Mărirea capacității cilindrice, cât de mult se poate?ce piese?,..etc.
![]() ![]() ![]() |
Mărirea capacității cilindrice, cât de mult se poate?ce piese?,..etc.
godmaaty |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 28 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TX
1984
- XHA
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La capitolul cursa probabil ca esti limitat la 83,6mm (arborele de la 1.6).
La alezaj mai asteapta putin si ti se va raspunde. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am 1,4 palier marit, nu-i asa ca pot pune vibrochen si set de 1,6? ce implica acest lucru, ca ma bate gandul
![]() Ups, am gasit topic cu asa ceva: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=set+de+1600 This post has been edited by argon: 14 Jun 2006, 06:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
La mecaparts au piese de renault 5 alpine pentru motoare cu alezaj de 80 mm si cursa de 77. Ar trebui sa mearga macar camasile, dar cred ca pistoane ar trebui altele decat vand ei acolo pentru motorul asta, daca vrei sa pastrezi arborele de la motorul de dacie de 1600, eventual ceva pe comanda. Probabil poti sa iti faci un motor cu alezaj 80 si cursa 83.6. Fa si tu un calcul sa vezi cat da capacitatea cilindrica. Dar aici ai avea nevoie si de o chiulasa mai performanta ca avand alt volum al cilindrului, s-ar putea sa "moara" la turatii destul de mici. Totusi sa nu neglijam faptul ca motorul standard de 1600 de dacie are cuplul maxim la 2500 rpm. Daca ii mai si maresti capacitatea si nu pui o chiulasa cu supape mai mari, sau macar alta axa cu came, cred ca o sa aiba cuplul maxim si mai jos.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
cred ca iesi maiieftin daca cumperi un motor de la dezmembrari |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SI umbli tu dupa omologare si acte in locul meu? platesti tu diferenta la RCA de 1,3 milioane de la anul, dintre 1,4 si 1,6? Asa imi ramane blocul, cu seria, si in acte am tot 1,4 , si nu cred ca incalc legea(nu as vrea lucrul asta)...practic nu are cum sa demostraze ca am set de 1,6...sau ma insel? nu vreau sa risc..daca stiti ceva postati ! am cutie lunga, si in a cincea nu e vioi motorul cum as vrea eu, de aceea 1,6 ar fi ideal
![]() This post has been edited by argon: 14 Jun 2006, 10:39 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(payty @ 14 Jun 2006, 07:34) 1680 cmc ![]() QUOTE(argon @ 14 Jun 2006, 11:34) Eu stiu ca nu te inseli, n-are cum sa demonstreze nimeni asa ceva. PS: Ma gandeam eu odata ca un debitmetru de aer pe admisie ar putea sa te dea de gol... Oare? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 14 Jun 2006, 11:34) SI umbli tu dupa omologare si acte in locul meu? platesti tu diferenta la RCA de 1,3 milioane de la anul, dintre 1,4 si 1,6? Asa imi ramane blocul, cu seria, si in acte am tot 1,4 , si nu cred ca incalc legea(nu as vrea lucrul asta)...practic nu are cum sa demostraze ca am set de 1,6...sau ma insel? nu vreau sa risc..daca stiti ceva postati ! am cutie lunga, si in a cincea nu e vioi motorul cum as vrea eu, de aceea 1,6 ar fi ideal ![]() Cotatia RCA creste cand motorul are peste 1600 cmc? Pentru ca in cazul asta nu se aplica la daciile astea, deoarece au motoare de 1557 cmc de fapt. Ma batea si pe mine gandul sa fac o schimbare din asta, dar as schimba si axa cu came, ca sa nu "moara" la 2500 rpm. Si mai e o chestie: la 1600, supapa de admisie e un pic mai mare decat la 1400, si camera de ardere difera. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Arborele cu came e identic.
