Amortizoare Logan, tip, marca, comportament, detalii
![]() ![]() ![]() |
Amortizoare Logan, tip, marca, comportament, detalii
ady76 |
![]()
Post
#181
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 6 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
2005/1.4
|
|||
tribunul |
![]()
Post
#182
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Verifica prima oara capul de bara, o poti face in parcare, rotesti de volan maxim ca sa-ti incapa mana si cu doua degetele incepi sa misti de capul de bara, daca se misca ... cam trebuie sa-l schimbi.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Thejock3r |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 30 November 06 ![]() |
Buna ziua tuturor. Sunt interesat de 2 flanse + rulmenti, de la amortizoarele fata Logan. Pot fi si uzate . Mi le poate oferi cineva, la un pret decent sau chiar donatie ?
![]() Multumesc! |
--------------------
Dacia Logan
shaved
2005 Niciodata nu te certa cu un idiot. Te aduce la nivelul lui si te bate prin experienta!
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#184
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
IRONICK |
![]()
Post
#185
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Am 2buc. Am apucat sa merg cativa km cu ele, dar pe urma am schimbat intreg ansamblul si astea mi-au mai ramas. Mi-au venit un cutie Lemforder.
Le donez la pretul decent de 80RON. This post has been edited by IRONICK: 7 Nov 2011, 11:51 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sanducu1 |
![]()
Post
#186
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 24 November 11 ![]() |
Salut
Am un logan mcv si as vrea sa ii schimb amortizoarele fata si nu am gasit altceva decat de fabrica , care nu stiu daca isi merita banii , as fi interesat daca e vreo diferenta intre cele de logan si de MCV. |
--------------------
logan
mcv
2008 ambience
- is-08-fws
|
|
Dsign |
![]()
Post
#187
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Nov 2011, 21:35) Incearca sa te abtii de la astfel de comentarii, pana nu stii care-i treaba cu adevarat. De flansele alea aveam nevoie noi (adica eu si el) pentru niste masuratori, si ne era imposibil sa gasim altele decat cele de pe masinile noastre. Nu mai e nevoie acum. Si pentru linistea celor care se preocupa de siguranta in trafic, Glumetul isi poate permite un amarat de seturi de reparatie, in caz ca are nevoie. Pace |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#188
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Pai era de preferat sa specifice pentru ce-i trebuie. Ca s-a mai gasit p-aci un "student amarat" care-a pus ochii pe o donatie de monitor LCD, asta dupa ce se lauda cu LCD-ul de 81Cm si cu altele de prin casa.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
adryano |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
sall nu demult am schimbat amortizoarele pe fata cu tot cu rulmenti si flansa de cauciuc, problema este ca pe partea stanga la trecerile peste denivelarile de dinaintea trecerilor de pietoni sau la plecari bruste de pe loc sau la franare se aude un zgomot de cauciuc, arc nus ce draq??
This post has been edited by adryano: 9 Jan 2012, 19:10 |
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
Dsign |
![]()
Post
#190
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
AM citit din intamplare pe paginile din urma.
Intrebare intrebatoare : la ce mama treburilor mari trebuie verificata si regulata la geometrie dupa ce schimb amortizoarele? Ca nu inteleg nici sa ma tai cu hartia sub unghii! Si de ce e musai sa schimbi flansa/rulment cand schimbi amortizoarele? Din ceea ce cunosc, si am studiat temeinic problema pe Loganul personal, singurul unghi ce se poate regla este convergenta, care se afla in stransa legatura cu articulatiile directiei (ansamblul cap de bara+bieleta). La fel, din cate cunosc, cand schimbi un amortizor de fata nu umbli deloc la articulatiile directiei, corect? Atunci la ce trebuie geometrie? Momentan, la Loganul meu fulgerat am dispozitive de ragl;at unghiul de cadere, ce are legatura cu una din prinderile amortizorului pe fuzeta. Da, la mine e musai sa fac reglaj de geometrie la fiecare demontare de amortizor, insa la ceilalti de ce? Flansa i se spune in popor acelei bucati rotunde de cauciuc. Ea se poate tasa in timp, ceea ce duce la un joc mult prea mare a amortizorului pe oala = zgomote si jocuri, dereglari in mers al unghiului de cadere. Rulmentul este acel lagar ce se afla in flansa de cauciuc, ala prinde joc, prinde mizerie, face zgomot la rotirea volanului, bate la denivelari. Ambele repere de mai sus se pot uza. Cand se face montajul unora noi, nu este nevoie de geometrie, pentru ca se presupune ca ele se monteaza in punct fix, iar ele pot afecta cel mult unghiul de cadere cu cateva MINUTE. Am destui prieteni carora le schimb un set de suspensii pe sezon (joase pentru vara, inalte pentru iarna). Ce ar insemna daca de fiecare data ar trebui schimbate flansele+rulmentii si ar trebui facut reglajul de geometrie??? Cand montez un rulment de amortizor nou nu uit niciodata sa il imbrac bine in vaselina buna. Ultima data i-am aruncat pe ai mei in vaselina incinsa. Nu mai intra miseria asa repede in ei. Cand schimb un amortizor, nu uit niciodata sa curat totul bine de rugina si mizerie : oala pe interior, talerele arcurilor, arcurile, flansele, etc. Isi dau unii cu parerea pe aici, si mai au si pretentii de injeniori slujitori Dacia/Renault... De aia ies masinile alea varza! This post has been edited by Dsign: 9 Jan 2012, 22:39 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nici eu n-am inteles de ce au sustinut unii ca trebuie facuta directia dupa schimbarea amortizoarelor. Doar ca nu mi-am batut capul cu amanuntul asta. Pentru mine era clar ca nu ai ce regla, la aceasta masina se regleaza doar divergenta, din capat de bara-bieleta.
