DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> THE BEST GAS STATIONS OF ROMANIA!

Votati va rog cele mai bune statii si argumentati in scris...
 
OMV [ 83 ] ** [52.20%]
SHELL [ 9 ] ** [5.66%]
PETROM [ 27 ] ** [16.98%]
MOLL [ 18 ] ** [11.32%]
AGIP [ 7 ] ** [4.40%]
LUKOIL [ 11 ] ** [6.92%]
PETROMIDIA [ 4 ] ** [2.52%]
Total Votes: 159
Guests cannot vote 
catalinu
post 8 May 2003, 11:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 April 03
From: bucharest




Intrucat sunt convins ca fiecare din noi indiferent de autoturismul detinut isi doreste tot ceea ce este mai bun pentru el, va intreb care ar fi parerea voastra despre benzinariile din Romania.
In plus v-as ruga sa incercati sa faceti o comparatie intre ele bazata pe experienta voastra si sa votati.
Astept parerile voastre.
P.S.
Am observat existenta unui topic asemanator celui creat de mine dar repet ma intereseaza o clasificare a lor pentru a fi putin mai obiectivi in ansamblu.

P.S.
Aveti cumva idee daca benzinariile mai importa benzina direct din afara ????...si daca da ce tip???


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 8 May 2003, 11:29
Post #2


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu am observat o chestie: daca pui benzina de la Petrom din Constanta, merge masina mult mai bine! O fi de la faptul ca nu apuca nimeni sa fure din cisterne si sa o inlocuiasca cu apa?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 8 May 2003, 11:37
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




io personal nu am patit nimic cu nici o benzinarie in afara de odata cand am pus de la petromidia, se intampla acum vre-o 2 ani; de atunci nu am mai pus decat de la petrom si shell; pana acum am avut o berlina din 94 si chiar nu imi pasa foarte tare; de la particulari n-am pus niciodata insa;
deci tot ce spun acum e din auzite; am auzit de pers. care au avut probleme cu shell (un prieten taximetrist care punea numai de la ei e ultimul ex.), lukoil, petrom; nu stiu nimic de agip si mol; de OMV am auzit numai lucruri bune, chiar nimeni nu mi s-a plans, drept pentru care de cand am luat slz doar prima data am pus de la shell si de atunci numai omv;
acum toate astea sunt din auzite, nu stiu cat de fundamentate erau argumentele lor;

acum stau si ma gandesc ca OMV, detinand 25% din rompetrol (cu petromidia), banuiesc ca isi iau benzina de la ei; probabil ca o mai aditiveaza sau ce pielea mea ii mai fac;
nu cred ca aduce nimeni din afara ca nu se justifica dpdv al costului;


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 8 May 2003, 11:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




eu pana acum (cat am avut Tico) nu am avut probleme cu benzina. Mergea insa super bine cu SUPERPLUS de la LUKOIL si foarte (repet FOARTE) prost cu benz de la Rompetrol. De cand am SLZ nu am bagat decat de la Petrom (Euro Premium) ca am avut un carnet de bonuri de 300.000 Lei. a mers super bine cu ea. O sa bag in continuare de la OMV ca vad ca e apreciata! biggrin.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 8 May 2003, 11:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




am vorbit cu cineva care lucreaza la Mol si mi-a zis ca toate benzinariile iau benzina de la aceeasi sursa. direfenta consta in rezervoarele de depozitare, aditivi care-i baga fiecare si nu in ultimul rind de angajatii fiecarei benzinarii care-si mai fac si ei un plin, doua inlocuind cu apa. io am patit chestia asta pe pielea mea, am facut plinu' odata si masina a inceput sa merga naspa de tot, nu tragea de nici o culoare. a doua oara am facut plinu tot acolo si masina mergea fara probleme. concluziile le trageti singuri. asa ca dupa parerea mea, problema nu e de la ce benzinarie bagi, ci de angajati, dupa cum s-a discutat si pe un alt post.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinu
post 8 May 2003, 12:32
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 April 03
From: bucharest




