abur
![]() ![]() ![]() |
abur
cipri20 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
|
||
--------------------
VW
1200
1970
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Dar aburul ala cu ce il produci? Nu iti trebuie caldura ? Deci combustibil ..
Asa ca nu mai e ieftin. Of of ... cam superficial ... tz tz tz (IRC necesar) ! Daca la o masina cu ardere interna ai un randament de pana la 35 poate 40% in cazul dieselurilor de pana la 30% in cazul benzinarelor .. la abur nu cred ca depasesti 10%. Chiar si cele mai eficiente masini (cele electrice) care au un randament de 90% au de fapt un randament efectiv de numai vreo 40-45% (din cauza energiei necesare pentru producerea hidrogenului necesar in pilele electrice). In concluzie : Ce ieftin am iesi cu un motor cu aburi ! Da da ... cred ca maine ma duc sa imi schimb motorul la masina ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
da' puteai si tu sa-mi raspunzi pe un ton mai...normal, nu sa te dai tu mare pe-aici. ar fi bine sa iti citesti semnatura ta, culmea, ce bine se potriveste...
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da , dar ca sa produci abur poti sa arzi orice, nu neaparat benzina 95 RON. Poti folosi ulei de parafina, praf de carbune, metanol, tuica , etc. E drept ca randamentul e vreo 5% si perocolele sunt mari (poti sa te arzi si te oparesti in acelasi timp, ca sa nu vorbesc de accidente).
Prin anii 70, cand cu criza petrolului, au aparut cateva modele noi de masini cu aburi. Un site cuprinzator in domeniul masinilor cu aburi : http://www.steamgazette.com/ |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
cipri20, ia spune-mi si mie, cum te-ai gandit tu ca functioneaza motorul cu aburi si de ce crezi ca este asa de ieftin de utilizat?
Ca poate le demonstram la astia de la caile ferate ca au facut o prostie ca au scos din uz locomotivele pe abur, daca zici ca-s asa ieftine la intretinere si la utilizare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am vazut si eu emisiunea cu Jay Leno, ci vorbeste niste tampenii de nu-i adevarat..ceva de genu' ca o masina cu aburi din 1910 sau asa ceva, ajunge pe undeva la 160 km/h, si in realitate nici un automobil cu abur nu depasea 50 km/h.
Pentru documentare despre cum functioneaza un motor cu abur studiati asta http://science.howstuffworks.com/steam1.htm Motorul cu abur a fost inlocuit cu motorul diesel in 2 timpi(la locomotive, vapoare samd), datorita faptului ca nu era performant, era greu de intretinut..etc This post has been edited by argon: 2 Apr 2006, 19:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#7
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
sincer... nu mi se pare foarte exagerat 160 la ora cu abur...din cate stiu eu ultimile locomotive cu abur aparute nu erau departe de aceasta viteza... poate ma insel...
|
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ga!nusha @ 2 Apr 2006, 20:33) sincer... nu mi se pare foarte exagerat 160 la ora cu abur...din cate stiu eu ultimile locomotive cu abur aparute nu erau departe de aceasta viteza... poate ma insel... Nu e vorba de locomotive, care au ditamai boileru, e vorba despre masinile din colectia lui Leno....dealea cu abur, fragile, cu sasiu din lemn si roti ca de bicicleta..eu dealea ziceam.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#9
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Klaus, ideea nu e chiar stupida:
QUOTE So, the bottom line is the one most often asked question: "If the steam car is so good, why doesn't someone make one today". For the present time, trying to introduce the modern steamer as a substitute for the regular family car is not wise and as a business venture, would not succeed. The modern steam car, while capable of giving excellent operational satisfaction, does require specialized maintenance, and this in turn requires a vast infrastructure by the manufacturer. Knowing the general motoring public's penchant for ignoring their vehicles servicing demands until something simply quits working, the steam car would not find itself in sympathetic hands, as a general rule. They do demand a degree of skilled maintenance and do not suffer casual servicing when the mood strikes. While the maintenance of the steam car is not wildly complex, nor difficult, it certainly is different and well beyond the present capability of any automotive service organization or garage mechanic. There is presently, absolutely no skilled service network that could even begin to understand or maintain a steam car on a nation wide basis, or even local for that matter. This would have to be developed and the people specially trained. This same lack also applies to the spare parts requirements. A complete and qualified nation wide service and parts organization would have to be set up and staffed to care for the steamer, should it be introduced even as a limited venture. This does not even begin to address the subject of who would invest the capital to make such a car on a large scale. It would be foolish to suggest that General Motors, Daimler-Chrysler or Ford would undertake the manufacturing of such a vehicle on a commercial scale. Pentru continuare cititi aici: http://www.stanleysteamers.com/modern_steam.htm |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
gheghe |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
cipri20, cred ca trebuia sa postezi ieri.
