DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Utilizare Motorina Euro 5, Impresii, pareri, sfaturi

pedrovl
post 1 May 2006, 09:44
Post #1


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Am aproape 9000 de km cu Dci-ul si am pus numai MoL fiind foarte multumit de aceasta motorina. De pe la 7500 a inceput sa scoata ceva fum la accelerare sau chiar la plecarea de pe loc. Am pus pe seama nestiintei mele de a megre cu dieselul intrucat e primul diesel, eu fiin benzinar convins, dar am zis sa vad ce inseamna si diesel. Am facut ioeri un plin cu OMV Euro 5 si s-a schimbat mersul masinii FANTASTIC !! Nu mai scoate fum deloc, trage extrem de bine, nu-mi dau seama la consum pt ca nu am facut decat 140 de km si arata 4,3 l/100 de km dar am cateva intrebari pentru cei cu mai multa experienta in diesel:
1. E rau daca bag acest tip de motorina? Mi s-a spus ca nu are sulf deloc si ca este pt. masini cu Euro 4.
2. Avand in vedere ca Logan DCi este Euro 3 poate fi daunator acest OMV Euro 5 ?
3. Stiti ceva despre modificarea consumului ? Va consuma mai mult?
4. Daca merg alternativ cu cateva plinuri OMV Euro 5 si revin la MOL (euro 3, pt. ca la valcea nu au motorina EVO) fac rau?
5. In iulie plec in Franta pentru concediu si mi s-a spus ca datorita motorinei de acolo mult mai bune va consuma mai mult !! Este adevarat? Cu DSN si SLZ am fost prin Europa si mi-au consumat mai putin decat in Ro datorita benzinei mult mai bune. De ce ar fi invers la diesel?
Va multumesc.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 1 May 2006, 23:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




In principiu la un motor Euro 3 ar trebui sa ii bagi motorina Euro 3. Fumul este strict legat de stilul de condus, daca mergi o perioada la turatii mai mici se va depune funingine pe turbina iar la o talpa ulterioara va scoate fum.

Teoretic nu are nimic motorul daca ii bagi Euro4 sau Euro5. Eu personal bag numai Euro3 fara exceptii si trage motoru f bine. Se spuna ca Euro>3 ar lubrefia mai putin, desi pe site-urile producatorilor au acelasi coeficient de lubrefiere. Motorina Euro3 are mai mult sulf si unii ar spune ca acesta e daunator pt motor, dar e ca si cum ai sufla in iaurt.

Aaa, si da, cu siguranta iti va consuma mai mult cu Euro5.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 2 May 2006, 07:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




A mea, cand am cumparat-o, i-am facut plinul cu euro3-OMV - mers motorul ok.
prin decembrie m-a pus dreaq sa completez plinul cu euro5 Alpine diesel ~ 19 litri (peste euro 3-ul din rezervor). Mi-a crescut consumul cam cu 1 litru %. Plus de asta, motorul, de unde pana atunci torcea frumos, suna mai "ragusit", vibra mai tare, nici o diferenta in plus la cum "trage". Am asteptat sa se termine amestecul din rezervor, si am facut plinul curat cu euro3-OMV, parca si-a mai revenit un pic, dar tot e zgomotos, in special la cald !!! (La 4 liniute - temperatura de regim, la relanti "rontzaie"). De tras trage bine, nici o problema. I-am facut si o testare la service, totul a iesit ok, "e din cauza motorinei"....
Cred ca o sa incerc si euro3-ul de la MOL, Rompetrol, sa vad cum se comporta.
Despre motorine, vezi pe reno.ro sunt o gramada de topicuri cu impresii si pareri.



