Bf109 vs Spitfire, sau despre orice avion din ww2
![]() ![]() ![]() |
Bf109 vs Spitfire, sau despre orice avion din ww2
einstein1984 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
Liv05 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 29 October 05 From: Arad ![]() |
As vrea sa vad daca a observat cineva asemanarea dintre Go-229-le nemtesc si B-2 Spirit-ul american.
Attached thumbnail(s) go229_b2.jpeg ( Size: 16.01k ) Number of downloads: 201 |
--------------------
Opel
Astra Sedan 1,7 cdti
2008, Enjoy
|
|
tarzy |
![]()
Post
#33
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 17 May 2006, 20:19) E drept ca Ploiestiul era si PLIN de tunuri antiaeriene (88-uri germane presupun, cel mai bun tu fabricat in timpul razboiului). Dar dupa un raid de 1000 de B17, pagubele au fost inlaturate intr-o singura saptamana. Bombardierele care au atacat ploiestiul la 1 august 43 - operatiunea Tidal Wave erau B24 Liberator nu au fost 1000 ci ... doar 178, din acestea au fost pierdute (doborate sau aterizari fortate 59), oricum.... si din cele care au scapat multe nu au mai fost operationale (a 2-a zi au fostdeclarate operationale doar 33 de aviaone) americani au pierdut 440 de oameni (din care 108 prizonieri) din 1626 de aviatori care au participat la misiune. artilerie AA i-au fost creditate 17 bombardiere doborate, iar aviatiei de vanatoare (IAR + Me-uri) (RO + Germ) 19 romani au pierdut 2 aviaone si alte 3 avariate nemtii au pierdut 3 si 9 avariate efectul bombardamentului a fost reducerea cu 40% a capacitatii totale de cracare dar ... deoarece capacitatea nu era utilizata la maxim reducerea a fost doar de 15% pierderile la sol (militari sau civili) au fost de pana in 200 - este unul din putinele bombardamente in care pierderile de vieti omenesti a fost mai mare in aer decat la sol datele sunt din "Bine ati venit in infern" de Ioan Grigorescu totodata va mai recomand si http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?sh...3&hl=tidal+wave |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Aritleria antiaeriana se numeste FlaK la nemti si AA la romani.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Sony |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(george_slz @ 17 May 2006, 20:14) Au venit americanii in August '43 cu peste 1000 de avioane de bombardament si vanatoare si au plecat cu coada intre picioare pt ca aveau tupeu sa bombardeze cea mai bine aparata antiaerian zona din europa, valea prahovei. Ei bine multi piloti s-au luptat cu avioane net inferioare ca plafon si viteza de zbor, cu conceptie veche si adevarate sicrie dar cu experienta si curaj au reusit ce n-au reusit americanii cu superioritate numerica si tehnologica... Lasand la o parte exprimarea alambicata, as vrea sa-ti atrag atentia ca cel mai bine aparat era Berlinul. Apoi se situa Ploiestiul pe locul secund. Vorbim de aparare antiaeriana. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Sunt uimit de cati oameni de pe acest forum se pricep cat de cat la aviatie. Repede, sa imi ziceti cati din voi au machete, si la ce scara.
