DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu motor nou(din fabrica)

catalin 22
post 28 Dec 2006, 17:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 December 06
From: ploiesti




[COLOR=blue]Am un break din 95 si am mers pana acum doar 26000 de km.Masina a fost tinuta intr-un garaj cativa ani si a fost doar pornita destul de rar.Acum de cand am inceput sa circul cu ea am observat ca bujia primului piston din dreapta se umple de calamina si are ulei pe ea.Nu ma asteptam la asta avand in vedere nr de km pe care ii are.Nici consumul de ulei nu este cred asa cum ar trebui.Este posibil sa existe uzura datorita anilor in care nu a functionat?Folosesc un ulei BP 20W50 la recomandarea unu mecanic auto.Este bun?Si inca ceva , se pot alinia segmentii astfel incat sa scape ulei pe acolo?

This post has been edited by catalin 22: 28 Dec 2006, 17:26


--------------------
dacia 1310 L 1995 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 28 Dec 2006, 17:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Masina mea e din 94. Cand avea cateva mii de km, tata i-a pus bp si l-a papat pe tot. De atunci, i-a pus numai ulei romanesc (ro3) si a mers cu acelasi set motor pana la 115000 km. Acu nu stiu daca mai sunt uleiuri pirat pe piata, dar eu bp n-am mai pus niciodata. Sugestia mea e sa schimbi uleiul.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin 22
post 28 Dec 2006, 17:30
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 December 06
From: ploiesti




Dar de faptul ca se incarca bujia desi am doar 26000km ce crezi.O fi datorita fapului ca masina nu a circulat atatia ani?


--------------------
dacia 1310 L 1995 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 28 Dec 2006, 17:40
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Dacă motorul a fost conservat bine nu ar trebui să ai probleme. Uite cum se conservează motorul în cartea lui Mondiru:
''-se schimbă uleiul din motor, deoarece un ulei deja folosit, în condițiile de umiditate din interiorul motorului, dă naștere, în timp, unor elemente puternic corosive;
-se demontează bujiile și se injectează ulei, în capul pistoanelor, circa 10 cmc pentru fiecare cilindru;
-cu bujiile demontate, se rotește încet motorul de circa 10 ori; această operație se face în scopul unei ungeri abundente a pereților cilindrilor;
-se curăță bujiile de calamină, se ung electrozii cu ulei motor, apoi se remontează.
După aceste operații este interzisă pornirea motorului înaintea deconservării.''

Acum te întreb pe tine, ai făcut aceste operații?
Argon are dreptate, trebuia să schimbi uleiul din an în an.

This post has been edited by EUROPE_: 28 Dec 2006, 17:45


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Dec 2006, 17:41
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca masina nu a circulat, uleiul trebuie schimbat anual, daca a stat 2-3 ani cu un ulei, chiar daca a facut 2000 km in timpul asta, e ca si cum ai merge cu ulei de floarea soarelui, normal ca s-a facut motorul varza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin 22
post 28 Dec 2006, 17:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 December 06
From: ploiesti




Din pacate nu s-a pus ulei in capul pistoanelor dar a mai fost pornita . Asta este singura bujie cu probleme .Celelalte bujii sunt uscate si au electrodul caramiziu.Iar in legatura cu uleiul,nu am mers cu acela vechi de cativa ani ,l-am schimbat ininte sa merg cu ea


--------------------
dacia 1310 L 1995 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 28 Dec 2006, 18:21
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Cât a stat cel mai mult nepornită?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin 22
post 28 Dec 2006, 18:43
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 December 06
From: ploiesti




6 luni,nu mai mult


--------------------
dacia 1310 L 1995 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 28 Dec 2006, 19:09
Post #9


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Trebuia să faci ceea ce am scirs la al 4 -lea post.
Și din câte înțeleg, uleiul nu a fost schimbat cât timp a stat pe bară? Cât a stat pe bară ai făcut vre-un schimb de ulei?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin 22
post 28 Dec 2006, 19:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 December 06
From: ploiesti




nu, nu am facut nici un schimb.Si totusi e o problema asa de mare?In afara de faptul ca trebuie sa curat bujia mai des ,motorul merge bine.Are compresie destul de buna ca se infige atunci cand o calci.