Cam ce parere aveti de benzina Shell V Power Racing ??
Ei spun ca este adusa direct din Germania si tocmai de aceea pretul e de 32.000 lei/Litru.
Voi la Solenzele voastre ce benzina folositi? Euro 2 sau Euro 3?
Credeti ca se merita sa dai un ban in plus pe Euro 3?(gandindu-ne la costurile ulterioare de reparatii mai scazute)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 8 May 2003, 12:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




habar n-am cum e mai bine sa pui; io pun euro 2; din cate am vazut parerile sunt impartite...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 8 May 2003, 12:58
Post #8


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hai sa o luam babeste:
1) in tarile cu apa calda, de unde s-a scos definitiv benzina premium si regular, se gaseste pe la toate benzinariile un aditiv de plumb, care sa il pui in momentul in care bagi benzina Euro 2. Am intrebat care este combinatia si mi s-a raspuns ca plumbul din benzina asigura gresarea unor angrenaje si componente aflate prin motor, chiuloasa, etc. (?) si ca ar preveni arderea supapelor si deteriorarea scaunelor de supapa.

Aici ii rog pe cei cu studii ingineresti sa ne lamureasca de veridicitatea celor spuse mai sus.

2) din moment ce pentru masinile care nu sunt prevazute cu catalizator, este necesara adaugarea aditivului de plumb in combinatie cu benzina Euro2, zic eu dupa mintea mea (proasta dupa cum zice lumea pe aici) ca nu ar fi bine sa bagi Euro 3 in loc de Euro 2. Oricum, nu iti va optimiza consumul, nu iti va adauga cai putere, nu va face motorul mai silentios. Doar va polua mai putin.[/b]


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 8 May 2003, 13:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Hai sa o luam babeste:
1) in tarile cu apa calda, de unde s-a scos definitiv benzina premium si regular, se gaseste pe la toate benzinariile un aditiv de plumb, care sa il pui in momentul in care bagi benzina Euro 2. Am intrebat care este combinatia si mi s-a raspuns ca plumbul din benzina asigura gresarea unor angrenaje si componente aflate prin motor, chiuloasa, etc. (?) si ca ar preveni arderea supapelor si deteriorarea scaunelor de supapa.  

Aici ii rog pe cei cu studii ingineresti sa ne lamureasca de veridicitatea celor spuse mai sus.

2) din moment ce pentru masinile care nu sunt prevazute cu catalizator, este necesara adaugarea aditivului de plumb in combinatie cu benzina Euro2, zic eu dupa mintea mea (proasta dupa cum zice lumea pe aici) ca nu ar fi bine sa bagi Euro 3 in loc de Euro 2. Oricum, nu iti va optimiza consumul, nu iti va adauga cai putere, nu va face motorul mai silentios. Doar va polua mai putin.[/b]


cemai conteaza ce benzina bagi daca ii dai cu plumb peste ??? rezultatul e acelasi ba mai mult poti depasi (din exces de zel) concentratia de plumb necesara => si mai multe ploi, poluare.....

orcum dupa mine chestia asta in Rom e deva de vis! de ex: cine nu a stat la un stop linistit sa vina verdele, ascultand fericit(de boxele noi) mizica ....si deodata un camion (RABA sau basculanta) trage langa tine cu teava de esapament in geamul tau improscand fum de motorina si ulei peste tot. PANICA - inchizi repede geamul/ventilatia/ac ca daca se face verde si accelereaza nea ala cu raba se lasa ceata pe shtrasse? Vi se pare cunoscut? (sau Euro3) :wink:


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 8 May 2003, 13:14
Post #10


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




NU mai departe de azi dimineata. A tras un camion de armata linga mine de a trebuit sa inchid ventilatia. Asta stind pe loc!
Tara lu' peste prajit condusa de un senil si un homosexual infatuat! Si cind te gindesti ca stau in garaj cu doua masini cu Euro2, pe care nu le pot inscrie fiindca nu ai loc sa mai faci smecherii pentru ca trebuie sa ii serveasca lumea pe ei mai intai!
icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 8 May 2003, 13:20
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
NU mai departe de azi dimineata. A tras un camion de armata linga mine de a trebuit sa inchid ventilatia. Asta stind pe loc!
Tara lu' peste prajit condusa de un senil si un homosexual infatuat! Si cind te gindesti ca stau in garaj cu doua masini cu Euro2, pe care nu le pot inscrie fiindca nu ai loc sa mai faci smecherii pentru ca trebuie sa ii serveasca lumea pe ei mai intai!
icon_evil.gif  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:


pai vezi! si atunci ce mai vorbim de Euro3 si de poluare, ploi acide etc ???
:x :x icon_evil.gif icon_evil.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 8 May 2003, 13:28
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Marty,
mai zi o data ca io n-am inteles: au scos benzina premium si regular care avea plumb, ca sa bage benzina fara plumb si un aditiv care contine plumb? n-are logica..