Ce as putea spune la aceasta discutie este: -tot programul american spatial s-a bazat pe rachetele V2 germane si mai ales pe Werner Von Braun -toata aviatia americana de dupa razboi s-a bazat pe "ciolanul nemtesc". Sabre si MiG au folosit un design german, nu stiu exact cum se numea, era pe un site, ceva cu luft1946 parca. -tot ce au avut rusii dupa razboi s-a bazat pe tehnologia germana. Un exemplu edificator, este fabrica de ceasuri Anker, care a fost luata de rusi cu tot cu muncitori si porti. -cine doreste planuri cu I.A.R.80, poate pune adresa pe un PM si trimit cateva schite, de pe un site rusesc. -pe langa Ju87 stuka, un alt "protejat" al meu este IL2, "schwarze todt". Avionul care a putut sa fie elegant, gratios si tanc zburator in acelasi timp. Nu putea fi doborat decat cu focuri de 20mm in radiatorul motorului. Partea interesanta este ca desi blindat peste tot, cabina mitraliorului era total expusa si in spatele IL2-urlor se puneau...detinuti. Li se dadea ocazia de a muri victorios pentru patrie...A fost folosit si in razboiul din correa, americanii i-au zis "beast". Au capturat unul si au ajuns la aceeasi concluzie la care ajunsesera sin nemtii in '41:"Scheisse!" Cat despre I.A.R. apte de zbor. Imi vine sa plang de ce s-a intamplat cu aviatia romana dupa razboi. Asi, avioane, personal de intretinere au fost haituiti. Avioane cele mai multe au fost casate, fara mila, fara pic de gandire. Pilotii au fost persecutati majoritatea, luptasera impotriva binefacatorilor. Cel mai nedrept mi se pare ca nu ni s-a permis sa mai pastram nimic, doar majoritatea au fost folosite impotriva "poporului prieten de la est". Nimic nu a mai ramas din ele. Si asta datorita faptului ca am fost pierzatori. Totul a fost ras, pentru a se face locul culturii pasnice a sovietelor. Este total nedrept, oameni care si-au facut datoria fata de tara, in frunte cu acel om ciuruit de rusi(mi-e rusine ca pe un forum romanesc nu ii pot spune numele fara sa fiu numit antisemit, nazist sau orice alta scorneala)au fost si sunt judecati ca niste ultimi oameni. Pe un site de machetism(daca se vrea voi pune link), un impatimit a fotografiat fostele cazarme al grupului de aviatie ce acoperea litoralul Marii Negre. Acum sunt in uitare si functioneaza?functionau ca fabrica de tevi. Practic nu mai exista nimic din ele. Am ramas masca, o bucata de istorie aruncata la gunoi fara mila, mai ales ca erra vorba de unul din cele mai mari grupuri aeriene romanesti. O mica poveste. Nu mai tin minte exact de unde am auzit-o dar, un soldat, inrolat la infanterie, pe undeva prin Cehia, avansa impreuna cu unitatea lui. La un moment dat, unitatea lui a ajuns la un aeroport abandonat de germani, si printre avioane care fusesera belite de tot ce se putea folosi ramasese O ESCADRILA intreaga de Henschel 126. Soldatii romani s-a apropiat si au inceputs a se uite la ele, se mirau, unii s-au urcat in ele. Mentionez ca avioanele erau 100% functionale, aveau chiar castile de piele in cabina(la aviatia de asalt era procedura standard), si unele portmapuri cu hartile sectoarelor de front. Era practic o bomboana ce astepta sa fie culeasa. Romanasii probabil sosisera la cateva minute de plecarea germanilor. Dupa scurt timp a aparut si o unitate ruseasca. Ei bine, cum au vazut rusii bijuteriile de avioane, s-a aruncat pe ele cu balalaica si ananasurile, sa le distruga. Au vazut ca nu merge, asa ca au sarit cu topoarele pe ele . Romanii, au ramas uimiti, de ce sa distrugi avion bun de zburat cu el, unii chiar credeau ca se pot lua inapoi in tara(cum a fost cazul multor tancuri "Panther"). Raspunsul:Acele avioane au fost folosite impotriva bravilor ostasi ai Mamei Rusia si asa pateste tot ce s-a ridicat impotriva marelui popor rus.Si povesti dintr-astea mai cunosc o gramada, m-au fascinat povestirile astea ale bunicilor si ale oamenilor care au trait pe atunci.Daca mai stie cineva asa ceva, sunt curios sa mai aud. P.s.:locul doi dupa berlin, locul unde pe vremea aia se terminau toate drumurile, chit ca erai soldat, detinut, politist, sau orice altceva. Eu zic ca e ceva... This post has been edited by mircea-daniel: 17 May 2006, 21:32 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Am pe tatae care a mers pe jos toata Europa, a traversat o mare intindere de apa, el ii zice marea Azov cand era inghetata, le-a luat luni de zile, ascult de la el multe povesti despre razboi, a zburat si pe un avion, in calitate de telegrafist, insa nu stie ce tip era, nu prea il mai ajuta memoria, stie doar ca avea aripile deasupra, nu jos ca la vanatori.
Tarzy, site-ul ala dat de tine e cel mai impresionant. E fantastic cate stiu baietii aia, doar le dai o poza cu cineva din razboi si iti spun cine e, unde a luptat, ce avion avea, tot ce vrei! Fantastic! PS asa ca un comentariu, tatae mi-a spus ca din toate neamurile pe care le-a intalnit in razboi, rusii i s-au parut ca niste salbatici. Fara nici o ofensa, asa era pe atunci, ba chiar mi-a zis ca nu a avut nici o problema cu nemtii care stateau la locurile lor. This post has been edited by Mario_b: 17 May 2006, 21:41 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Strabunica-meu a cazut pe jos de mirare, intr-o iarna. La o intersectie, era un ofiterc german, imbracat in uniforma proaspat spalata care dirija o coloana. Desi afara era -XX grade, tipul avea freza facuta pe mijloc(regulamentar) si era proaspat ras.