Rectific, stiam ca unghiul se numeste de divergenta, dar se pare ca Dsign a zis corect : convergenta. Cu toate ca in mod normal rotile stau usor divergent, corect? This post has been edited by mario1980: 10 Jan 2012, 10:31 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
tkx |
![]()
Post
#192
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
Da, de obicei convergenta se numeste, iar daca rotile sunt divergente se spune ca unghiul de convergenta e negativ.
Rotile in general trebuie sa fie divergente la masinile care au rotile directoare si roti motoare. In tractiune planetarele au tendinta sa "inchida" rotile. Pe de alta parte un unghi de cadere accentuat anuleaza aceasta tendinta. Uneori atat de mult ca la unele masini vorbim de convergenta cu unghiul pozitiv. This post has been edited by tkx: 11 Jan 2012, 09:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
Dsign |
![]()
Post
#193
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Spre exemplu, eu, daca umblu la cadere, trebuie umblat si la convergenta, datorita constructiei ansamblului suspensie-directie. Insa in nici un fel, la celalalt Logan nu trebuie sa umblu la geometrie cand schimb amortizoarele
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
crising |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Ma pregatesc si eu in aceasta primavara de schimbat amortizoarele plus flanse si rulmenti. Am studiat ofertele de prin magazinele de piese auto si am gasit Bilstein la 125lei/buc. spate si 150 fata. Deasemeni Sachs la 148 fata si 191 spate. Kit flansa+rulment sachs la 80 lei/kit. La amortizoare as merge pe Bilstein. Vreu sa stiu ce parere aveti si daca preturile gasite de mine sunt OK. Eventual recomandari de magazine online cu preturi decente. Nu prea am gasit pe acest topic pareri despre Bilstein.
This post has been edited by crising: 24 Jan 2012, 09:42 |
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#195
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Sachs sunt foarte bune daca vrei confort. Filtreaza foarte bine denivelarile, dar nici nu este barca. Probabil ca daca o sa mai am masina peste 60kk o sa pun Kayaba. De curiozitate.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
crising |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Initial in urma relatarilor tale despre Sachs ma incantau si pe mine. Dar deja cam depasesc bugetul si de aceea as fi ales Bilstein. Desigur e de apreciat confortul dar parca tind mai mult spre o imbunatatire si a stabilitatii. Din punct de vedere a stabilitatii cum sta loganul cu Sachs fata de cele de origine? Nu e de neglijat nici fiabilitatea acestora. Pe mine cele de origine m-au tinut pana acum 90000 km. Le schimb pentru ca cel de pe fata dreapta da semne de scurgeri chiar daca inca nu troncane nimic. La 75000 km am facut un test de amortizoare si aveam eficienta la toate peste 70%.
|
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#197
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Inainte de Sachs am avut Monroe Original. Erau mai tari decat cele de farbrica, dar mai mult topaiau. Le-am avut in jur de 60kk. Nu imi mai amintesc cum erau cele de fabrica, dar eu am schimbat doua generatii stock si nu am mers cu ele mai mult de 25kk pentru ca masina era barca. Nu merg sportiv, ocolesc gropile, nu fac intoarceri sau alte grozavii. Folosesc masina 95% afara din oras.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Se pot pune pe logan sachs super touring? Din acelea am avut pe fabia si am fost foarte incantat de ele. Pe site la sachs la catalogul de piese nu apare pentru dacia.
