intrebare bujii
![]() ![]() ![]() |
intrebare bujii
ageana |
![]()
Post
#1051
|
||
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|||
IRONICK |
![]()
Post
#1052
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Deci alea cu 3 si 4 capete fac scanteie la toate si rezulta ca sunt de mare putere? Inseamna ca Ultra X Titan sau NGK Iridium cu 1 electrod sunt cele mai proaste bujii, ca sunt de putere mica.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#1053
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
bujiile fac scanteie intre electrozi.
Descarcarea electrica intre acesti electrozi o ia pe drumul cel mai usor (nu e intotdeauna cel mai scurt, in functie de densitatea gazului in diverse locuri si de suspensiile fizice din gaz) Distanta intre electrozi trebuie sa fie de o anumita valoare ca arcul electric sa aiba o lungime care sa permita o aprindere corespunzatoare a amestecului. La bujiile cu un electrod aceasta distanta creste prin mancare unuia din elecrozii, prin oxidare. La cele cu mai multi electrozi, electrodul se mananca mai uniform, si cand creste distanta intre unul din electrozii de masa si cel central, scanteia se formeaza cu alt electrod de masa, mai apropiat de cel central. Insa nu se poate face o bujie cu jdemii de electrozi de masa, pentru ca trebuie sa existe fizic un loc intre electrozi in care sa intre destul de lejer amestecul carburant comprimat, loc din care sa se poata extinde usor arderea catre tot amestecul. Alea cu iridium/titan au niste aliaje in capetele electrozilor, dat fiind ca acele metale oxideaza mult mai greu (=se mananca mult mai greu, ramane mai mult timp distanta optima intre electrozi). D-aia intreb ca nu am inteles foarte bine ce inseamna "bujie de putere". |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1054
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Lasa-l mai pe el sa explice, cu vorbe de la mecanicii aia priceputi.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tuneam |
![]()
Post
#1055
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Klaus, ce cred eu ca vrea sa zica colegul cu bujii de putere, se refera la rezistenta interna a bujiei.
Adica, la un U constant, dat de bobina, si un R ceva mai mic(distanta intre electrozi mai mica, rezistenta interna, etc..) avem un I ceva mai mare, I care trece inapoi in circuitul bobinei si poate, aici nu ma pricep, ajunge la dispozitivul de comanda al aprinderii(cred ca e un fel de tranzitor) cu o valoare mare, valoare care poate intr-adevar sa nu faca foarte bine. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
YRX |
![]()
Post
#1056
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
1,6 16V trebuie sa functioneze foarte bine cu bujiile multi-electrod, daca nu, e stricat.
MCV-ul a vazut acum vreo 2 ani bujii Bosch Super4 si de atunci le rontaie fericit. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#1057
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
IRONIK, inteleg ca esti ironic dupa nikname...dar pricepe, ca daca nu, pot sa si desenez. Am spus clar daca nu vrei sau nu stii sa citesti, ca am reprodus ceea ce au explicat inginerii lu' peste. Asa ca eu nu am ce sa explic fiindca oricum nu inteleg. Daca eram electronist sau aveam vreo gara cu electronica as fi explicat eu. Daca au zis ca sunt de mare putere cele cu 4 capete inseamna (dupa cum au explicat ei REPET SI PT TINE) ca asa sunt. NU EU ZIC ASTA, asa ca nu am ce sa iti explic,
CAPISCI? PS: gabylzr, colegul nostru confirma ca stie despre ce este vorba si e adevarat. Si daca tu dle ironik stiai sa ne explici, de ce nu ai facut-o in locul lui klaus? Probabil tocmai pt ca nu stii ! eu cel putin am reprodus ce au spus altii. Si daca e sa fii ironic pot fi si eu This post has been edited by MariusWsW: 10 Nov 2011, 01:50 |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
klaus |
![]()
Post
#1058
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Lasand la o parte formularea cu "de putere", care poate fi improprie, care sunt totusi bujiile alea considerate a dauna motorului cu 16v?