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 8 May 2003, 13:33
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Marty,  
mai zi o data ca io n-am inteles: au scos benzina premium si regular care avea plumb, ca sa bage benzina fara plumb si un aditiv care contine plumb? n-are logica..


ideea e sa scoata si masinile care merg cu plumb! o data cu scaderea numarului de masini de acest fel nu se mai justifica economic sa ai 2 tipuri de benzina (cu si fara Pb) datorita vanzarilor in scadere la benzina cu Pb. oricum in tarile mai sus mentionate masinile care merg cu benz fara Pb se fabrica din 1986 deci alea care merg cu benz cu Pb....s-au dus! Au bagat un aditib pt unii care mai insista sa mearga cu ele si turisti din rom, bulgaria...


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 8 May 2003, 13:37
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




aha.....


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 8 May 2003, 13:39
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Eu alimentez de obicei de la Rompetrol (cred ca asa se numeste. In ultimul timp si-a schimbat numele de vreo 3 ori) si masina merge bine. Am alimentat si de la Petrom si a mers bine. Am alimentat si de la OMV, Agip si a mers bine.
Singura experienta neplacuta am avut-o dupa o alimentare la un Petrom in Craiova (dupa aprox. 20-30 de km mi s-a infundat un injector. Mai eram cu o masina, Cielo, care a avut si ea ceva manifestari .
In Brasov am un grup de benzionarii pe care le ocolesc: Petrol Grup. Am alimentat de acolo berlina-->apa in benzina de 2 ori. Un prieten a alimentat tot de acolo -->apa in benzina.
Cam toate firmele se aprovizioneaza din acelasi loc (MOL si benzinarii particulari). Totul depinde de seriozitate.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Walkirye
post 8 May 2003, 14:42
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 September 02
From: Deutschland




Initial am pus de la Petrom. Dupa 10 kkm am curatat injectoarele. Am trecut la Petrom Cotroceni (mi-a spus cineva ca e cea mai buna benzina de la ei acolo). Curatat iar injectoarele dupa inca vreo 11 kkm. Trecut pe LukOil. Mers relativ ok, pana la un rezervor la care abia mai plecam de la stop (doar foarte turat ca dadea sa moara si vibra motorul rau). Trecut pe OMV-ul de pe langa Udriste, dupa indicatiile de pe forum, benzina Euro3 (de 98 ) cu cate o sticla de aditiv extra in rezervor. Dupa vreo 3 plinuri s-au curatat destul de bine injectoarele si nu mai vibreaza deloc motorul si merge foarte bine. La astia raman deocamdata si nu mai bag aditiv ca nu mai e cazul. Tot la ei langa casele de marcat sunt scrise sursele de unde iau benzina. Asta de 98 e adusa din Austria si e cam 27.300 lei, dar merita ca mi-a scazut si consumul, asa ca per total cam tot la aceleasi cheltuieli ies.


--------------------
Opel Astra - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinu
post 8 May 2003, 14:52
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 April 03
From: bucharest




Care credeti ca sunt combustibilii care se aduc direct din afara acum????
Oare Shell V power Racing sau Omv EURO 3 sa nu fie manarite deloc ????


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Walkirye
post 8 May 2003, 14:55
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 September 02
From: Deutschland




Habar nu am si nici sa obtii asa vreo informatie din sursa sigura nu prea cred ca e posibil (doar daca stii pe careva de la benzinarie), dar in orice caz mie imi merge masina mai bine cu asta, asa ca sunt mai multumit cu varianta asta.


