DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cuplul, cutia sau motorul?

Xpert
post 24 Apr 2006, 21:46
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 January 05
From: Campulung Muscel




Am o intrebare pentru mecanici, domeniu in care sunt simplu amator!
Cine da cuplul: cutia, motorul, amandoua?
Ca sa ma intelegeti mai bine, de ce cand aveam solenza aveam cuplu maxim la 2800 rot/min, iar acum cand am clio am cuplu maxim la 4250 rot/min la acelasi motor? Sa inteleg de aici ca raporturile cutiei sunt acelea care influenteaza cuplul? Intr-o alta ordine de idei, are cineva vreun grafic al cuplului pentru clio 1,4 8v? Sau pentru solenza? Sa inteleg ca aceste grafice sunt complet diferite, sau doar se muta curba mai la dreapta la clio?
Multumesc!


--------------------
Renault Symbol 1,4 8V 75CP Fidji aprilie 2006 - VL-***
La urma urmei automobilul este numai un mijloc de locomotie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 24 Apr 2006, 21:49
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai ai cumva alt cuplu in diferitele trepte de viteza?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 25 Apr 2006, 09:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Cutia de viteze are rapoarte liniare. Adica cuplul la iesirea cutiei urmareste exact curba de cuplu la intrare, multiplicat cu x (inversul raportului cutiei).
De aici, daca maximul cuplului e la alta turatie, rezulta ca maximul cuplului motorului e la alta turatie.

Ca sa nu ramai nelamulrit: "acelasi motor" nu inseamna neaparat ca se comporta identic. Configuratia parametrilor sistemului de injectie e ajustata de fiecare data cand un motor e pus pe o alta masina, pt a oferi performantele la care se asteapta cumparatorul masinii respective.

In speta, DSN/Solenta a fost adaptata pt. drumuri Romanesti, unde rar ai ocazia sa mergi foarte repede (140-150, ca pe autostrada), si majoritatea cumparatorilor apreciaza mai mult consumul redus. Clio e facut pt. tari cu autostrada, si trebuie sa traga bine si la 150 Km/h, deci i-au mai pus un varf de cuplu la 4200.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Apr 2006, 09:17
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Xpert @ 24 Apr 2006, 22:46)
Am o intrebare pentru mecanici, domeniu in care sunt simplu amator!
Cine da cuplul: cutia, motorul, amandoua?
Ca sa ma intelegeti mai bine, de ce cand aveam solenza aveam cuplu maxim la 2800 rot/min, iar acum cand am clio am cuplu maxim la 4250 rot/min la acelasi motor? Sa inteleg de aici ca raporturile cutiei sunt acelea care influenteaza cuplul? Intr-o alta ordine de idei, are cineva vreun grafic al cuplului pentru clio 1,4 8v? Sau pentru solenza? Sa inteleg ca aceste grafice sunt complet diferite, sau doar se muta curba mai la dreapta la clio?
Multumesc!
*




Cine te-a mintit ca ai cuplu la 4250? imposibil !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 Apr 2006, 09:22
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




De ce este imposibil? Poate este disponibil de la 2 800 rpm la 4 250 rpm. Poate nu a fost atent huh.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Apr 2006, 09:23
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




aha..pai atunci nu e mentionat bine, am vazut si eu pe site ca virgula cuplul maxim e la 4250 rpm, si sincer cred ca e tare nasol ..pentru performante optime motorul va fi turat permanent, ceea ce inseamna un consum mai mere, uzura mai mare..etc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 25 Apr 2006, 09:25
Post #7


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




argon, arunca un ochi pe fisa tehnica, si o sa vezi ca are dreptate:

http://www.renault.ro/ro/autovehicule/car_ft.php?v=12

selecteaza motorul de 1.4 8v:
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 75 / 5500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 114 / 4250


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 25 Apr 2006, 11:14
Post #8


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(argon @ 25 Apr 2006, 10:23)
l ..pentru performante optime motorul va fi turat permanent, ceea ce inseamna un consum mai mere, uzura mai mare..etc.
*


Aici ai dreptate, daca un motor ar avea cuplul la 4 000 rpm, atunci desigur consum mai mare, dar si dacia are la 3 000 rpm, si multi soferi evita sa plece cu dacia de pe loc turata la 3 000 ca sa obtina cuplul maxim... laugh.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 25 Apr 2006, 14:20
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04






--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 03:56
Forum Renault