Solenza Rapsodie 4500Km - multiple probleme
![]() ![]() ![]() |
Solenza Rapsodie 4500Km - multiple probleme
Cossti |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 November 03 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Woland |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru tava din spate (portbagaj), asa mi-a facut si mie. Solutia e sa lipesti pe acele dopuri de cauciuc niste bucatele de cauciuc suplimentare (taie si tu dintr-o camera). Problema e sa nimeresti cit de cit grosimea, daca pui prea multe, sau prea groase, n-o sa ti se mai inchida portbagajul.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
Marty |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Salut Costi,
Fii bienvenit! Hai sa incerc sa te luminez: 1. Pare problema de amortizor/flansa de amortizor, se pare ca s-a gripat. 2. Cind ti-a umblat mecanicul lu' Peste la saboti, sigur ti-a uitat vreo tabla atirnind pe acolo! Daca nu atirna tabla, e de la sabotii care ating in mers sau de la rulment care s-a hotarit ca a muncit destul si s-a gripat si el; 3. Frina d emina trebuie sa se ridice maxim 7 dinti, stie orice mecanic. Treaba cu mugetul e relativ normala. 4.1. Intr-adevar, iti zornaie policioara de la hayon, der zgomotul nu se aude de la distantierele de cauciuc care freaca pe cheder ci de la piciorusele policioarei, cele care se prind in mastile de la boxele spate. D-aia se aude scartaitul cind misti masca de boxa. Pune mina pe niste ulei siliconic si da acolo sau, mai simplu, izoleaza in scoci piciorusele alea! 4.2. Aceeasi problema cu parbrizul am avut-o si eu, nu mai ca la mine "chitaia" si inainte. "Chitaitul" vine de la parbriz care joaca in cheder. Te duci inapoi in service si le spui sa-ti dea cu mastic si intre parbriz si cheder, nu numai intre cheder si tabla! 5. In habitaclu, apa este normal sa se gaseasca doar in sticle, pahare si alte recipiente speciale. Nu are ce sa-ti caute apa pe jos, intrata de afara! 6. Suspensiile de la Solenza sunt foarte moi. Daca se stricau actualele suspensii, ar fi trebuit sa fie si mai moi, pe cind tu te plingi ca s-au rigidizat. Vezi sa nu fie problema de la punctul 1. Ca solutie unica, iti sugerez sa duci masina in service, il cauti pe seful ala mare sau , daca nu e ala, pe inginerul sef, ii pui cheile in brate si ii spui tandru la ureche " taticu', astea sunt cheile de la masina, eu vin peste 10 zile sa o iau! Daca nu merge asa cum trebuie, daca mai intra apa sau daca mai aud un singur zgomot, nu iau masina de aici si maine la prima ora vin cu OPC-ul pe capul tau + reclamatie la Dacia-Vocea Clientului ca nu esti in stare sa asiguri service pentru Solenza!". Dupa care ii intorci spatele si pleci. Multa bafta! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
gogo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
DUMNEZEULE! Sunt cheaunit! Marty, unde esti Marty? Se pare ca sloganul meu (banuiala mea) incepe sa-si arate roadele. Romanasii isi baga picioarele. Marty ce dreptate ai!
1. Poate fi planetara! Dar ai atat de putini kilometri.....N-ai spus unde se aude zgomotul (sub masina pe mijloc, la roata dreapta, roata stanga -fata etc)Se pare ca ai probleme la aceeasi roata la care baietii au schimbat rulmetii, poate au facut prostii in necunostinta de cauza.... 2. Poate sa scartie bancheta? Poate amortizorul? 3. Zgomotul provine de la faptul ca frana nu se decupleza usor (e prea stransa) si de abia dupa ce faci "doua roti" isi da drumul. E clar aia de la service nu pricep. Duce la uzura rapida a franelor pe spate 4.Cu tava ar trebui sa o rezolvi cel mai usor. Pune alte distantiere (gasesti tu niste cauciucuri)mai mari 5. Poze ca nu prea inteleg 6. Doar un mecanic bun isi poate da seama. SFAT: NU TE MAI DUCE LA ACEL SERVICE. PIESELE DE SOLENZA SUNT RARE SI CA ATARE AU MARE CAUTARE PE PIATA in plus aia se pare ca bajbaie la masina ta. DU-TE LA DACIA PITESTI sau IPSO (nu stiu daca e in Craiova). De curiozitate Service-ul ala era autorizat Dacia pentru perioada de garantie??? Daca da, cand te duci la Dacia Pitesti fa si o reclamatie (daca ai chitanta de la reparatii) |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
gogo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ete chestie, cand raspundeam eu ii raspundea si Marty!! Asa ca raspunsul lui Marty l-am citit dupa ce am postat eu.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
gogo, sunt aici! Te-ai speriat, vrei sa te tin de mina ????
