temperatura/termostat
![]() ![]() ![]() |
temperatura/termostat
byte |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
schimba termostatul...si vezi daca e calibrata sonda si ceasul de bord...mie imi sta normal intre limitele cu rosu..
Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 20.23k ) Number of downloads: 87 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Daca a pus termostat de 89 grade este normal sa faca asa pentru ca temperatura apei urca pana cand deschide termostatul iar dupa aia scade mai jos pentru ca se amesteca cu circuitul mare de racire dar cu timpul se stabilizeaza la o anumita pozitie.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
byte |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
QUOTE(dragos.a @ 15 Mar 2006, 14:34) Daca a pus termostat de 89 grade este normal sa faca asa pentru ca temperatura apei urca pana cand deschide termostatul iar dupa aia scade mai jos pentru ca se amesteca cu circuitul mare de racire dar cu timpul se stabilizeaza la o anumita pozitie. Termostatul nu a fost schimbat si nici nu stiu pentru ce temperatura este. O sa urmaresc la un drum mai lung daca se stabilizeaza sau tot variaza. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
Marius T. |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 22 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca iti lucreaza bine termostatul. Normal cand deschide iti scade si temperatura .
|
--------------------
ex. Dacia
1310
1989
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Eu am rezolvat problema termostatului ca sa nu mai am probleme de nici un fel cu racirea si anume:am achizitionat la comanda un termostat de 78 grade folosit pentru renault 12 gordini.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
ghedaniel0 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 16 February 06 ![]() |
Mie nu imi indica deloc temp la apa care sa fie problema ?
Am verificat firul de la sonda la ceas si merge adica am pus firul pe motor si indica la max SONDA ESTE NOUA |
--------------------
renault
laguna 1 ph2 1.8 16v
2000 renault laguna 1 ph2 1.8 16v 2000
|
|
AC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(byte @ 15 Mar 2006, 14:23) ............ Dupa schimbare temperatura statea tot timpul in dreptul celei de-a doua linii, am verificat si mesterul a uitat sa stranga colierul care care strange termostatul, asa ca l-am strans. De atunci motorul se incalzeste mult mai bine insa temperatura variaza intre limitele aratate in poza. Intrebarea mea este e normal? trebuie sa schimb termostatul? ......... 1.JPG ( Size: 20.06k ) Number of downloads: 100 Nu schimba nimic, daca e asa cum spui, temperatura motorului este f buna! |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
egif2001 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 February 06 From: Galati ![]() |
|
--------------------
Dacia 1410
Berlina
1999 L
- GL-06-EGU
|
|
Marius T. |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 22 February 06 From: Bucuresti ![]() |
@dragos.a - nu deschide la o temperatura prea mica termostatul tau?
Eu stiam ca termostatul ar trebui sa deschide undeva in jur de 86 grade, mai ales ca si motorul ar lucra mai bine la peste 80 de grade, avand in acelasi timp si un consum mai bun. |
--------------------
ex. Dacia
1310
1989
|
|
Freelancer |
![]()
Post
#11
|
Membru avansat Group: Members Posts: 119 Joined: 24 January 06 ![]() |
Daca mergi pe distante scurte in oras si ai radiator mare este normal sa varieze temperatura pentru ca se incalzeste la stop si se raceste in mers. Incearca sa faci o calatorie mai lunga (50km ) si vezi daca se statilizeaza undeva la jumatate.
Eu cred ca merge bine nu ai de ce sa umbli la el. |
--------------------
DACIA
1310
1994
- B-05-VYK
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
@Marius T.....diferenta de temperatura este aproape insesizabila,dimpotriva motorul parca merge mai bine iar consumul nu s-a modificat deloc.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#13
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Acul de temperatura trebuie sa stea orizontal, exact la mijlocul gradatiilor. El isi poate schimba pozitia putin din cauza traficului urban, mai ales ca in ultima vreme a fost si zapada pe sosea, iar motorul a fost solicitat mai mult, deci e normal sa se incalzesca un pic mai mult si apoi sa revina la normal.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
QUOTE Eu am rezolvat problema termostatului ca sa nu mai am probleme de nici un fel cu racirea si anume:am achizitionat la comanda un termostat de 78 grade folosit pentru renault 12 gordini. te legi la cap cu termostatul ala mai ales pe anotimpul rece. sa zicem ca iti va fi util la vara,dar acum nu faci decat sa uzezi motorul,sa arzi mai multa benzina si sa tremuri de frig. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
gti98 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Bine v-am gasit!
Inca de pe vremea lui Petre Cristea (intrebare de 100 de puncte: cine-i P.C.??) se recomanda ca motorul " sa fie cat mai cald dar sa nu-i fiarba apa" Poate de-aia TOATE motoarele moderne au sistem de racire PRESURIZAT si la multe indicatoare de temperatura a "apei" apare temperatura "120" inainte de zona rosie (sau zona rosie incepe de le 110) La Dacia (Nova GTi) personala indicatorul de temperatura urca pana in zona de atentie (hasurata), apoi, vizibil, dupa deschiderea termostatului scade cam doua latimi de ac indicator sub limita dintre zona normal si zona hasurata. Fenomenul e logic, in timpul cat termostatul e inchis, temperatura creste; cand termostatul s-a deschis, lichidul care trece prin termostat are temperatura tot mai ridicata (soseste din chiulasa fierbinte). In acest timp in motor intra lichid racit in radiator; asta se amesteca cu cel cald din motor si temperatura scade (vizibil pe termometru). Cand incepe sa scada si la nivelul termostatului, acesta se inchide si ciclul se reia. Interesant ca fenomenul e mai accentuat pe timp rece, deoarece curentul de aer produs de deplasarea masinii raceste zona termostatului mai puternic, astfel ca e nevoie de o temperatura mai ridicata in motor pentru a-l deschide. Dupa un numar de cicluri (daca masina ajunge sa mearga atat de mult) are loc o mediere a temperaturii, in sensul ca indicatorul ramane cam la o latime de ac de limita superioara a campului normal. Interesant ar fi de stiut (fie si cu o aproximatie de +/- 2-3 grade care e temperatura (instrumentul de Sacele nu are nici o valoare inscriptionata pe el) De aia unul dintre primele up-grade-uri pe care as vrea sa le fac e un termometru numeric, ca lumea. Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
byte |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Va multumesc mult pentru parerile voastre, mi-au fost de real folos.