--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 2 May 2006, 09:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Am 5600 km si am folosit exclusiv MOL Euro 5. Dar unde la inceput nu scotea pic de fum, acum la acceleratii "la podea" a inceput sa dea putin pe teava.
Eu o pun pe seama mersului in oras mai linistit. Ideea mea ar fi ca macar Euro 5 la noi sa fie ca motorina Euro 3 in afara referitor la calitate. In rest consum, zgomot nu ma mai intereseaza. Vedeti numai cat costa un injector si ma ia cu frig.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LUYgescu
post 2 May 2006, 10:32
Post #5


membru diesel-ist


Group: Members
Posts: 164
Joined: 21 November 05
From: ploiesti




salut...
am logan dci, 6000km parcursi...
am incercat motorina de la omv si petrom(euro 3, euro 4, euro 5)...pot spune ca in comportamentul masinii nu s-a simtit nici o diferenta...poate doar atunci cand aveam alpine diesel de la petrom si afara erau vreo 20 grade C, simteam ca nu trage cum ar trebui...
nu am probleme cu "fumul negru" (am facut ieri un test, rugandu-l pe un prieten care rula in spatele meu sa se uite, in timp ce eu "i-am dat talpa")...incerc sa tin masina cat mai mult timp peste 2000rpm, si cand prind un drum in afara orasului merg mai turat(3500rpm), pentru cateva minute...

uitasem, in ploiesti petrom nu mai comercializeaza motorina euro3, au decat euro4 si super euro4, deci cred ca motorina euro3 va deveni in curand o amintire pentru toti producatorii...

numai de bine...



--------------------
DACIA LogaN...1.5dci preferance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 2 May 2006, 11:55
Post #6


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(pedrovl @ 1 May 2006, 10:44)
1. E rau daca bag acest tip de motorina? Mi s-a spus ca nu are sulf deloc si ca este pt. masini cu Euro 4.
2. Avand in vedere ca Logan DCi este Euro 3 poate fi daunator acest OMV Euro 5 ?
3. Stiti ceva despre modificarea consumului ? Va consuma mai mult?
4. Daca merg alternativ cu cateva plinuri OMV Euro 5 si revin la MOL (euro 3, pt. ca la valcea nu au motorina EVO) fac rau?
5. In iulie plec in Franta pentru concediu si mi s-a spus ca datorita motorinei de acolo mult mai bune va consuma mai mult !! Este adevarat?Va multumesc.
*


1+2. În principiu, sistemul de injecție și catalizatorul este adaptat la Euro3. Motorina aditivata suplimentar va provoca adaptarea injecției la un combustibil care are o putere calorică ceva mai mică decât cea pe care o așteptă el și în consecință va mări timpul de deschidere al injectoarelor pentru a executa același lucru mecanic pe care îl făcea cu Euro3. Ca atare, consumul se va mări un pic. Partea negativă va fi că, catalizatorul nu se poate adapta la volumul de gaze ușor mărit și va avea mai mult de lucru. În principiu asta va duce la o scurtare a vieții catalizatorului. Dacă el este făcut să funcționeze OK până la 60.000Km probabil că folosind exclusiv Euro4/5 va trebui schimbat mai devreme. Cu cât mai devreme nu pot ști.
3. Așa cum am explicat la 1+2, consumul crește. Nu cu foarte mult, dar crește.
4. Nu se întâmplă nimic rău dacă revii la Euro3. Se recomandă utilizarea combustibilului pentru care a fost reglat motorul tău, adică Euro3. Folosirea ocazională a unui carburant aditivat suplimentar nu reprezintă o problemă pe termen lung.
5. Țările din vestul Europei folosesc combustibil Euro4 și ca atare consumul va crește ușor.

PS: faptul că zgomotul și comportamentul dinamic al motorului se schimbă atunci când se utilizează o motorină Euro4/5 față de Euro3 se datorează tocmai adaptării injecției la acest combustibil care are aditivi suplimentari care îl fac mai puțin poluant dar în același timp îi reduc puterea calorică. Un motor Euro3 nu va polua mai puțin atunci când se utilizează un combustibil Euro4/5 pentru că injecția va compensa scăderea de "putere" prin injectarea unei cantități mai mari de combustibil, lucru care modifică gazele de ardere, ele vor conține ceva mai multe noxe pe care catalizatorul va munci mai mult să le depolueze. Așa că nu câștigi mare lucru din utilizarea unui combustibil Euro4/5 la un motor Euro3. Din contră, pe termen lung costurile de utilizare cresc, atât din consumul ușor mărit cât și din eventuala înlocuire mai devreme a catalizatorului.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 2 May 2006, 12:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




