DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem electromagnetic în loc de platină!!

Giurisici Fabian
post 27 Feb 2006, 22:25
Post #211


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




biggrin.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Renegatul
post 28 Feb 2006, 01:28
Post #212


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 24 February 06
From: in avion, calatoresc mult




In ansamblul vibrochen, distribuitie , ax cu came, pinion axa cu came si delco, exista JOCURI! acestea afecteaza temporizarea aprinderii.

Sistemele voastre se senzori hall , sau octocuplori sunt bune, dar nici pe departe cele mai bune. In afara de jocurile mentionate mai sus de mine, avansul este tot mecanic! tot clasicul arc, si clasica capsula vacumatica. Acest sistem de avans se useaza, si nu corespunde mereu curbei de avans corecte!

Solutia! Volanta de la un Renault cu motor ca de dacie (R5, R9, R11, etc) Delco de la acelasi Renault, sau se bloceaza axul unui delco de dacie, pe o anuminta pozitie.Aprindere cu cititor aferenta volantei.Senzorul se monteaza pe carcasa ambreiajului. Se da o gaura, si se centreza unde trebuie. Cine vrea mai multe detalii, le ofer. Sursa componentelor : dezmembrari Renault!

Acest sistem nu greseste! Citind direct de pe volanta nu se pune problema nesincronizarii datorate jocurilor. Avansul vacumatic este reglat de o capsula care actioneaza o rezistenta variabila. Avansul "centrifugal" este reglat in functie de turatie motorului, citita de la volanta.

This post has been edited by Renegatul: 28 Feb 2006, 01:29


--------------------
Dacia 1300 - B01ERU
Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 28 Feb 2006, 09:17
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(mihai1677 @ 17 Nov 2005, 22:27)
Schema prevede urmatoarele facilitati:
  1) existenta unui al doilea senzor pt 0 grade ce va da scanteie indiferent daca picul merge sau nu, astfel avem doua scantei pe fiecare cilindru.
  2) intrare pt senzor detonatii, la depistarea detonatiilor avansul se reduce cu cca 5 grade rac.
  3) intrare senzor temperatura apa, la temperaturi mici o marire a avansului de cca 5 grade rac duce la o incalzire rapida a motorului, un raspuns mai bun a acestuia.
*



Scuze, dar parca intarzierea de avans incalzeste mai puternic?
Si eu ma gandisem la senzorul de detonatie, dar cum rezolvi cu traductorul de detonatie, ce traductor folosesti?


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 28 Feb 2006, 09:37
Post #214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(Giurisici Fabian @ 21 Jan 2006, 08:06)
da daca ai observat in locul contactului mobil am taiat din tabla zincata asemnatoare la forma cu acesta si am prins senzorul pe ea astfel imi da mosibilitatea de a lucra si avansul vacuumatic si dea regla distanta fata de magneti.Dupa parerea mea a fost cea mai simpla solutie si eficienta.Am mai vazut si alte delcouri de la masini straine si mai m-am inspirat de acolo,doar ca alea nu aveau vacuum(motoare gandite bine).O sa mai fac poza cu toate piesele insirate ca sa se vada mai bine.
*



Salut! Apropo de corectia vacuumatica, la batranul Oltcit cu aprindere electronica, corectia vacuumatica era "bipozitionala": capsula de vacuum plimba un magnet permanent in vecinatatea unui contact "reed" = doua pozitii: vacuum mic si vacuum mare.


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 28 Feb 2006, 12:34
Post #215


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2006, 10:45)
Nu mai pot edita mesajul anterior:

Macar da-ne dimensiunile acelei bucse(diam interior, exterior si grosimea sau inaltimea, sau lungimea) si prinderea pe axul cu came(vad ca interiorul e rotund). Ai prins in puncte opuse cu surub?

@dexlada: am demontat vreo 5 floppy si pe toate era bobina acolo si nu senzor hall, deci cam trebuie sa ai mare noroc. Insa, am vazut pe TOATE motoarele pas cu pas (de CDRom, floppy sau HDD), sub magnetul rotorului TREI senzori Hall, dar cu 4 pini, TOTI conectati in circuit, nu doar de rezistenta mecanica. Bun, stie cineva semnificatia pinilor? Acei senzori sint, intr-adevar, foarte mici (1x2mm) si se pare sensibili la magnet slab.
SM 241 am vazut ca se "ataca" la magnet de cap optic de CDRom, la 2 mm.