Supapa de admisie e mai mare cu 1.1 mm in diametru (34.6 fata de 33.5). Camera de ardere e ceva mai mare in volum dar folosind chiulasa de 1.4 raportul de comprimare va fi mai mare, ceea ce nu poate fi decat bine. ![]() Oricum, asta e discutie ce tine de http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=set+de+1600 ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pauty, vezi aici
LA 1557 si 1600 e la tariful la fel. Sunt valabile de anul viitor. This post has been edited by argon: 14 Jun 2006, 12:55 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Jun 2006, 13:09) Arborele cu came e identic. Supapa de admisie e mai mare cu 1.1 mm in diametru (34.6 fata de 33.5). Camera de ardere e ceva mai mare in volum dar folosind chiulasa de 1.4 raportul de comprimare va fi mai mare, ceea ce nu poate fi decat bine. ![]() Oricum, asta e discutie ce tine de http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=set+de+1600 ![]() Stiu ca axa cu came e aceeasi ca la 1400. Tocmai de asta si ziceam ca as schimba-o cu altceva. Am vazut la dbilas.com o axa de 288 de grade, de renault 5 ( cod motor 848).Sau mai e o varianta de 276 de grade. Cred ca ar trebui sa se potriveasca. Am sa ma mai interesez, pana la axa mai e drum lung. Chestia e ca nu vreau o axa de competitii ci una pentru mers pe strada. Daca imi tine cuplul maxim pe la 3500, atunci ma declar multumit. Camera de ardere e mai bine proiectata la motorul de 1600. Un exemplu ar fi faptul ca supapa de admisie e mai departata de peretele camerei ( vezi un tutorial pe care il pusese userul fiveThreefive pe tema asta). |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai nu prea te-nteleg aici... Daca profilul de ridicare a supapei de pe cama va avea mai multe grade decat std, pe langa cuplu la o turatie mai ridicata vei avea si putere mai sus. Ce-i drept, va fi mai mare, da' nu prea-i indicat din cauza arhitecturii de tip "subpatrat" a motorului. Acceleratiile pieselor mobile ale motorului vor fi prea mari, incat pt fiabilitate vei fi nevoit sa realizezi usurari la nivelul pistonului si bielei.
Personal mi se pare excelenta turatia de 2500 la care obtine 1.6-le cuplul maxim. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vacarosie200 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 5 February 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 14 Jun 2006, 11:34) SI umbli tu dupa omologare si acte in locul meu? platesti tu diferenta la RCA de 1,3 milioane de la anul, dintre 1,4 si 1,6? Asa imi ramane blocul, cu seria, si in acte am tot 1,4 , si nu cred ca incalc legea(nu as vrea lucrul asta)...practic nu are cum sa demostraze ca am set de 1,6...sau ma insel? nu vreau sa risc..daca stiti ceva postati ! am cutie lunga, si in a cincea nu e vioi motorul cum as vrea eu, de aceea 1,6 ar fi ideal ![]() ai uitat de taxa de drum, asta in cazul in care mai iesi din oras din cand in cand. oricum, raman la ideea ca iesi mai ieftin daca pui alt motor ( de preferat disel ). eu cand ma urc la volan, stiu ca sunt multi nebuni pe drumuri, drept pt. care sunt la zii cu toate obligatiile legale privind circulatia pe drumurile publice..... asta inseamna ca daca ai un accident si nu esti de vina, la o inspectie tehnica impusa te gaseste cu modificarii neomologate ---> esti bun de plata in mod automat. Chiar daca vrea muschii tai sa modifici motorul in 1600 cc, iti recomand calduros sa omologhezi modificarile. |
--------------------
Dacia
Nova
1997 1600cc
- SV 03 TKL
|
|
payty |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Jun 2006, 17:51) Pai nu prea te-nteleg aici... Daca profilul de ridicare a supapei de pe cama va avea mai multe grade decat std, pe langa cuplu la o turatie mai ridicata vei avea si putere mai sus. Ce-i drept, va fi mai mare, da' nu prea-i indicat din cauza arhitecturii de tip "subpatrat" a motorului. Acceleratiile pieselor mobile ale motorului vor fi prea mari, incat pt fiabilitate vei fi nevoit sa realizezi usurari la nivelul pistonului si bielei. Personal mi se pare excelenta turatia de 2500 la care obtine 1.6-le cuplul maxim. E mai bine sa ai cuplul maxim la turatie mai mare pentru ca avand in vedere cutia de dacie, motorul lucreaza cam in plaja 2000-3000 rpm( pentru mers normal, in oras). Nu am nici un interes ca motorul sa aiba cuplu mare de la 1200 la 2000 de rpm de exemplu, pentru ca nu prea voi folosi plaja asta de turatii. Iar cand esti in afara orasului si vrei sa depasesti ceva si ai 80 la ora sa zicem, atunci sigur vei depasi 2500 rpm si motorul va incepe sa dea semne de oboseala. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ati mers vreodata cu un 1.6 carburat, stock sau putin modificat, pe berlina? ai senzatia aia ca masina poate...cuplul e mare, de jos, dc ai si unncarb adevarat, nu jegul ala de dacie, si galeria nitel portata zici ca nu ai dacie sub capota