In principiu la un motor euro3 ar trebui sa ii bagi motorina euro3.CORECT.Dar daca ii bagi motorina euro 4 sau 5 nu are ce sa-l deranjeze.Fiind vorba de poluarea planetei cei ce fac motoare au dat mana cu cei ce fac motorina.Interesul major este ca motoarele sa scoata cat mai putin fum nu sa consume cat mai putini litri.Diferenta de consum e vizibila doar la camioane 2 sau 3 litri mai mult per 100km dar la turisme e de cateva sute de grame.In afara de motorina mai exista si BIODIESEL care e facut din DIFERITE SEMINTE GRASE si care e perfect compatibil cu motoarele diesel si care este 1euro/litru fata de motorina care e 1,20euro/litru in EU.Acest biodiesel se gaseste de vanzare aproape peste tot si gazele arse emanate de esapament miros clar a:CARTOFI PRAJITI.Domnule PEDROVL drum bun sa ai pana in franta si inapoi si nu uita cumpara-ti o canistra de 20litri cu motorina buna din franta si cand ajungi acasa pune-o bine pana trebuie sa-ti testezi gazele arse pentru vreo revizie obligatorie.Ce m-as duce si eu pana in franta sa beau un vin de vinoteca dar CONGO e mai aproape.Barul ala din ferentari.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 2 May 2006, 15:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Intreb si eu dar nu da-ti cu pietre. 1,5 dCI are catalizator???? Parca mai acum un an am demisionat din ultimul service si inca nu vazusem asa ceva? Doar la Citroen C5 vazusem un filtru de particule tip fagure de era teava de esapament la iesire super curata.
Si acum catalizatorul acesta preia mai multe gaze la Euro 5? Va rog mult de tot lamuriti-ma ca innebunesc.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 2 May 2006, 16:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Consumul este diferit de la euro 3 la euro 5 (mai mare pentru euro 5) datorita surplusului de aditivi speciali care se pun in euro 5. Si diferenta este destul de vizibila: app. 1L in plus pentru euro 5. Asta se observa in special in oras si in perioadele mai reci.


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 2 May 2006, 16:29
Post #10


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Liviu P @ 2 May 2006, 16:26)
1. Intreb si eu dar nu da-ti cu pietre. 1,5 dCI are catalizator????
2. Si acum catalizatorul acesta preia mai multe gaze la Euro 5?
*


1. Da, are catalizator!
2. Dacă te referi la cazul unui motor Euro3 folosit cu motorină Euro5 atunci volumul de gaze arse crește ușor pentru că injecția compensează puterea calorică mai scăzută injectând mai multă motorină. Rezultă că, catalizatorul va munci ceva mai mult când utilizăm Euro5 pe un motor Euro3. Și catalizatorul la Logan deja e cam subdimensionat..., ca să fie mai ieftin...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 3 May 2006, 10:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Revin. Am sapat putin si iata ce am gasit. Durata de viata a catalizatorului este de aprox. 20000 ore de functionare motor. La o medie de 30 km/h inseamna cam 600.000 km.
Apoi cica acest catalizator se auto-regenereaza si se poate si curata. Si ceva interesant de la Renault:
Renault presents new-generation particulate filter
catalytic converter manual


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 6 May 2006, 19:47
Post #12


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Asta e subiect de Diverse...


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nico dCi
post 7 May 2006, 09:18
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 21 December 05
From: Bucuresti




Io bag motorina numai de la MOL (am card) Amestec tempo diesel(o data) evo diesel (de doua ori) Deci.....Euro 3-Euro 5. Rezultatele: mers elegant nici urma de fum(2200rpm) Mers cu mancarici in talpa(pedala la podea)-un norisor dragalas ramas la semafor atesta trecerea mea pe acolo. Interesant sau nu dupa o forjare pe "autostrada" (denumita de mine"cleaner de injectoare") cool.gif dispare fumuletu


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi Renault Megan Sedan Manager 1.5 dCi 85cp - B-47-ZHK B-13-NCM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:03
Forum Renault