DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> mi-a murit catalizatorul

Ov
post 9 Aug 2004, 09:48
Post #1


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




... taman cand ma aflam si eu in concediu, la mare. Bine ca n-a capotat pe drum in mijlocul campului.

Semne:
1. simt ca masina trage nitel mai greu
2. a doua zi, si ala de langa mine simte ca masina trage nitel mai greu
3. a treia zi, masina trage greu, stam si ne uitam la ea, nu mai trece de 3000 rpm, sun in stanga si-n dreapta (inclusiv dacia asistenta tehnica care m-au sfatuit sa ma duc in service, le multumesc pe calea aceasta), verific si curat contactele, etc.
4. ma decid sa ma duc in oras cu masina asa. Plec, dupa 1 km nu mai pot sa trec in sarcina de 1800rpm. Trag pe dreapta si o las acolo. Seara cand ma introc sa o iau, merg 7-800 metrii dupa care capoteaza definitiv.
5. alte semne: motorul se incalzea mai tare (si muuult mai repede), gazele pe esapament erau FOARTE fierbinti si evident nu erau puternice, cu capacul de la injectie scos, la accelerare se vedeau vapori de benzina dati inapoi pe admisie.

Rezolvare:

1. tractat masina pana in fata casei unde stateam.
2. ca sa ma asigur ca e catalizatorul dus, am scos sonda lambda, si cand zic scos, ma refer la desurubat complet, obtinand astfel o gaurica de vreo 2-3 cm in evacuare inainte de catalizator. Rezultat, motorul mergea bine, sunetul fiind de motoreta turbata.
3. Am mers cu ea la un tinichigiu (eram in eforie si am gasit usor unul), i-am zis sa decupeze o "fereastra in toba aia mica, sa ia o dalta si un ciocan si sa faca zob tot ce gaseste pe acolo" si apoi sa sudeze la loc. Zis si facut: timp de lucru 1 h (din care 45 de minute reglatul aparatului de sudura care avea "bec-ul" infundat). Pret bomba 100k. Toata lucrarea s-a desfasurat sub masina, ca avea groapa ala in "service", nu a demontat nimic.

Rezultate:

1. masina merge incomparabil mai bine decat inainte
2. a disparut COMPLET zgomotul de la ~3000 rpm
3. la 120-130, din pct de vedere fonic se poate sta acceptabil in masina
4. sper sa scada nitel consumul.

Asa ca, concediu placut 8)


P.S. marele BULAN a fost ca exact asa a patit un prieten acum 2 ani la un R25, si am stiut semnele, ca altfel ma uitam ca prostul la ea.

Doritorii pot admira o bucatica de catalizator la intalnire (daca apuc sa vin)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 9 Aug 2004, 10:19
Post #2


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Sa ne ti la curent cu consumul.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alextz
post 9 Aug 2004, 11:19
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 December 03
From: Bucuresti




la cati km s-a intamplat?


--------------------
Skoda Octavia 2005/1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Aug 2004, 11:22
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




~34.000, n-am bagat benzina cu plumb si in general bag de la omv.
DAR, si-a luat cateva bucati (a se citi multe), raposatu'
Scutul era stramb, si dupa taierea scutului, am vazut ca si catalizatorul in sine era lovit in fata. Mai departe nu am vazut daca era intreg sau nu inauntru' pt ca omul s-a pus direct cu dalta si ciocanu' pe el, conform instructiunilor precise primite de la mine :U


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alextz
post 9 Aug 2004, 16:04
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 December 03
From: Bucuresti




si cu ITP-u cum faci?


ca mie de asta imi e....


--------------------
Skoda Octavia 2005/1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Aug 2004, 16:47
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




l-am facut acum 2 sapt, cand aveam catalizatorul.

Peste 2 ani, daca nu trec la altceva, tre' sa se "poata" face "ceva" :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RALLYMAN
post 9 Aug 2004, 19:05
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 23 November 03
From: CONSTANTA




Mai bine te-ai uita pe teava de evacuare din curu' masinii sa nu-ti fi bagat cineva vreun cartofior pe ea ...
O sa spui ca s-ar fi oprit imediat dupa pornire dar daca nu acopera cartoful tot diametrul tevii merge asa cum spui tu...
E putin probabil sa se fi infundat catalizatorul asa repede... chiar si lovit fiind ... si nu se infunda de pe o zi pe alta...
De la benzina cu plumb nu se infunda ci numai se neutralizeaza platina de pe fagurele catalizatorului... si nu mai isi face treaba... dar fumu' circula liber...
E si normal sa mearga bine cand scoti sonda Lamb(a)da biggrin.gif deoarece aia "are un cuvant de spus la reglarea amestecului" si cand o scoti "ea spune calculatorului" ca amestecul este optim sau prea sarac si atunci calculatorul ori lasa amestecul asa ori il imbogateste (de aia trage masina asa bine acum) si asta ai sa vezi la consum...
Eu inclin sa cred ca vreun binevoitor ti-a infundat teava sau poate ca ai alta problema la motor ...
Bafta !


