Fum la esapament motoarele dCi, - din topicul similar de benzina -
![]() ![]() ![]() |
Fum la esapament motoarele dCi, - din topicul similar de benzina -
pedrovl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|||
DigitalScribe |
![]()
Post
#2
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Am remarcat si eu un dCI-ul care la semafor cand pleca scuipa un norisor de fum albastrui dar doar cand accelera la plecare si cantitatea de fum era relativ mica.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
albertoturbo |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 March 06 ![]() |
Ieri ma oprit un vecin care ma vede mereu cand vin cu dci-ul si tot asa zicea ca ce-i cu fumul ala . Intradevar, cand o accelerez , scoate un fum negru . Masina are 3000 km . o fi de la motorina , o trebui numai euro 4 sau ce ?
|
--------------------
logan
1.5 dci
- B-o92200
|
|
74r12 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
QUOTE Ieri ma oprit un vecin care ma vede mereu cand vin cu dci-ul si tot asa zicea ca ce-i cu fumul ala . Intradevar, cand o accelerez , scoate un fum negru . Masina are 3000 km . o fi de la motorina , o trebui numai euro 4 sau ce ? Mai mult ca sigur ca e din cauza motorinei, in afara de asta ar mai putea fi de la apasarea brusca a acceleratiei in conditii de turatie a motorului mica (mers subturat + accelerare brusca = fum negru - lucru normal la dieseluri). Fum mai scoate si la turatii ridicate, cand se curata turbina de funingine (lucru normal si sanatos pt. diesel). Vezi pe reno.ro sunt o gramada de topicuri despre motorine, despre cum trebuie condus dci, etc. This post has been edited by 74r12: 9 May 2006, 10:44 |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
albertoturbo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 March 06 ![]() |
mersi mult !
|
--------------------
logan
1.5 dci
- B-o92200
|
|
dRg |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
La fum negru pentru motorina va raspund eu.
Sunt doua variante principale, motor obosit (ceea ce cred ca e exclus la Logan) sau mers subturat. Bine mai sunt si altele, dar astea sunt principalele. Cand se merge subturat pe la motor, mai precis la turbina se depun lucruri neplacute. Dupa o peroada mai lunga de mers subturat daca se da talpa grea acele depuneri sunt evacuate sub forma fumului negru. Asa ca un sfat cat se poate de util: diselari evitati sa mergeti subturat. Nu schimbati sub 2500. Turati aceste motoare ca nu nimica. Din contra mersul subturat dauneaza in timp. This post has been edited by dRg: 9 May 2006, 14:09 |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
dbk |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
In general dieseulul fumega mai mult, mai ales cand e rece.
Am mai observat ca si la "urcusul" rapid al motorului in turatii (ex: accelerare spontana) fumul este cantitativ mai mare decat la un mers lin. Explicatia cam asta ar fi: QUOTE Cand se merge subturat pe la motor, mai precis la turbina se depun lucruri neplacute. Dupa o peroada mai lunga de mers subturat daca se da talpa grea acele depuneri sunt evacuate sub forma fumului negru. Mai exista totusi o opinie destul de raspandita: la accelerarea spontana sau la turatii inalte, motorina nu mai este arsa complet si de aceea fumul acela care se vede la iesirea din esapament este de fapt motorina nearsa. Poate avea legatura cu... QUOTE motor obosit (ceea ce cred ca e exclus la Logan) sau mers subturat. Bine mai sunt si altele, dar astea sunt principalele. Nici ipoteza motorinei de slaba calitate nu poate fi exclusa. Pana la urma suntem in Romania,de curand tara tuturor posibilitatilor... ![]() This post has been edited by dbk: 9 May 2006, 17:10 |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
C@talin |
![]()
Post
#8
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
ma nu va mai faceti griji ca si la ford focus e la fel scoate un fum de tractor cand bagi talpa in acceleratie
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Ci_co |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru atutentic cu logan ! Group: Members Posts: 291 Joined: 20 July 05 From: UE - Bucharest !! ![]() |
Am vazut ieri un 406 modelul acela nou smecher la semafor am ramas tampit cand am vazut ca scotea fum in mers eu eram cu a doua si el trecea lin pe langa mine si cam scotea fum negru, deci sa inteleg ca mergea cam subturat cu ea, se vedea ca trage cam greoi !
