Cu ce treapta de viteza sa merg incet?, pentru a rula usor in coloana
Cu ce treapta de viteza sa merg incet?, pentru a rula usor in coloana
pastrama |
3 Apr 2006, 23:40
Post
#31
|
||
scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct |
|
||
--------------------
Tedei
-
-
|
|||
MoneyTalks |
4 Apr 2006, 09:09
Post
#32
|
- Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland |
QUOTE(kinder74 @ 3 Apr 2006, 11:45) Evident ca nu e bine. Uite cum fac eu: daca viteza de deplasare a coloanei e de pina la 25 km/h, dar cu opriri, merg cu 1-a. Daca se deplaseaza coloana chiar si cu 15-20 km/h, dar fara opriri pe minim 200 m merg cu a doua. Folosesc cit mai putin ambreiajul. La deplasarea cu 1-a folosesc frina pentru a incetini. Daca din a 2-a trebuie sa bag 1-a, opresc masina complet inainte si dupa aia bag 1-a. Cind coloana sta, NU apas ambreiajul si o tin scoasa din viteza. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
b64chr |
4 Apr 2006, 09:19
Post
#33
|
Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis |
Daca coloana ar merge cu o viteza mica dar relativ constanta, ar fi simplu sa-ti gasesti un regim optim si sa nu folosesti ambreiajul.
Dar coloana merge, sta, merge, sta. Daca lasi o distanta prea mare fata de cel din fata, ca sa uniformizezi viteza, se baga cei de pe banda alaturata, ca sa mai castige cativa metri. Asa ca nu prea poti merge o distanta prea mare fara folosirea ambreiajului. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
ionutctn |
4 Apr 2006, 12:24
Post
#34
|
Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti |
Aici nu e vorba sa lasi o distanta mare fata de cel din fata; e vorba de o distanta de 2 poate 3 masini lungime si atunci se poate gestiona eficient folosirea ambreiajului cu conditia sa urmaresti intotdeauna ceea ce se intampla mai in fata cu cateva masini nu ceea ce face cel din fata ta care poate pune frana aiurea si pleaca iar de pe loc etc.
Oricum raman la parerea ca in cazul pastrarii unei lungimi asa cum am spus se poate gestiona bine mersul in coloana si cel mai important este ca masina sa se opreasca de cat mai putine ori in loc. Cu alte cuvinte daca se observa ca intreaga coloana incetineste o lasi sa curga incet cu ambreiajul la fund ca sa nu fii obligat sa pui frana si sa plec iar de pe loc. Opririle dese pe loc si plecari iar cu viteza intai pe langa ca genereaza o pierdere de energie in sensul ca in loc sa te misti cu o viteza de X la ora franezi si pe urma mai consumi alta energie in plus sa ajungi la viteza la care tocmai mergeai; pe langa asta dupa cum spuneam plecarile de pe loc produc si o uzura accentuata a pieselor. Dupa cum se stie cel mai solicitant moment este ruperea starii de repaus a masinii situatie in care se forteaza inclusiv planetarele oricat de fin ai pleca. De aceea se recomanda pe cat posibil in coloana sa se reduca dar sa nu te opresti in loc (chiar si cu viteza intai daca in momentul reluarii masina curge cat de putin si itit cunosti bine masina este o uzura mai mica decat daca pleci cu masina stand pe loc - ideal este sa se continue cu treapta a doua) decat atunci cand sta coloana ceea ce presupune o urmarire atenta a ceea ce se intampla mai in fata coloanei pentru ca s-ar putea ca cei din imediata apropiere a ta sa franeze si sa plece iar cu viteza intai si sa te oblige pe tine sa faci acelasi lucru pe cand altii sa lase masina sa curga pana ce coloana opreste la semafor. This post has been edited by ionutctn: 4 Apr 2006, 12:26 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Sony |
4 Apr 2006, 12:28
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land |
QUOTE(ionutctn @ 4 Apr 2006, 12:24) Aici nu e vorba sa lasi o distanta mare fata de cel din fata; e vorba de o distanta de 2 poate 3 masini lungime si atunci se poate gestiona eficient folosirea ambreiajului cu conditia sa urmaresti intotdeauna ceea ce se intampla mai in fata cu cateva masini nu ceea ce face cel din fata ta care poate pune frana aiurea si pleaca iar de pe loc etc. Teoria este buna, dar daca lasi 2-3 lungimi de masina intre tine si cel din fata sigur se baga si altii in fata ta, unul cate unul. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2024 - 02:43 |