--------------------
Volkswagen Passat Var. GT 16V - CT-97-NFL
Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL
Dacia 1300 1983 CT-97-FNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 10 Aug 2004, 08:21
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




RALLYMAN, catalizatorul e (sau mai bine zis a fost) sigur, pt ca problema a fost rezolvata dupa scoaterea acestuia. Sonda lambda am scos-o pt ca trebuia sa misc masina din loc, si gazele nu aveau pe unde sa iasa (nu am deconectat-o ci am scos-o efectiv din saxofon). Fara sonda lambda masina mergea PROST, adica dadea in nas cand o calcam, dar oricum, mergea cat de cat. Dupa ce am scos catalizatorul, am pus sonda la loc si masina merge perfect.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 10 Aug 2004, 11:14
Post #9


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am o mare curiozitate, oare oi putea sa schimb defunctul pe casco (pt ca e evident lovit) tinand cont de faptul ca l-am maltratat cu aparatul de sudura? (ca n-aveam ce face, trebuia sa ajung in bucuresti cumva).... sau e prea tarziu


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 10 Aug 2004, 21:48
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
E putin probabil sa se fi infundat catalizatorul asa repede...

Catalizator infundat = evacuare opturata. Am vazut catalizator terminat dupa 3 ani de functionare. Un catalizator RO = 8 milioane iar unul nemtesc = 5 milioane. Pt a monta un catalizator nemtesc e nevoie de a face modificare (are diametrul mai mare).
Functionind fara catalizator, motorul isi va mari consumul de benzina.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 11 Aug 2004, 08:27
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Laurentiuu,
unde gasesc unul nemtesc :U ?
sigur se mareste consumul ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IonelP
post 11 Aug 2004, 13:29
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 6 July 03




Nu, consumul nu se mareste.
Am mai auzit povestea ca cica daca se scoate catalizatorul, evacuare mai eficienta => "eficienta" se imbunateste => putere mai mare => consum mai mare

Comp'ul nu monitorizeaza presiunea de pe evacuare, asa ca el "baga benzina" tot ca inainte. Poate la carburator ar fi fost alta poveste, dar e altceva.

La catalizator, daca schimbi modelul, sa fii sigur ca iei un model pentru motor cel putin egal pentru ce ai tu. Adica mai "mare", este OK.

Vezi, sa nu iei de matiz :-)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 11 Aug 2004, 13:44
Post #13


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




daca ma conving ca nu creste consumul NU MAI IAU DELOC


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 11 Aug 2004, 18:26
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
Laurentiuu,  
1. unde gasesc unul nemtesc :U ?
2. sigur se mareste consumul ?

1. In fata service-ului Bucium daca stii zona.
2. Asa mi-a spus posesorul daciei cu problema.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 12 Aug 2004, 16:02
Post #15


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




lumeeeeeeeeeeeeee lumeeeeeeeee,

poze cu defunctu' (doar o bucatica din el, ca n-am stat sa-l iau pe tot)

Attached thumbnail(s)
parte infundata.jpg ( Size: 39.46k ) Number of downloads: 132
parte buna.jpg ( Size: 43.19k ) Number of downloads: 126
vedere de ansamblu.jpg ( Size: 23.25k ) Number of downloads: 133


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Aug 2004, 08:45
Post #16


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




mi-am facut si consumul, si mi-a luat afara la mers destul de alert (110-120), 7,5% ceea ce eu zic ca este FOARTE bine.

in 2 saptamani am si consumul in oras ca tocmai am facut plinul :mrgreen:

P.S. am intrebat si la buticul de piese auto cat e un catalizator si e 7.5 mil, deci prin vitan cred ca e mai ieftin. Deocamdata n-am de gand sa-mi iau, dar daca prind vre-o oferta (de la cineva care si-l scoate pt tuning) cred ca ma bag, ca ma simt cam nasol poluand patria :roll:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2025 - 05:56
Forum Renault