This post has been edited by bogdan_dsn: 24 Jan 2012, 10:53 |
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
crising |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Multumesc Ironick pentru pareri. Inca mai reflectez. Astept pareri ale userilor si despre Bilstein si daca nu sunt poate voi avea eu o opinie legata de Bilstein.
|
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#200
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(bogdan_dsn @ 24 Jan 2012, 10:52) Se pot pune pe logan sachs super touring? Din acelea am avut pe fabia si am fost foarte incantat de ele. Pe site la sachs la catalogul de piese nu apare pentru dacia. Cauta aici: http://webcat.zf.com/index.asp?SPR=21QUOTE(crising @ 24 Jan 2012, 13:37) Multumesc Ironick pentru pareri. Inca mai reflectez. Astept pareri ale userilor si despre Bilstein si daca nu sunt poate voi avea eu o opinie legata de Bilstein. YRX este incantat de Bilstein.This post has been edited by IRONICK: 24 Jan 2012, 13:42 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am incercat site-ul respectiv. E diferita cumva suspensia de la logan la sandero? Pentru ca daca selectez sandero nu imi arata amortizoare, dar la logan da. Eu stiam ca sunt aceeasi chestie.
|
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#202
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Dupa Dialogys sunt aceleasi amortizoare intre berlina si hatch (2009). Dar cum astia au greseli garla in programul de piese, as zice ca alea de pe spate sa difere nitel. Desi la cum topaie Sandero de spate, cred ca sunt fix la fel si le dau dreptate.
This post has been edited by IRONICK: 24 Jan 2012, 15:02 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#203
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
icriss79 |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 31 May 05 From: Germania ![]() |
Confirm si eu cele spuse de Ironick - Monroe Orig. sunt mai tari ca cele din fabrica. Dupa parerea mea, sunt totusi un pic cam tari pentru Logan (sau pentru greutatea lui).
Am schimbat stock-ul cu Monroe Original la 85k din motive de "barca", iar acum am 135k. Intr-adevar, chiar si dupa 50k, in curbe ma pot "infige" cu toata increderea, nici nu se pune problema de aderenta proasta chiar in cazul de denivelari in curba. Stabilitate 100% si asta imi place. In schimb, daca masina este goala (deci usoara), denivelarile evidente luate mai ales la viteza mica sunt resimtite din plin si sunt usor neplacute. Practic, numai cu masina full (portbagaj si locurile din spate) poti spune ca nu mai sunt "tari" si se tinde spre "comfort". Full fiind, masina era doar putin lasata. Deci cred ca Monroe Original au fost gandite pentru o masina ceva mai grea. Daca as fi obligat sa le schimb, acum as cauta ceva intre stock si Monroe Orig. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.6 8V Aprilie 2005
|
|
lalian |
![]()
Post
#205
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 September 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_dsn @ 24 Jan 2012, 10:52) Se pot pune pe logan sachs super touring? Din acelea am avut pe fabia si am fost foarte incantat de ele. Pe site la sachs la catalogul de piese nu apare pentru dacia. Mi-am montat eu pe fata, SACHS Super Touring cod:312 827 ,pret 180 lei/bucata, in octombrie, aveam 105.000 km, masina era barca, amortizorul de pe dreapta cursese, dar sincer mi se par cam moi sachs-urile, desi nu conduc sportiv sunt foarte linistit, imi place mai mult suspensia de la loganul de la munca, un Ambiance 1.2 16v, parca e mai rigid, bine e si nou are 3000 km. " Dsign " Eu am fost nevoit, dupa ce am schimbat amortizoarele si flansele si rulmentii amortizor, care erau uzate si bateau, sa fac si geometria, imi statea volanul inclinat spre dreapta cu cateva grade, nu stiu ce am gresit cand le-am montat, dar sa zic ca eu nu sunt mecanic de meserie, dar un prieten la un suzuki swift a patit la fel cu volanul, dupa ce i-au schimbat in service flansa de la amortizor. This post has been edited by lalian: 26 Jan 2012, 11:46 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat 1.5dCi 65cp
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#206
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(lalian @ 26 Jan 2012, 11:31) sincer mi se par cam moi sachs-urile Eu am si tevi de rigidizare pe masina, montate odata cu amortizoarele, iar tinuta de drum este mult mai buna. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ssandulescu |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 27 January 12 From: Pitesti ![]() |
Pt drumurile noastre sunt recomandate celel pe ulei si cu incredere monroe
|
--------------------
dacia
logan
2006/laureat
- AG-29-AAX http://www.daciaclub.ro/-VAND-piese-auto-logan-originale-si-aftermarket
|
|
crising |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Sefu, n-auzi ca Monroe topaie la drumurile nostre? Nu mai bine mutam discutia la Bursa?
![]() |
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
mykissfm |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 11 May 09 From: Bucuresti ![]() |
eu mi-am luat inima in dinti si am pus sachsuri fata/spate ,flanse si rulmenti noi.
e cu totul altceva masina e rigida ,tinuta de drum foarte buna mai ales in viteze mari pe autostrada.investitia a meritat. amortizoarele sunt din gama super touring . atentie dupa montaj masina necesita geometrie. geometria se face cu jantele de tabla et 50 si nu pe aliaj,dati banii degeaba,iar geometria iese prost. |
--------------------
Nissan
Dacia
Qashqai /Sandero
|
|
crising |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Ce legatura poate avea tipul jantelor tabla sau aliaj si ET-ul acestora cu geometria?
|
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:35 |