Ce rol are ABS-ul?, scade sau nu distanta de franare???
![]() ![]() ![]() |
Ce rol are ABS-ul?, scade sau nu distanta de franare???
Alydor |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Vezi ca s-a mai discutat.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
johnyc20 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 6 June 06 From: Buc ![]() |
salut! cred ca te lamuresc destul de bine baietii astia: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system bafta! |
--------------------
dacia
logan
laureate 1.5dci
|
|
AlinI |
![]()
Post
#4
|
![]() Nd 4 Spd 4 Life Group: Members Posts: 178 Joined: 13 April 06 From: Bucuresti ![]() |
inca nu am condus cu abs pe zapada sa pot sa vad cum se comporta, dar pe drum normal sau carosabil umed ABS RULEZ..
![]() chiar daca esti un sofer cu experienta, care cunoaste foarte bine masina si stie cum sa franeze fara sa blocheze rotile, tot cea cu abs franeaza mai repede pentru ca nu poti, oricat de mult ai incerca, sa tii masina la limita aderentei mai bine ca abs-ul... adica frana mai libera, franarea pe distanta mai mare... sau frana peste limita blocarii rotilor, patinaj, oprire mai lunga (in cel mai fericit caz)... astept si eu impresii despre cei care au folosit asa ceva pe zapada... ma gandesc ca in anumite situatii s-ar putea sa fie mai bine fara... momentan sunt super multumit de abs... P.S. scuze.. postat in acelasi timp ca si cele de mai sus si nu am vazut linkul... frumoasa si interesanta prezentarea de acolo.. This post has been edited by AlinI: 19 Jun 2006, 10:38 |
--------------------
Subaru
Impreza 2.0 Hatchback
2009 '06 Dacia Logan 1.6 mpi
Whishlist Honda S2000 |
|
Alydor |
![]()
Post
#5
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
interesant... :
Braking distance from 80-0 km/h: locked wheels - ABS dry pavement 45 m 32 m snow 53 m 64 m ice 255 m 404 m @marty am cautat dar am impresia ca searchul functioneaza aleator... Suma respectelor, Alydor. |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Smeagol |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
ABS-ul nu functioneaza prea bine pe unlele suprafete "pufoase", cum ar fi zapada si nisipul. In acest caz, te opresti mai repede fara ABS deoarce in fata rotilor se fac niste damburi care te opresc.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Da, si nici pe solul de pe Luna nu e prea bun. Sa fim seriosi, cat de mult mergem pe zapada afanata sau pe pietris fin ?
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Alydor |
![]()
Post
#8
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
pe nisip fin sau zapada afanata nu mergi prea des vara... dar pe pojghita de gheatsa, si zapada proaspat cazuta iarna sigur mergi... ca nu se grabesc baietii sa o curete...
vezi postul de mai sus Suma respectelor , Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Smeagol |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Cu toate sunt de acord, era doar o remarca.
Si eu mi-s fan ABS ! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
NoDacia |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 10 June 06 ![]() |
eu citisem undeva cum ca ABS-ul pe langa faptul ca previne blocarea rotilor ... ofera posibilitatea de a controla directia chiar franand. Fara ABS daca se franeaza a.i. sa se blocheze rotile masina nu mai poate fi controlata... pur si simplu te duci sanie, pe cand ABS-ul ( asta pe 4 canale ) + CBC da posibilitatea utilizatorului sa franeze cat il tine picioru si in acelasi timp ofera control asupra directiei ... oricum sunt cazuri cand si pe mine ma enerveaza abs-ul dar asta e... pt ca pe gheata chiar daca nu blocheaza rotile ai sanse maxime sa te duci sanie in directia in care se deplaseaza masina chiar daca tragi de volan stanga dreapta ...
|
--------------------
BMW
320d
2001
|
|
avathan |
![]()
Post
#11
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
ai definit ABS-ul previne blocarea rotilor => ai control mai bun al directiei . ATAT! nu ca ar fi putin lucru!