Eu vreau un dci si imi este cam team ca poate poate nu este asa stralucit precum pare ! Bafta ! This post has been edited by Ci_co: 9 May 2006, 18:01 |
--------------------
Dacia & Renault/
Logan by Dacia/
'06 Pref 1,5dci
- B XX BEB Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
|
|
albertoturbo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 March 06 ![]() |
QUOTE(dRg @ 9 May 2006, 15:06) La fum negru pentru motorina va raspund eu. Sunt doua variante principale, motor obosit (ceea ce cred ca e exclus la Logan) sau mers subturat. Bine mai sunt si altele, dar astea sunt principalele. Cand se merge subturat pe la motor, mai precis la turbina se depun lucruri neplacute. Dupa o peroada mai lunga de mers subturat daca se da talpa grea acele depuneri sunt evacuate sub forma fumului negru. Asa ca un sfat cat se poate de util: diselari evitati sa mergeti subturat. Nu schimbati sub 2500. Turati aceste motoare ca nu nimica. Din contra mersul subturat dauneaza in timp. Si turatia asta de 2500 rpm sau chiar mai mare nu inseamna si un consum mai mare ? Nu mai zic si de zgomot , la un moment dat crede lumea ca esti incepator si turezi motorul de frica de-a nu muri . |
--------------------
logan
1.5 dci
- B-o92200
|
|
dRg |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(albertoturbo @ 9 May 2006, 22:12) Si turatia asta de 2500 rpm sau chiar mai mare nu inseamna si un consum mai mare ? Nu mai zic si de zgomot , la un moment dat crede lumea ca esti incepator si turezi motorul de frica de-a nu muri . Nu, nu e mare deloc acesta turatie. Si nici zgomotul nu e mare. Lasa sa creada ce vor, atat timp cat masina se comporta bine si se simte mai bine in plaja aia de turatii. Oricum la un mers subturat obtii un consum mai crescut. Oricum cand este motorul rece nu trebuie sa o fortezi prea tare, dar dupa ce s-a incalzit nu are nimic daca urci in turatii mai mari. Oricum cand schimbi viteza in o treapta superiaora este bine sa cazi intr-o turatie in care cuplul/puterea te ajuta. Dupa parerea mea in jur de 1800-1900. Daca tu schimbi la 2000 rpm unde cazi cu turatia? Cred ca destul de jos. Oricum pe multe forumuri se explica de ce mersul subturat este daunator (si la diezel si la benzina). Asa ca talpa mare ![]() This post has been edited by dRg: 10 May 2006, 08:40 |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
albertoturbo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 March 06 ![]() |
Am oprit un tip cu acelasi dci de 1.5 si l-am pus sa-i dea un pic de pedala . Ce credeti ? Acelasi fum negru , masina lui avand tot 3000 km .Fumul iesea cand dadea pedala in stilul cum accelerezi o mobra , adica calcari dese si repetate . La o accelerare constanta nu mai scoate nimic . Deci , acum sunt mai linistit .Cred totusi ca am facut o mare greseala ca am alimentat de la Luk Oil .
This post has been edited by albertoturbo: 10 May 2006, 10:25 |
--------------------
logan
1.5 dci
- B-o92200
|
|
Ci_co |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru atutentic cu logan ! Group: Members Posts: 291 Joined: 20 July 05 From: UE - Bucharest !! ![]() |
Am obs la multe motaoare dizalane ca scot fum negru cica este normal nu ma impacientez atata timp cat stiu ca am euro 3 pe ea si nu am probleme la mortor ! Inca nu am dci dar zic si eu
![]() |
--------------------
Dacia & Renault/
Logan by Dacia/
'06 Pref 1,5dci
- B XX BEB Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
|
|
woth |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 5 June 04 ![]() |
QUOTE(dRg @ 9 May 2006, 17:06) Asa ca un sfat cat se poate de util: diselari evitati sa mergeti subturat. Nu schimbati sub 2500. Turati aceste motoare ca nu nimica. Din contra mersul subturat dauneaza in timp. Cum sa nu schimb sub 2500 cand in carte imi recomanda sa nu depasesc 2500 (in perioada de rodaj). Oricum, avand in vedere ca la 2000 e cuplul maxim, ce sa caut cu ea peste 2500? Tocmai am vorbit cu un coleg care conduce diesel-uri de cand se stie, acum are un golf diesel, si mi-a zis ca, in oras, nu trece aproape niciodata de 2000 rpm. Eu zic ca e total aiurea. La 2500 urla ca muscat de sarpe si nici nu mai trage.. |
-------------------- |
|
bulan |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Nu va mai vaicariti atata!!!Daca guvernul IRAK-ULUI vrea 100000 de loganuri diesel credeti voi ca vor citi irakienii INSTRUCTIUNILE DE UTILIZARE?Vor crapa 10 motoare cu defecte ascunse si restul nu vor avea nimic indiferent cata talpa vor primi prin DESERT.Fiti atenti la APA si ULEI si da-ti-le-n gura ca daia v-a-ti luat masini!Eu am 46 de ani si n-am de gand sa ma ingrop cu lauretul+ pe care mi-l-am luat primavara asta.