Alea cu mai multi electrozi, alea mai calde/reci, alea mai lungi/scurte, alea cu distanta intre electrozi mai mica/mare, alea cu materiale greu oxidabile (tiatn, iridium)? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
user123 |
![]()
Post
#1059
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(klaus @ 10 Nov 2011, 01:56) Lasand la o parte formularea cu "de putere", care poate fi improprie, care sunt totusi bujiile alea considerate a dauna motorului cu 16v? Alea cu mai multi electrozi, alea mai calde/reci, alea mai lungi/scurte, alea cu distanta intre electrozi mai mica/mare, alea cu materiale greu oxidabile (tiatn, iridium)? Cred ca sunt acelea care nu sunt alese corect pt motorul respectiv; mai precis ( din ce am obs la mine coroborat cu ce am citit aici pe forum ) vis a vis de -multielectrozi vs 1 electrod nu cred sa fie asa de mare diferenta ( scanteie se da tot pe un electrod-nu 2-3-4 scantei - plus ca am folosit atat eu cat si alti colegi (YRX daca imi amintesc bine ) bujii cu 4 electrozi pe 16V fara probleme; nu pot generaliza pt ca exista si contraargumente gen cazul Dr Mke caruia nu iau mers bine pe 16V desi ca parere personala nu cred ca bujiile au fost de vina) - calde/reci - cu siguranta , daca nu sunt modif la motor, trebuie alese numai bujii cu cifra termica recomandata ; daca este sa aleg intre cele 2 , cele reci fac cele mai putine daune ( se ancraseaza si de aici efectele stiute ) pe cand cele prea calde dauneaza cel mai mult motorului- oricarui tip ( mai ales prin cresterea directa a temp si supraincalzie prin preaprinderi - cele reci nu "racesc" motorul insa cele calde influenteaza si cresc direct temp de lucru a motorului..) -lungi/scurte - motorul este astfel proiectat incat scanteia sa se dea intrun anumit punct in cilindru - nu oriunde; in afara de aceasta, cele prea lungi pot fi chiar lovite de piston, cele prea scurte vor duce la ancrasarea filetului in chiulasa ( banuiesc ca nimeni- sau raritati poate - nu monteaza o bujie cu filet prea scurt sau prea lung pe masina ) -distanta intre electrozi - prea mare duce la o scanteie mai "mare" insa de intensitate mai mica ( va avea nevoie de mai mult "curent" , uneori nusi atinge temp de autocuratare si se va ancrasa); distanta mai mica - scanteia va fi mai "mica" insa nu cere atat de mult "curent" , nu are probleme cu "autocuratarea" insa si perfomantele sunt penalizate -titan/iridium : la mare moda azi, omul oricum vrea sa ajunga pe Marte si e de inteles ; lasand gluma, avantajul lor este ca vf acestora este facut din materiale greu oxidabile ( iridiu titan platina ) si permite deci un vf mai subtire ( cu cat vf bujiei este mai subtire cu atat scanteia este mai buna, mai stabila ) + rezista mai mult in timp......insa doar atat , atentie numai vf este din acest metal , electrodul central este tot din cupru-uneori- la fel ca la bujiile obisnuite de pe masini (practic iridiu/titaniu/platina sunt folosite doar ca un scut termic , conducerea se face insa pe cupru de cele mai multe ori; printre putinele firme care folosesc electrozi diferiti de Cu se numara si Brisk - folosesc argint care conduce net superior cuprului...) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
B!ll |
![]()
Post
#1060
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Buna ziua!
Am un Logan 1,6 - 8V din septembrie 2005, pe benzina la care am pus si instalatie GPL. Circul zilnic 90 km in afara orasului si cam o ora in plus seara in aglomeratie, bara la bara. A venit timpul sa schimb bujiile si din ce am citit (si atat cat am inteles eu) ma gandesc sa pun Eyquem RFC 58 LZ2E. Ce parere aveti? Am ales bine? Legat de vaselina aferenta am la slujba o vaselina siliconica la care atasez specificatia. E facuta un UK si a costat 71Ron / 500 g. Multumesc Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#1061
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
KLAUS, la tine ma refer in mod special, cand am fost la pitesti electricianul la care asteptam avea un logan 16v la care trebuia inlocuit calc de injectie. Iar inginerul care mi-a luat masina pt a o repara mi-a explicat de ce inlocuieste calc de injectie. Si raspunsul a fost " domnul a inlocuit bujiile originale cu altele cu 4 capete de putere mare si s-a dus curentul electric din cauza scanteii inapoi in calc de injectie si s-a ars". Eu in gandul meu, am zis ca pe DSN am avut cu 4 capete si nu a avut nimic,
Cand m-am intors in Buc la alt service cu alta problema, am intrebat inginerul daca e adevarat si a zis : "bujiile cu 3 si 4 capete sunt daunatoare calculatoarelor de injectie strict pt motoarele 16v" amanunte legate de lungi, scurte, mici, mari, reci, calde, iridiu, tungsten, sau alte materiale nu m-au interesat pt ca eu am diesel. that's it This post has been edited by MariusWsW: 10 Nov 2011, 16:49 |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
user123 |
![]()
Post
#1062
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(B!ll @ 10 Nov 2011, 16:04) ........ ma gandesc sa pun Eyquem RFC 58 LZ2E. Ce parere aveti? Am ales bine? Legat de vaselina aferenta am la slujba o vaselina siliconica la care atasez specificatia. E facuta un UK si a costat 71Ron / 500 g. Da, cred ca e buna alegerea atat pt bujii cat si pt vaselina - ai grija ca bujiile sa fie originale ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
B!ll |
![]()
Post
#1063
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc.
