catalizator cazut
![]() ![]() ![]() |
catalizator cazut
vasiledanut |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- B-70-RDL
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ma repet si aici...
Domnu' danut, ia spuneti-mi mie, asa la ureche, aveti vreo legatura cu userul danut6691? QUOTE(danut6691 @ 2 Nov 2005, 20:20) Am si eu o intrebare la mine de multe ori mi se intimpla sa nu mai traga parca ar merge in trei pistoane cum era dacia veche si se tureaza dar parca nu are forta . sa intimplat la cineva asa ceva? Ca prea seamana si problemele si gramatica... Si mesajele spam, pe mai multe sectiuni, se sanctioneaza... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
RobinHood |
![]()
Post
#3
|
Membru tipic Group: Members Posts: 51 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
...lasand la o parte problemele gramaticale, problema omului RAMANE si am fi interesati de pareri on topic!!! Altfel riscam sa citim 80% din timp replici la replici in binecunoscutul stil "ba eu sunt mai destept!".
Remarca malitioasa a moderatorului mi se pare cel putin deplasata... (pura supozitie!!). Tineti cont dle moderator ca asta nu e un forum al Academiei Romane ci un forum al posesorilor de autoturisme Dacia. Permiteti-mi sa consider ca nu-ti trebuie totusi vreun masterat pentru a detine o Dacie... |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambition
- B-xx-yyy
|
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
ca sa raspund si la obiect, desi nu sunt convins ca e o problema rela si nu doar scrisa de cineva care nu are treaba...
1. elementele coloanei de evacuare sunt dintr-o bucata si se taie, conform procedurilor DACIA, cu o scula speciala... in lipsa ei unele service-uri folosesc flex-ul... personal nu cred ca are vreo importanta metoda de taiere 2. este absurd sa vorbesti de o valoare in mV a tensiunii sondei lambda (deci o valoare rezultata in urma unei masuratorii continue!), o valoare fixa... tocmai, o sonda lambda stricata furnizeaza o valoare fixa in timpul functionarii motorului... altfel ea trebuie sa fie variabila intr-o plaja de valori!!!... e valabil pentru amblele sonde lambda... doar cand motorul e oprit sonda va furniza o valoare fixa dar aceasta nu are nici o relevanta pentru detectarea defectelor de catalizator (respectiv colmatarii sau spargerii acestuia). |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
AL |
![]()
Post
#5
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Am confirmarea ca userul danut6691 si vasiledanut sunt una si aceeasi persoana.... este deci vorba de o clona, ceea ce este interzis de regulament. Userul danut6691 a fost banat (suspendat pe teremen nelimitat) de pe acest forum pentru jigniri aduse forumului si membrilor, pentru mesaje spam, pentru limbaj mirc/incorect gramatical... De fiecare data cand a gresit a fost avertizat pe privat si rugat sa se conformeze regulilor, ceea ce a provocat o reactie nestapanita la adresa forumului, motiv pentru care a fost banat!
Clona lui va pati acelasi lucru conform regulilor, adica nu va mai putea posta mesaje pe forum.... insa va putea citi forumul... asa ca puteti sa dezvoltati subiectul in continuare prin raspunsurile voastre! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
S-au spart unii in figurine ca vai ce off-topic am facut, facand la randul lor off-topice aiurea-n tramvai, probabil fiind interesati extrem de problema, da' habar neavand nici unul de cauze.
1. Sa corectez o usoare eroare a lui Al: sonda a doua (aval) are la mufa o tensiune putin variabila in jurul valorii de 600 mV in sarcina. Astia din service se uita si daca vad 410mV (la relanti) nu mai asteapta sa vada daca si variaza (la relanti). Ca spre ex, la computerul meu care e Euro 2, calculatorul nu mai citeste sonda a doua ci citeste o variabila "fixa' de 410 mV, si care asa apare si la CLIP, fara a mai varia. Deci in mod normal variatiile la sonda lambda aval sunt mici si rare, nu ca la cea amonte 2. Cetateanul in speta are niste probleme la trenul de rulare (am observat eu ca astia din service se grabesc repede-repede sa declare caseta defecta, fara a verifica pivotii, capetele de bara, amortizoarele, flansele amortizoarelor - probabil au niste aranjamente cu taximetristii si le dau casetele astea aproape une date jos de pe masinile in garantie). 3. Nu stiu de unde naiba au constatat aia ca pompa de apa e dusa. Ca din ce a zis cetateanul pe aici, nu rezulta ca era o problema si acolo. 