Probleme turbina, Audi A4 1.9tdi din 1997
![]() ![]() ![]() |
Probleme turbina, Audi A4 1.9tdi din 1997
lecar |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 10 June 05 From: Leeds, UK ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Coupe
16v Turbo 195CP
- -
|
|||
anamana |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Fenomenul apare si la accelerari bruste sau turatii mai mari?
Daca opresti / iei contactul / pornesti din nou - merge din nou OK? Am o banuiala ca problema se remediaza prin curatarea vanelor turbinei. Dar eu zic sa cauti pe forumul vw, ca pe-acolo exista baieti foarte bine documentati, si iti vor da informatii mult mai exacte. This post has been edited by anamana: 19 Sep 2006, 04:35 |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Scoate mufa de la EGR si vezi daca mai face asa.
Daca e de acolo, modalitate simpla ar fi curatarea EGR'ului...daca reusesti sa-l scoti...De ce nu poti sa-l scoti ? Pai se formeaza depuneri de calamina si nu mai iese. This post has been edited by andu911: 19 Sep 2006, 05:03 |
--------------------
-
-
-
|
|
lecar |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 10 June 05 From: Leeds, UK ![]() |
Mersi de raspunsuri. Unele precizari:
Pt anamana: Motorul ajunge la temperatura de aprox 90 grade la care ramane indiferent ca circul in oras sau pe sosea/autostrada cu viteza peste 100km/h. Turbina imi merge perfect poate inca 10-20 minute din momentul respectiv (in care motorul a ajuns la 90 grade), indiferent ca o folosesc sau nu. La acceleratii bruste se comporta perfect cand motorul nu a mers mai mult de vreo 20-30 minute. Nu are lag deloc atunci cand merge bine. Dupa un timp insa simt ca incepe sa isi piarda din putere si am impresia ca o face progresiv. Ajunge la un moment dat in care viteza maxima a masinii se reduce la vreo 120-130km/h si e mult mai lenesa la acceleratii chiar cu pedala apasata la maxim. Mai trebuie sa mentionez ca am impresia ca o fractiune de secunda inainte de a intra turbina in functiune (cand merge) atunci cand accelerez USOR scoate fum negru. In momeentul in care simt turbina ca intra in functiune -apasand acceleratia mai tare de exemplu- fumul dispare total si chiar daca turez oricat de mult nu este urma de fum in spate cand merge. Asta cand merge turbina. Atunci cand nu merge nu am observat fum de nici un fel, insa e doar lenesa.. Si in mod sigur motorul are usor un sunet mai infundat decat cand merge turbina si produce fasaitul caracteristic. Am impresia ca e nevoie ca motorul sa se raceasca usor pentru ca turbina sa functioneze normal odata ce a iesit din functiune, mai degraba decat sa pornesc/opresc. Deci daca opresc pornesc fara sa astept sa se raceasca motorul am impresia ca nu schimba situatia... Pt andu911: Nu am incercat sa scot EGR. Daca o scot (daca reusesc sa o scot:D) banuiesc ca imi da apoi ceva mesaj de eroare? Oare ma voi putea scapa de el sau va trebui cumva resetat ceva? |
--------------------
Fiat
Coupe
16v Turbo 195CP
- -
|
|
andu911 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
N-am incercat la motor de TDI, dar la mine, la DCI nu apare nici un mesaj...
Taica'miu a avut probleme cu EGR la medercedes CDI si ii aparuse o chestie cu service pe bord... La fel facea si masina lui, numai ca se plafona dupa 2-3 minute...nu dupa 20. Nu mai avea demaraj si viteza maxima era undeva pe la 140....Era un 320CDI cu comportament de dacia 1310. Bine....dar daca ai putin indemanare...poti sa scoti singur vana aia si s-o cureti...in caz ca problema e de la depunerile de calamina si mizerie... Eu am scos-o la masina mea, mai mult de curiozitate, sa vad daca mai iese si eveident, ca sa fie curata, sa nu apara probleme.... Parerea mea e sa-i scoti mufa si sa vezi daca mai face asa...n-ai ce sa pierzi... In mare, e o supapa care regleaza emisia de noxe...e pentru antipoluare & stuff... This post has been edited by andu911: 20 Sep 2006, 02:12 |
--------------------
-
-
-
|
|
anamana |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Lecar, iti spun ce am citit (inteles) eu de pe forumul VW:
Daca turbina e cu geometrie variabila, se poate intampla ca vanele sa se blocheze de la depuneri. In functie de situatie (turatie & accelerare), ele trebuie sa stea intr-o anumita pozitie, iar depunerile pot bloca partial cursa lor. Parerea mea e ca in cazul tau, vanele se intepenesc intr-o anumita pozitie, iar la stationari, se deblocheaza si totul revine la normal. Ziceam de "oprit / luat contact / pornit din nou", pentru ca in asemenea situatii masina poate intra in "limp mode", iar acel limp-mode se reseteaza odata cu repornirea masinii. Pe de alta parte, vezi ca turbina nu porneste/opreste in functie de turatie. Ea functioneaza continuu, odata cu motorul. Valoarea cuplului creste brusc in jurul valorii de 1900 rpm, si asta te face sa crezi ca "intra in functiune turbina". Nu este exclus nici ca problema cu EGR sa se aplice si in cazul tau, dar iti recomand sa duci masina la un service sa-i faca o scanare. This post has been edited by anamana: 20 Sep 2006, 05:57 |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Pai ce motoru de 110cp are geometrie variabila ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
anamana |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Io stiu? Ziceam si eu "daca ..."
|
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
dRg |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
Incearca sa iei legatura cu cei de la VW forum.
Pare sa fie de la turbina, de obicei o simpla curatere rezolva problema. Dar ca sa se afle exact motivul in primul rand iti trebuie o scanare cu VAG-comul ca sa se vada exact despre ce este vorba. Vad ca esti din UK, cauta comunitatea TDIclub si vwvortex forum. Cere ajutorul lor si ai sa fii surprins cati iti vor sari! |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
lecar |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 10 June 05 From: Leeds, UK ![]() |
Multumesc de raspunsuri si sugestii. O sa ma mai informez si dupa ce voi rezolva ceva, o sa postez din nou.
|
--------------------
Fiat
Coupe
16v Turbo 195CP
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:42 |