astept cu nerabdare ca topicul sa fie sters ca s-a tot discutat ! This post has been edited by avathan: 19 Jun 2006, 15:38 |
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
NoDacia |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 10 June 06 ![]() |
ultima oare i-am indoit unuia juma de reno master din cauza abs-ului ... si a gropilor din asfalt ... unu mai din fata ( in coloana ) a franat, inca vreo 2 din spatele lui au franat si s-au proptit in ala din fata... si eu cand am franat brusc ...cu tras volan stanga .. din cauza gropilor din asfaltul patriei a intrat abs-ul ca tembelu si pur si simplu m-'am proptit cu dreapta fata in stanga spatele aluia ( am tras si de volan stanga sa-l ocolesc - dar venea un viteaz pe contrasens sa depaseasca coloana ... si am preferat sa nu ies in fata aluia ) .... eu mi-am schimbat farurile, capota, bara, amortizorul de soc dr fata ... cu toate ca bara era doar zgariata, farurile aveau cate o ureche rupta, capota era "botita" cat sa bagi o juma de portocala ... ma mir ca l-am pleznit asa rau pe ala cu master.. avea tabla ondulata pe podea si pe lateral stanga pana aproape de jumatea masinii .... in fine ...... abs + gropi -> dezastru !
|
--------------------
BMW
320d
2001
|
|
Alydor |
![]()
Post
#13
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
QUOTE(avathan @ 19 Jun 2006, 16:31) ai definit ABS-ul previne blocarea rotilor => ai control mai bun al directiei . ATAT! nu ca ar fi putin lucru! astept cu nerabdare ca topicul sa fie sters ca s-a tot discutat ! unde s-o fi discutat ca am abuzat de "search" si am rasfoit forumul pana mi-au dat lacrimile.... Intrebarea era daca franeaza mai repede cu ABS sau fara... Suma respectelor, Alydor. This post has been edited by Alydor: 19 Jun 2006, 15:55 |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
DFA |
![]()
Post
#14
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Pe suprafețe gen zăpadă, pietriș și altele care nu sunt uniforme ABS-ul lungește distanța de frânare.
De asemenea, pe suprafețe alunecoase-neuniforme (gheață, zăpadă+gheață) iarăși lungește distanța de frânare. Mașinile fără ABS opresc (de obicei) mai repede în cazurile de mai sus din cauză că blocarea roții provoacă acumularea de material în fața roții, respectiv anvelopa blocată poate da la o parte stratul foarte alunecos și găsește astfel mai multă aderență, în plus, o anvelopă blocată beneficiază de trecerea prin porțiuni cu aderență variabilă, lucru care încetinește mai repede mașina decât o anvelopă neblocată. Pe suprafețe bune de drum (asfalt) și când acea suprafață este udă ABS-ul de obicei reduce distanța de frânare. Din această cauză, pe vreme de iarnă trebuie să circuli cu prudență, cu atât mai mult cu cât ești dotat cu ABS, pentru că te poate păcăli foarte ușor când drumul e alunecos. Oricum iarna trebuie să conduci cu prudență, dar având ABS trebuie să ai și mai multă atenție în privința distanțelor și a manevrelor pe care le faci. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
E adevarat ce a spus DFA. Exista doar 2 tipuri de carosabil pe care (teoretic) ABS-ul scurteaza distanta de franare: asfalt sau beton USCAT sau UD (nu umed). Spun teroretic, deoarece din experienta peronala nu sunt convins de acest lucru.
Si acum lista cu situatiile in care ABS-ul mareste distanta de franare: - nisip sau pietris; - zapada; - polei; - mazga sau piatra cubica uda (cea umeda doar rivalizeaza cu poleiul); - gropi; - linii de tramvai; - etc. Acum fiti sinceri cu voi: pe soselele din Romania (Bucuresti) in ce masura veti intalni situatiile in care ABS-ul are un efect pozitiv asupra franarii? Dar efectul negativ? ... cam sumbra perspectiva nu-i asa? Pe o autostrada din Germania sau pe alte sosele din vest se schimba situatia. Acolo daca ti-a scapat ulei pe sosea se spala soseaua cu detergent ca sa nu mai zic ce amenzi exista pentru asa ceva. Problema e ca ... de ... ne-am jmekerit ... vrem masina cu ABS ca cei din vest. In alta ordine de idei, si poate aici gresesc, din cate stiu eu masinile de F1 si raliuri nu au ABS. De ce oare? Nu cumva pentru ca pilotii sa controleze mai bine masinile? Iar ca o experienta personala eu am plesnit o Dacie simpla fara ABS care a franat mai bine ca mine la o trecere de pietoni. Mentionez ca eu aveam ABS, viteza era de aprox. 50 km/h iar carosabilul era usor umed (pe inserat, gen mazga). Ce s-ar fi intamplat daca in locul Daciei era pietonul? Doamne fereste! Sau daca tocmai acolo ar fi pierdut o Raba ceva pietris din cauza vreunei gropi? ![]() Iar raspunsul la topic ar fi: pastrarea directiei. Acum fiecare alege de ce are nevoie mai mult. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Eu nu am avut nici o problema din cauza ABS-ului. E adevarat ca iarna folosesc cauciucuri de iarna, iar vara - de vara. S-ar putea sa lungeasca franarea, dar ai control. Trebuie exersat, pentru ca instinctiv te infigi in frana si astepti sa te opresti, dar corect e sa incerci sa eviti.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Corect e sa conduci de asa maniera incat sa nu ai nevoie de franari violente. Iar in cazurile rare (ar trebui sa fie rare) franele ar trebui sa te ajute. Depinde de fiecare cum se descurca mai bine ... cu controlul directiei ... sau cu distanta de franare.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#18
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca mai depinde si de anvelope. Daca ai niste anvelope proaste poti sa ai si mama ABS-ului ca tot prost va frina.