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Auzi, de unde sa aina chitanta din moment ce masina e-n garantie ? 8) |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
gogo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ma rog tre' sa arate cumva unde si cum a facut reparatiile.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
Marty |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
In mod normal alea ar trebui trecute in caietul de garantii
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
juagy666 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 17 November 03 ![]() |
Daca nu-ti place mecanica si sa mesteresti fiare nu trebuia sa-ti iei dacie, Cossti, fara suparare. Pentru noi astialalti care le place la suruburi si sa ai tot timpul ceva de facut si sa fii tot timpul cu miinile in ulei si in vaselina cred ca am muri daca n-ar fi firma dacia pe lumea asta.
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
2. Chitaitul spate-dreapta este aproape sigur de la repartitorul ala de frana ce se afla in partea dreapta langa punte. E un sistem mecanic simplu care regleaza functie de greutatea de pe puntea spate cat de tare se franeaza pe rotile alea. Dracia aia se misca impreuna cu puntea spate. Aia e neunsa. Pe mine m-a imbolnavit de nervi ca nu o dibuiam. Cand am fost la revizie a fost identificata rapid si s-a pus vaselina iar la greu.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
asarban |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Si cica au rezolvat la Solenza problemele de la DSN!
Nu le-ar fi rusine! Sau poate ca da, astea sunt probleme pe care DSN nu le avea... astea sunt noi noute! La x90 vor rezolva problemele de la Solenza dar vor apare altele noi! Dacia, te tine mereu concentrat! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Cossti |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 November 03 ![]() |
Marty, multumesc pentru urarea de bun venit ! Si la toti ceilalti, pentru ajutor si raspunsuri !
Zgomotul de care vorbeam la punctul 1 ( la viraj puternic dreapta) se aude de undeva din dreapta fata. Din cate imi amintesc eu, acolo a si schimbat rulmentul ... Service-ul la care ma duc este REDAC Craiova. Nu sunt deloc multumit de ce-i acolo, dar nu prea am de ales in zona. Ce-i drept, la problemele pe care le am , poate s-ar justifica un drum la Pitesti. Stie cineva unde ar trebui sa ma duc acolo (nume service, etc...)? Juagy666, nu-i nici o suparare. Nu-i vorba ca nu-mi place mecanica (o gasesc chiar relaxanta atunci cand stii ce faci), dar nu am timpul necesar sa "mesteresc" la masina. Ca inginer software trebuie sa lucrez opt ore pe zi, sa citesc articole/carti inca trei ca sa ma mentin "in forma" si sa mai fac si ceva placut/fun cat sa nu imi plezeasca neuronii. Din pacate, masina pica pe ultimul loc si avanseaza in ierarhie numai cand incepe sa imi faca probleme. Pe de alta parte, bani de Mercedes nu am, asa ca nu ma vait - dar incerc sa ma descurc cum pot ![]() Legat de service-uri, in REDAC-ul de aici am vazut multe. Pentru ca au geamuri de sticla in care vezi cum lucreaza "profesionistii". Vezi atat de bine, incat mai bine le-ar scoate. Daca tot pocesc totul, macar sa nu asisti pe viu... Am vazut ciocane bune de spart asfalt folosite cu incredere pe DSN-uri. Se cutremura tot standul cand lovea odata :shock: . Am vazut un om care a venit sa isi faca revizia fara probleme, i-au "reparat" ceva, iar a doua zi avea balta de ulei sub masina. Sa va spun ca a platit din buzunarul lui 2 milioane repararea "reparatiei" ? Iti vine sa urli la luna daca stai mult pe acolo ... Un alt caz (suna a banc) a fost al unui om cu o Berlina caruia i-a sarit capacelul de la incuietoare la una din portiere in timp ce mergea pe strada. Masina era noua (avea cateva zile). Credeti ca i-ai pus alt capacel, sau au schimbat incuietoarea ? Nu. Motivul ? Trebuie sa vina cu capacelul la service, pentru ca trebuie sa returneze piesele defecte.Nu-l avea, asa ca omul a platit din buzunar alta incuietoare... Revenind la problemele mele, o sa incerc sa fac o poza la punctul 5. Poate este de ajutor. In rest, din cate vad eu, nu pot sa rezolv decat problema cu tavita din spate, in rest imi trebuie un mecanic/service bun. Prin urmare, imi trebuie mult noroc ... Din ce in ce sugestia cu Pitestiul suna mai bine :? Salutari, multumesc de ajutor si toate cele bune ! |
-------------------- |
|
Cossti |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 November 03 ![]() |
cateva mici adaugiri.