Apoi, cum pot taia magnetii aia de cap optic pe din doua? pentru ca am vreo 4 perechi dar din capete diferite si de dimensiuni diferite; in plus, sint mari pentru o deschidere unghiulara mica, sau asa mi se par.
*




da asa e si eu am desfacut cateva si aveau bobina dar unele aveau senzor hall.

Magnetul cred ca merge taiat cu panza diamantat (exista o panza care se pune pe cadru de bonfaier si se poate taia si sticla cu ea).


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 28 Feb 2006, 12:40
Post #216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Renegatul @ 28 Feb 2006, 01:28)
In ansamblul vibrochen, distribuitie , ax cu came, pinion axa cu came si delco, exista JOCURI! acestea afecteaza temporizarea aprinderii.

Sistemele voastre se senzori hall , sau octocuplori sunt bune, dar nici pe departe cele mai bune. In afara de jocurile mentionate mai sus de mine, avansul este tot mecanic! tot clasicul arc, si clasica capsula vacumatica. Acest sistem de avans se useaza, si nu corespunde mereu curbei de avans corecte!

Solutia! Volanta de la un Renault cu motor ca de dacie (R5, R9, R11, etc) Delco de la acelasi Renault, sau se bloceaza axul unui delco de dacie, pe o anuminta pozitie.Aprindere cu cititor aferenta volantei.Senzorul se monteaza pe carcasa ambreiajului. Se da o gaura, si se centreza unde trebuie. Cine vrea mai multe detalii, le ofer. Sursa componentelor : dezmembrari Renault!

Acest sistem nu greseste! Citind direct de pe volanta nu se pune problema nesincronizarii datorate jocurilor. Avansul vacumatic este reglat de o capsula care actioneaza o rezistenta variabila. Avansul "centrifugal" este reglat in functie de turatie motorului, citita de la volanta.
*




asta am sugerat si eu cu o pagina inurma dar se pare ca a fost ingnorat ca nu a venit nimeni cu nici o sugestie,etc


Dar cred ca mai simpul se poate adapta pe fulia mica din fata de la vibrochen,acces mai usor ,se pot face reglaje,se poate curata senzorul mai des,mai usor de montat, etc


Dar nu a venit nimeni cu nici o sugestie,idee sad.gif


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 28 Feb 2006, 13:12
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Se poate face un senzor pe fulie, dar mai este problema avansului vacumatic, care trebuie inlocuit cu altceva, un senzor inductiv sau un senzor hall, in cazul senzorului inductiv rezolutia este buna dar pt hall problema se pune ai sau nu ai avans vacumatic fara valori intermediare.
Plus pt fiecare solutie avansul vacumatic trebuie pastrat timp de 1sec (activat,dezactivat), motiv pt care schema se complica.
Din punct de vedere teoretic este mai simplu asa si mai fiabil, ar mai trebui si o bobina cu 4 fise si scapam si de delcou.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 28 Feb 2006, 20:24
Post #218


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




nu se pot pune 4 senzori pe fulie pt ca fiecare cilindru sa aiba bobina lui ?
A adica 4 bobine (pt a elimina delcoul)


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Renegatul
post 1 Mar 2006, 00:16
Post #219


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 24 February 06
From: in avion, calatoresc mult




De ce sa va complicati cu fulii, care or sa fie foarte greu de facut, cand se gasesc volante si aprinderi RENIX de la Renault, gata facute! Nici o adaptare, doar montare!


--------------------
Dacia 1300 - B01ERU
Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 1 Mar 2006, 00:25
Post #220


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Probabil pt ca nu se gasesc? smile.gif Eu caut de ceva timp in IS asa ceva dar fara rezultat sleep.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Mar 2006, 08:20
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dex lada @ 28 Feb 2006, 20:24)
nu se pot pune 4 senzori pe fulie pt ca fiecare cilindru sa aiba bobina lui ?
A adica 4 bobine (pt a elimina delcoul)
*


Nu 4 senzori pe fulie, poate 2 magneti, unul pe o fatza, altul pe cealalta si 4 senzori, grupati tot doi cite doi la 180 grade, doi pe o fata, doi pe alta. Se complica constructia.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 11:47
Post #222


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Renegatul @ 1 Mar 2006, 00:16)
De ce sa va complicati cu fulii, care or sa fie foarte greu de facut, cand se gasesc volante si aprinderi RENIX de la Renault, gata facute! Nici o adaptare, doar montare!
*




e mai usor de facut nu impicat ,dat-ul cutiei jos schimbat volanta, etc.