|
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
andu911 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Da ma...daca n-aveti voi ABS...atunci e inutil...masinile se echipeaza de 20 ani cu ABS....oare de ce?...de inutil ce e
Diferenta e ca voi nu puteti deloc sa franati pe polei, sau pe zapada sau cine stie unde...ca imediat se rasuceste masina. Am condus multe masini fara si cu abs. Stiu ce inseamna diferenta. Pe zapada sau polei daca un pic de tot ai apasat frana mai tare....te-ai rasucit. Si nimeni nu e atat de nebun ca sa mearga iarna pe polei cu viteza. Toata lumea merge incet....si....tot sunt accidente. De ce oare ? Ca scapa masina de sub control. Asta e si ideea. Ca pe polei nu pui frane critice...pui frana ca sa opresti. Abs e ca sa nu te rasucesti. Pe linia de tramvai la fel. Pui frana si pierzi controlul. Cu abs nu pierzi nimic. Doar nu te apuci acum sa faci raliu pe polei si ai nevoie neaparat de franare la limita. Ai nevoie sa nu ajungi prin copaci sau prin boscheti...asta in cazul in care nu te opresti intr-un taxiu ![]() Poate de-aia ziceti ca va opriti mai repede fara ABS ![]() Iar masinile de F1 nu alearga pe polei, nici pe zapada si nici macar pe liniile de tramvai. Ce comparatii faceti frate...Adica un Logan fara ABS, sau un Matiz, sau o Dacie 1300 ...sunt mai apropiate de o masina de Formula 1, decat un Ferrari care are ABS... This post has been edited by andu911: 20 Jun 2006, 05:24 |
--------------------
-
-
-
|
|
IsNa |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Haha, de ce nu au masinile din F1 ABS?
Pai as spune ca cerintele pt. o masina de sosea si una F1 sunt putin diferite. Masinile de sosea sunt facute sa te ajute, fie ca esti sofer f. bun fie ca nu prea esti. Deci o masina de sosea trebuie sa estompeze diferntele de performanta a soferilor. F1 e o competitie nu doar a producatorilor de masini ci (mai ales, ar spune unii) a pilotilor. Adica nu se vrea ca masina sa ajute mai mult decat e strict necesar. Sa se vada difernta dintre pilotii care reusesc sa franeze la limita si cei care nu. Deci pe masinile de F1 nu e ABS tocmai pt. a fi mai dificil de stapanit. Din acelasi motiv din care nu au nici ESP... Sigur, prodicatorii vestici de masini nu realizeaza ca Romanii sunt cu totii piloti exceptionali (adica "soferi adevarati", ma-ntelegeti dvs.) si deci asemenea inventii sunt bune pt. tontii de nemti, dar sunt degradante pt. un roman. Si culmea, ultima noastra speranta se stinge... Dacia a inceput sa puna ABS pe masini. "Si TU, fiul meu Brutus??" |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#21
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Din cite stiu in multe tari din UE e obligatoriu ca masinile nou vindute sa aiba ABS, asa cum e obligatoriu sa aiba Euro nu-stiu-cit.
Nu cred ca au dat legile astea de prosti. |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
SYL |
![]()
Post
#22
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Da Vlad, asa e, in marea majoritate a tarilor din UE (cu exceptia Marii Britanii), masinile noi trebuie sa aibe obligatoriu ABS, dublu airbag frontal, normele de poluare euro 4....
