Reglare instalatie injectie, super interesant (parerea mea)
Reglare instalatie injectie, super interesant (parerea mea)
ghiccy |
8 May 2006, 08:53
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
|
||
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|||
ydaniel |
8 May 2006, 08:54
Post
#2
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
pai de ce ai nevoie?face figuri?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ghiccy |
8 May 2006, 09:35
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
sa zicem, oricum am umblat la mai tot ce se poate umbla.
nu mai stiu cum a fost la inceput, dar oricum am umblat pt ca mergea prost (relanti mare, se mai aprindea martoru' injectie si ramanea aprins pana luam contactu' cca 10 secunde si la repornire se stingea, trepida motoru'-se simtea in interior destul de tare si cel mai important dadea in nas rau rau) am fost la service-solutia: schimbat corp clapeta. asa cat m-am priceput eu, (fara sa schimb nimic, doar am intarit arcu' de la supapa de retur) am reusit sa o reglez mai putin cu trepidatu' nu stiu cum sa fac... si oricum nu cred ca e reglata cum trebuie. deci, pls help!!! This post has been edited by ghiccy: 8 May 2006, 09:38 |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
ABG |
8 May 2006, 09:36
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta |
Se regleaza cu un calculator care poate modifica softul de injecte
|
-------------------- |
|
Ov |
8 May 2006, 10:09
Post
#5
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.479 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
si cum softul de injectie la tipul asta de Bosch nu se poate regla, nu se regleaza
a inceput sa trepideze dintr-o data, sau asa facea de cand o stii tu ? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
ghiccy |
8 May 2006, 11:43
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
trepideaza de cand am luat-o.
intr-un timp nu mai facea, dar mergea prost, consuma mult, acum am mai reglat-o cat de cat sa mearga bine, dar trepidatia a aparut iar. mai intereseaza super mult ce face fiecare surubel/reglaj. service-u' nu e o solutie, nici la bani nici la nimic. mai bine o fac io cu mana mea si paote cu ajutoru' vostru. mersi!!! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
roland |
9 May 2006, 10:47
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
Injectia de pe berline NU se regleaza. Nu exista surubele de reglaj, totul e din computer. Si, cum zicea si ov, computerul nu permite accesul pentru modificarea unor parametri. Cauta si tu alte cauze... uzura motor, bujii, filtre de aer, benzina, etc...
|
--------------------
.
.
.
|
|
Ov |
9 May 2006, 10:56
Post
#8
|
Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.479 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
daca trepideaza de noua, e posibil sa ai si alte probleme, la genul pistoane de greutati diferite, volanta neechilibrata, etc
Desigur, inainte de asta, eu as incerca o alta aprindere de la alta masina, adica bobina <modulul de aprindere>, fisele si bujiile |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
ghiccy |
10 May 2006, 11:13
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
din moment ce dispar trepidatiile din regleje dupa ureche, sigur nu-i din motor!!!
acum, chiar nu se pricepe nimeni, sa ma lamureasca??? si roland, insemna ca nu ai deschis o capota motor la berlina sau nova pe injectie... sau chiar nu te pricepi... This post has been edited by ghiccy: 10 May 2006, 11:15 |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
80kln |
10 May 2006, 11:36
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 |
Cam asa ceva am avut si eu. Martorul de injectie ori nu se stingea de la prima cheie si disparea la a doua, ori se mai aprindea uneori in mers si asa ramanea. Cum s-a rezolvat - ciudat zic eu! - am pus termostat (am cumparat-o fara). Nu-mi explic de ce, dar cu termostat nu a mai facut figura deloc. Si e verificata, ca vara trecuta se cam incalzea si-am scos termostatul, a reaparut, dupa ce l-am pus la loc in toamna s-a calmat.
Apoi, anul trecut prin toamna nu mai tinea turatia, ajunsesem la semafor sa o tin din acceleratie, trepida rau, se ineca in mers. M-am dus la Dacia, concluzia ca la tine, corp clapeta injector. Am incercat de la cineva un motoras pas-cu-pas - nu era de la el. Nici senzori, sonde, etc. In concluzie am schimabt corpul, m-a costat in jur de 5-6 mil, si s-a rezolvat, nu mai am nici o problema. La consumatorii care intra pe siguranta de la incalzire, in iarna, mai fluctua turatia de la 1400 la 900. Am schimbat complet bujiile si n-a mai fost asa accentuat, acum nu mai face deloc. Am mai auzit de cineva care a avut acelasi diagnostic ca mine, si-a luat corp nou si nu era de acolo, a schimbat discul de ambreiaj. Dar nu stiu ce sa zic, nu bag mana-n foc pt asta. |
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|
roland |
10 May 2006, 13:15
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
QUOTE(ghiccy @ 10 May 2006, 12:13) Atunci te rog, in numele meu si al colegilor de forum, explica-ne si noua ce reglaje se pot face la berlina pe injectie. Ia-o frumos, reglaj cu reglaj si insira-le aici sa stim si noi ce se poate regla si cum se face. Ar fi frumos din partea ta sa ne spui si celorlalti ce si cum sa facem in caz de probleme. Multumesc mult. PS: Ii rog si pe ceilalti membri ai forumului, care stiu, sa scrie aceasta lista cu reglaje posibile la injectie. Ov, poate stii tu... Ar fi dragut o sinteza aici, ca sa nu cauti sute de mii de pagini... This post has been edited by roland: 11 May 2006, 09:57 |
--------------------
.
.