This post has been edited by mircea-daniel: 17 May 2006, 21:48 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Probabil astepta vreun convoi mai important, ofiteri de rang inalt.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
danS22 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
BF109 - un criminal in serie
Spitfire - un gentelman Mig3 - un badaran P51 Mustang -un acrobat Mitsubishi A6M5 Zero - un naiv ![]() cam asa as cataloga eu avioanele din WWII sunt multe de spus ,si pt ca sunt roman nu pot decat sa aduc laude avioanelor de constructie romana cum ar fi IAR80 Attached thumbnail(s) iar_80.jpg ( Size: 98.88k ) Number of downloads: 156 |
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Liv05 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 29 October 05 From: Arad ![]() |
hehe..am multe machete majoritatea la scara 1/72, Revell.Oricum asteptam demult un topic de genu' asta.
![]() |
--------------------
Opel
Astra Sedan 1,7 cdti
2008, Enjoy
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(george_slz @ 17 May 2006, 20:14) In timpul WW2, era o vreme cand pilotii romani si germani erau prieteni si foloseau Me 109 cu diversele sale versiuni , ultimul si cel mai bun fiind G-ul. Astfel tineau piept escadrilelor americane, oamenii pe care ii pupam in C*R acum, de la al mai mic pana la nivel Guvernamental. Au venit americanii in August '43 cu peste 1000 de avioane de bombardament si vanatoare si au plecat cu coada intre picioare pt ca aveau tupeu sa bombardeze cea mai bine aparata antiaerian zona din europa, valea prahovei. Ei bine multi piloti s-au luptat cu avioane net inferioare ca plafon si viteza de zbor, cu conceptie veche si adevarate sicrie dar cu experienta si curaj au reusit ce n-au reusit americanii cu superioritate numerica si tehnologica... DAR CE PARERE AVETI DACA ME 262 ERA FACUT PE LA 1939-1941 CISTIGA NEMTII MAI ALES CA AMERCANII AU FURAT BOMBA ATOMICA DE LA EI SI SISTEMUL DE PROPULSIE AL LUI ME 262ERA DISPONIBIL DIN ANUL 1910 DE HENRY C ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
george_slz |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Tidal Wave a insemnat de fapt 3 valuri succesive de bombardiere si insotitori de vanatoare, si toate astea au ajuns la aproape 1000 de avioane, si tinta lor au fost rafinariile din Valea Prahovei ci nu orasul Ploiesti.
Sunt cam obosit, de aia si exprimarea mea are de suferit mai devereme....of sa treca mai repede saptamana asta ![]() |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
tarzy |
![]()
Post
#45
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
@george_slz fara suparare, dar .... habar nu ai
alea 3 valuri au fost formate de fix 178 de bombardiere si .... acesta a fost un raid FARA ACOPERIRE DE VANATORI, avioanele au decolat din Egipt, iar pe atunci nu exista avion de vanatoare care sa aiba autonomie suficienta. bombardamente folosind peste 1000 de avioane au fost efectuate doar asupra germaniei si ....la 1/2 de an dupa Tidal Wave raiduri cu acoperire de vanatori asupra romaniei au fost facute incepand cu primavara lui 44, cand aliati au reusit sa foloseasca bazele aeriene din italia (si au dezvoltat mustangul cu rezervoare suplimentare) QUOTE DAR CE PARERE AVETI DACA ME 262 ERA FACUT PE LA 1939-1941 CISTIGA NEMTII MAI ALES CA AMERCANII AU FURAT BOMBA ATOMICA DE LA EI SI SISTEMUL DE PROPULSIE AL LUI ME 262ERA DISPONIBIL DIN ANUL 1910 DE HENRY C in primul rand nu inteleg de ce trebuie sa tipi la noi!!!???? ar fi fost destul de greu ca nemtii sa castige razbiul, chiar daca ar fi avut inca de la inceput avioane cu reactie si tancuri grele. razboiul a fost castigat de cei care au avut putere economica sa inlocuiasca pierderile. nu trebuie sa adaug decat faptul ca in USA nici macar nu s-a pus problema rationalizarii resurselor strategice (combustibil, metale, etc) ca sa realizam