Modificare ax came
![]() ![]() ![]() |
Modificare ax came
DJ-55-AMC |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|||
4x4 |
![]()
Post
#2
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Ce scule ai?
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Momentan sunt la faza de documentare si strangere de informatii. Si da, sunt constient ca trebuie scule speciale.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
payty |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
te cam complici cu asta. gasesti in afara axe cu came de R5 GTT, 264, 276 si chiar mai mult la niste preturi rezonabile.
In plus stii ce cumperi. Daca te apuci sa modifici tu la ea iti trebuie un sablon cu profilul camei pe care nu stiu de unde il poti lua. Asa, dupa ochi s-ar putea sa ai came diferite deci grade diferite de la un cilindru la altul si nu cred ca vrei asta. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Bun, am inteles.
Urmatoarea intrebare: Cate grade ar trebuii sa aiba o axa cu came pentru a mari puterea motorului? Si mai important, DE CE? Inafara de axa de r5 gtt se mai potrivesc si altele? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
payty |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai ideea cu axa cu came e cam asa:
o axa cu grade mai multe tine supapele mai mult deschise si atunci, la turatie mare, motorul are destul aer pt a produce putere mai mare. evident, asta vine cu niste costuri: la turatie mica, puterea scade pt ca daca supapele stau mai mult deschise, atunci, doar la turatie mica, motorul da afara o parte din aerul aspirat. Cand axa are grade mai putine, fenomenele se intampla invers: la turatie mica ai cuplu mare, in schimb motorul se plafoneaza mai repede. deci trebuie sa faci un compromis in functie de ce iti doresti de la masina. in cazul meu, de exemplu, as opta pt o axa de 276 de grade cu ridicare mai mare la supape. se gasesc, cum ziceam, pt GTT si nu costa extraordinar de mult. daca vrei ceva ieftin, poti gasi vreo axa de pe vremuri de la echipa uzinei, dar de regula sunt uzate si in plus, nu stii ce cumperi-> adica cate grade are. Aprinderea trebuie corelata cu axa, adica se modifica dynamic daca schimbi axa. Asta inseamna ca trebuie sa umbli la arcurile din delcou. Altfel performantele vor lasa de dorit. This post has been edited by payty: 19 Jan 2016, 09:02 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
maho |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(DJ-55-AMC @ 17 Jan 2016, 20:43) Scopul meu este de a mari puterea motorul la limita in care se poate exploata intr-un regim de mers mai sportiv, nu de competitii. Depinde cat vrei sa scoti din motor, ca pt. ce vrei tu, ar fi suficient lucrul pe care deja l-ai facut, rectificarea a 3 mm din chiulasa. Poti merge sportiv si cu 80 de cai. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(maho @ 19 Jan 2016, 11:16) Depinde cat vrei sa scoti din motor, ca pt. ce vrei tu, ar fi suficient lucrul pe care deja l-ai facut, rectificarea a 3 mm din chiulasa. Poti merge sportiv si cu 80 de cai. Personal, cred ca motorul meu sare bine de 80 de cai, dar se poate mult mai bine. 19 Jan 2016, 20:43: QUOTE(payty @ 19 Jan 2016, 09:59) pai ideea cu axa cu came e cam asa: o axa cu grade mai multe tine supapele mai mult deschise si atunci, la turatie mare, motorul are destul aer pt a produce putere mai mare. evident, asta vine cu niste costuri: la turatie mica, puterea scade pt ca daca supapele stau mai mult deschise, atunci, doar la turatie mica, motorul da afara o parte din aerul aspirat. Cand axa are grade mai putine, fenomenele se intampla invers: la turatie mica ai cuplu mare, in schimb motorul se plafoneaza mai repede. deci trebuie sa faci un compromis in functie de ce iti doresti de la masina. in cazul meu, de exemplu, as opta pt o axa de 276 de grade cu ridicare mai mare la supape. se gasesc, cum ziceam, pt GTT si nu costa extraordinar de mult. daca vrei ceva ieftin, poti gasi vreo axa de pe vremuri de la echipa uzinei, dar de regula sunt uzate si in plus, nu stii ce cumperi-> adica cate grade are. Aprinderea trebuie corelata cu axa, adica se modifica dynamic daca schimbi axa. Asta inseamna ca trebuie sa umbli la arcurile din delcou. Altfel performantele vor lasa de dorit. Payty, ce spui tu e destul de logic. Ca urmare, voi opta pentru marirea ridicari supapei. Voi face cum face toata lumea, o sa caut un strungar ce poate sa-mi ia din baza camei, adica arcul de cerc opus lobului. Prin asta maresc putin si avansul si intarzierea la deschidere/inchidere a supapei. Adica e exact ce-mi doream. Mai ramane doar sa vad si cu cat. Trebuie sa fiu foarte atent sa nu iau prea mult. Stie cineva ce ridicare au supapele cu axa de dacie stock si care este raportul de multiplicare a tachetului. Referitor la aprindere, am in cap o aprindere electronica HomeMade cu microcontroller, dar momentan e la stadiul de ideie This post has been edited by DJ-55-AMC: 19 Jan 2016, 19:43 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
payty |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
multiplicarea e 1.4.
ridicarea la cama e 5.5 parca. dar asta poti sa o masori oricum si cu un subler. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:33 |