din motorul de 1.4 se poate face 1.6, trebuie set de 1.6; recomand chiulasa de 1.6....rcul este 9.25 stock, mai merge luat 1mm in conditii de siguranta totala pe chiulasa este poansonat 1557, sus , in partea dreapta a carbului cum te uiti din dreapta, este singurul element de indentificare, dar nu se uita nimeni la el, deoarece e piesa de schimb; seria de pe bloc conteaza; acum , mai e o diferenta -camasile de 1.6 au etansare pe inele de cupru..atentie mare sa fie totul bec acolo |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
payty |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bytzu @ 15 Jun 2006, 08:53) ati mers vreodata cu un 1.6 carburat, stock sau putin modificat, pe berlina? ai senzatia aia ca masina poate...cuplul e mare, de jos, dc ai si unncarb adevarat, nu jegul ala de dacie, si galeria nitel portata zici ca nu ai dacie sub capota din motorul de 1.4 se poate face 1.6, trebuie set de 1.6; recomand chiulasa de 1.6....rcul este 9.25 stock, mai merge luat 1mm in conditii de siguranta totala pe chiulasa este poansonat 1557, sus , in partea dreapta a carbului cum te uiti din dreapta, este singurul element de indentificare, dar nu se uita nimeni la el, deoarece e piesa de schimb; seria de pe bloc conteaza; acum , mai e o diferenta -camasile de 1.6 au etansare pe inele de cupru..atentie mare sa fie totul bec acolo Ce intelegi prin "bec". Eu am 1.4, masina e din '98. Pot fi probleme daca ii montez set de 1.6 ( ma rog, si arbore si baie), trebuie sa fiu atent la ceva anume, sau nu e nici o problema? Am si o chiulasa de 1.6 si scrie pe ea 1557 si raportul de compresie, nu e luat din ea. Camera de ardere e altfel ca la 1.4. Ma chinui sa "aranjez" un pic canalele alea din ea. Supapele sunt ok, cu exceptia uneia de evacuare care nu inchide bine. Am freza din aia de rectificat scaune, sper sa ma descurc sa le fac singur. This post has been edited by payty: 15 Jun 2006, 08:07 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
iti recomand sa te duci la un meserie, da unu bun: semeringuri noi; scaunele facute, verificate supapele; se planeaza chiulasa, si cel mai important, se planeaza verificand ambele fete, astfel incat sa nu fie diferente intre capete, nu doar o fata dreapta
prin bec inteleg ca scaunul camasii sa fie curatat si adus la stadiul de nou; deasemenea, blocul curatat si spalat, inclusiv canalele de racire si ungere; asta la spalatorie, cu presiune si degresant klumea; dc ai posibilitatea n=ar fi rau sa verifici si planeitatea blocului..nu strica; de asemenea, te mai invat o smecherie...garnitura de chiulasa , inainte de a o monta, las-o o noapte in ulei de motor curat |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#19
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
sobolane daca nu ai citit pe aici pe forum...iti spun eu din ce imi aduc aminte!
la aspirat:daca planezi chiulasa...urca mai repede in ture si scade insesizabil consumu'; chiar cu carbu stock. la turbo:trebuie decomprimat!!! asa ca nu are nici o treaba comprimarea cu carbu' ![]() adica nu trebuie neaparat alt carburator odata ce planezi considerabil din chiulasa!!! |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SGM zice bine aici acum un an
![]() QUOTE(B-34-SGM @ 29 Jun 2005, 13:28) Daca iti trece prin minte sa bagi set de 1.6 si sa lasi arborele de la 1.3/1.4, vei obtine un motor foarte decomprimat (poate nici 7.5:1 rap de comprimare), cu o cilindreea un pic peste 1.4. Fi linistit ca au facut altii inaintea ta prostia asta Deci va fi un motor cu performante mult mai scazute decat cel de 1.3, si cu un consum mult mai mare, datorat decomprimarii. Ai doua variante : - set de 1.4, fara cheltuieli adiacente. - set de 1.6 + vibrochen de 1.6 + baie de ulei de 1.6 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
payty |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bytzu @ 15 Jun 2006, 09:52) iti recomand sa te duci la un meserie, da unu bun: semeringuri noi; scaunele facute, verificate supapele; se planeaza chiulasa, si cel mai important, se planeaza verificand ambele fete, astfel incat sa nu fie diferente intre capete, nu doar o fata dreapta prin bec inteleg ca scaunul camasii sa fie curatat si adus la stadiul de nou; deasemenea, blocul curatat si spalat, inclusiv canalele de racire si ungere; asta la spalatorie, cu presiune si degresant klumea; dc ai posibilitatea n=ar fi rau sa verifici si planeitatea blocului..nu strica; de asemenea, te mai invat o smecherie...garnitura de chiulasa , inainte de a o monta, las-o o noapte in ulei de motor curat Aha, merci de info! Eu credeam ca trebuie modificat ceva pe la blocul pe care il am eu, dar inteleg ca piesele se potrivesc direct, fara modificari. Daca e doar de finisat la motor, atunci nu e problema. Asta se poate face. Mai greu e cand ai ceva de modificat si nu ai posibilitatea. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Iti mai dau o data linkul lui argon
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=21823 unde se discuta si de set 1600. Am sters ce era de sters si cei doi au luat warn. Se inchide si continuati dincolo |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 08:58 |