Chitaitul din spate dreapta este reproductibil si in parcare. E suficient sa descid usa din spate dreapta, sa pun piciorul pe prag si sa misc un pic cat sa joace masina sus-jos oleaca. Cu cat e mai cald afara, cu atat se aude mai tare (cel putin din cate am observat eu). Marty : "3. Frina de mina trebuie sa se ridice maxim 7 dinti, stie orice mecanic. " Hmmmm. Nu am nimic impotriva. Dar uite ce am gasit in manualul technic Solenza : "Reglajul trebuie efectuat astfel încât să se asigure o cursă de minim 12 dinți a levierului de comandă până la blocarea roților.". Altfel se intinde ceva prea mult pe sub masina si ai probleme mai tarziu (descriere aproximativa). Mai este si faptul ca noua avea o cursa de 12-13 dinti, asa cum specifica si manualul. Din cauza asta sunt putin ingrijorat. |
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Chitaitul dreapta spate: am avut si eu: o bucsa de cauciuc lapunte chitaie. Trebuie scus surubul, uns din belsug si strans la loc. O perioada se linisteste. Dupa aceea cu timpul se largeste si nu mai chitaie, ci troncane.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
guvernul |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 30 April 03 ![]() |
Si eu am probleme cu asina. In spate scartaie suspensia cand merg incet, prin gropi (la intrarea in parcarea blocului am o portiune de 20 de metri cu gropi una si una). De vreo 2 saptamani am inceput sa aud scartaitul la suspensie. Masina stand in paracare - apasa pe colturile din pate ale masinii si se aude un scartait duios la suspensie.
Cossti sunt total de acord cu ce ai spus - in service trebuie sa te duci sa-i spui cu lux de amanunte problema, ba chiar sa ii dai si solutii. Si daca se poate sa si repari tu singur. Si apoi service-ul sa se bata cu pumnii in piept si sa spuna ca e service autorizat si ultra-competent. Luna asta merg pentru revizie si le voi spune si de scartaitul la suspensia spate. Sa vad cum o s-o rezolve. Daca nu sun la VC. Cu toate ca ei nu dau doi bani pe ce spune VC. Am asistat acum 2 luni la o discutie intre cei de la Colbalcescu si VC. Discutiile erau la limita injuraturilor la adresa VC. |
-------------------- |
|
Cossti |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 November 03 ![]() |
Cateva poze cu zonele in care am probleme cu apa. Cea din portbagaj este evidenta, cealalta in schimb e mai ciudata.
Attached thumbnail(s) dscf0016s.jpg ( Size: 31.01k ) Number of downloads: 364 dscf0012s.jpg ( Size: 42.38k ) Number of downloads: 347 dscf0005s.jpg ( Size: 26.88k ) Number of downloads: 316 dscf0003s.jpg ( Size: 36.66k ) Number of downloads: 304 dscf0001s.jpg ( Size: 41.39k ) Number of downloads: 317 |
-------------------- |
|
Cossti |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 November 03 ![]() |
Inca doua poze.
Attached thumbnail(s) dscf0022s.jpg ( Size: 64.1k ) Number of downloads: 280 dscf0018s.jpg ( Size: 32.8k ) Number of downloads: 259 |
-------------------- |
|
razvancc |
![]()
Post
#18
|
![]() membru...de partid Group: Members Posts: 93 Joined: 9 September 03 From: cateodata...bucuresti!!! ![]() |
Scartaitul din dreapta spate poate fi si de la repartitorul de frana. Daca ai timp si vrei sa te murdaresti intra sub masina si o sa-l vezi in dreptul rotii. La mine scartaia ca toti dracii si dupa ce am scos tot din masina, de nu mai ramasesem decat eu, volanul si un scaun am descoperit ca scream-ul de acolo venea.
|
--------------------
renault/nissan
megane sedan/navarra
1.6 16v/ 2.5 turbo Gratitude is merely the secret hope of further favors.
|
|
Alin |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca scirtiie 2 chestii in spate dreapta cu niste arcuri:
1. este sub masina chiar in drepul spatarului banchetei din spate 2. este ceva mai in spate pe aceeasi directie |
-------------------- |
|
Alin |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
asa ca pune vaselina la greu
|
-------------------- |
|
gogo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 2 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Cossti ai probleme mari, si rezolvate prost. Intrebai unde te duci in Pitesti. Pai, te duci direct la Dacia si urli la aia pana cand te rezolva. Cu ocazia asta ii parasti si pe aia de la REDAC. Luneta trebuie scoasa din nou si repusa pe pozitie ca sa nu mai picure.