|
--------------------
a
b
c
|
|
DragosP |
![]()
Post
#16
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(bulan @ 10 May 2006, 14:09) Eu am 46 de ani si n-am de gand sa ma ingrop cu lauretul+ pe care mi-l-am luat primavara asta. ![]() Curios, după cum scrii, eram convins că n-ai mai mult de 9 (hint: clasa a 2-a, în RO, nu Congo). |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
bulan |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Sunt si eu un biet forumist si nu vreun membru CORESPONDENT AL ACADEMIEI ROMANE!Scuze pentru scris.Copiii sunt de doua feluri:minori si majori.Eu recunosc ca sunt major din grupa copii.
|
--------------------
a
b
c
|
|
DFA |
![]()
Post
#18
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
![]() Subturare se consideră atunci când motorul are (i se cere) o sarcină mare la o turație mică și cuplu mic. Acest regim de lucru trebuie evitat în special când motorul nu a ajuns la temperatura nominală de funcționare (când încă este rece sau doar parțial încălzit). Subturarea are loc chiar și când stai pe loc și modifici brusc turația motorului din cea de relanti la xxxx rpm. În privința fumului, motoarele scot fum atunci când sarcina lor se mărește și fumul este generat pe perioada de timp necesară motorului de a ajunge de la sarcina/turația inițială și sarcina/turația dorită-necesară. Cantitatea de fum este dependentă de turație, la o turație joasă nici nu se observă. Mitul că dacă rulezi cu motorul (diesel-turbo) la turații mici ți se va întâmpla ceva rău cu turbina din cauza fumului/funinginei este fals. Când motorul lucrează la turații mici gazele arse au temperaturi joase și conțin foarte puține produse ale arderii motorinei. Lucrurile stau exact invers la mărirea turației. Dăunătoare pentru turbină sunt regimurile tranzitorii (subturarea reală a motorului), pentru că la trecerea de la o sarcină mică la una mare temperatura gazelor arse crește, la fel cum crește și cantitatea de funingine - care trece prin turbosuflantă și în timp îi afectează funcționarea. Rularea cu o turație/viteză constantă, mică sau mare nu dăunează motorului și turbinei!!! De aceea este important ca atunci când doriți să accelerați de la o viteză mică la una mare (nu de la 40 la 45Km/h....) să o faceți încet și nu brusc, deci fără să măriți sarcina motorului prea mult, ci gradual. Odată stabilizată turația/sarcina temperatura gazelor de eșapament se va stabiliza și ea, laolaltă cu cantitatea de funingine, care va fi mai mică decât cea emisă pe perioada cât motorul s-a aflat în faza de mărire a turației/sarcinii. În concluzie, evitați regimurile tranzitorii prelungite (adică subturarea), accelerați gradual, nu brusc, mai ales când motorul este rece sau în curs de încălzire. Acestea sunt importante pentru toate tipurile de motoare cu ardere internă, dar mai ales pentru cele diesel-turbo! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Ci_co |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru atutentic cu logan ! Group: Members Posts: 291 Joined: 20 July 05 From: UE - Bucharest !! ![]() |
![]() ![]() NU mai am rabdare vreau dizalannnn ! Offf am mers cu el si ce bine merge ![]() |
--------------------
Dacia & Renault/
Logan by Dacia/
'06 Pref 1,5dci
- B XX BEB Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
|
|
DragosP |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(DFA @ 10 May 2006, 14:49) ... Când motorul lucrează la turații mici gazele arse au temperaturi joase și conțin foarte puține produse ale arderii motorinei. ... Cu observația că sintagma de mai sus e mai corect a fi exprimată sub forma: "...gazele arse evacuate..." |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
albertoturbo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 March 06 ![]() |
Totusi , vizavi de 'dat talpa' , nu se ocupa si calculatorul de treaba asta ? Degeaba i-i dau eu pedala brusc , masina accelereaza tot cum stie ea , cel putin asta am constatat . Iar treaba cu turarea , ca nu ar afecta consumul pot afirma ca nu e asa. Oricum, legat de treaba asta cu fumul , m-am lamurit azi ; m-am tinut dupa o gramada de dci-uri li le-am observat la plecari de la semafor , etc . Toate fac la fel , nu am eu nici o problema !!! Singura chestie care mi-o mai reprosez acum e ca am alimentat de la Luk oil .
