DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

19 Pages « < 10 11 12 13 14 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amortizoare Logan, tip, marca, comportament, detalii

IRONICK
post 12 Apr 2013, 10:12
Post #331


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(yoncv @ 11 Apr 2013, 20:53)
Pana la urma am cumparat si montat Monroe, 119 lei/buc. + rulmenti la 20 lei/buc. Dupa primul drum (cam 15 km) am putut observa o comportare mult imbunatatita a masinii, dar asta nu ma mira: vechile amortizoare erau duse, unul chiar cursese. Sa vedem cum se comporta in timp.
*
Sunt ok, rezistente in timp. Doar ca nu prea se potrivesc cu arcurile, topaie prea mult masina.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
icriss79
post 14 Apr 2013, 20:44
Post #332


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 31 May 05
From: Germania




Salut,

Am urmarit discutiile de pe aici, insa nu am gasit raspuns la o dilema pe care o am - poate ma ajutati si pe mine: daca as vrea sa cobor garda la sol cu cativa centimetri, ca la o "straineza" - pastrand suspensiei un raport normal comfort/rigiditate, spre ce ar trebui sa ma indrept?

Rulez foarte mult pe autostrada si as vrea sa mai reduc din senzatia ca "ma ia vantul pe sus". In plus, ma gandesc ca as castiga un pic si la consum.

In acest moment Loganul din dotare are apx. 210.000 km, am arcuri stock (initiale) si amortizoare Monroe Original de apx. 120.000 km. Amortizoarele astea par rezistente, insa sunt cam tari pentru Logan. Cam topaie. Si daca ar fi sa le schimb, poate as cobori si garda la sol. Inteleg ca o refacere a geometriei dupa aceasta operatie este suficienta?

Multumesc!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 8V Aprilie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yoncv
post 14 Apr 2013, 22:35
Post #333


Membru ochelarist


Group: Members
Posts: 439
Joined: 28 September 06
From: Craiova




E adevarat ca topaie putin, dar doar peste denivelari luate cu viteza ceva mai mare. Alt dezavantaj pe care l-am observat ar fi ca sunt cam zgomotoase. Oricum, deocamdata sunt multumit, avand in vedere ca nici nu mi-au facut o "gaura" prea mare in portofel.


--------------------
VW Jetta 2017 - dj-17-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Apr 2013, 08:10
Post #334


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




@icriss79: cauti arcuri mai mici decit ale tale, care sa se potriveasca. Alta solutie nu prea vad.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 15 Apr 2013, 13:50
Post #335


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




@icriss79 Ca sa lasi masina mai jos(3-4 cm) poti sa-i pui arcuri sport(Weitec, Eibach), in niciun caz sa pui arcuri mai mici sau sa tai din ele!!! Confortul arcurilor Weitec + amortizoare stock(asa am avut eu) este foarte ok, dar daca pui 2-3 persoane in spate, e scandura. Ca sa maresti confortul cu arcurile sport, pot sa tai din opritoarele de cauciuc. Acestea nu permit amortizorului sa ajunga la capat de cursa.
In legatura cu stabilitatea si consumul, ai putea sa-i pui elementul aerodinamic de sub spoiler. La viteza mai mari de 120km/h, e ceva mai asezata pe sosea si nu te mai plimbi dintr-o parte in alta.
Cu arcuri sport si elementul aerodinamic, eu zic ca si la 160km/h, masina va sta bine pe sosea.

Daca mergi mult pe autostrada(singur sau cu o persoana) merita arcurile sport + elementul aerodinamic, daca nu, mai bine iti iei suspensie completa Kayaba + elementul aerodinamic.


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
icriss79
post 15 Apr 2013, 23:10
Post #336


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 31 May 05
From: Germania




@RenaultR27: Multumesc mult pentru informatii - o sa ma gandesc. Mai citesc inca o data topicul si vad ce fac. smile.gif Oricum am retinut chestiunea cu elementul aerodinamic si o sa o aplic.

O seara buna!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 8V Aprilie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noo_yd
post 14 May 2013, 14:03
Post #337


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 14 May 08




intre monroe si bilstein care sunt mai bune ?


--------------------
dacia logan laureate 2007 - OT-23-XXX
Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 14 May 2013, 16:44
Post #338


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




Cand cautam si eu pareri despre amortizoare, despre bilstein n-am prea auzit lucruri bune in sensul ca incep sa bata sau ca nu erau in parametri de noi. pe forumul frate sunt cativa care au avut probleme cu bilstein. Avand in vedere pretul asemanator, eu as merge pe monroe.


