"Patinaj pe..." si "Din cauza unui..." reunite, Cum sa dam vina pe altii
![]() ![]() ![]() |
"Patinaj pe..." si "Din cauza unui..." reunite, Cum sa dam vina pe altii
thunder |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|||
IsNa |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 25 Apr 2006, 15:25) Un sofer experimentat chiar si cu o masina cu ABS va frana la limita in care acesta incepe sa actioneze. Ummm... Aici am un comentariu: s-a constatat in tarile vestice pe unde ABS-ul e aproape standard deja, ca in multe accidente soferul nu a franat pana la limita posibilitatilor masinii. Deci ABS-ul nici n-a avut sansa sa ajute. Asta se trage din invatatura soferilor care au condus mult timp masini fara ABS. Ca masura s-a implementat franarea automata de urgenta: adica daca unitatea de control a ABS-ului detecteaza ca ai apasat frana brusc, presupune ca esti in necaz, si franeaza maxim chiar daca tu nu apesi pedala la maxim (pana iei piciorul de pe frana). Deci, parerea mea, si a multor specialisti: daca ai ABS ![]() |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
dacuBurebista |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 16 November 04 ![]() |
hmmm, la 70 sa pui frina sa fuga masina de spate....
inseamna ca l-a vazut tirziu, ca a pus frina brusc si cu putere, ca nu stia ce e in spatele lui ca sa evite usor prin lateral etc.... poate e vorba de stilul de condus, poate de experienta la volan - cine stie |
--------------------
supernova
clima
- b25ymt
|
|
dacuBurebista |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 16 November 04 ![]() |
|
--------------------
supernova
clima
- b25ymt
|
|
os |
![]()
Post
#65
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Am reunit topicurile deoarece au in comun o caracteristica: vinovati sunt "altii".
Opinia mea este ca in ambele situatii descrise in aceste topicuri, vina principala o are cel care nu a stapînit masina pe care o conducea. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DragosP |
![]()
Post
#66
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Vezi că ai ratat și topicul cu biciclistul cu fază lungă.
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
vijelie |
![]()
Post
#67
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 25 Apr 2006, 15:26) Pacat, zau asa. Ideea care mi-a placut cel mai mult e ca fff putini merg cu 50kmph in oras, pt ca, nu-i asa, e pacat de masina si pt ca, dupa cum spunea Sony, "Legea e pt prosti". Notiunea de prudenta apare, probabil, dupa o varsta sau dupa un anumit nr de kilometri parcursi cu sau fara incidente. Astept cu interes topicuri cu betivi la volan deranjati de te miri ce. Sanatate! |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
os |
![]()
Post
#68
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#69
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IsNa @ 25 Apr 2006, 14:54) Ummm... Aici am un comentariu: s-a constatat in tarile vestice pe unde ABS-ul e aproape standard deja, ca in multe accidente soferul nu a franat pana la limita posibilitatilor masinii. Deci ABS-ul nici n-a avut sansa sa ajute. Asta se trage din invatatura soferilor care au condus mult timp masini fara ABS. Ca masura s-a implementat franarea automata de urgenta: adica daca unitatea de control a ABS-ului detecteaza ca ai apasat frana brusc, presupune ca esti in necaz, si franeaza maxim chiar daca tu nu apesi pedala la maxim (pana iei piciorul de pe frana). Deci, parerea mea, si a multor specialisti: daca ai ABS ![]() Ai curaj sa bagi mana-n foc? |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Patefon |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#71
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Patefon |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 25 Apr 2006, 17:54) http://www.abs-education.org/index.html si un studiu mai pe larg: http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf (Atentie are 1,5 Mega) Concluzia: Daca nu esti Fitipaldi in 98% din cazuri este mai eficient. |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
thunder |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Poate omu a tras de volan sa-l evite, dupa care imediat a franat si masina a plecat de spate.