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
aproapeom |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 25 November 05 ![]() |
nu. pentru prosti
![]() |
--------------------
dacia
logan 1.4
- b xx wor
|
|
SYL |
![]()
Post
#24
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Referitor la "dotarile" unei masinii, indiferent cat de moderne si folositoare sunt se vor gasi unii care sa comenteze si sa zica ca e mai bine fara, vezi aberatii de genul carburatia e mai buna decat injectia, A/C mai rau iti face, ABS, ESP nu e bun, e pt prosti, gumele de iarna sunt pt prosti, etc...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 19 Jun 2006, 23:40) In alta ordine de idei, si poate aici gresesc, din cate stiu eu masinile de F1 si raliuri nu au ABS. De ce oare? Nu cumva pentru ca pilotii sa controleze mai bine masinile? Masinile de raliu nu au nici sincron la cutia de viteze (pentru ca meseriasii schimba mai repede fara), asta inseamna ca n-ar trebui sa avem nici noi ? si BTW, nici aer conditionat nu au, nici macar un ventilator mic, acolo... si masinile de F1 parca nu au nici marcharriere... ce sa mai zic de tobe de esapament si stergatoare de parbriz ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
hai sa vorbim ca sa ne aflam in treaba ...
va rog sa contraziceti cu argumente postul meu: "E adevarat ce a spus DFA. Exista doar 2 tipuri de carosabil pe care (teoretic) ABS-ul scurteaza distanta de franare: asfalt sau beton USCAT sau UD (nu umed). Spun teroretic, deoarece din experienta peronala nu sunt convins de acest lucru. Si acum lista cu situatiile in care ABS-ul mareste distanta de franare: - nisip sau pietris; - zapada; - polei; - mazga sau piatra cubica uda (cea umeda doar rivalizeaza cu poleiul); - gropi; - linii de tramvai; - etc. Acum fiti sinceri cu voi: pe soselele din Romania (Bucuresti) in ce masura veti intalni situatiile in care ABS-ul are un efect pozitiv asupra franarii? Dar efectul negativ? ... cam sumbra perspectiva nu-i asa?" De asemenea nu uitati: "Pe o autostrada din Germania sau pe alte sosele din vest se schimba situatia. Acolo daca ti-a scapat ulei pe sosea se spala soseaua cu detergent ca sa nu mai zic ce amenzi exista pentru asa ceva. Problema e ca ... de ... ne-am jmekerit ... vrem masina cu ABS ca cei din vest." Dar noi nu avem soselele lor! |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Lasa soselele din Romania.
Bine hai sa ne luam toti Dacii de acum 30 ani....ca pe soselele din Romania... Mai explic o data...se pare ca nu ai inteles....N-are nici o legatura distanta de franare cu franarea in conditii de siguranta. Tu daca mergi cu Dacia ta, fara ABS, pe un drum....si dai de polei...tot ce poti sa faci e sa pui frana de motor....doar nu esti inconstient sa apesi pe pedala de frana, ca ai pierdut controlu imediat. Unu cu ABS nu pierde nici un control....deci franeaza mult mai eficient. Daca faci experiment in laborator, distanta de opriere e mai mica. Si atat. De acord cu tine ca te opresti mai repede....dar nu asta e ideea. Ideea e sa nu pierzi controlul. Nu cred ca ai prea multa experienta la volan....altfel ai stii ca marea problema pe polei e pierderea controlului, nu distanta de franare. Voi tot o dati ca nu e bine sa ai ABS....fiindca v-ati luat masini fara ABS...si ce aveti voi e cel mai bun. Noi restu cu ABS....Renault, Mercedes, BMW, Porsche, Peugeot...etc... n-avem habar ce ne cumparam. In fine... nu au rost alte comentarii in discutia asta....Chiar topicul asta le intrece pe toate. Pana acum ati comparat Loganu cu toate masinile...si ati concluzionat ca e cel mai bun. Ok...asa o fi....dar acum daca n-aveti ABS, nici ala nu e bun. Chiar acum 2-3 zile stateam de vorba cu un prieten si imi spunea ce greseala a facut ca si-a luat Logan fara ABS...O sa ii dau linkul de aici...sa nu mai fie trist. This post has been edited by andu911: 20 Jun 2006, 17:34 |
--------------------
-
-
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce parere ar avea lumea daca si-ar arunca un ochi si pe la