--------------------
Opel Astra - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 May 2003, 15:04
Post #19


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




cea mai buna benzina fara plumb am pus de la OMV Cosbuc.
Cea mai buna benzina cu plumb (pe celalalta masina) am pus-o in 1999 la benzinaria de la Petromidia de la poarta (in jud. Constanta). A fost cea mai buna benzina pe care am pus-o eu vreodata in masina aia. Nu am mai vazut asa demaraje de atunci incoace.
Benzina de la Shell e proasta cu spume, si murdara si neconforma cu standardele. Sursa de aprovizionare este din cate stiu rafinariile Petrom.
Alta benzina bunicica este cea de la LukOil (Tei).


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 8 May 2003, 15:08
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Am un coleg care isi parcheaza masina (Clio Symbol) in incinta Shell de pe Bd. Timisoara. Cunoscindu-l , ce credeti ca i-au propus baietii de acolo ??? S-ai dea niste aditiv de V-Power! Chiar i-au explicat procesul tehnologic la "fabricarea" benzinei V-Power: linga bazinele de benzina, exista un recipient cu aditiv de V-Power, din care angajatii Shell adauga citeva masuri (cani) inainte de umplerea bazinului respectiv.
CRed ca esti total multumit si complet edificat de raspunsul asta .

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 9 May 2003, 08:58
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Walkirye,
ce aditiv pentru curat injectoarele ai bagat?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Walkirye
post 9 May 2003, 09:29
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 September 02
From: Deutschland




2+2, intr-o sticlutza alba cu gat lung si pe eticheta e desenat un injector. E autorizat RAR, are sigiliu pe gura sticlei si costa in jur 80.000 (+/- nu mai tin minte exact pretul ca nu il luam doar pe asta) in Metro, Selgros....Prin Carrefour nu l-am mai vazut, dar poate mai aduc si acolo.

Am mai pus candva si un aditiv de la IADA de la benzinaria OMV, dar nu era autorizat RAR si avea si gatul destul de gros si era incomod de turnat in rezervor.


--------------------
Opel Astra - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 9 May 2003, 15:45
Post #23


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Eu pun numai de la OMV (la Udriste de obicei) fiindca imi sunt la indemana si primesc carduri, iar eu urasc sa trebuiasca sa ma duc intai la banca ca sa-mi scot bani sa pun benzina. Am alimentat acum doua zile la OMV si l-am intrebat pe nenea care iti pune benzina in rezervor si iti sterge geamurile daca benzina si motorina euro 3 sunt aduse in continuare din Ungaria si a dat din cap foarte ferm ca da. Acuma nu-sh ce sa zic, putea sa manance kkt linistit, nu cred ca e foarte de incredere sursa biggrin.gif biggrin.gif
Despre Shell si eu am auzit numai lucruri proaste de la multa lume. Ma mira foarte tare chestia asta deoarece Shell e supermarca in toata Europa si nu-mi explic cum pot sa-i lase p-astia de la noi sa-si bata joc de numele firmei.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guvernul
post 10 May 2003, 20:36
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 30 April 03




Premium e cu plumb, la fel si EuroPremium. Cum in cartea tehnica scrie sa pui numai fara plumb cu cifra octanica minim 95, Aviasol, cred ca i-ai dat Solenzei tale mancare prea grasa.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 11 May 2003, 13:57
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Premium e cu plumb, la fel si EuroPremium. Cum in cartea tehnica scrie sa pui numai fara plumb cu cifra octanica minim 95, Aviasol, cred ca i-ai dat Solenzei tale mancare prea grasa.


nu e adevarat !!!! Am intrebat in mod special la peco-urile de unde am pus (pitesti si bucuresti baneasa) toate benzinele EURO sunt fara pb! deci si EURO PREMIUM ! benzina avitivata cu Pb de la Petrom se numeste Super PLUS icon_twisted.gif si oricum firma de la care am io bonurile are numai msini bengoase noi deci nu cred ca erau aia asa tembeli sa puna benz cu pb in Pasaturi si Volvouri si pt saraci Leganza!!!! Au luat bonuri de Euro Premium pt ca la Fara Pb li se cam infundau injectoarele!! Cred ca SOL a mea a mancat normal poate putin mai vitaminizat decat Fara Pb clasic tongue.gif tongue.gif tongue.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoruB
post 20 May 2003, 15:29
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 13 May 03
From: Timisoara




Salut!