Iar chestia cu ABS-u si EBA nu se aplica pt. Dacie, poate doar ABS-u la Logan. Daca intra EBA-ul in functiune trebuie sa ti frana apasata, daca ridici putin piciorul de pe frana sistemul o sa zica: "aaa, nu mai vrei sa franezi. ok te las sa te descurci" ![]() |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#74
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Patefon @ 25 Apr 2006, 16:07) http://www.abs-education.org/index.html si un studiu mai pe larg: http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf (Atentie are 1,5 Mega) Concluzia: Daca nu esti Fitipaldi in 98% din cazuri este mai eficient. Cu alte cuvinte in 2% din cazuri te cam parlesti. Subliniez aici ca nici un sistem electronic nu va putea sfida fizica si nu poate inlocui abilitatile unui sofer. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 25 Apr 2006, 17:54) Sper sa nu fie nevoie, dar daca e, o s-o bag! Adica talpa-n pedala. Adica, as vrea eu sa am optiunea asta, dar deocamdata DSN n-are ABS. ![]() Uite care-i situatia: nu sunt un sofer fricos. Iarna ma dau pe zapada prin parcari, vara fac derapaje prin noroaie, mi-am fiert lichidul de frana pe serpentine o data, etc... Dar nu ma cred geniu de raliu. Nu-i prea usor sa obtii performate mai bune ca si ABS-ul, si prefer cele 98% in care el lucreaza mai bine, cu riscul celor 2% cand nu (probabil era prea tarziu oricum...) |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
dacuBurebista |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 16 November 04 ![]() |
pai daca e adevarat ce spui, inseamna ca simti frina.... altfel, cind bagi talpa la masina ta, te duci sanie... unde vrea ea
iar reflexele pe care ti le formezi, nu sunt in functie de masina pe care o conduci, cu sau fara sisteme asistate, nu? |
--------------------
supernova
clima
- b25ymt
|
|
IsNa |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dacuBurebista @ 25 Apr 2006, 19:58) pai daca e adevarat ce spui, inseamna ca simti frina.... altfel, cind bagi talpa la masina ta, te duci sanie... unde vrea ea iar reflexele pe care ti le formezi, nu sunt in functie de masina pe care o conduci, cu sau fara sisteme asistate, nu? Reflexele mele nu vor putea cobora sub cca 150ms niciodata, pt ca fizic e imosibil pt sistemul nervos si muschii omului. ABS-ul reactioneaza mult mai repede... Chestia cu suprematia absoluta a pilotului uman e un mit al celor care se cred zmei. Pilotul uman e neintrecut in rezolvarea situatiilor complexe. De aceea, (inca) n-as avea incredere intr-un sistem care promite sa rezolve el singur situatia mea de urgenta (adica eu sa iau mana de pe volan si picioarele de pe pedale). Dar sunt amunite componente ale raspunsului care necesita nu decizii complexe, ci viteza, cum e franarea la limita aderentei. Aici computerul e mai tare, si basta. In plus, asa creierul meu se concentraza asupra strategiei de evitare a accidentului, si nu asupra sentimentului intr-o singura pedala. Uita-te la avioanele militare. Fara sistemele electronice de stabilizare, ar fi aproape imposibil de mentinut in zbor, ce sa mai si tragi dupa altii... Niste calculatoare se ocupa sa tina traiectoria ceruta, in timp ce pilotul decide care traiectorie ar fi cea mai buna pt. evitarea rachetei lansate spre tine... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Sony |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(IsNa @ 25 Apr 2006, 18:12) Uita-te la avioanele militare. Fara sistemele electronice de stabilizare, ar fi aproape imposibil de mentinut in zbor, ce sa mai si tragi dupa altii... Niste calculatoare se ocupa sa tina traiectoria ceruta, in timp ce pilotul decide care traiectorie ar fi cea mai buna pt. evitarea rachetei lansate spre tine... Aia nu ie piloti adevarati! ![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
dacuBurebista |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 16 November 04 ![]() |
|
--------------------
supernova
clima
- b25ymt
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#80
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IsNa @ 25 Apr 2006, 18:12) Reflexele mele nu vor putea cobora sub cca 150ms niciodata, pt ca fizic e imosibil pt sistemul nervos si muschii omului. ABS-ul reactioneaza mult mai repede... Vrei sa spui ca ABS-ul de fapt e un sistem care pune frana in locul tau instantaneu cand vede vreun obstacol. Hai frate, ca sustii o cauza pierduta. Sunt bune sistemele electronice, dar ele doar ajuta. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#81
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ABS=anti blocking system,nu pune frana in locul tau, tot soferul pune frana.
