Limitator turatie
![]() ![]() ![]() |
Limitator turatie
SiloS |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|||
cristigeo69 |
![]()
Post
#2
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
silos...foarte buna ideea...SI EU VREAU ASA CEVA
am intrebat pe "cineva" si a zis ca nu se poate... asteptam idei de la electronisti de electronisti (de ex.FABIAN...pe omu asta am uitat sa-l intreb) cred ca ce vrea silos vreau si eu...cum face DSN SLZ...la 6000 asa sa faca si berlina...DUM DUM DUM ![]() ps:cu o tobitza ceva cred ca ar da si niste mici rateuri ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#3
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Mda,sau pur si simplu limitezi cursa clapetei de acceleratie.Simplu,fara electronisti,fara lipituri.Un surub si gata.
Silos,tu chiar ti-ai luat urs? |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Tu vb serios?!?
![]() De sarcina sigur ai auzit doar c-ai uitat pt moment... Ia sa ne gandim ce se-ntampla daca limitezi turatia la mersu-n gol prin pozitia clapetei si cu aceasta limitare incerci sa urci un deal cat de mic sau sa faci o depasire... Clapetei de acceleratie trebuie sa i se asigure intotdeauna posibilitatea deschiderii complete! SiloS, limitarea de turatie nu prea vad cum s-ar putea face din alimentare, fie ea cu aer sau benzina... Intarzierile sistemului ar fi prea mari. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Silos, cristigeorge, de ce ati vrea asa ceva? nu aveti simtul piciorului? dupa parerea mea e inutila toata treaba
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Sa va raspund pe rand :
1. cristigeo , da , se poate , chiar daca este pe carburator . 2. Ciumonk , nu mi-am luat urs , as vrea eu . Dar am l-am pus in semnatura sa vad daca sta bine . 3. Muttley , teoretic , se poate taia alimentarea cu benzina . De exemplu , daca ajunge la un debit prea mare , sa se blocheze conducta cu o valva . De care ? Cu aer , cam la fel . 4. Argon , chestia asta nu e f. utila , dar ar fi ceva . De exemplu pentru a schimba treptele de viteza repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . Pentru a nu se duce motorul in 10.000 de ture ai limitatorul care intra la 6.500 , sa zicem . Nu e cine stie ce , dar e mai mult o problema teoretica . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ma rog, unui sofer calm care foloseste masina pentru a se deplasa nu-i trebuie limitare. In fine, prima idee care-mi vine in "zabil": un EEBIO modificat sa intre in actiune la 6500 sa zicem, care actioneaza nu o electrovalva ci un releu care "taie" semnalul de platina.
A, daca te uiti la aprindere electronica, am postat niste poze cu un montaj de gestiune avans cu taste. In varianta originala procesorul la turatia maxima "taia" fiecare a doua scinteie pentru limitare. Numai ca ala se ataseaza pe aprindere MACAR gen platina electronica. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
SiloS |
![]()
Post
#8
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ce este EEBIO ?
Cum functioneaza un releu ? Drept urmare se poate face [ cristigeo ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 09:19) 3. Muttley , teoretic , se poate taia alimentarea cu benzina . De exemplu , daca ajunge la un debit prea mare , sa se blocheze conducta cu o valva . De care ? Cu aer , cam la fel . Bon, inchizi conducta, da' cu benzina din CNC ce faci? ![]() Daca ii strangulezi aerul, comportamentul va fi asemanator actionarii socului, nu va fi limitare de turatie ci inecare a motorului. Singura solutie tine de partea electrica. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#10
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Benzina din CNC ? ... Astepti sa se termine si ea .
Daca motorul se ineaca nu inseamna ca scade turatia ? ![]() De partea electrica si eu ma gandeam ca este cea mai buna . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai baga o bucata de cauciuc sub acceleratie.daca pui si sistemu tau atunci chiar ca o sa ai ce sa postezi la probleme tehnice:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#12
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 00:10) ...alta idee de-a mea ... [...] sincer nu vad rostu ! sau imprumuti masina ta la vreun pilot de wrc ! ai sa ai dupa aia ce posta la "probleme tehnice clt" This post has been edited by diaconuliviu: 19 Jun 2006, 11:21 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#13
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SiloS @ 18 Jun 2006, 23:53) Ce este EEBIO ? Cum functioneaza un releu ? Drept urmare se poate face [ cristigeo ![]() MA RISC ![]() exact asta vroiam si eu cand schimbi treptele sa nu mai iei piciorul de pe acceleratie... ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
dRg |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
Dar la ce iti foloseste acest limitator ?
|
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
SiloS |
![]()
Post
#15
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Cand vrei sa schimbi din 3 in 4 de exemplu si vrei sa schimbi f.f.f. repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . in mod normal motorul s-ar duce in 7000 de ture ceea ce nu e prea bine . Cu limitator s-ar duce pana la turatia limita de 5800 sa zicem .
