RALLYMAN |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Termostatul zici ca e pus bine (cu arcul in jos).
Aerisirea este facuta corect, da ? Singura posibilitate,cred eu, ar fi garnitura de chiulasa ciupita (sau chiulasa ori un cilindru dar asta foarte rar). Am patit si eu asa ,tot iarna,crestea temperatura brusc,se aprindea becul de la apa,nu baga caldura,etc (chiar daca nu face bolboroace in borcan ca la mine nu facea pana nu s-a ciupit de tot si s-au inundat cilindri cu apa). Vezi ca au aparut garnituri de chiulasa straine care par a fi mai bune (par fabricate cu simt de raspundere). Ai apa in ulei (pe joja se face o emulsie crem ) ? Pierde apa pe undeva (copletezi lichidul ) ? |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Verifica mai intai termostatul (il pui intr-un ibric cu apa si il pui la aragaz iar cand e aproape sa dea apa in clocot termostatul trebuie sa fie deschis complet - pistonasul central se deplaseaza aprox. 10 mm ).
E posibil sa fie defect de nou. |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Sunt mai multe "scenarii posibile":
1. Termostatul este gripat. Caldura vine pana cand apa ajunge la temperatura la care ar trebui ca termostatul sa se deschida. Dar aceasta nu se deschide, iar apa incepe sa fiarba in motor => vapori in partea superioara a chiulasei => nu mai circula apa prin calorifer => zero caldura. Apoi, la un moment dat, termostatul se deschide si masina merge OK. Dupa ce o opresti si se raceste, termostatul se gripeaza la loc. VERIFICARE: scoate termostatul si pune-l intr-un ibric cu apa, la fiert, pe aragaz. Termostatul trebuie sa se deschida complet inainte ca apa sa dea in clocot. 2. Garnitura de chiulasa este pe duca. Mai exact, lasa vreun cilindru sa scape gaze in circuitul de racire, deocamdata intr-un anumit interval de temperatura, iar peste ceva vreme cu mari sanse sa fiarba definitiv (=sa te lase in drum). VERIFICARE: foarte greu sa spui cu siguranta. Practic, daca elimini cauzele 1 si 3, ramane 2... O metoda, destul de empirica, este ca, in momentul in care sta caldura, sa tragi masina pe dreapta. In mod normal, ar trebui sa observi ca nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune a urcat semnificativ (pentru ca gazele au impins in vas o mare parte din apa care ar fi trebuit sa fie in partea superioara a chiulasei.) Desfa capacul de la vasul de expansiune (cu grija, sa nu sara apa fierbinte pe tine) si baga efectiv nasul in gura vasului. Daca simti miros de gaze de evacuare (la fel ca si cum ai mirosi in capatul tevii de esapament, dar, evident, nu la fel de intens) atunci e foarte posibil sa ai garnitura de chiulasa dusa. 3. Circuitul de racire nu este etans (pierde lichid pe undeva). Lichidul de racire fierbe la o temperatura mai joasa, daca circuitul nu este sub presiune. VERIFICARE: Baga aer comprimat (la maxim 1,5 bar) in circuitul de racire (o metoda buna este sa desfaci, din capatul de la radiator, furtunul ce leaga vasul de expansiune de radiator, si pe acolo sa bagi aer comprimat. Tinand circuitul sub presiune, urmareste atent daca iti curge lichid pe undeva. Parerea mea este ca ai 60% sanse sa fie cauza "2", 35% cauza "1" si doar 5% (deci putin probabil) cauza "3". Obs: Cauza "2" mai are si varianta "2 bis": nu garnitura de chiulasa se duce, ci chiulasa are un por. Foarte putin probabil. Tine-ne la curent cu rezultatul. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca am scris in contra-timp cu Rallyman, cu observatia ca acesta a fost mai rapid...
