rulmenti roti
![]() ![]() ![]() |
rulmenti roti
eduardponovescu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
|
||
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Eduard, am o rugaminte citeste inainte de a posta specificul fiecarei sectiuni. :wink: Asta e subiect de piese auto CLT. O sa fac eu oficiile. :inger:
Nu prea inteleg intrebarea ta, dar eu stiu ca sitn rulmenti de fata si de spate. Cei de fata sint cilindrici, cei de spate conici. Din ce am mai folosit sint buni aia "de origine". La Iasi, distribuitorul de rulmenti se cheama Ghezaco, acolo se gasesc cele mai mici preturi. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cei7pitici |
![]()
Post
#3
|
![]() Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti ![]() |
Daca vrei rulmenti buni, ia-ti de import (frantuzesti, nemtesti sau spanioli). Aia "de origine" sunt de Alexandria chiar daca au ambalajul albastru. Pretul e mai mare: 2x500k fata+2x300k spate.
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]De cate feluri sunt rulmentii de roata?[/quote]
La berline,seriile rulmentilor sint: fatza: 6207 (2 buc/roata); spate: 30204(1 buc/roata) si 30205 (1 buc/roata). |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Da, dar cum e cu rulmentii pentru fata. Am auzit ca ar fi de doua feluri: 1) -cu fusta de metal
2) -cu fusta de cauciuc sau teflon? |
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]cum e cu rulmentii pentru fata? Am auzit ca ar fi de doua feluri: 1) -cu fusta de metal
2) -cu fusta de cauciuc sau teflon?[/quote] Ce intelegi prin "fusta" :?: |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Asa s-a exprimat mecanicul si intradevar arata ca o fusta. Ce am vazut eu la magazinul de pe Mosilor cred ca e varianta cu cauciuc. De fapt este un rulment normal care are atasat o garnitura de cauciuc. Sunt curios sa vad si varianta cu metal. Cel mai bine o sa vad cand demontez.
|
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]Asa s-a exprimat mecanicul si intradevar arata ca o fusta.[/quote]
Nu-mi pot da seama ce intelege mecanicul prin "fusta". Fiecare mecanic cu dialectul lui. Stiu ca rulmentii pe fata sint normali si capsulati pe o parte (Z; capsulati pe ambele parti = ZZ) pt a fi protejati de apa si impuritati. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Asa stiam si eu pana acum. DACIA evolueaza chiar daca nu se mai fabrica. Si "fusta" asta cred ca tot un rol de protectie are dar pana nu demontez nu-mi dau seama, ca de diferenta intre ele ce sa mai vorbesc.
|
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]DACIA evolueaza chiar daca nu se mai fabrica.[/quote]
Cred ca ma depaseste evolutia Daciei. Termenul de "fusta" la Dacia, incepind din fata si pina in spatele ei, era folosit pt partea de sub boltul pistonului (fusta piston). |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Ii spune "fusta piston" pentru ca pistonul e putin evazat in partea de jos. Asa este si "chestia asta de cauciuc", putin evazata.
|
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
se gasesc si rulmenti agricoli care-s ceva mai prosti...
diferenta nu mai imi amintesc care era dar parca erau capsati |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
eduardponovescu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 33 Joined: 1 August 04 From: Bucharest ![]() |
Poate nu m-am exprimat eu bine, scuze!, pe mine ma interesa diferenta dintre rulmentii de roata de dacie, repet: de dacie nu de altceva, mai exact diferenta dintre fustele alea, fir-ar mama lor. Rulmentii nemtesti cum sunt? Multumesc! Cand o sa ma edific o sa dau de stire.
|
--------------------
Dacia break
1310 CL
1999
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
eduardponovescu, de dacie...
rulmentii au un reper,ca nu sunt facuti numai pt dacie cei agricoli au tabla aia de vine peste bile cu rol de a tine vaselina.. eu asa imi amintesc... |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
cei7pitici |
![]()
Post
#15
|
![]() Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti ![]() |
eduardponovescu, Asa cum ti-a explicat Laurentiuu toti rulmentii au un cod si indiferent de producator avand acelasi cod inseamna ca au si aceeasi dimensiune. Diferenta intre cel romanesc si cel nemtesc : in primul rand calitatea materialului, calitatea executiei. Mai are si garnituri duble pt a impiedica impuritatile, apa... sa intre in vasilina.