potentialul enorm avut de aliati asupra axei. americani nu AU FURAT bomba de la nemti, de fapt ... nemtioi nu erau interesati sa dezvolta asa ceva (e si normal la ce dumnezeu iti foloseste sa cuceresti o tara infestata radioactiv). daca vrei au folosit la cercetari si savanti germani, dar .... nu se poate spune ca au furat-o in plus .... razboiul a fost ca si castigat inainte de a se folosi bomba This post has been edited by tarzy: 18 May 2006, 05:45 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 18 May 2006, 00:31) DAR CE PARERE AVETI DACA ME 262 ERA FACUT PE LA 1939-1941 CISTIGA NEMTII MAI ALES CA AMERCANII AU FURAT BOMBA ATOMICA DE LA EI SI SISTEMUL DE PROPULSIE AL LUI ME 262ERA DISPONIBIL DIN ANUL 1910 DE HENRY C ![]() Nu inteleg ce vrei sa spui si mai spui si balarii pe langa. Me262 era facut deja pe la 1939, doar le-a luat multi ani sa-l perfectioneze. Bomba atomica a fost conceputa de oameni de stiinta americani in cadrul proiectului Manhattan si supervizat Oppenheimer, iar motorul cu reactie a fost inventat de englezul Frank Whittle. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#47
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu au furat bomba atomica de la nemti, dar au capturat un submarin care expedia uraniu german in Japonia. Proiectul german pentru o bomba atomica s-a incheiat dupa ce a fost sabotat transportul apei grele din Norvegia.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
gonty |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi ![]() |
Un avion cu foarte bune performante a fost si Hawker Tempest. Iata si un link: http://www.hawkertempest.se/
|
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
tarzy |
![]()
Post
#49
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
intradevar, dar ... mai degraba ptr atac la sol nu ca fighter,
a intrat in serviciu deabia in 1944, in timpul debarcarii din Normanadia a facut acoperirea aeriana procedura de a dobora un Me262 presupunea sa-l astepte in jurul aerodromului ca Me sa vina la aterizare si atunci il ataca in picaj pe la spate, in nici un caz nu s-a pus probleama sa-l angajeze in lupta dog-fight pe cerul liber. ptr mai multe informatii recomanda "marele circ" de Pierre Clostermann - unul din asi acestui tip de avion. This post has been edited by tarzy: 18 May 2006, 08:12 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
SorinTSI |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 17 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Faceti un topic si despre tancuri din WW2.daca am tot inceput pe drumul asta,si un topic despre arme de infanterie.Si ca sa fiu on-topic,Bf109 avea avantajul injectiei mecanice si nu carburator ca Spitfire.
|
--------------------
BMW
530D
2006 E60
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Spre sfarsitul anilor '41, si spitfire a inceput sa aiba injectie mecanica. Oricum, xcand au inceput sa aiba injectie mecanica, au dat nas in nas cu FW190. Adica scapi de draq si dai de tac-su.
Bomba atomica germana era gata in 3luni. Daca mai dura razboiul inca 3luni, germanii aveau bomba atomica si mijloacele de a o livra asupra londrei sau moscovei. Un Arado 224, cu rezervoare largabile, sau un Fuhrungsmaschine si gata. Bum nuclear asupra Angliei. Asta daca vroiau neaparat sa il paleasca pe Churchill. Varianta care era chiar de neoprit era sa o puna pe un V2, dar si cu unele riscuri de a nu lovi tinta precis. Hawker Tempest era avion de vanatoare, ba chiar unul deosebit de efoicient. Se putea compara cu Mustangul. Hawker Typhoon este derivatul din el si era exclusiv pentru atac la sol. |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Si nemtii si americanii ar fi avut bomba nucleara. Nu credeti ca ar fi fost cam imprudent ca unul dintre ei sa o foloseasca? Poate daca aveau nemtii bomba aia, nu mai aruncau americanii in aer Hiroshima si Nagasaki.