![]() |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
schummi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 18 December 03 From: Timisoara ![]() |
cam tarziu dar
vezi ca ai cumparat un termostat cu deschidere la temperatura mica 1. daca era garnitura de chiuloasa nu mai aveai apa de mult 2. daca era curcuitul de racire neaerisit corespunzator nu aveai caldura de loc (prea putin sa simti pe frigul asta 3. n-as creda sa fie termistatil gripat dar 5% posibil oricum cumpara un termostat (sunt de 3 feluri) cu deschidere la temperatura mare (IARNA) si unul cu deschidere la temp mica (VARA) sau fa un compromis (ceea ce probabil ai facut fara sa stii) si unii zic ca e mai bine altii ca nu. Renault zice ca nu. eu am zic ca da si am termostat mediu TU ... alegi. |
-------------------- Viata-i grea
Nevasta-i rea Bani n'avem Curvari suntem Hai in P^!@ mea sa bem ! |
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Gomez, desi am Nova am patit si eu chestia asta, dar la drum lung. Adica, mergeam linistit cu 3000 de ture si ma trezeam ca imi baga frig in masina, iar apa incepea sa urce pina aproape de zona rosie. Dupa ce statem putin la relanti (adica mergeam pe liber de la 120 pina la 30) isi revenea si mergea bine.
Cauza n-o stiu exact, dar am observat ca unul din furtunele de la pompa de apa era fisurat si imi pierdea lichid pe acolo. Rezolvarea mea: am cumparat alt termostat (cel vechi era de 89 grd facut la Dacia, asta nou e de 83 frantuzesc), am inlocuit toate furtunele si colierele din zona afectata, am aerisit (desi la Nova cica ar fi cu autoaerisire ![]() Costuri aproximative: 120K termostatul, 50K furtunele si colierele, 30K 1l de antigel + 1 friptura lu' tata ca m-a ajutat (de pui ca nu mai are voie sa manince carne grasa :wink: ). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Gomez |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Sincer va multumesc...adevarul e ca nici macar nu am mai circulat cu masina mea de cateva zile ci cu a lui fratemiu (e mai noua - ha ha). O sa va ascult sfaturile...sa vedem - oricum o sa va anunt ce si cum la rezolvarea problemei - asa nu se poate merge la nesfarsit + sunt genul de om caruia daca nu ii merge masina perfect mai bine circula cu RATB-ul.... Multumesc inca o data!
|
-------------------- |
|
MLG |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 12 January 04 From: Oradea ![]() |
Acesta problema a aparut si la mine acu' 2 saptamini si a fost cauzata de cureaua de ventilator slabita. Deoarece aceasta patina, pompa de apa nu reusea sa "impinga" apa prin radiatorul de climatizare decit uneori si in reprize. La fel ca si la tine motorul se supraincalzea si nu "baga" caldura in interior. Atentie cind stringi cureaua de la ventilator; nu o stringe ca unii ciobani de la service-uri lasa-i un pic de joc (7-10 mm, parca) altfel se uzeaza prematur rulmentii de la pompa de apa si alternator.
|
-------------------- Zimbeste!!! Maine va fi mai rau?!
|
|
Gomez |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Thks MLG .... o sa verific si asta
![]() |
-------------------- |
|
Gomez |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai nou ... adica azi mi-a facut spume in vasul de expansiune.... :oops:
|
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
atunci poti sa te gandesti serios la varianta cu garnitura de chiulasa/chiulasa
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Gomez |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
M-a spart! :shock:
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#14
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Gomez,
Si tu pe ea cand ai forjato in curse.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Gomez |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
DriverX dar de unde stii ca am forjato :roll: ai dreptate.... a dus mai mult decat ma asteptam... merita un pic de atentie si din partea mea acum 8)
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Gomez,
Inca nu am vazut om care sa aibe pretentia sa castige si sa nu scoata tot ce poate, cum poate, cum stie din masina.....ca poti sa o forjezi a naibii de rau...dar sa obtii performatii a naibii de slabe ![]() ![]() :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Gomez |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Faza e ca azi am iesit si cu ea la o tura ca de 1 sapt jumate sta.... si surpriza : nu a mai facut nimic...nici macar nu mai mi-a facut bule in vas
![]() |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 00:50 |