Ieri am facut un drum mai lung prin oras aprox 40 km si variatiile au disparut iar acul sta la jumatate. Totodata am observat si o imbunatatire a consumului 1-2%. Numa' bine tuturor |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Nu mi se pare logic (am mai intrebat, si nici altora) ca un termostat sa deschida "in trepte", sau, ma rog, 1 si 0. Adica: motor rece, dai drumul la motor, temperatura urca, si urca, si urca, si apoi, la un moment dat, se deschide termostatul, si odata cu intrarea in circuit a radiatorului, se observa cum scade temperatura, apoi urca din nou. Asta denota o functionare defectuoasa a termostatului. Un termostat bun trebuie sa deschida putin cate putin, o data cu cresterea temperaturii, iar variatia temperaturii nu trebuie sa se vada pe ceas.
Apropo de asta, termostatul cu care a venit masina din fabrica se manifesta asa, functionand in doua trepte, si la cateva luni a ramas blocat in pozitia inchis (bec avarie aprins, tras pe dreapta, ajuns cu chiu cu vai la garantie, montat termostat frantuzesc, de 5 ani fara probleme). |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
byte |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
paul_damian a avut dreptate
![]() Am cumparat un termostat nou si acum in primul rand nu mai urca asa de sus temperatura si in al doilea rand variatiile sunt foarte mici in comparatie cu ce era inainte. Salutare, si sper ca daca vi se defecteaza termostatul sa ramana deschis nu inchis. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
micutu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 2 October 05 ![]() |
Am si eu o intrebare....se poate cala motorul si arde chiuloasa abia cand se aprinde becul rosu? sa spunem ca acul sta la ultima linie alba de sus...asta inseamna un defect in instalatie, sau termostat prost...dar avarierea chiuloasei se face dupa aprinderea becului? sau daca acul sta la ultima linie inainte de cea rosie deja se produc avarieri ale motorului?
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2004
- 123135
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(micutu82 @ 13 Apr 2006, 10:58) Am si eu o intrebare....se poate cala motorul si arde chiuloasa abia cand se aprinde becul rosu? sa spunem ca acul sta la ultima linie alba de sus...asta inseamna un defect in instalatie, sau termostat prost...dar avarierea chiuloasei se face dupa aprinderea becului? sau daca acul sta la ultima linie inainte de cea rosie deja se produc avarieri ale motorului? Daca termostatul e prost in sensul ca nu mai deschide, fierbe apa in cateva minute. Din ce stiu eu, garnitura de chiulasa se arde cand ti-a fiert apa, nu ti-ai dat seama si ai mers pana cand ai ramas cam fara. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
motorul trebuie sa functioneze intre 70 si 80 de grade, e temperatura optima cand vaporizarea benzinei se face in conditii optime, motorul merge mai rotund si are viata mai lunga decat daca e mai rece, in unele conditii poate scade consumul de benzina.
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
80-95 la Dacia. Temperatura motorului e un compromis intre vaporizare, umplere, ungere si anduranta/fiabilitate.Si or mai fi si alti factori.
Pentru vaporizare/emulsionare amestec e bine sa fie cit mai mare. Pentru ungere, trebuie limitata. Pentru anduranta/fiabilitate la materialele folosite, de asemenea limitata. Pentru umplere de asemenea se limiteaza. Atentie, ma refer la temperatura motorului, nu la cea a aerului aspirat. Temperatura motorului crescuta face ca in cilindri sa se produca un "retur" de amestec proaspat catre galerie prin incalzire, care inrautateste umplerea, la asta ma refer. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ViperRS |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
galeria de admisie trebuie sa fie cat mai rece?? de ce atunci este lipita de cea de evacuare??
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Aia e solutia aleasa la vremea aia pentru "pata calda" - tot pentru emulsionare - fara inrautatirea umplerii la acel tip de motor, cu strict scopul sau - pt masina de strada, nu de curse/liniute. Solutia s-a folosit la mai multe motoare, nu doar la Dacia.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
E doar o mica parte a explicatiei; atunci sint posibile coroborari de cauze: caldura, vapour-lock (partial) - incalzire carburator, chiar descarcari secundare in bobina incalzita sau chiar prin aerul cald, "umplere nesatisfacatoare" din cauza densitatii aerului (practic umplerea VOLUMETRICA e aceeasi, dar cantitatea MASICA de oxigen e scazuta)..si da, atunci se manifesta puternic si efectul de incalzire al galeriei de admisie de la cea de evacuare de care vorbea ViperRS.
Dar fenomenele sint pregnante pe masinile cu probleme de racire-aprindere-carburatie-distributie. Aminteam pe undeva ca daca avansurile sint cele optime, temperatura motorului e minima fata de oricare alt reglaj. Caz in care acele fenomene de mai sus se manifesta mult mai putin. Daca motorul are depuneri pe "racire", la fel, daca acea "cala" din textolit e prea subtire sau lipseste efectul se face simtit foarte puternic, etc. This post has been edited by diaconuliviu: 19 Apr 2006, 08:44 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:21 |