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crising
post 15 May 2013, 11:04
Post #339


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 16 December 06
From: Danube Delta Gates




Intre cele doua Monroe.


--------------------
Mazda 6 2011 Combi 2.0 - TL31...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
icriss79
post 15 May 2013, 22:12
Post #340


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 31 May 05
From: Germania




Salutare, am revenit cu impresii.

Pana la urma am optat pentru amortizoare Kayaba. Am facut pana acum aproximativ 2000 km cu ele si, venind dupa Monroe pe gaz, ma declar absolut fericit smile.gif Le-am rulat atat cu masina plina cat si cu masina goala. Si peste treceri peste linii de tramvai, si cu 160 in curbe mai largi, pe autostrada.

Nu mai retin cat de moi au fost originalele pe ulei, dar Kayaba sunt si din punctul meu de vedere f.potrivite pentru Logan dpdv al raportului comfort/stabilitate. Trecerile peste liniile de tramvai sunt insesizabile, sunt comfortabile dar suficient de tari ca sa te bazezi pe ele. Recomand si eu!

P.S. Am vrut sa-i pun "elementul aerodinamic" sub bara fata. Cum n-am avut timp de cautat, am intrebat la Dacia: costa peste 200 RON! Oare cam cat ar trebui sa mergi si cam ce efect ar trebui sa aibe asupra consumului bucata asta de cauciuc ca sa se merite sa dai 200 RON pe el?!?! Oare chiar da cineva banii astia?!?!?!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 8V Aprilie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 16 May 2013, 07:42
Post #341


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




Kayaba wub.gif . Sunt foarte curios cum e kitul complet(arcuri+amortizoare Kayaba)

In legatura cu elementul aerodinamic, eu l-am luat cu 150 lei de la dealer Dacia(acum 1 an, Resita). Ce efect are la consum, sincer, nu stiu pentru ca nu m-a interesat si nici n-am monitorizat, dar la viteze mai mari de 120km/h, e ceva mai asezata pe sosea. Pe forumul frate, era un user care il vindea cu 80 lei.

This post has been edited by RenaultR27: 16 May 2013, 07:43


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 16 May 2013, 10:04
Post #342


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Off: cum ai montat elementul aerodinamic?


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 16 May 2013, 16:53
Post #343


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




gaurile pe lateral se potrivesc, pe mijloc a trebuit sa dau eu gauri(mai exact cu suruburi autofiletante) ca nu avea.

Singura poza care o am cu el...

Attached thumbnail(s)
element_aerodinamic.jpg ( Size: 1.18mb ) Number of downloads: 1297


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 May 2013, 21:25
Post #344


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Ala de Skoda Fabia este mult mai ieftin.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 17 May 2013, 20:18
Post #345


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




Da, am auzit si eu ca-i mai ieftin si cica se potriveste la lungime, dar e mai mic la inaltime.


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
margelatu
post 10 Jul 2013, 11:38
Post #346


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 14 April 07




As vrea sa schimb si eu amortizoarele , am 84000km, nu stiu ce sa aleg, o sa mai citesc acest topic, eventual va rog pe cei care ati mai schimbat sa mai dati detalii despre fiecare marca , pret. Mersi !


--------------------
Dacia LOGAN 2005 PREFERENCE 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 10 Jul 2013, 15:09
Post #347


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




Sau poti sa citesti topicul si sa ajungi la o concluzie singurel... informatii ai la dispozitie, doar timp si mai ales chef de citit sa ai..


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 10 Jul 2013, 15:36
Post #348


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Kayaba, Sachs, Monroe Black, Bilstein, Monroe Original.

Eu in ordinea asta as incerca, in functie de buget.

Eu am schimbat amortizoarele la 90.000Km, dar imi dadeam seama fara test pe stand ca sunt uzate apasand cu mana pe aripi (atentie unde apesi sa nu indoi tabla).

La ce drumuri avem nu tin mai mult de 80.000Km un rand de amortizoare pentru ca sunt puse la treaba mult mai mult decat pe drumurile din occident.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 10 Jul 2013, 15:36


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RenaultR27
post 10 Jul 2013, 16:58
Post #349


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 27 February 09
From: Timisoara




Aproximativ aceeasi ordine o recomand si eu: Kayaba, Sachs, Monroe (originale dacia), Monroe Black, Bilstein.