.
|
|
roland |
11 May 2006, 12:45
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
Nimeni?
|
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
11 May 2006, 13:16
Post
#13
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.521 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Poate incerci sa inlocuiesti calculatorul cu cel de pe alta masina. Daca nu mai tremura, cumperi alt calculator (sau un carbelitor si delcou, daca se pot monta ), daca tot tremura insemna ca nu calculatorul e de vina!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
11 May 2006, 16:04
Post
#14
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Nu am ceva mai clar in ce priveste imaginile, dar poate va ajuta.
Sa nu ma intrebati cum si pe unde se face, ca la injectia monopunct de la dacia nu ma pricep. Attached File(s) cap17injectie.pdf ( 373.48k ) Number of downloads: 249 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
11 May 2006, 16:25
Post
#15
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.521 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
frtitlu4sz.png E destul de clar? Poate in afara de reglaje o fi vreo componenta defecta: injector, sonda lambda, senzor de temperatura etc...
This post has been edited by einstein1984: 11 May 2006, 16:33 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
roland |
11 May 2006, 21:23
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
Deci, citind acel pdf si topicul de injectie, se pare ca singura chestiune reglabila este la motorasul pas cu pas, pentru turatia de relanti. Restul sunt diagnosticari si inlocuiri de componente.
Deci, draga Ghiccy, daca gasesti pe sub capota alte reglaje, fiind asa de priceput, spune-ne si noua sa completam documentele respective, sa stie toata lumea. Multumesc mult. |
--------------------
.
.
.
|
|
ghiccy |
15 May 2006, 10:09
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
asa...
fara atatea amabilitati false si fara sa ma uit prin pdf-u' ala, va explic la ce am umblat, unde chiar sunt reglaje: 1. la avans (banuiesc) adica in capatu' axului clapetei dinspre habitaclu' - exista un fel de potentiometru, prins cu 4 suruburi de corpu' clapeta. gaurile potentiometrului sunt ovale de unde rezulta ca se poate regla stanga-dreapta, deci nu are o pozitie fixa. 2. la relanti clapeta sta oprita in capatul motorasului pas cu pas. intre clapeta si motoras exista un surubel cu imbus de 3, cred, la care deasemena am umblat 3. orice reglaje ati face, aveti nevoie de multa rabdare si benzina pt ca intradevar sistemul se regleaza singur, isi ia parametrii noi in timp (asta am observat dupa ce am deschis topicu') rezultatele aparand in timp, nu ca la carburatie - instantaneu. cand imi mai aduc aminte sau mai umblu la cate ceva, mai postez... deci, draga roland, exista reglaje, sper ca te-am mai luminat putin... bafta tuturor si mersi pentru suport!!! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
roland |
15 May 2006, 10:39
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
1. Ala e potentiometrul clapetei, e de fapt ca un potentiometru normal dar care are dubla pista. Acela practic trimite computerului pozitia pedalei de acceleratie, computerul stiind astfel cat de tare apesi pe pedala. Computerul va comanda apoi injectorul si bobina de inductie.
2. In acel pdf scrie despre reglajul de la motorasul pas cu pas dar, atentie, reglajul se face astfel: se aduce motorasul la capat de cursa (alimentare cu 5-6.5V), se masoara la potentiometru tensiunea si tensiunea partiala, se vede unde cade pe grafic si, daca nu cade pe zona hasurata, atunci se regleaza din surubul respectiv, pana punctul cade pe zona hasurata, unde se considera reglajul bun. Partea proasta e ca in pdf nu se vede prea bine graficul. De asemenea, atentie la distanta intre surub si ax, sa fie cel putin 1mm, la rece. Altfel, cand ti se incalzeste motorul o sa ai relanti marit. Ideea e ca e bine sa umble la sistem un specialist, ca treaba se face dupa niste valori precise. Ca aia de la Dacia nu le prea au... sunt de acord. Ca uneori ne mai iese si noua... sunt iar de acord. Oricum, e delicata treaba... Sper sa iti iasa bine treaba, ghiccy. Si n-are rost sa ne mai intepam :-) |
--------------------
.
.
.
|
|
ghiccy |
16 May 2006, 08:58
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
de acord cu tine...
ce nu inteleg, este la care surub se refera in pdf-u' ala (sa aiba 1mm minim distanta), pt ca exista 2 - unu' fix pe corpul clapeta si unu' pe melc sau roata melcata (in fine - pe roata aia de palstic, pe care se prinde cablu' de acceleratie)??? si la care capat al cursei motorasului - banuiesc ca e vorba de complet retras...??? ideea este ca, am ajuns aici, avand niste probleme grave(recunosc ca sunt f curios din fire oricum), dar nu cred sa fie normal sa mearga de parca ar fi o masina veche de 20 ani neintretinuta nicicum si pe care mai pui si cea mai ieftina instalatie de gaz...)) bafta! This post has been edited by ghiccy: 16 May 2006, 09:00 |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
roland |
16 May 2006, 09:16
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
Da, e vorba de capatul de cursa complet retras. Ma enerveaza si pe mine ca nu se vede foarte clar pdf-ul, cred ca e scanat dupa un document ca altfel nu-mi explic de ce arata asa.
Poate Klaus are o versiune mai lizibila? |
--------------------
.
.
.
|
|
klaus |
16 May 2006, 09:33
Post
#21
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
QUOTE(klaus @ 11 May 2006, 17:04) Nu am ceva mai clar in ce priveste imaginile, dar poate va ajuta. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ghiccy |
16 May 2006, 09:41
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 |
tocmai m-am intors de la masina pt ca am uitat la care din pini se poate alimenta motorasul, sa il dau la capat de cursa...
mi-e sa nu-l ard cumva... vreau doar sa verific daca exista distanta aia de 1mm! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th September 2024 - 08:46 |