Ydaniel , ceea ce vrei tu sa zici se numeste "capastru" . Asta nu e prea bine pentru ca motorul nu mai poate functiona in sarcina maxima . Capastrul se foloseste atunci cand automobilul este in rodaj . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
sobolan |
![]()
Post
#16
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 15:27) Cand vrei sa schimbi din 3 in 4 de exemplu si vrei sa schimbi f.f.f. repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . in mod normal motorul s-ar duce in 7000 de ture ceea ce nu e prea bine . Cu limitator s-ar duce pana la turatia limita de 5800 sa zicem . Ydaniel , ceea ce vrei tu sa zici se numeste "capastru" . Asta nu e prea bine pentru ca motorul nu mai poate functiona in sarcina maxima . Capastrul se foloseste atunci cand automobilul este in rodaj . mai omule de cate ori ai ajuns tu la 7000 rpm cu dacia ta sau a altuia ! ce spui tu acolo nu are rost(asa zic eu).pune un surub de M 10 sub pedala de acc. si ai facut un limitator.... ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#18
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#19
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Orice limitare electronica are ca efect o reducere drastica a puterii.
Este cam acelasi lucru cu schimbare treptelor corelata cu reducerea gazului. Acest sistem electronic nu te va ajuta la demaraj, din contra, va intra intr-un soi de frana e motor. Concluzia este ca ori iti faci piciorul sa pastrezi turatia inalta la demaraj (asta se face din gaz si ambreiaj) ori folosesti sistemul de plafonare electronica la o anumita turatie doar pentru a proteja motorul. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
se poate face atunci cand ajunge la turatia de ex . 7000 sa se taie tensiunea pe bobina de inductie dar nu vad rostul la asa ceva
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
SiloS |
![]()
Post
#21
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE folosesti sistemul de plafonare electronica la o anumita turatie doar pentru a proteja motorul. Cam asta e tot ce vreau sa stiu cum se face , ca nu am gasit pe internet . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Voi va incadrati in categoria care nu au simtul piciorului?
Dar se poate face, la o anumita turatie se pune platina la masa, nu mai ai scanteie, sau dupa ce termin aprinderea electonica cu microcontroler pot limita turatia la ce valoare vreti voi intre 1000 si 8000. Doar introduceti din taste valoarea. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
SiloS |
![]()
Post
#23
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Aha , deci se poate face cu bani putini .
Oricum nu ma intereseaza decat teoretic , ca nu am nevoie . Mercedesul si bmw-ul au limitare electronica si dacia este numai pentru curse ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
yknot |
![]()
Post
#24
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
pe mine de exemplu ma intereseaza un limitator de turatie, eu am aprindere electronica integrala, cu senzor pe volanta si vreau sa o pot limita dupa bunul plac intre 5500 -6500... deci, cine se ofera sa dea mai multe amanunte cum se poate face?
|
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
My Berlina |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru American Group: Members Posts: 509 Joined: 29 November 04 From: Romania/United States ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- Sibiu/North Carolina Volkswagen Passat GLS V6 2.8L
4x4 Jeep Cherokee 4.0L 6-cylinder Dacia Berlina L A/C |
|
SiloS |
![]()
Post
#26
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Nici eu nu stiu , dar in ziua de azi toate masinile au limitare electronica a turatiei . De ce ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Psyche |
![]()
Post
#27
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
ca sa nu arda motoarele.....si in plus, de ce as vrea sa-l limitez??
apropo, eu cand schimb nu iau piciorul de pe acceleratie (il ridic putin), si nu se duce in cine stie ce ture...adica pierd mult mai putin impuls.... ba chiar cu putin antrenament, se poate realiza o schimbare aproape perfecta. asa ca mai bine "tunam" bucsa dintre volan si scaun, pentru ca de obicei cam aia da cele mai multe rateuri ![]() |
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
nik |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
silos daca ai antrenament la mana si le nimeresti din prima nu se duce in 7000. Am facut curse o groaza de timp si singurele dati cand s-a dus a fost cand am ratat treapta urmatoare. Asta cu acceleratia la maxim.
This post has been edited by nik: 21 Jun 2006, 23:32 |
--------------------
Dacia
Nova R 523
1997 No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
|
|
GIC |
![]()
Post
#29
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 930 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Citeam undeva ca masinile vechi de curse aveau un sistem de limitare centrifugal (contragreutati si arcuri similar regulatorului de avans centrifugal) care punea la masa semnalul de la platina, la turatii prea mari.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
DragosP |
![]()
Post
#30
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 00:10) ...alta idee de-a mea ... ... electronisti , ajutor !!! Se ia semnal de pe fișe (ca pentru turometru) și se determină turația motorului. Un "ceva" (microcontroler e cel mai simplu) compară tot timpul turația instantanee a motorului cu cea de limitare și când turația atinge valoarea programată se întrerupe cu un releu plusul bobinei de inducție. Așa-i cel mai simplu. Problema este că probabil va mai intra benzină în motor, benzină scoasă nearsă pe evacuare -> pericol de detonație în galeria de evacuare. Altă soluție ar fi un electroventil pe turul de benzină comandat în același mod. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 22:34 |