|
--------------------
logan
1.5 dci
- B-o92200
|
|
BAC |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Nici eu nu am vazut diesel care sa nu scoata fum, cu o singura exceptie. Cand am fost la RAR se facea testul de fum la un Passat adus de un samsar. Au ramas toti cruciti cand au vazut ca ala nu scotea nimic cand era accelerat brusc la 4000. Poate diselurile astea mai noi cu Euro4 si filtre de particule sa scoata mai putin fum.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
darius |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
QUOTE(albertoturbo @ 10 May 2006, 22:00) Sa nu iti mai reprosezi,ca fapt divers eu alimentez de cand masina era noua(solenza 1.9d)de la lukoil si porneste si in ziua de azi la sfert,apropo masina are 50.000km.deci stai linistit, motorina e in esenta aceeasi peste tot cu mici diferente de aditivare dar atat timp cat tu nu alimentezi de la statii bomba nu o sa ai probleme cu masina din cauza motorinei. |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#24
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(albertoturbo @ 10 May 2006, 23:00) Totusi , vizavi de 'dat talpa' , nu se ocupa si calculatorul de treaba asta ? Degeaba i-i dau eu pedala brusc , masina accelereaza tot cum stie ea , cel putin asta am constatat . Iar treaba cu turarea , ca nu ar afecta consumul pot afirma ca nu e asa. Oricum, legat de treaba asta cu fumul , m-am lamurit azi ; m-am tinut dupa o gramada de dci-uri li le-am observat la plecari de la semafor , etc . Toate fac la fel , nu am eu nici o problema !!! Singura chestie care mi-o mai reprosez acum e ca am alimentat de la Luk oil . Referitor la dat talpa, subscriu la ce a zis DFA mai sus si adaug o experienta reala. Am un prieten cu X5 nou diesel de 218 CP si ii da talpa in mod constant... dupa 40000 km i s-a dus turbina. Asa ca sa nu-mi zica careva ca BMW nu face motoare de calitate. Atata stiu: amicul meu merge ca un prost, si ii "da talpa". deci talpa da-i cand trebuie. Referitor la fum si a mea face... dar sincer nu prea stiu dieseluri care sa nu faca. |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
AMW |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
dar totusi...evitati petromu...asa ca un sfat prietenesc. Bafta
|
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
dbk |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Cand am fost la RAR se facea testul de fum la un Passat adus de un samsar. Au ramas toti cruciti cand au vazut ca ala nu scotea nimic cand era accelerat brusc la 4000. Poate diselurile astea mai noi cu Euro4 si filtre de particule sa scoata mai putin fum. Cred ca era un caz individual, nu cred ca teoria e valabila pentru toate Passaturile noi. Un prieten de-al meu are Passat din 2003, 1.9 TDI, 130 CP. Fumega masinuta aia mai rau ca o soba pe lemne, pacane, tacane, face in toate felurile (se comporta ca un diesel veritabil ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
BAC |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
QUOTE(Cypher4laguna @ 11 May 2006, 01:59) Referitor la dat talpa, subscriu la ce a zis DFA mai sus si adaug o experienta reala. Am un prieten cu X5 nou diesel de 218 CP si ii da talpa in mod constant... dupa 40000 km i s-a dus turbina. Asa ca sa nu-mi zica careva ca BMW nu face motoare de calitate. Atata stiu: amicul meu merge ca un prost, si ii "da talpa". deci talpa da-i cand trebuie. Nici BMW, nici Mercedes, Renault, Opel sau VW nu fac turbine. Daca pica e vina furnizorului Garrett, KKK sau a utilizatorului. Daca ai dat talpa la masina nu ai voie sa opresti motorul imediat, trebuie lasat un timp la relanti pt ca turbina sa se "racoreasca". Asa cum am spus, la Passat, a fost o exceptie si am vazut si eu destule care dau fum. Poate a bagat ceva in motorina, un aditiv sau chiar benzina. Cu camionele vechi asa se procedeaza ca sa treaca testul la inspectiile periodice. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Exista la hypermarket-uri aditiv anti-fum pentru diesel, dar are efecte negative pe termen lung, bagat inainte de ITP merge perfect, nu mai scoate fum deloc, nustiu ce va minunati asa ca un amarat de passat nu scoate fum..orice masina nu scoate daca se baga aditivul respectiv.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#29
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Eu am intrebat la dealer si la VC despre acesti aditivi de imbunatatire a motorinei (oricum mizerabila la noi indiferent de marca) si mi s-a raspuns ca este TOTAL INTERZIS la DCI-uri !
"In completarea raspunsului din 04.05.2006, privind tipul de carburant, va comunicam ca se poate alimenta cu orice tip de motorina dar numai de la statii autorizate." |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
Ci_co |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru atutentic cu logan ! Group: Members Posts: 291 Joined: 20 July 05 From: UE - Bucharest !! ![]() |
Da de la statii autorizate unde nea Vasile si-a tras si el vro 15 litri de motorina si a completat cu apa !
Fumul nu este neaparat ceva rau la masina este normal in limitele posibile ! ![]() Cum tot vorbim motorina este un factor important poate acel pasat pusese motorina euro 5 sau cum spunea colegu aditiv ! |
--------------------
Dacia & Renault/
Logan by Dacia/
'06 Pref 1,5dci
- B XX BEB Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 21:12 |