Mersul subturat
![]() ![]() ![]() |
Mersul subturat
MoGas |
![]()
Post
#91
|
||
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
mosoru |
![]()
Post
#92
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 04 From: craiova ![]() |
Testarea motoarelor intotdeauna se face cu clapeta de acceleratie 100% deschisa.
|
--------------------
Dacia
1310
- DJ-02-TWW
|
|
MoGas |
![]()
Post
#93
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Testarea e una, rdicarea diagramelor diferitilor parametrii e alta. :wink:
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE La alte sarcini, curba difera si ca forma si ca valori ... Ma faceti sa scormonesc dupa cursurile de motoare si sa va \"floodez\" cu grafice... _________________ Trust me! daca n-ar fi deranjul mare, chiar te-as ruga :oops: |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
imi pare rau ca n-am fost inspirat sa postez inca un grafic (acu' nu mai am cu ce) din aceeasi carte numit "Caracteristica consumului de carburant in viteza a IV-a".
Pe scurt, acest grafic avand pe orizontala viteza si pe verticala consumul are forma aproximativa a literelor "V" si/sau "U" , minimul consumului avand valoarea de ~5,3 l/100km corespunzator unei viteze de ~45 km/h; pentru "vitezele economice" considerate de unii ca aflandu-se corespunzator turatiei de cuplu maxim ( :shock: ), consumul este sensibil mai mare. Dupa cum se poate observa si din graficul postat anterior, pentru viteza de 90km/h, considerata de autorii cartii ca fiind viteza economica, consumul declarat are o valoare de 8l/100km (de mentionat ca turatia corespunzatoare vitezei economice este de cca 4100 rot/min, mai mare deci decat turatia de cuplu maxim de 3000 rot/min). Obs: Valorile citite pe grafice sunt aproximative; ideea desprinsa in urma analizarii graficelor prezentate in cartea "Autoturismul Dacia 1300"este ca (,) CONSUMUL MINIM NU SE OBTINE LA TURATIA DE CUPLU MAXIM ! (indiferent daca acceleratia este deschisa complet sau nu, cartea e citita intr-un sens ori altul sau ptr ca asa se doreste neaparat). |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
revenind la subiectul "mersul subturat" , tinand cont si de cele de mai sus, parerea mea este ca turatia de cca 1800- 2000 rot/min poate fi considerata o limita, sub care incepe subturarea; utilizandu-se in mers turatia de ~2000rot/min pentru cea mai mare treapta de turatie, se face cea mai mare economie de combustibil (dupa acest criteriu, adica turatia)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
MoGas |
![]()
Post
#97
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Promit ca atunci când ajung pe la ai mei (sâmbătă cel târziu) să caut cartea de motoare după care am învățat. Mai aveam una și despre carburatoare în general (2 volume).
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
acu' dupa ce-am facut atata tam-tam si uitandu-ma inca o data prin cartea aia, ma intreb si eu (ca prostu?): cum draq se pupa cei 90 km/h (viteza economica) cu turatia de 4100 rot/min (turatie economica)?
![]() razvand, gaseste graficele alea si scoate-ma din dilema! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
MoGas |
![]()
Post
#99
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
OCEBE, e vorba de viteza de la care in sus consumul creste dramatic. Turatia economica e cea la care motorul are randament maxim, dar la acea turatie si in ultima treapta, rezistenta aerului creste dramatic, deci nu e economic. Ai ajuns sa intelegi si tu ca ingineria este arta compromisurilor, trebuie sa impaci capra cu varza.
FYI, functia care da rezistenta aerului este foarte complexa, pana la o anume viteza e proportionala cu viteza, apoi e o functie de gradul 2 dependenta de viteza, apoi e o functie de gradul 3. coeficientii depind de forma masinii, calitatea vopselii (peste anumite viteze), etc. Nici rezistenta la rulare nu are o functie foarte simpla. Imi aduc aminte ca am vazut formule de 20 cm lungime, daca nu si mai mari. |
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
adica, presupunand prin absurd ca masina s-ar deplasa in vid (deci rezistenta aerodinamica =0) si neglijand rezistenta la rulare, viteza economica ar fi cea corespunzatoare turatiei de 4100( adica oricum peste 90km/h in tr IV), altminteri, in conditii reale, viteza economica se "opreste" la 90 km/h? Cum ramane atunci cu turatia de ~2000 rot/min la care consumul specific este cel mai mic?
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
MoGas |
![]()
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca rezistenta aerodinamica e zero, pe cea la rulare o aproximez zero, mai ramane rezistenta la urcarea pantei, deci daca mergi in palier (panta zero) cu viteza constanta poti merge cu motorul oprit. Dar deja aberam, vid nu vei gasi decat pe luna, rezistenta la rulare neglijabila doar in zbor (rotile sa nu atinga solul), deci nu se pune.
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
da, am cam luat-o prin balarii cu rezistentele astea =0
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
tyka |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
sa stiiiii.
![]() |
-------------------- |
|
MoGas |
![]()
Post
#104
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Promit ca atunci când ajung pe la ai mei (sâmbătă cel târziu) să caut cartea de motoare după care am învățat. Mai aveam una și despre carburatoare în general (2 volume). Promisiunea e promisiune. In galeria mea personala veti gasi cateva din graficele promise. Daca sunt nelamuriri, le voi explica. |
-------------------- |
|
iarba fiarelor |
![]()
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 04 From: focsani ![]() |
POTI SA MERGI CU CE TURATIE VREI DACA S-A STINS BECUL LA ULEI E OK NUMAI NU O TURA IN GOL SAU PE ROSU MULT TIMP. SETUL DE DACIE TE TINE TOT 100000K POTI SA MERGI ORICUM. DACA SCHIMBI SETUL CU UNUL FACUT DE FIRMA E ALTCEVA {MAHLE KOLBENSCHMITH] FOLOSESTE ULEI 10W40. SI TOTUL E OK. SI DACA POTI SCHIMBA-TI DACIA IN TIMP CU ALTA MARCA.
|
-------------------- |
|
MoGas |
![]()
Post
#106
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta e din ciclul: "da-o-n aia ma-sii, ca merge si asa" sau "toate face asa".
![]() P.S. NU MAI SCRIE ASA DE TARE CA MA DOR OCHII CAND CITESC! :wink: |
-------------------- |
|
amgnet |
![]()
Post
#107
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Si MAHLE,KOLBENSCHMITH se gasesc pe la noi ? Pe unde ? Si astia chiar fac seturi pentru Dacia ?
![]() |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:43 |