DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> consum optim= turatie optima vs. viteza optima, factorii care influenteza consumul

catalin22
post 27 Apr 2006, 07:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 April 06




va salut ! de curand m-am contrazis cu cineva care imi spunea ca consumul optim depinde doar de turatia motorului . eu am spus ca depinde de mai multi factori , ca viteza de deeplasare , drumul , incarcarea masini . Persoana respectiva mi-a spus ca , consumul la o turatie de 2000 de ture in treapta a 2 (de exemplu) este acelasi ca la o turatie de 2000 de ture in treapta a 5-a , si ca nu depinde dee incarcarea masini. care este de fapt adevarul , care sunt cu adevarat factorii care influenteazaa cel mai mult consumul ? Va multumesc !


--------------------
Dacia 1310 din 1986 - PH 85 CAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2006, 07:36
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




stai sa inteleg....se referea la consumul in intervalul de timp? ca la 100 de km e imposibil sa fie la fel, la Automobile se ia consumul la suta de km nu la ora, ca nu e utilaj agricol !

Consumul cel mai mic e in ultima treapta la o turatie de 2000-2500 ture

In cazul unei Dacii cu 5 trepte, cu 0.76 raport, este in a cincea, la 90 km/h, unde motorul va avea ~2150 Rpm. Mai exact eu scot 6,3 litri % in aceste conditii.

This post has been edited by argon: 27 Apr 2006, 07:38


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin22
post 27 Apr 2006, 07:57
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 April 06




respectivul sustinea ca nu conteaza treapta , ci doar turatia . Si ca daca ai masina incarcata e acelasi consumul ca atuunci cand e usora , viteza de deplasare fiind aceeasi .


--------------------
Dacia 1310 din 1986 - PH 85 CAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 07:57
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Normal ca , conteaza turatia motorului, cu cat turatia e mai mare si consumul e mai mare. Gandeste-te ... daca mergi cu 50 km/h cu treapta a doua ( probabil ai peste 3 000 rpm, nu stiu exact), si compara daca ai merge cu treapta a 5 a... turatia motorului ar fi mult mai mica, deci si consumul. smile.gif Logic, biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 07:59
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(catalin22 @ 27 Apr 2006, 08:57)
respectivul sustinea ca nu  conteaza treapta , ci doar turatia . Si ca daca ai masina incarcata e acelasi consumul ca atuunci cand e usora , viteza de deplasare fiind aceeasi .
*


Daca masina ar fi incarcata, normal ca va consuma putin mai mult, pentru ca o vei accelera mai mult ( in special la plecarile de pe loc ). dry.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Apr 2006, 08:43
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




TEORETIC, motorul de Dacia are consumul minim la turatia de moment maxim (nM)=3000 rpm. Din practica, am observat consum minim pe la 2500-2600 rpm.
E normal ca acel consum depinde si de incarcarea motorului: cit vei apasa pedala pentru a obtine 2000 rpm in treapta 1 si cit pentru treapta a 4-a? Dar, intervenind si diferenta de raport de transmisie nu va fi acelasi lucru sa rulezi cu 2500 rpm in treapta a 4-a sau a 5-a.

Totusi, intre a rula cu 2000 in treapta 5 si a rula cu 3000 in tr a 4-a (in ideea ca la mine cam astea sint turatiile la care se asigura aceeasi viteza), se prefera 3000 in treapta a 4-a.
Pentru ca e turatia de moment, deci de consum minim, apoi la 2000/tr 5 motorul e un pic subturat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 09:30
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ai perfecta dreptate. biggrin.gif Dar daca vrei sa faci economie, poti merge si a 5 la 100 km/h, de exemplu.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2006, 09:34
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(diaconuliviu @ 27 Apr 2006, 09:43)
TEORETIC, motorul de Dacia are consumul minim la turatia de moment maxim (nM)=3000 rpm. Din practica, am observat consum minim pe la 2500-2600 rpm.
E normal ca acel consum depinde si de incarcarea motorului: cit vei apasa pedala pentru a obtine 2000 rpm in treapta 1 si cit pentru treapta a 4-a? Dar, intervenind si diferenta de raport de transmisie nu va fi acelasi lucru sa rulezi cu 2500  rpm in treapta a 4-a sau a 5-a.

Totusi, intre a rula cu 2000 in treapta 5 si a rula cu 3000 in tr a 4-a (in ideea ca la mine cam astea sint turatiile la care se asigura aceeasi viteza), se prefera 3000 in treapta a 4-a.
Pentru ca e turatia de moment, deci de consum minim, apoi la 2000/tr 5 motorul e un pic subturat.
*





Din practica am observat consumul minim la 2000-2200 rpm(e adevarat ca imi permit sa merg la 2000 rpm deoarece am cutie lunga), dar cand e masina goala..adica 2 persoane maxim, ca daca o incarci , nu mai poti merge asa subturat.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 09:41
Post #9


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Daca masina e goala, poti merge si cu a 5 a, la 50 km/h, daca e incarcata, posibil sa mergi cu a 4, sau daca e prea incarcata, sigur cu a 3 a. biggrin.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2006, 09:50
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eu personal cand e incarcata masina, adica 5 persoane, bagaje, etc, merg cu a cinceam dar cu 110-120, sa fie turat motorul, nu prea merge la 2000 de ture..asa ca scot un consum mai mic la 120 km/h in cincea decat la 90 km/h in a patra !