Succes |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
- B-32-JCJ "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. "Einstein
|
|
BORN4XXX |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE 1. Trozneste ceva urat de tot in momentul in care merg incet (plec de pe loc) si virez mult dreapta. Este si mai pregnant efectul daca sunt in panta cand fac dreapta : parca se rupe ceva in ea. Am observat acelasi pocnit/troznit atunci cand iau dreapta si sunt denivelari puternice. Zgomotul nu este unul scurt, ci un troznit prelung, ca de grinda care sta sa cedeze sub o greutate mare. Ce parere aveti ? Pe unde-i buba ? 2. Imi \"chitaie\" tare de tot ceva la roata din spate dreapta. Gandesc ca-i suspensia, pentru ca se agraveaza cand sta cineva greu in spate. Ce-i ciudat e ca pare sa depinda de vreme. Sunt zile cand nu se aude deloc. Se pare insa ca atunci cand e mai cald, aud o simfonie intreaga de scartaituri. Raspunsuri: 1.Flansa la amortizor 2. Este vorba de caroserie, este o problema veche la DACIA NOVA 3. Scartait la frane, cand eliberezi frana in panta Este normal, de la placute. Si cele straine fac la fel: Opel, Fiat, etc. Devin lucioase, discul lucios si uite rezultatul. Editat de moderator! .. al doilea mesaj care il editez la acelasi user ... a treia oara mesajul va dispare in neant .. Pufff! (motivul: folosire numai a LITERELOR MARI ! |
-------------------- CAM ATAT !
|
|
andu77 |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
dupa vre-un an a incept si la mine sa scartaie una din rotile din spate(mie mi se parea ca ar fi stanga). Am fost la service si nu au putut face nimic in sensul asta. Acum(dupa ce a trecut iarna asta ... sper) am mai multe tipuri de scartaituri care vin din spate ... dar acum vin din ambele parti:
1. dupa ce ciupesc putin frana 2. dupa ce trec peste o groapa(se pare ca se deranjeaza ceva pe acolo si incepe) 3. cateodata dupa o curba mai stramta |
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
FLEX |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
3. Uzual, reglajul frinei de mina se face cam cum a facut mesterul tau: se trage frina 2-3 dinti si se aduc sabotii in contact cu tamburul; rezulta ca frinarea incepe de la dintii 2-3 si e completa la dintii 5-7; daca la Solenza se face altfel, inseamna ca mesterul e un dobitoc; zgomotul e normal la eliberarea progresiva a frinei in mers liber la vale cu spatele, sabotii mai ating usor pe tambur si gindeste-te ca nu asta e sensul in care s-au format ei sa frineze, e ca si cum i-ai freca in raspar.
5. Pe acest forum a mai fost un post cu problema respectiva, bogat ilustrat si el; se pare ca e infundata o scurgere undeva in praguri sau aripa/contraaripa si toata apa pluviala in loc s-o ia razna afara umple locul respectiv si se scurge in masina; eu nu stiu daca Solenza are furtune de evacuare apa pluviala, dar daca are s-ar putea sa fi iesit de pe scurgeri sau sa fie infundate. Cauta si vei gasi! 6. Amortizoare zob! zic eu, s-ar putea sa ma insel ... e prea departe de caracteristicile Solenzei ca sa fie altceva ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#25
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Apa intra garla si pe la aeroterma daca furtunele alea de scurgere a apei din locasul ala unde este si rezervorul spalatorului de parbriz s-au infundat cu frunze si alte alea.
Frana e normal sa faca asa daca pedala nu este eliberata complet. Masina se misca in spate datorita faptului ca ai slabit frana (logic, nu?). Insa daca frana nu este slabita complet masina tot se misca datorita greutatii iar frana inca mai agata putin. Ce e ciudat e marea prate a zomoteolor dispar la mine cand da caldura. Insa de cateva zile dupa ce am remediat bordul am auzit un scartait enervant in partea dreapta fata. Am mai stans iar suruburile bordului pana sa crape dar degeaba. Pana la urma mi-am dat seama de la ce era. Cand am dat cu polish masina am dat si pe partea interioara a usilor si acum luceste de ti-e mai mare dragul. Problema e ca se freaca pe cheder si scartaie oribil. Ca atare am rezolvat problema cu ceva sapun lichid pe cheder. Sper sa nu faca spume cand prind vreo ploaie ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 11:57 |