viata unui motor
![]() ![]() ![]() |
viata unui motor
gheghe |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|||
bulan |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Pai sa o luam metodic!Cilindru versus piston+segmenti trebuie sa aiba un joc la rece care ar trebui sa dispara la cald ca daca demontam un motor pornit frecvent la rece il vom gasi uzat datorita frecarilor mari si nu socat.Deci de la rece pana la regimul optim de functionare se uzeaza motorul excesiv si dupa aia aproape deloc.Dar apa doar in ibricul de cafea fierbe la 100 grade celsius si fara capac.Intr-un sistem inchis ermetic apa genereaza aburi si poate ajunge la temperaturi si fortze mari.Si dimineata la pornire manometrul de ulei arata presiuni mai mari pana ajunge apa la 80 grade celsius dar dupa alea 80 cand incepe sa fiarba apa si sa genereaze aburi si motorul se supra incalzeste uleiul ce face?Se subtiaza si ungere nu mai este.Dar cilindrul se dilata doar la cota exterioara fortand in bloc sau se dilata si la cota interioara strangand pistonul?Dar pistonul+segmentii cand se dilata nu forteaza in piston? Cand se taie o bara de OTEL de 10 metri in 10 bucati a un metru si fiecare bucata in parte se incalzeste la o temperatura data si dupa aia se raceste intr-un fluid intr-un anumit timp se numeste TRATAMENT TERMIC. Deci 10 bare din acelasi material supuse tratamentului termic diferit vor da 10 produse diferite:moi tari casante si nu mai stiu de care ca nu e meseria mea. SI CAND INCEPE SA FIARBA UN MOTOR DACA ARE ANTIGEL SE LASA LA RELANTI SA MEARGA PANA SE RACESTE DUPA CARE SE VERIFICA CE A GENERAT FIERBEREA.DACA A PIERDUT ANTIGELUL SI MOTORUL ESTE SUPRAINCALZIT SE VA OPRI MOTORUL IMEDIAT SI SE LASA SA SE RACEASCA DEFINITIV FARA A COPLETA CU APA SAU ALTCEVA.COMPLETAREA IMEDIATA CU APA DUCE LA RACIRI BRUSTE CARE GENEREAZA CALIRI SAU DECALIRI ALE MULTOR PIESE DIN MOTOR.Si dupa un asa efort telectual din partea mea simt ca nu mai pot si dau o fuga pana in CONGO.Barul ala din ferentari ca am un simpozion de sustinut in fata auditoriului despre importanta manelelor in imperiul BIZANTIN.
|
--------------------
a
b
c
|
|
Asi |
![]()
Post
#33
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bulan @ 29 Apr 2006, 10:50) Domnu ASI!Fraza: "nu conteaza cat de lung ai parul important e cat de mult gandesti" e lansata de FLORIAN PITIS pe vremea cand eu eram un catel si se adresa tuturor noncomformistilor care visau de atunci la o ALFA159 cu niste faruri trasnet si pe care nu-i pasiona sa-si antifoneze DACIA 1100 in fiecare primavara cum am facut-o eu personal.Eu am si eu pacatele mele o fac pe lupul moralist doar cand e vorba de cum trebuie facut sa mai economisim un banut.Si gata emigrez in congo ca e bautura mai ieftina si m-am scos. sigur? parca suna a Phoenix/Pasarea colibri.. (in cele 2 versiuni) din melodia Vinovatii fara vina. in fine.. ideea e ca intradevar conteaza intr-o oarecare masura cand se discuta despre un SH care deja are multi km la bord, si care prin constructia lui nu a avut probleme cu altceva.. ci doar speram sa tina cat mai mult motoru. de chestia asta ziceam ca nu se poate vorbi la dacie. daca am vreo tendinta sa iau un golf2 din 90 de acum 16ani adica... ma uit la kilometraj.. si oricum si un tester de ceva sa ma asigur ca este real sa sa imi fac idee de ce a facut masina.. in fine.. cum e la un golf2 de nu rugineste tabla (sau nu ca la o dacie), unde nu sunt probleme cu evacuarea, cutia, carburatoarele/injectia, pompa de benzina, directie, aer condistionat, nu curge radiatoru, amortizoarele au viata lunga, bucsele sunt ok, totu se imbina bine, incat doar motoru mai conteaza.. cat mai duce? o dacie se va duce din mai multe motive decat de motor, care ar fi singurlu lucru mai bun de la dacie.. motor+cutie renault.. restu dacie.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#34
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Intr-un sistem inchis ermetic apa genereaza aburi si poate ajunge la temperaturi si fortze mari.Si dimineata la pornire manometrul de ulei arata presiuni mai mari pana ajunge apa la 80 grade celsius dar dupa alea 80 cand incepe sa fiarba apa si sa genereaze aburi si motorul se supra incalzeste uleiul ce face?Se subtiaza si ungere nu mai este.