Adica intra in vigoare protocolul MAD (Mutual Assured Distruction). Si ca sa revin la mancarea noastra, am auzit ca ar mai exista un IAR pe undeva prin Polonia sau Cehia, care dezertase. Voi ce credeti este adevarat? This post has been edited by Mario_b: 18 May 2006, 11:13 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(FLEX @ 17 May 2006, 15:54) IAR 80/81 nu tragea prin CIMPUL elicei, ci prin BUTUCUL elicei; un avion cinstit, care isi prajea pilotii insa (rezervor in fata tabloului de bord). IAR-ul nu avea tragere prin butucul elicei, solutie de altfel cam imposibila pentru un motor in stea. Avea mitraliere+tunuri pe aripa, nu in fuselaj. Bf 109 avea tunul cu teava prin butucul elicei, dar permitea motorul (in v inversat, teava trecea prinrte cilindri, arborele cotit era deasupra). Tunul de 109 incepea intre paloniere ![]() QUOTE(einstein1984 @ 17 May 2006, 17:06) Vreun fan Mosquito pe aici? Singurul avion cu fuselaj din lemn folosit in WW2, si cred cxa singrul din istorie care a reusit sa scape niste oameni dintr-o inchisoare (a Gestapoului parca din Dieppe?). Mai vanau si V1 din cand in cand. Era asa de rapid avionul ala, ca nu-i puteau asigura protectia nici cu p51 (se putea tine dupa el, dar daca aparea o intarziere, nu-l mai putea ajunge). Am vazut un reportaj despre mosquito, foarte interesant placajul ala din lemne de esente diferite. www.airwar.ru - planuri, cine mai doreste... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
danS22 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
Stiti ca sistemul NOS a fost folosit prima data in WWII , de catre pilotii aliatii,dar sistemul a fost ''uitat'' o vreme datorita aparitiei motoarelor cu reactie si motoarelor de racheta...
totusi cel mai rapid avion din WWII a fost Komet Me163b si sa u fabricat 350buc |
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
danS22 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
aa ... avea motor de racheta proiectat si construit in uzinele BMW
|
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Asa este, din cate tin eu minte, a fost folosit ca avion de atac impotriva bombardierelor. Avea o autonomie de cateva minute(7-8 parca), dar avea avantajul de a reactiona foarte rapid in cazul unui atac, se inalta peste bombardierele inamice si le ataca in picaj cu rachete neghidate si tunuri, parca. Dupa terminarea combustibilului, planau pana la aterizare, dar erau foarte vulnerabile in acest moment, multe fiind pierdute la aterizare, pilotii nemaiputand stapani bestiile fara propulsie.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#57
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu atacau de sus, aveau niste tunuri orientate in sus care erau declansate de o celula fotoelectrica (la trecerea prin umbra bombardierelor). Oricum, in picaj nu reusea sa nimeresaca mai mult de un avion.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Incredibil, nu ma asteptam la o asemenea tehnologie, nici nu stiam ca aveau asa ceva, asa ca m-am documentat si reiese ca o singura data s-a folosit tehnologia cu fotocelule, in rest tactica era de a urca prin mijlocul formatiei inamice si de a cobori tot in atac.
Deci, cum spunea cineva, "ori erau cei mai destepti, ori cei mai nebuni" sa faca ce faceau. Nu mi-a venit sa cred ca decolau cu Me 163b direct de pe pista la 80grade si ajungeau la formatia de bombardiere mai repede decat coborau avioanele de escorta in picaj sa le apere!!! Me_163B-0.jpg |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
danS22 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
totusi cel mai performant avion de vanatoare din WWII ramane P51 Mustang
desi eu il admir pe cel nemtesc BF109,care la aparitia lui era totusi superior celorlalte avioane de vanatoare majoritatea fiind monoplane -iar adevarul despre Spitfire este ca si a castigat doar o reputatie care s a datorat unor piloti de exceptie nu a performantelor avionului,greul luptelor in batalia pentru Anglia a fost dusa Hurricane(14233buc contruite in perioada '39-'44) |
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Am si eu o intrebare: pe Me 262 nu il apara nimeni? Avion cu reactie, primul operational, si nu doar acest fapt este admirabil. In doar 2 ani, s-au facut o gramada de variabte, de la vanator, la vanator de noapte(aparatura radio+operator radio) si versiune canoniera cu tun de 50mm in bot. Pentru un avion care dupa razboi a fost fabricat si folosit cu succes de cehi exact asa cum l-au gandit germanii e ceva. Mai ales ca doar superioritatea numerica l-a infrant.
Komet mai avea un omolog:Bachem Natter. Cautati pe net! Veti ramane masca. P.s.:Tunurile indreptate in sus se numeau "Schrage Musik". Sau "Slanted jazz music" ![]() This post has been edited by mircea-daniel: 19 May 2006, 23:14 Attached File(s) |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:21 |