Mic update: De 30.000 km si 1 an, am amortizoare Kayaba, se comporta ca la inceput. Au vazut toate tipurile de drumuri, de la autostrazi pana la drumuri de off-road.
Concluzia mea: dai un ban, dar stai in fata + Japan Quality smile.gif


--------------------
Ex Dacia Logan 1.6 8v Ambition 2005
Renault Megane 4 GT 1.6 TCe 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_dsn
post 10 Jul 2013, 17:21
Post #350


Membru autentic


Group: Members
Posts: 730
Joined: 14 September 07
From: Cluj-Napoca




Si eu am pus pe spate Kayaba si luna viitoare voi pune si pe fata tot Kayaba ca sunt foarte multumit de cum se comporta.


--------------------
Kia Ceed SW 1.4 TGDI 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tumpi
post 27 Aug 2013, 05:59
Post #351


tumpi


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 August 05
From: Bucuresti




Saptamana trecuta am inlocuit amortizoarele fata de uzina (74k km) cu Sachs Super Touring. S-au potrivit perfect si pe moment ma declar multumit. O bucata a costat 175 lei.
Nu stiam ca unghiul de cadere al rotii fata se poate regla din suruburile de prindere al amortizorului de fuzeta.


--------------------
Dacia Logan 2008 Kiss FM - b
Kiss Fm 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 27 Aug 2013, 06:23
Post #352


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Pai cum reglezi caderea de acolo? Pozitia suruburilor e fixa


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tumpi
post 28 Aug 2013, 05:49
Post #353


tumpi


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 August 05
From: Bucuresti




Asa am crezut si eu, dar slabind piulitele o sa vezi ca este o toleranta mica, suficienta cat sa aduci caderea rotii in parametri.
Acesta situatie mi-a fost "dezvaluita" de mecanicul care mi-a facut geometria (Autosoft Dudesti) si diferenta am vazut-o pe aparate.
Concluzia: cat traim, invatam!


--------------------
Dacia Logan 2008 Kiss FM - b
Kiss Fm 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 24 Sep 2013, 08:27
Post #354


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Daca nu se vad urme de ulei pe amortizor...e posibil ca amortizorul sa fie uzat/defect?


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 24 Sep 2013, 10:21
Post #355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Da, un amortizor uzat nu e neaparat sa curga, aia e o alta problema.
Poti sa te duci la un ITP-ist sa-ti faca testul de amortizoare, e vreo 20 de lei.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 24 Sep 2013, 10:35
Post #356


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Uite aici o schema cu un amortizor, poti sa-mi spui ce componenta/te se uzeaza.

http://www.bilstein.ro/produse/amortizoare.html



--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_dsn
post 24 Sep 2013, 10:39
Post #357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 730
Joined: 14 September 07
From: Cluj-Napoca




Si eu m-am uitat la ale mele pe fata si nu am vazut sa fie curse, dar sunt foarte moi, am impresia ca ma rastorn cu masina. Drept urmare sambata voi pune si pe fata Kayaba Excel G.


--------------------
Kia Ceed SW 1.4 TGDI 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 24 Sep 2013, 10:49
Post #358


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Problema nu-i ca sunt sau nu uzate, doar incercam sa inteleg ce anume se uzeaza la ele.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Sep 2013, 12:09
Post #359


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Circulatia interioara a uleiului mai rapida inmoaie amortizorul. Trebuie sa fie niste valve care se uzeaza.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 25 Sep 2013, 06:04
Post #360


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Ne-apucam de teorie ai? biggrin.gif
In cateva cuvinte treaba sta cam asa:
- Un amortizor isi bazeaza functionarea pe trecerea lichidului dintr-o parte in alta a pistonului prin niste orificii mici. Lichidul opune rezistenta atat pe destindere cat si pe compresie. In momentul in care etansarea acestui piston pe cilindrul in care lucreaza se duce (are niste garnituri din cauciuc), lichidul treece mult mai usor (cu un debit mai mare) dintr-o parte in alta astfel functia amortizorului de a opune rezistenta miscarii este compromisa.
- Cand un amortizor curge s-a stricat semeringul de etansare de la iesirea tijei din cilindru, asta poate sa se intample fara sa se uzeze garniturile pistonului, este un alt defect.
Niste scheme mai explicite puteti gasi aici - http://www.etman.com.ar:444/informacion_te...suspension.html
Se explica si functionarea amortizorului cu cartus de gaz si a celui bi-tubular.
Sper ca te-ai lamurit.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19 Pages « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 12:15
Forum Renault