Nu stiu daca e chiar asa intr-un sistem ermetic, insa pot sa-ti spun ca substantele care pe timp de iarna nu lasa lichidul de racire sa inghete, mai au si alta proprietate, ridica punctul de fierbere in caz de caldura excesiva. Asadar, "apa" din motor, in nici un caz nu fierbe nici macar la 100 grade Celsius. Si daca va mai aduceti aminte (pt. nostalgici) becul ala rosu care se aprindea la berlina aia "veche" este comandat de un element sensibil la 115 grade !!! Deci, daca niste ingineri au decis ca-i "groasa" abia la 115 grade, probabil ca n-ar trebui sa ne facem probleme, ingineri care ulterior au ajuns pe la Audi, Daimler, GM, Ford etc. Sigur o sa spuneti ca si aia avea tot sorginte franceza, stiu, stiu .. Motorina este mai "uleioasa" (are oaresice proprietati de ungere chiar si in locurile alea sensibile cu temperaturi inalte) si de asta face ca motorul sa tina mai mult, insa cu pretul consumabilelor, benzina este oarecum activa asupra pistoanelor, segmentilor, etc. Dar cu tehnologia de azi, motoarele intretinute au viata luuuunga: benzina chiar si 300.000 (Cielo vazut de mine cu 293.000 km, consum de 100grame ulei la 10.000 km) iar Dieselul chiar si 600.000, asa ca, ... Bafta ! Later edit: @argon: sa stii ca diesel-urile actuale (in care intra si dCi-ul) suporta f f f bine turatii mari deci ... nu asta este motivul, turatia. Citeste si alte forumuri sa vezi ca altii lucreaza la ungere (la o turatie mai mare) pentru ca si producatorul se da dupa consumator si ridica performantele unui diesel prin alte mijloace si chiar recomanda folosirea periodica la turatii mari pentru evitarea a nu stiu ce colmatari a admisiei cu funingine, etc. This post has been edited by mao: 1 May 2006, 17:20 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Asi |
![]()
Post
#35
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
mai bine ne luam un motor american de 8L pe benzina in care cuplul ete obtinut din cilindree si nu din turatie..
adica turatie mica, cuplu enorm, consum enorm, uzura enorm de mica.. tine motoru cate un milion de km. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
bulan |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Teoria ca teoria dar practica a aratat ca:un motor care pierde antigelul sau apa si nu-l baga soferul in seama in final se blocheaza si se opreste.Poate becul sau sonda nu functioneaza si nu se pune problema ca nu le-a bagat in seama soferul.Dar in final motorul blocat se raceste si garantat porneste.Si atunci vin si intreb blocarea cine o genereaza?Pistoanele se blocheaza pe cilindri.Si astept replici taioase ca sa merite sa plec in CONGO
|
--------------------
a
b
c
|
|
testike |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Hehehe
![]() OFF TOPIC TOTAL, dar cu toate riscurile trebuie sa zic ca ma distreaza la culme replicile cu Congo ![]() ![]() ![]() Si Bion e tare distractiv ![]() |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
bulan |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Dar in final motorul blocat se raceste si garantat porneste.DAR VIATA LUI S-A SFARSIT!!!Si gata dau o fuga pana in CONGO sa vad fauna din bar ca vegetatie nu e.Merci TESTIKE,fac si eu ce pot.