Un link interesant, despre cum functioneaza ABS http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm This post has been edited by argon: 25 Apr 2006, 18:17 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DragosP |
![]()
Post
#82
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Ba eu cred că el a vrut să zică de fapt că nu poate controla blocarea/deblocarea roților, pe când ABS-ul da.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
edv2_ro |
![]() ![]()
Post
#83
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 25 April 06 ![]() |
QUOTE(edv_ro @ 24 Apr 2006, 09:01) Am aflat de la un prieten, care are, la fel ca si mine, un Laureate 1.4 mpi, ca ieri, in prima zi de Paste, a lovit un Golf IV datorita efectului "de sanie". Bineinteles, avea ceva viteza, in jur de 120-130 km/h, dar cu pedala de frana apasata la maxim, implicit rotile blocate, si cu frana de mana trasa...... a reusit sa-l boteasca. S-a dus o buna bucata de drum precum sania, desi soseaua era uscata!!! Masina e dotata cu anvelope Barum. Eu am Kormoran, dar nu mi s-a intamplat pana acum sa patinez, chiar si iarna! A mai patit cineva asa ceva? Salut ! Sunt prietenul lui edv_ro ! Mentionez ca decizia pe care am luat-o a fost pentru a baga masina in derapaj deoarece eram constient ca daca intru cu viteza aia in WV-ul din fata ne facem praf amandoi. Pe contrasens nu ma puteam duce deoarece circulau masini in veselie. In dreapta exista o portiune pe care sa ma duc dar nu incapeam perfect si la viteza aia sigur cadeam in sant. Am tras frana de mana tocmai pentru a provoca un derapaj ... chestie care a si functionat si am reusit doar sa ne zgariem barile. Asa ca pentru cei care au comentat acest post si au zis fel de fel .... desi poate am luat cea mai proasta decizie (desi eu zic ca era singura varianta pe care o mai aveam pentru a nu aduce pagube materiale si pierderi de vieti omenesti), dar din toata treaba asta WV are bara dreapta spate zgariata,iar eu bara fata stanga zgariata. Tot acest incident a aparut datorita faptului ca in fata WV-ului Golf a aparut un Matiz care a semnalizat stanga si a facut dreapta prin care a vrut sa depaseasca Golf-ul si a franat brusc. Tipa de la volan era beata moarta. Cand a franat Golf-ul nu i s-au aprins stopurile pe spate si poc si eu putin prin bara lui. PS: Sa-mi bag picioarele daca ma mai joc cu viteza. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- TL 29 CLD
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Recunosc ca in anumire situatii derapajul te poate ajuta, insa pentru asta iti trebuie foarte multa experienta... pe care oricum nu am de gand s-o contest. Ce nu inteleg eu este cum te-a putut ajuta derapajul in situatia descrisa de tine (prietenul tau)
![]() Cred ca ar fi necesara o noua explicatie... Nu vreau sa-ti jignesc cumva abilitatile de driver, insa in situatia descrisa de tine tocmai asta era de evitat: pierdere controlului si lovirea Golfului cu orice alta parte a masinii decat cea frontala. Nu mai vorbesc de vreun pom, pieton etc... This post has been edited by GolfIII: 25 Apr 2006, 19:15 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
little sam |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 ![]() |
Sau o schita a ceea ce a facut. Cam ca la politie.
|
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
Sony |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Io nu am inteles cum a ajutat derapajul din moment ce Golful a fost lovit cu bara din fata.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Nu intelegi tu.
![]() Mai oameni buni, mergeti intr-o parcare si jucati-va cu frana de mana pana nu mai puteti, insa NICIODATA nu puneti in practica pe drumurile nationale "experienta acumulata" in acest fel. Este atat de usor sa gresesti si atat de greu sa indrepti lucrurile dupa... Fara suparare insa manevra ta pare copiata dintr-un film de actiune prost. In aceste filme eroul scapa cu viata in realitate, din pacate, se termina mai tragic Pana la urma ajung sa-i dau dreptate CNA-ului ca a interzis reclama aia cu Loganul care trece pe rosu. This post has been edited by GolfIII: 25 Apr 2006, 19:29 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
aproapeom |
![]()
Post
#88
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 25 November 05 ![]() |
@edv : ideea in sine e buna , dar totusi. nu e ceva ce poti sa aplici in situatii de urgenta , cand in dreapta ai un sant , si in stanga trafic. din sens opus.
si daca stai sa te gandesti , in cel mai bun caz ai fi franat cu ~1-1.5m , in cazul in care ai fi reusit sa pastrezi traiectoria masinii . ai avut noroc ca te-ai intors doar putin , deci ce ai vrut tu sa faci nu ti-a iesit . eu in locul tau m-as duce la loto ![]() |
--------------------
dacia
logan 1.4
- b xx wor
|
|
anamana |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
QUOTE(edv2_ro @ 25 Apr 2006, 19:58) Tot acest incident a aparut datorita faptului ca in fata WV-ului Golf a aparut un Matiz care a semnalizat stanga si a facut dreapta prin care a vrut sa depaseasca Golf-ul si a franat brusc. Mai explica o data ca io jur ca nu inteleg. ![]() 1. Matizul era in fata Golfului <---sau---> Matizul a vrut sa depaseasca Golful ... 2. Cum e aia: manevra de depasire prin franare brusca ? This post has been edited by anamana: 26 Apr 2006, 03:57 |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(DragosP @ 25 Apr 2006, 21:13) Ba eu cred că el a vrut să zică de fapt că nu poate controla blocarea/deblocarea roților, pe când ABS-ul da. Da... asta vroiam sa spun. ABS-ul mentine franerea la limita aderentei detectand f. repede blocarea unei roti si slabind forta de franare pana roata se pune in miscare din nou. Nu stiu exact in cat timp reactioneaza el la blocarea rotii, dar sigur mult mai repede decat orice om. Oricum, orice explicatii sunt de prisos in fata egoului umflat al unui om, asa ca renunt la polemica... Drumuri bune! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 06:15 |