Imi inchipui vajnicul Daciot, (nu e peiorativ, si eu sunt d'asta) bagand carbuni undeva sub bord cu lopata. ![]() Tare de tot, nu te supara pe mine, am o imaginatie mai bolnava. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu e stupida, dar momentan este mai putin eficienta. Si as vrea sa vad ce autonomie are o masina din asta...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Depinde de traseu. Motorul cu aburi nu are nevoie sa mearga la ralanti, dau abur cand vrei sa te misti, iar cuplul de pornire e maxima (perfect dpdv al tractiunii). Aburul e condensat si folosit la preincalzirea apei introduse in boiler, asa ca completarea apei ar putea fi necesara la 5000 de km. Combustibilul e mai dificil insa.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 Apr 2006, 19:30) Am vazut si eu emisiunea cu Jay Leno, ci vorbeste niste tampenii de nu-i adevarat..ceva de genu' ca o masina cu aburi din 1910 sau asa ceva, ajunge pe undeva la 160 km/h, si in realitate nici un automobil cu abur nu depasea 50 km/h. Recordul de viteza pentru masini cu aburi e de 206 km/h si e de acum fix 100 de ani. Intr-adevar Jay Leno greseste, dar nu in sensul in care zici tu. http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Steamer |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Recordul nu a fost stabilit cu o masina de serie, de genul celor despre care vorbea Leno, ci de Stanley Rocket..vad acolo...care arata asa http://www.stanleysteamers.com/images/racerart_small.jpg
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
uau, ce de posturi! sincer sa fiu, nu prea stiam exact detaliile functionarii unei masini pe abur, am vrut sa vad ce ziceti si voi, ma gandeam...ca s-ar putea face foc...cu lemne
![]() ![]() ![]() pt liviu: asa in forta ai inceput sa postezi in topicu asta, la fel de in forta te-ai lasat pagubas... |
--------------------
VW
1200
1970
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Era un proverb cu cedatu primu' ...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#17
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai sunt unii care daca au gasit o potcoava, vor sa-si ia cal, ca sa-l monteze la potcoava.
Asa si eu as vrea sa-mi fac o masina electrica care sa se alimenteze la firele de troleibuz, dar bunul simt imi spune ca e o utopie. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Problema e ca aburul din cate stiu e una din singurele solutii viabile in momentul in care se termina petrolul, pentru ca nu se investeste suficient in alte domenii. Pe langa motorul cu aburi clasic, mai exista si turbina cu abur. Sunt solutii poate mai proaste decat petrolul, dar ganditi-va cat s-a cercetat in domeniul motoarelor cu petrol, si cat in domeniul motoarelor cu abur, in ultima suta de ani. Poate ar fi fost invers, daca nu ar fi fost asa ieftin petrolul.
Mai e si hidrogenul, asta e alta discutie... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa arzi hidrogen si sa faci abur. Masinile cu abur merg de obicei cu kerosen, tot derivat al petrolului.
Pentru o comparatie intre ciclul Rankine si ciclul Otto, aveti linkul asta: http://www.stanleymotorcarriage.com/Genera...RankineOtto.htm Unele motive raman adevarate, altele au devenit redundante datorita progreselor facute in dezvoltarea motoarelor Otto! Lista dateaza de la inceputul anilor 1900. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
DFA |
![]()
Post
#20
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Mă îndoiesc că motorul cu aburi va fi o soluție viabilă când om rămâne fără petrol..., până atunci or să fie folosite intens resursele care se pot regenera: biodiesel-ul, gazele naturale, hidrogenul...
Motorul cu abur este unul din cele mai puțin economice și ecologice motoare, randamentul său fiind foarte mic comparativ cu motoarele cu ardere internă iar raportul putere per greutatea motorului+combustibil este mult mai mic față de motoarele existente, făcând-ul să cadă singur la fundul listei de sisteme de propulsie ale viitorului... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:54 |