|
--------------------
a
b
c
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Nu stiu la logan..si nu stiu daca are vreo treaba cu incalzirea..dar taicamiu a calat un motor pt ca nu avea presiune la ulei era mica (Pompa de ulei defecta). Dacia 1310 '87
Motorul abia fusese facut..adica tot setul motor. Neavand ungere suficienta..motorul s-a incalzit...si s-a calat. La cheie nu mai pornea..asa ca l-a tras o alta masina... A pornit..a mers putin..dar se simtea ca merge foarte greu. Asa ca l-a demontat..si surpriza...cuzinetii care tineau arborele cotit erau foarte rosi..aveau mici santulete pe ei. Eu nu zic ca motoru nu ar fi mers..el mergea..poate dupa ce iesea din rodaj ar fi mers mai usor...dar cu siguranta nu tinea mult...si trebuia facut din nou. A doua zi a schimbat cuzinetii si pompa de ulei si motorul merge bine si acum..dupa 40.000km (restul pieselor erau foarte putin uzate) Ceea ce vreau sa spun este ca...poti ramane fara racire..sau ungere...motorul va merge...dar cu siguranta nu va fi ca la inceput...si va tine ,ai putin decat jumatate din viata lui normala. This post has been edited by Mirciulik: 3 May 2006, 19:51 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#40
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
un motor care pierde antigelul sau apa si nu-l baga soferul in seama in final se blocheaza si se opreste ... Sunt perfect de acord cu tine !!!
Hai sa facem un sistem care tipa la soferul care nu se uita la indicatoarele de bord, ca din doua avertismente (acul indicator si becul) este imposibil sa nu mearga nici unul ... Asta e ! Ce sa-i faci ? Daca ti-ai luat masina de mers pe strada trebuie sa stii mai multe decat stii la aia de spalat rufe ... Si, ma rog, ce replici incisive astepti ? Si cu plecatul in Congo, mai gandeste-te ca, si-asa, cica in vreo 10 ani o sa fim mai putini de 15 milioane in tara asta (daca nu ne-o lovi asteroidul ala prin 2008 ... ![]() Oameni buni, nu mai sunt motoarele pe care le segmentai in fata blocului, gata, s-a cam incheiat epoca aia si cu tot ce tine de ea (cu 3 vecini chibiti etc)... |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#41
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
LA masinile de azi motorul ar trebui sa tina cat masina, nu se schimba setul, nu segmenteaza sau te miri ce alte deastea.
Si pe afara, se mai face RK la motor la masinile clasice, masini vechi cu valoare. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#42
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.386 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, tine motorul cat masina. Dar masina tine vreo 300-400 de mii de km, nu 1 milion ca un W123 sau vreun SEL. Insa cei 400 000 de km sunt parcursi fara grijile obisnuite masinilor din 70-80, toate reglajele se fac in momentul reviziilor s.a.m.d.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ca sa revenim la subiect nu e nerezonabil ca un motor diesel corect folosit sa atinga fara probleme 500000km. Stiu ca pare imens, dar am vazut destule. Regimul de folosire nu prea conteaza la un diesel din cauza caracteristicii de putere/cuplu care e plata, in alte cuvinte nu prea se ajunge cu motarele diesel la turatiile care scurteaza viata motoarelor de benzina in special de litraj mic. Turbocompresoarele insa sunt mai sensibile. Racirea/incalzirea rapida a unui turbocompresor poate sa produca dilatari/condensari neuniforme care distorsioneaza in pricipiu imbinarile si care pot sa scurteze masiv viata compresorului. Se folosesc de obicei temporizatoare care impiedica taierea contactului cind turbocompresorul e incins. Nu stiu sigur daca Logan are asa ceva, da sunt sigur ca se poate procura (se vind separat, sub forma de kit/trusa cu tot ce trebuie) si se poate adauga.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 09:14 |