Ambreiaj+frana?, Explicatii pt. un incepator
![]() ![]() ![]() |
Ambreiaj+frana?, Explicatii pt. un incepator
C@talin |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
|
||
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|||
proflorinn |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 11 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
In urma explicatiilor primite, a imaginilor trimise si a felului in care conduceti voi, am experimentat in ultimele zile frana de motor destul de des. Aveti dreptate, abuzam nejustificat de mult de ambreiaj, apasam ambreiajul si franam in pante unde masina avea cam 45-50 km/h, cu frana de motor (adica ceea ce inteleg eu prin frana de motor-ridicarea usoara a piciorului de pe acceleratie pt. ca masina sa franeze din inertia motorului) este mult mai usor si-mi da senzatia ca eu controlez masina mai bine.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate
- HD76... Viața va găsi întotdeauna o cale!!!
|
|
diesel2002 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 9 February 04 From: Galati ![]() |
Eu asa ii invat pe elevi. Exact cum am descris mai sus. Problema se pune in felul urmator: daca masina cu care face elevul scoala este a scolii, atunci instructorul nu isi va da interesul sa invete elevul sa conduca corect din punct de vedere tehnic deoarece masina nu e a lui si nu prea il intereseaza daca se strica sau nu. In al doilea rand instructorii cu masini proprii, asa cum sunt si eu si care platesc rata pe luna 100E nu prea pot sa imi bat joc de masina si de aceea ii invat sa foloseasca masina exact cum trebuie. Si la urma urmei asta e o meserie care trebuie sa ti-o faci cum scrie la carte. Daca nu esti in stare mai bine te apuci de facut floricele, sau altceva...Stiu instructori in Galati care merg ei cu piciorul pe ambreiaj..
|
--------------------
Toyota Auris
1,6 dual VVT-i, 124cp - 2007
...si un amarat de Logan..adica doua..si un Guster
|
|
sik |
![]() ![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 ![]() |
cine a zis sa iei picioru la semafor a zis bine ca io dupa 3 ani totusi miam gasit ferodourile in cutie nu pe disc, sper sa ma invat minte
|
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
Asi |
![]()
Post
#35
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sik @ 20 May 2006, 00:39) cine a zis sa iei picioru la semafor a zis bine ca io dupa 3 ani totusi miam gasit ferodourile in cutie nu pe disc, sper sa ma invat minte ?? ![]() ca "placutele de frana" le-ai gasit pe unde? si eu mi l-eam gasit in cutie pe raft in magazin. in fine.. si adica de 3 ani nu ai mai verificat placutele sau in 3 ani nu faci 10000km? translate please |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
@Asi, omul se refera la ferodorile de la ambreiaj. I s-au tocit zdravan pt ca a stat cu pedala apasata la semafor.
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#37
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Toniceli inca nu mi-a raspuns la intrebarea de pe prima pagina a acestui topic!!!
![]() Eu unu inca nu am permis, ( si mai fac scoala de soferi pana dau orasul..). Nu prea folosesc frana de motor, pur si simplu apas pe ambreaj si o scot din viteza. Sunt curios cine da in frana de motor la 140 km/h? ( Toniceli probabil... ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
EUROPE, la viteza aia e chiar foarte bine sa folosesti frana de motor, care la vitezele alea este foarte eficienta - eventual pe la 120 bagi a 4-a si chiar se simte. Frana "normala" sufera foarte mult la viteza aia - gandeste-te cu ce viteza se freaca ferodourile alea.