Ma "bag" si eu in discutie cu o parere: Plumbul din benzina, dupa cate stiu eu foloseste la cresterea cifrei octanice. Benzina fara plumb are cifra octanica max. 95 iar aditivata poate ajunge la 98. Dar in acest caz este aditivata cu aditivi speciali si nici intr-un caz cu aditivi pe baza de plumb. Asta pentru ca plumbul din benzina normala infunda sonda Lambda si Catalizatorul! Asa ca eu zic sa nu va jucati cu astfel de aditivi! Cat despre bagatul benzinei cu plumb in masinile straine, eu stiu ca nu poti face miscarea asta decat daca masina merge cu benzina cu plumb deoarece la masinile care merg cu benzina fara plumb "gura" rezervorului este mai mica in diametru si nu intra decat pompele de alimentare pentru benzina fara plumb. Nici daca vrei nu poti sa pui benzina cu plumb intr-un rezervor facut pentru o masina care merge cu benzina fara plumb. Asta tocmai ca sa nu poti gresi. Iar sa pui pe urma aditiv pe baza de plumb peste benzina fara plumb eu zic ca este o greseala care v-ar puea costa mult.
Oricum legat despre aceste doua tipuri de benzina, desi am intrebat in stanga si-n dreapta nu a fost nimeni in stare sa-mi raspunda la intrebarea: Dauneaza daca bag intr-o Dacia ( cu carburator) benzina fara plumb? Unii au spus ca da, pentru ca asa cum s-a mai pomenit si in aceasta discutie se zice ca se ard supapele, etc. Pai atumci spuneti-mi si mie care este diferenta intre mototul de pe Dacia Nova GT (cu carburator-benzina cu plumb) si Dacia Nova GTi (injectie - benzina fara plumb). Sa nu-mi ziceti ca-s schimbate supapele, ghidurile, chiulasa si sunt adaptate pt. benzina fara plumb. Eu zic ca-s aceleasi componente. Si atunci???

S-avem parte numai de benzina buna!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cats
post 20 May 2003, 16:24
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 22 March 03
From: Bucuresti




QUOTE
Salut!
Dauneaza daca bag intr-o Dacia ( cu carburator) benzina fara plumb?


Am vazut acum cativa ani o emisiune la TV in care ing. Iustin Capra (stiti voi, inventatorul ...) spunea ca se poate baga fara nici un risc benzina fara plumb in masinile care merg cu plumb. Eu mi-am luat ini in dinti si am facut proba pe Oltcitul parintilor mei. Ce va pot spune este ca de cand am bagat (aprox 3-4 ani) nu am avut nici o problema generata de benzina fara plumb (aredere garnitura si alte balarii...).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KorTexx
post 21 May 2003, 11:51
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 9 April 03
From: On the road




QUOTE
Plumbul din benzina, dupa cate stiu eu foloseste la cresterea cifrei octanice.  Benzina fara plumb are cifra octanica max. 95 iar aditivata poate ajunge la 98. ... Asta pentru ca plumbul din benzina normala infunda sonda Lambda si Catalizatorul!



Cifra octanica ne spune cat poate fi comprimata benzina respectiva fara sa detoneze. Cu cat e mai mare c.o., cu atat o putem comprima mai mult.
Benzina e compusa in principal din heptan si octan (hidrocarburi cu 7 si 8 atomi de carbon), iar cifra octanica reprezinta (teoretic) procentul de octan fata de heptan si rezistenta la detonatie. Heptanul explodeaza usor cand e comprimat, octanul nu, de aceea o benzina buna ar fi 100% octan. Separarea celor doua se face la rafinare. Deci benzina de 98 e mai bine rafinata.
Sunt si benzine cu c.o. de peste 110, aditivate.
Unul dintre aditivii folositi este 'plumbul' (tetraetil-plumb), care se adauga in benzina pentru a-i creste rezistenta la detonatie prin compresie. Dar, pe langa ca polueaza, strica in cateva minute catalizatorul (se depune plumb in el).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 22 May 2003, 09:18
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