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
florentin_n |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 11 April 05 ![]() |
Spuneti-mi si mie va rog, la Nova T, an fabricatie 98' :
1. Pentru o roata din fata, cati rulmenti sunt necesari ? 2. Cat costa un rulment ? 3. Care sunt cei mai buni rulmenti ? 'Multam fain' |
--------------------
Dacia
Logan Easy
2007
- BRxx yyy
|
|
rtulea |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(eduardponovescu @ 5 Aug 2004, 21:56) Poate nu m-am exprimat eu bine, scuze!, pe mine ma interesa diferenta dintre rulmentii de roata de dacie, repet: de dacie nu de altceva, mai exact diferenta dintre fustele alea, fir-ar mama lor. Rulmentii nemtesti cum sunt? Multumesc! Cand o sa ma edific o sa dau de stire. Eduard, ca sa intelegi mai bine citeste urmatoarele: Un rulment este alcatuit din: - inel interior -inel exterior -element de rostogolire (bila, rola, ace) -colivie (formata din 2 bucati sudata sau nituita ce are rolul de a pastra constanta distanta dintre elementele de rulare) -inel etansare (ceea ce tu numesti fusta) si care poate fi "Z" sau "2Z", adica protejati pe o parte "Z" sau pe ambele parti "2Z". La rulmentii fata de dacie rulmentul are 1 inel etansare care poate fi din otel sau plastic. Cel cu inel de plastic are avantajul ca nu produce zgomot asa mare odata cu uzarea rulmentului si dezavantajul ca se uzeaza mai repede. Cel cu inel de etansare din otel este exact invers, adica face zgomot la uzura dar rezista mai mult. Acum, rulmentul are inel de etansare de plastic sau otel pe o parte iar pe cealalta parte are inel de etansare din cauciuc de o forma speciala, forma care permite etansarea fata de intemperii (apa, praf, etc), ptr ca rulmentul se monteaza cu acel inel de cauciuc catre exterior si cu cel de otel sau plastic catre interiorul butucului rotii. Cam lunga explicatia dar e completa. (Mesaj pentru moderatori) |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rtulea @ 13 May 2005, 13:41) [...] -inel etansare (ceea ce tu numesti fusta) si care poate fi "Z" sau "2Z", adica protejati pe o parte "Z" sau pe ambele parti "2Z". [...] pe cealalta parte are inel de etansare din cauciuc de o forma speciala, forma care permite etansarea fata de intemperii (apa, praf, etc), ptr ca rulmentul se monteaza cu acel inel de cauciuc catre exterior si cu cel de otel sau plastic catre interiorul butucului rotii. [...] Fusta este tocmai acea garnitura din cauciuc; daca te uiti la ea din lateral..arata evazata ca o fusta. Mecanicul insa numeste fusta inelul metalic/plastic... Problema e ca raspunsul vine dupa aproape un an ![]() This post has been edited by diaconuliviu: 16 May 2005, 08:59 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(florentin_n @ 12 May 2005, 13:59) Spuneti-mi si mie va rog, la Nova T, an fabricatie 98' : 1. Pentru o roata din fata, cati rulmenti sunt necesari ? 2. Cat costa un rulment ? 3. Care sunt cei mai buni rulmenti ? 'Multam fain' Nova are un singur rulment dublu pe fata (sunt 2 rulmenti conici in aceeasi camasa exterioara). Eu am avut rulmenti nemtesti din fabrica. Pe fata unul l-am schimbat la 60.000 km si altul la 80.000. Pe spate inca sunt cei originali. Masina are acum 120.000 Km, iar rulmentii pe fata au fost inlocuiti cu unii romanesti. Concluziile le tragi singur. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#20
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
La Nova stie cineva ce coduri au rulmentii de pe rotile spate?
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
verde57 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Se gasesc in magazine rulmenti de fata din import care sa fie mai buni?
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sunt foarte buni aia romanesti, in cutie albastra de origine, nu are rost la piese de genul asta sa cauti de import.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
aveti idee la ce pret sunt rulmentii pt fata pt berlina?parca sunt 2 pe roata,nu?
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
40 ron setul parca.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar vro presa pt rulmentii de fata se gaseste in comertul obijnuit(mag piese auto bazar etc) si aici ma refer la un disp mai simplu nu la cele hidraulice
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
disponibilu |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 8 February 09 ![]() |
se gasesc in tasg ala viatat tot felul de prese pentru orice
si dinalea simple acum nu stiu un pret 22 Feb 2009, 20:27: scz dar ma grabesc sa scriu se gasesc in targ la vitan This post has been edited by disponibilu: 22 Feb 2009, 20:27 |
--------------------
renault
11 turbo
1985
- b16 xxx
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
te cam jumulesc aia de bani, mai poti incerca sa cauti si pe la acel targ din obor (cu fiare)
ma poate ajuta si pe mine cineva cu o un sfat, referitor la schimbarea rulmentilor de pe spate, mai exact acele inele care raman pe oala, cu ce pot sa le scot ? stiu ca se da acea garnitura de cauciuc jos, ce acopera inelele rulmentilor, dar mai departe cum se procedeaza ? |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#30
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
se bate rulmentul cu un dorn mare si un ciocan capabil
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:30 |