- http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=29973&hl= - http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=28233&hl= - http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9684&hl= Sa vedeti ce lucruri interesante sunt pe acolo... Si ca rezumat: S-a estimat că 10 % dintre accidentele de pe drumurile publice au fost produse datorită faptului că vehiculele devin necontrolabile si derapează ca urmare a blocării roților. Sistemul anti-blocaj (ABS) permite remedierea acestei probleme. Vehiculele echipate cu acest dispozitiv își conservă maniabilitatea si stabilitatea direcțională, chiar și în cazul frânarii violente. Se remarcă pe curbe că o creștere importantă a alunecării până la blocajul roții, provoacă o diminuare a forței de aderență longitudinală. Pe de alta parte, provoacă în egală măsură o scădere foarte importantă a forței de aderență transversală și deci posibilitatea derapării laterale crește. De asemenea, dacă se privește vehiculul în totalitate, blocajul roților din față provoacă o pierdere a « dirijabilității » vehiculului, iar blocajul roților spate produce o pierdere a stabilității acestui vehicul (risc de „tête à queue” – de răsucire). Se consideră că o alunecare situată în jurul a 20 %, dă un bun compromis între stabilitatea și maniabilitatea direcționala a forței de frânare. Dacă automobilul dotat cu ABS se află în curbă și se produce o frânare de urgență, vehiculul rămâne pe traiectoria impusă de conducător în 85% din situații. În absența ABS-ului numai 38% din vehicule rămân pe traiectoria impusă. Dacă se efectuează o frânare de urgență, vehiculul are tendința de a se așeza transversal pe drum : acest fenomen își găsește originea în diferența de aderență a solului, între roti, înainte de blocarea lor. Blocajul astfel obținut, vehiculul urmează atunci traiectoria sa învârtindu-se în jurul sau. Dacă nu se mai apăsa pedala de frână, vehiculul se va stabiliza pe o nouă traiectorie rectilinie, diferită de prima și suprapusă cu axa sa longitudinală. Se constată că, dacă roțile față sunt blocate, direcția devine inoperantă. Concluzie : • Mașina este instabilă cu roțile blocate. • Mașina își revine când relaxăm pedala. Caracteristicile A.B.S.-ului. Scop : Să păstreze controlul vehiculului în frânarea de urgență. Rol : Să evite blocarea roților. Caracteristicile sistemelor ABS : ABS-ul trebuie să se adapteze foarte rapid condițiilor de aderență aleatoare. ABS-ul trebuie să răspundă următoarelor cerințe : • Dirijabilitate (împiedicarea roților față să de blocheze). • Decelerație maximă (utilizarea maximă a aderenței). • Stabilitate direcțională (împiedicarea roților spate să se blocheze); reglarea presiunii de frânare spate. • Gestionarea cuplului de forțe diferite care apare în timpul frânării pe o șosea cu aderență diferită la roți. • Să pună la dispoziție informația de viteză. Observație : Un câștig de distanță de oprire poate fi efectiv adus doar în anumite condiții. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AMW |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
foarte frumoasa explicatia si pe intelesul tuturor...acum sper ca este mult mai clar de ce se zice ca ABS-ul merita si punct...fara alte comentarii...aceasta discutie este exact ca aceea dintre solenza si logan..mai ramane sa spuneti si ca servo-frana nu ajuta...ca e mai bine sa iti infingi talpa in pedala...si exemplele pot continua..
|
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni!
Conduc zilnic masina cu ABS! Am avut accident datorita ABS-ului. Am explicat mai sus. Toata lumea zice ca e bun. OK, dar tot nu ma puteti contrazice la ceea ce am scris mai sus. Am permis de 10 ani si am condus aproximativ 80.000 km din care majoritatea i-am facut in ultimii 4 ani de cand conduc zilnic. Am condus diferite masini dar asta nu e in discutie aici. Am precizat acest lucru deoarece unii cred ca nu am habar despre ce vorbesc. Inca o data: - ABS-ul te ajuta sa pastrezi controlul directiei. - daca ai prins sub roti in vreo situatie nisip, pietris, gropi, zapada, polei, piatra cubica umeda, linii de tramvai umede, etc. ai distanta de franare marita fata de cel care nu are ABS. Acest lucru este valabil pentru orice masina. Aici mai intra in discutie si alte sisteme electronice care pot sa reduca distanta de franare daca masina le are (ESP, EBD, AFU si alte initiale). Si sa nu uitam ce a spus Klaus: "Observație : Un câștig de distanță de oprire poate fi efectiv adus doar în anumite condiții." Deci, eu nu zic ca nu e bun. Am explicat ce face. Cui ii place sau il ajuta - OK, dar pe mine ma incurca. @andu911 Pe polei la frana cu ABS simti ca nu te mai opresti. Ai incercat senzatia? Eu da. Cred ca am vazut si niste date concrete mai sus pe undeva iar diferenta era aproape dubla din cate imi aduc aminte. In alta ordine de idei la frana fara ABS nu mi s-a intamplat niciodata sa derapez in lateral, eventual sa blochez rotile si sa ma duc sanie. Recunosc ca nu am incercat o frana violenta pe polei la viteze mai mari de 50 km/h sa vad daca atunci derapez. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 22:10 |