Caz de utilizare: vin de pe autostrada, 130 si ceva (acul pe 140). Inainte de iesire, pentru ca STIU ca o sa opresc, o las usor, viteza scade, la 110 ii dau a 4-a, o las usor, si ajung cu 60, adica exact cat imi trebuie pentru a iesi. N-am apasat deloc frana, ba am mai facut si niste economie de carburant. |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#39
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Economie zici... nu prea imi place frana de motor la vitezele alea... la masina mea parca se uza ambreajul mai repede, oricum facea urat de tot. Nu crezi ca ar fi fost mult mai bine sa o scoti din viteza ( si facea probabil aceeasi economie de carburant ) si scapai si de sunetul motorului. Doar nu vreti sa tineti placutele de frana 100 000km
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 20 May 2006, 17:39 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca e ambreiajul ok, nu ar trebui sa-l doara prea tare. De urat face urat, dar asta e
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
DragosP |
![]()
Post
#41
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 20 May 2006, 18:43) Pe "liber", motorul are turatie de relanti si consuma niste carburant. In frana de motor, calculatorul taie alimentarea si mergi cu consum zero. Ce zici tu e valabil pentru motoarele cu injecție, gen mpi-urile de pe DSN, SLZ, Logan și dci-uri, mă rog, motoare moderne. La daciile clasice nu prea faci economie de carburant în frână de motor, ba din contră. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Shit, acum am vazut ca EUROPE are 1300... sorry. Ma obisnuisem sa vad masinile sub avatar
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#43
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#44
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Din cate stiu eu, la motoarele cu injectie calculatorul saraceste amestecul carburant in frana de motor sau gresesc???
![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Nu chiar - amestecul e sau pastrat constant aproape de lambda=1 sau se taie benzina complet.
De obicei, pana cand rpm ating 2500-2000, alimentarea e complet taiata. Sub turatia asta, se reia alimentarea. Lambda tb pastrat constant din cauza catalizatorului, care se incalzeste f.tare la amestecuri sarace. Alimentarea se reia pe la 2000 rpm pt ca motorul sa nu se opreasca daca debreiezi. |
-------------------- |
|
duculeana |
![]() ![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 December 06 ![]() |
QUOTE(stuiberv @ 15 May 2006, 10:31) Eu tot nu inteleg cine sunt instructorii. Cum poate un instructor sa te invete ceva ce iti poate pune in pericol viata??? Daca te apuci si cobori o panta lunga doar cu frana, risti sa ramai fara frane. Si, mai rau de atat, risti chiar sa nu stii ca poti ramane fara frane. Parerea mea e ca instructorii ar trebui controlati mult mai riguros decat sunt acum. Eu am avut noroc, am avut un instructor care pe langa faptul ca nu tipa niciodata, mai si explica de ce se fac anumite chestii cum imi spune el si nu altfel. Bine, dupa ce am executat frana de motor cu a doua de pe la 50 km/h cu breakul lui, era sa tipe, dar a spus doar calm: mai, daca imi scoti pistoanele le platesti ![]() In final: la semafor poti sa stai cu piciorul infipt in pedala de ambreiaj (desi nici asta nu e bine pentru el), ca nu pui in pericol pe nimeni. Dar cand pui frana, intai apesi frana, si doar daca e nevoie apesi ambreiajul ca sa schimbi viteza sau sa opresti masina. Pentru incepatori: incercati urmatorul lucru: pe un drum liber, mergeti cu 50 km/h cu viteza a patra, apasati frana, fara ambreiaj. Continuati pana se opreste motorul (nu o faceti prea des). Veti vedea ca motorul nu se opreste decat la viteza f. mica. Apoi, tot la 50 kmh viteza a patra, frana fara ambreiaj, apasati ambreiajul, schimbati a treia, eliberati ambreiajul (continuati sa franati in timpul asta), si tot asa. Bine, chestia asta cu schimbatul vitezelor in timp ce franezi parca nu se face chiar asa ca cica poti strica ceva prin cutia de viteze, dar iarna aplic aproape numai asta. Bun, pe mine ma intereseaza cum sa nu-mi moara motorul la semafor, la proba de traseu (ca cica te da jos imediat)? Deci intai franez apoi scot din viteza cand ajunge la relanti, nu? Mai apas si ambreiajul ca sa nu moara motorul sau nu? Si tin piciorul pe frana sau o eliberez? Pe examinator il intereseaza sa ai si o conduita preventiva, nu sa te dai zmeu. |
--------------------
NU AM
NU AM
NU
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:41 |