This post has been edited by catalin 22: 28 Dec 2006, 19:33


--------------------
dacia 1310 L 1995 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 30 Dec 2006, 00:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Schimba uleiul, punand un ulei bun,demonteaza bujiile, pune si acolo cateva grame de ulei si invarte motorul de cateva ori cu bujiile demontate. Dupa aceea monteaza bujii noi si mergi in afara cam 10 km cu motorul mai turat constant , pe la 3500 rpm . Ar trebui sa isi revina. Metoda testata o singura data... Succes!


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 1 Jan 2007, 18:23
Post #12


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




Apropo spunei mecanicului acela ca ti-a recomandat ulei 20w50 ca e putin cam prostutz, iarna cu uleiu ala motoru tau la pornire merge apx. 1-2 minute pe uscat ,pentru ca acel ulei e prea vascos mai ales pe timp de iarna. Si in timp se observa la uzura motorului.....in toate cartile tehnice de berlina, inafara de modelu frantuzoaica scrie ca se foloseste ulei 15w40 ...


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jan 2007, 18:46
Post #13


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Greșești, pentru temperaturi exterioare de până la -10 grade se folosește M 20W40, iar M 10W30 pentru temperaturi exterioare sub -10 grade.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 1 Jan 2007, 18:57
Post #14


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




Consulta cartea tehnica si mai vorbim


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jan 2007, 19:20
Post #15


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Sa ne informezi ce consum de ulei ai la 100 km cu 10W30 ! laugh.gif
Se foloseste 10W-40 cu succes tot anul. Eu nu vorbesc din auzite, ci din experienta proprie. OK ?


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jan 2007, 21:40
Post #16


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Eu nu vorbesc din auzite cum probabil crezi tu, dacă nu crezi, pune mâna și citește cartea lui Mondiru, Automobile Dacia, ca să te convingi că nu vorbesc prostii. Deci ori eu nu văd bine ce scrie, ori tu arunci cu paru' degeaba.
Ce-i drept, nu am folosit niciodată ulei 10 w30, acum folosesc 10w40, dar ați vrut tehnic, tehnic am vorbit, mă rog... unsure.gif .

This post has been edited by EUROPE_: 1 Jan 2007, 21:43


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jan 2007, 21:52
Post #17


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu nu citez cartea lui X, eventual voi cita din cartea de tehnica de R12, prima masina a parintilor mei, carte pe care am pastrat-o ca suvenir. Plus, contine un minim manual de reglare a carburatiei, aprinderii, etc. Foarte util, cu poze si explicatii clare, ce-i drept in franceza tongue.gif (aucun probleme pour moi). Sfaturi pt alegerea presiunii in pneuri in functie de anotimp si calea de rulare, sfaturi legate de intretinere si multe alte chestii deosebit de utile.
Uleiurile cu vascozitate 30 la temperatura de lucru sunt destinate ultimelor generatii de motoare, care au tolerante foarte mici. Motorul de Dacie romanesc va consuma invariabil si inevitabil acest tip de ulei, presupunand ca nu-i vor curge toate simeringurile dupa ce vor fi degradate de acest tip de ulei dry.gif
Pana una alta eu spun ceea ce folosesc de multi ani si multi kilometri. Cine stie masina mea stie ce bine merge si cum arata (e tinuta in fata blocului). Nu e lauda de sine. E doar adevarul.
Asa ca daca dau un sfat sau sustin energic un punct de vedere o fac bazandu-ma pe experienta pe care o am si bruma de cunostinte tehnice acumulata, neavand o meserie care are vreo tangenta cu mecanica.
A propos, LA MULTI ANI tuturor ! Sic at mai multi kilometri fara probeleme cool.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 1 Jan 2007, 22:49
Post #18


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




dr_mKE ..... uita-te in cartea tehnica a masinii tale si vezi ce scrie , ce ulei trebuie sa pui ????


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 00:08
Forum Renault