:: Rompetrol a lansat prima gama de carburanti ecologici:
Cifra de afaceri a grupului Rompetrol va creste, in acest an, cu aproximativ 350 de milioane de dolari fata de 2002, si va ajunge la 1,35 miliarde de dolari, a declarat ieri Dinu Patriciu, presedintele grupului. In primul trimestru al acestui an, grupul a inregistrat un venit brut de 291 de milioane de dolari, dublu fata de perioada similara a anului trecut. Din totalul veniturilor, aproximativ 180 de milioane de dolari reprezinta exporturile catre Moldova, Bulgaria si Serbia. De asemenea, valoarea profitului operational obtinut de Rompetrol este de 11 milioane de dolari, dubla fata de nivelul bugetat. Aceasta crestere este determinata, conform oficialilor companiei, de valorile scazute ale costurilor de prelucrare, a preturilor practicate pentru produsele petroliere exportate, precum si a procesarii unor titeiuri mai ieftine. "Rompetrol isi va mentine cota 25%-28% din piata interna a carburantilor si isi va dezvolta activitatile in regiune", a precizat Patriciu. Rompetrol a lansat ieri in Romania o gama de carburanti ecologici, ai caror parametri de calitate corespund directivelor europene, iar pretul este similar cu cel al produselor traditionale. Oferta, lansata sub sloganul "Standard Euro la preturi Ro", este o premiera pe piata romaneasca si cuprinde sase tipuri de carburanti benzina Premium E Plus, Benzina Euro Standard fara Plumb, Benzina Euro Plus fara Plumb, Benzina Euro Super 98 fara plumb, Euro motorina si Euro Super Motorina. Rafinaria Petromidia este singura din Romania, si poate chiar din regiune, care produce carburanti 100% euro. In acest scop, Rompetrol a investit peste 100 milioane de dolari in rafinarie, in ultimii doi ani", a declarat Eric Kis, director general al rafinariei Petromidia. In ceea ce priveste privatizarea companiei SNP Petrom, Dinu Patriciu a declarat ca Rompetrol nu este interesat sa participe la acest proces, intentiile grupului vizand depasirea companiei de stat dupa cifra de afaceri si rentabilitate. "Grupul si-a propus sa depaseasa, in urmatoarele 18 luni, cifra de afaceri a companiei Petrom, printr-o crestere organica", a adaugat Patriciu. Grupul Rompetrol are sanse sa participe la reconstructia Irakului, deoarece oamenii sai cunosc bine locul, cultura si au o baza de contacte in Irak, insa aceste oportunitati nu trebuie supraevaluate, a declarat ieri Phil Stevenson, director Rompetrol. "Peste 2000 de angajati Rompetrol au fost prezenti in Irak, forand peste 125 de sonde. In prezent, Rompetrol mai are 300 dintre acesti salariati si datorita lor avem o buna cunoastere a locurilor, culturii si o baza de contacte in Irak. Nu trebuie insa sa supraevaluam aceste oportunitati. Intr-o prima faza, oportunitatile vor veni de la companiile de constructii si inginerie americane, care ne-ar putea oferi proiecte. In circa doi ani, am putea incepe contactele directe cu Irakul", a afirmat Stevenson. (Ziua)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 27 May 2003, 09:11
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




:: OMV investeste 160 milioane de dolari pentru extinderea retelei de benzinarii:
OMV Romania, filiala a grupului petrolier austriac OMV AG, si-a propus sa investeasca pana in 2005 circa 160 milioane de dolari pentru extinderea retelei de benzinarii, astfel incat numarul acestora sa creasca de la 50 de statii, cate exista in prezent, la 110 benzinarii. Pentru acest an este prevazuta construirea a 14 noi benzinarii. Pe termen mediu, obiectivele companiei sunt castigarea unei cote de 10% din piata romaneasca a carburantilor si situarea grupului in topul primelor 3 firme distribuitoare de combustibil. OMV AG este unul dintre cele mai importante concerne ce opereaza pe piata de energie din Europa Centrala si de Est, iar in Romania concernul si-a inceput activitatea in domeniul comercializarii carburantilor si lubrifiantilor in 1998 prin filiala OMV Romania Mineraloel. (Romania libera)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2025 - 09:05
Forum Renault