Am postat in ideea ca este o situatie mai neobisnuita cred eu: benzina + GPL si conditii de drum (regim) total opuse. Masina are bujiile originale, fise BERU, dar a inceput sa mearga cam tremurat la relanti, chiar dupa ce am curatat bujii, fise si mufe bobine. Urmeaza sa curat sambata si senzorul de turatie si sa schimb bujiile. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#1064
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Beru Z5 are cineva pe mașină? M-ar interesa și pe mine.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
G.R |
![]()
Post
#1065
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Urmeaza sa montez Beru Z15. Beru este o marca cu traditie. Nu vad de ce nu ar fi in regula.
|
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
user123 |
![]()
Post
#1066
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2011, 18:37) Salut, am avut Beru Z193 ( mai multe detalii poti sa vezi aici in postul 948/pag32) si UXT1 ....mia placut per ansamblu mult beru - cuvantul cheie pt ele este stabilitatea ( nu isi schimba mersul deloc in timp, oricum eu am "obsesie" si mai mult de 15-20 000 km maxim nu le las), performante bune ( peste cele standard eyquem) insa la turatii mari simt ca raspunde mai greu......cel mai multumit pana acum sunt de ultimele bujii folosite -Denso iridium- care efectiv sunt cu totul altceva!( daca se mentin la fel ca acum in timp , pot spune ca pt mine capitolul "teste" la bujii este incheiat...nu voi mai folosi altceva decat Denso iridium) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1067
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
POWER sau TOUGH?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
user123 |
![]()
Post
#1068
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2011, 12:32) Iridium Power......deosebite inca de la montaj prin relantiul stabil ( nu "tresare" absolut deloc, nici noua cu cele standard nu a fost asa ), raspuns la accelerari prompt ( pe turatii mari este peste orice altceva am incercat pana acum)....consum identic cu Beru - "evacuarea" curata .......mult peste NGK iridium ( daca cineva doreste sa incerce iridium , parerea mea este sa inceapa cu Denso, am avut si NGK iridium insa nu merita ....) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
mykissfm |
![]()
Post
#1069
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 11 May 09 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Nissan
Dacia
Qashqai /Sandero
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1070
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(user123 @ 8 Dec 2011, 20:04) Iridium Power...... A scapat pana acum pe langa ceramica? In caz ca da, cati km ai cu ele? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#1071
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
După ce am ezitat între cele de origine și Beru, între NGK și Bosch, am comandat Denso TT. N-am prea auzit despre ele pe-aici, așa că am toată încrederea. Dacă citești pe-aici nu mai cumperi nimic.
![]() This post has been edited by ursamajor: 12 Dec 2011, 16:07 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
user123 |
![]()
Post
#1072
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 12 Dec 2011, 14:40) Sunt curate, fara lizereu maro pe izolator la exterior- pana acum - aprox 9-10000Km a facut masina din octombrie de cand leam schimbat....consum la rece putin sub Beru , acceleratie la "rece" ( -2,-4 grd) prompta fara lentoare....intentionez sa le tin cel putin 50 000 de km (desi e contrar crezului meu) efectiv de dragul testarii- repet, mers total diferit, nu este Ferrari insa-nu smuceste, nu intrerupe, nu tresare ,raspunde prompt la acceleratie ( este ceva "decent" comparabil in sfarsit, dupa 7 ani de zile , cu ceea ce au celelalte masini-straine- pe care le conduc) Referitor la ce zici tu, vis a vis de acel lizereu pe izolator ( de altfel si parerea mea pana acum ) iata ca cei de la Denso spun altceva ( zic ca nu ar fi vina bujiei - a se vedea Case 4) http://www.globaldenso.com/en/products/aft...ndex.html#case4 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
ursamajor |
![]()
Post
#1073
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Au venit și bujiile. Când le-oi monta vă spun ce și cum.
Luai și niște fișe, că alea vechi se-apropie de 7 ani. 132 lei cu 20 lei transportul inclus, de AICI. Mulțumit de băieți. Bujiile nu sunt pe stoc, dar le aduc rapid. Attached thumbnail(s) DSCF2870.JPG ( Size: 137.99k ) Number of downloads: 941 DSCF2874.JPG ( Size: 142.55k ) Number of downloads: 1031 DSCF2875.JPG ( Size: 81.98k ) Number of downloads: 981 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#1074
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
daca tot ai luat bujii denso macar puteai sa mai iei si niste fise bosch...
This post has been edited by george_scala_2004: 15 Dec 2011, 12:46 |
--------------------
...
...
...
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#1075
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Un materail util.
Attached thumbnail(s) strangere_bujii.jpg ( Size: 175.04k ) Number of downloads: 888 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1076
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Saptamana trecuta am avut o "mancarime" si nu am reusit sa scap de ea decat prin cumpararea unui set de IK20.
![]() Le-am montat in weekend, am facut in jur de 150km de atunci. Motorul are un ralanti mai stabil, raspunde mai bine, se tureaza mai bine (parca nu se mai forteaza). La turatii mici trage mai bine, la ridicate ... inca nu am chef sa imi bat joc de motor. La consum nu m-am uitat. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#1077
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Ai lasat gap-ul la 0,8?
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1078
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu m-am atins de el. Posibil ca la turatie ridicata sa se simta.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
zanzie |
![]()
Post
#1079
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 10:50) ... unui set de IK20. ![]() Zi bre si cat a costat. ![]() |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#1080
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 09:25 |