4. Problema reala de aici este treaba cu tensiunea sondei aval. Martorul de OBD nu avea de ce sa se aprinda, pentru simplu motiv ca se aprinde dupa ce tensiunea la bornele sondei este de 850 mV. Si el avea 700 mV. Plus ca reglajul in functie de sonda aval NU se face cand motorul este la relanti, deci tensiunea la relanti de 700 mV nu reprezenta un pericol pentru cataliaztor Eu cred ca de fapt s-ar putea sa aiba o problema cu sonda lambda aval, care nu masoara cum trebuie. Si de asemenea poate sa aiba o problema de ... incalzire. Stiu si eu daca au asteptat blambecii in service sa se incalzeasca catalizatorul la cel putin 350 grade? Ca de-abia atunci incepe sa fie eficient. Si sa dau un citat din manualul de service: QUOTE Această sondă are drept funcție să diagnosticheze catalizatorul și să efectueze un al doilea control mai precis al îmbogățirii (buclă de reglare lentă). Această funcție este activată doar după un timp de funcționare a motorului la cald și nu este activată la ralanti. Atunci când motorul este buclat, la viteză stabilizată, tensiunea trebuie să varieze într-un interval de 600 mV ± 100. La decelerare, tensiunea trebuie să fie mai mică de 200 mV. Nu trebuie să țineți cont de tensiunea citită pe modulul de control la ralanti. Deci are amestec bogat la relanti. Asta ar mai putea indica si o a treia cauza: ii "pisha" un injector. Nu mult dar suficient. Si acuma sa dau un citat si despre cum se face deectarea defectului la catalizator: QUOTE II - DETECTARE PANĂ Diagnosticarea se efectuează pe un palier stabilizat în al cincilea raport la 70 km/h. Atunci când condițiile de intrare în diagnosticare sunt realizate, timpi de excitație a îmbogățirii sunt aplicați, ceea ce are drept efect trimiterea de rafale de oxigen în catalizator. Dacă, catalizatorul este bun, el absoarbe oxigenul și tensiunea sondei de oxigen aval rămâne la o valoare mediu. Dacă este uzat, el respinge oxigenul și tensiunea sondei de oxigen oscilează. Dacă pana este confirmată de trei ori consecutiv, martorul luminos O.B.D se aprinde. Durata testului nu va putea depăși o durată de 52 s. Stau si ma gandesc, asa or fi constatat defect la catalizator? La drum? Mecanicii lu' peste... Plus ca pentru a declara catalizatorul mort, trebuie sa fie si o "pana functionala catalizator" memorata, nu doar sonda aval... Plus ca intai se gaseste CAUZA distrugerii catalizatorului, ca de schimbi catalizatorul fara sa stii cauza, si pe cel nou il vei schimba din aceeasi cauza... Si mai zice un lucru interesant in manualul de service: QUOTE Controlați să nu fi existat un consum excesiv de ulei sau de lichid de răcire. Întrebați clientul dacă a utilizat un aditiv sau alte produse de acest gen. Acest tip de produs poate astupa catalizatorul și să-l facă ineficient, pe termen mai lung sau mai scurt. I-auzi ia, deci aditivii de ulei si/sau benzina pot scoate catalizatorul din garantie... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Imi cer scuze ca postez aici, dar mesageria privata nu merge (cel putin la mine nu merge sigur).
Am vazut intr-un post al userului STI ca a scos de pe masina catalizatorul. Din cate stiu eu, este o sonda Lambda amonte de catalizator si una aval de el. Cum trebuie facut, se lasa sondele respective si se pune o bucata de teava in locul catalizatorului, este nevoie de o resoftare pentru acest lucru? Se va simti ceva la consum si la putere? Multumesc in avans pentru raspunsul dumneavoatra. Numai bine. Daca intrebarea mea nu-si gaseste locul aici, poate fi mutata la "Imbunatatiri". |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
RobinHood |
![]()
Post
#8
|
Membru tipic Group: Members Posts: 51 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
cred scoaterea catalizatorului si a sondei lambda numai imbunatatire nu e...
![]() chiar, ce te face sa vrei sa-l scoti? {vrei sa participi la curse, liniute etc... castigi ceva CP?} |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambition
- B-xx-yyy
|
|
andreic |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca tot acolo scrie si cum sa faci ca sonda lambda aval sa dea o tensiune de 410mv in asa fel incat computerul sa creada ca are catalizator.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
RobinHood |
![]() ![]()
Post
#10
|
Membru tipic Group: Members Posts: 51 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu chiar sunt interesat de acest topic avand ceva probleme similare... chiar cu Automarcu's!!!
Simptome: zgomotele ciudate la esapament in decelerare (gazele arse ies neuniform provocand zgomote) iar uneori, cei drept destul de rar, am senzatia de scadere de putere a motorului (pot fi subiectiv aici); Tratament: mi-au shimbat tobele; Efect: zgomotul suspect nu a disparut. Oricum nici vorba de diagnosticare catalizator, cu toate ca mi-am exprimat ingijorarea ca ar proveni de la acesta. Ce ziceti poate sa insemne asta un catalizator pe duca? |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambition
- B-xx-yyy
|
|
oltean |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 9 September 05 From: brasov ![]() |
pentru RobinHood
eu am o supernova care are aceleasi simtome ca si la tine. zgomote ciudate la frana de motor. diagnosticul catalizatorul trebuie schimbat. solutia mea, sper sa pot vinde masina ca eu nu schimb nici un catalizator. |
--------------------
dacia
logan
laureat plus 1.4mpi albastru egee
- bv-28- si cu alceva
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:26 |