This post has been edited by argon: 27 Apr 2006, 09:50


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 27 Apr 2006, 10:03
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Consumul depinde in principal de sarcina, nu atat de turatie. De fapt, problema sta asa:

randamentul miu este destul de constant in plaja 2500-3500rpm. De unde consumul e direct proportional cu sarcina motorului in plaja de mai sus. Adica evitati sa apasati pedala si veti merge mai mult de aceiasi bani.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 11:16
Post #12


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(Stefan @ 27 Apr 2006, 11:03)
Consumul depinde in principal de sarcina, nu atat de turatie.
*


Parerea mea e ca mai mult conteaza turatiile motorului, pentru ca nu este pe injectie, sa iti dea benzina in functie de sarcina, temperatura, carburatorul iti da aceeasi benzina la aceeasi turatie, idiferent ca e in sarcina sau nu, ca o accelerezi tu mai mult ca nu pleaca de pe loc cu 1 500 rpm, pt. ca e incarcata asta e altceva... excl.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2006, 11:42
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Las-o pe loc ambalata la 2500 rpm o ora, si pe urma mergi in ce treapta vrei tu(de preferabil 4 sau 5), tot o ora, tot la 2500 rpm..si vei vedea ca in cazul a doilea iti mananca mult mai mult !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 27 Apr 2006, 12:26
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(EUROPE_ @ 27 Apr 2006, 14:16)
[...]pentru ca nu este pe injectie,  carburatorul iti da aceeasi benzina la aceeasi turatie, idiferent ca e in sarcina sau nu, ca o accelerezi tu mai mult


Nu cred. De aia ai jigloare, de aia tub pitot - ca sa existe o legatura intr volumul de aer si cantitatea de benzina. Lucrurile [bune] nu s-au nascut o data cu injectia. Daca ai un 911, ar tb sa stii asta wink.gif



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 16:15
Post #15


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(Stefan @ 27 Apr 2006, 13:26)
Nu cred. De aia ai jigloare, de aia tub pitot - ca sa existe o legatura intr volumul de aer si cantitatea de benzina. Lucrurile [bune] nu s-au nascut o data cu injectia. Daca ai un 911, ar tb sa stii asta wink.gif
*


Eu m-am referit la turatiilr motorului in gol, de exemplu la 2500 rpm in gol consuma 2 litri, iar in treapta a 2 la 2500 rpm,tot atat da carburatorul daca ai masina goala, daca ai o tona pe ea, normal, ca trebuie sa calci mai tare acceleratie.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 27 Apr 2006, 16:34
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(EUROPE_ @ 27 Apr 2006, 19:15)
Eu m-am referit la turatiilr motorului in gol, de exemplu la 2500 rpm in gol consuma 2 litri, iar in treapta a 2 la 2500 rpm,tot atat da carburatorul


In mers, puterea e mai mare decat pe loc. Ca atare, creste si consumul. Daca ar fi corect ce zici, punem de un perpetuum mobile, si te imbogatesti... Sfatul meu e sa vezi cum e cu lucrul mecanic si sa arunci un ochi la principiul de functionare al carburatoarelor.

De ex. aici:

Cum merge un carburator

Pacat de masina aia sa nu stii cum functioneaza.. sau poate a ta e cu injectie smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 16:53
Post #17


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ma Stefane, stiu cum functioneaza un carburator, dar m-am referit la asta, un carburator stie ca ai tu pe masina o tona, si ca trebuie benzina mai multa? Ca o accelerezi tu mai mult ca nu iti trage motorul ( pt. ca e subturat.) asta e altceva.
Am facut o comparatie intre carburator si injecie, la injectie iti regleaza consumul automat in funcite de mai multi factori, pe care cred ca ii cunosti, pe cand la carburatie e altceva. Daca ai interpretat gresit ceea ce am spus eu, scuze atunci poate nu m-am exprimat cum trebuie.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Apr 2006, 08:23
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai ai pus putin punctul pe "i". Ia fa o proba de picior, cit trebuie apasata pedala la 2500 in gol si cit la 2500 in sarcina? Mai mult, ca nu trage altfel, ok? Pai ala e raspunsul, la 2500 gol si sarcina (chiar cu masina goala) consuma diferit.
La injectie crezi ca e altfel? Adica tu crezi ca tii pedala apasata la fel in gol si sarcina? Nu, tot asa vei "pati".

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Apr 2006, 08:24


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 28 Apr 2006, 08:55
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Vazusem pe Discovery un documentar privind consumul si baietii concluzionau ca o incarcare suplimentara a masinii de 100 kg conduce la o crestere a consumului cu 0,5 l / 100 km. Nu mai tin minte pe ce masini s-au facut testele (evident nu dacii) dar cand vad ca berlina mea ia 8l/100 km la drum lung imi tot aduc aminte ca am tot felul de prostii in portbagaj (inclusiv o canistra de 20l plina). O fi si soferul de vina pentru consumul asta, nu neg asta sleep.gif .


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 28 Apr 2006, 08:57
Post #20


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Da aveti dreptate, ( am incercat si eu tongue.gif ) de exemplu in a 4 la 2500 rpm, daca... calci ambreiajul, turatia motorului ajunge pe la 3000, 3500... poate chiar mai mult, nu am turometru la masina. Si in prima treapta se aude motor ca ii creste putin turatia. blush.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 00:04
Forum Renault