Asa fulia se da usor jos.
+ ca daca apar probleme nu mai pornesti masina pana nu dai dinou cutia jos,in fata la fulie se poate umbla mai usor.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 12:18
Post #223


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




eu ma gandeam la ceva de genul asta



--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 12:19
Post #224


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




eu ma gandeam la ceva de genul asta

This post has been edited by dex lada: 1 Mar 2006, 12:19


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Mar 2006, 12:55
Post #225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dex lada @ 1 Mar 2006, 12:19)
eu ma gandeam la ceva de genul asta
*


Am inteles, dar, la fiecare trecere a fiecarui magnet prin fata senzorilor, deci o data la fiecare 90 grade RAC, in TOTI senzorii va aparea impuls, deci in fiecare bobina. Adica vei avea la fiecare 90 grade 4 scintei concomitent in toti cilindrii.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 1 Mar 2006, 13:08
Post #226


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Eu am facut un sistem de aprindere cu senzor hall, pe motocicleta mea, monocilindrica insa si in 4 timpi. Va recomand senzorul hall tle4905 (gasiti specificatii pe www.alldatasheet.com ) - costa 30.000 de lei la www.conexelectronic.ro, in bucuresti.
Senzorul l-am conectat in mod direct la o aprindere electronica gen "protectie platini", gen "aprindere tranzistorizata", gen "aprindere cu led". Senzorul hall inlocuieste direct platina, pentru ca este cu colectorul in gol si poate pune la masa 100mA (suficient fata de cei 36mA ceruti de aprinderea tranzistorizata).

Senzorul hall aduce ceva avantaje fata de platina. (presupunem ca vorbim de o platina protejata de un etaj de forta tranzistorizat). Primul avantaj este uzura - chiar daca platina nu se mai uzeaza electric, pintenul acesteia tot se uzeaza - in timp variaza (scade) distanta intre platini, si deci si avansul, putin. Al doilea avantaj major este comportarea la turatii mari - arcul platinii nu o mai poate inchide in timp util - timpul necesar incarcarii inductive a bobinei poate sa fie insuficient.

Asa... revenind la situatia de pe dacie. 4 cilindri.. 4 probleme. De fapt aici se poate face o simplificare. Nu este nevoie de 4 puncte de sincronizare, la toate motoarele cu senzor si fara distribuitor se foloseste "scanteia in gol" pe evacuare. Asta inseamna ca se dau doua scantei simultan, la cate doi cilindri - unul pe compresie (scanteie utila) si unul pe evacuare (scanteie in gol). Atentie - cele doua bujii care dau scanteie simultan nu sunt vazute in paralel de bobina de inductie corespunzatoare. Bobina aceea are ambele capete ale infasurarii secundare izolate fata de masa si fiecare din cap merge la cate o bujie. In felul asta se asigura faptul ca avem scanteie la ambele bujii, circuitul se inchide prin electrod central bujie 1 - masa - electrod central bujie 2.

Asadar pentru dacie ar fi nevoie de o "coroana" cu 4 magneti echidistanti si doi senzori hall pe "stator". fiecare senzor hall va lucra cu cate o aprindere cu led si cu cate o bobina de inductie de tip "capete secundar libere" - astea se gasesc la dezmembrari de masini pe injectie cu scanteie in gol. In lipsa, se pot folosi si cate doua bobine de inductie clasice, punandu-se in paralel insa infasurarile primare, nu cele secundare.

Magneti - eu am folosit magneti de pozitionare cap citire din hard-diskuri - sunt foarte puternici, i-am rupt cu patentul pentru a-i aduce la dimensiunea necesara, senzorul insa ii vede de la 5mm fara probleme. Atentie - senzorul detecteaza numai un anumit tip de polaritate magnetica - nord sau sud. Senzorul hall detecteaza intensitatea si sensul campului magnetic, nu variatia acestuia (ca o bobina). Pe scurt, cand magnetul intra in raza senzorului, acesta deschide iesirea, colectorul "in gol" e pus la masa, se inchide curentul prin bobina de inductie. Cand magnetul paraseste raza senzorului, circuitul se intrerupe si apare scanteia in secundar. Cam ca la platina.



Asa... initial si eu am vrut sa renunt la avansul centrifugal mecanic de pe motocicleta. L-am blocat, urmand sa calculez avansul cu microcontroler. Am terminat de implementat, insa la sfarsit - surpriza - microcontrolerul e prea sensibil la parazitii produsi de descarcarea bobinei de inductie - apare un varf de curent pe circuitul de masa, pentru un timp foarte scurt, insa suficient de lung pentru a dezechilibra microcontrolerului care merge la 4MHz si a-l reseta. Deci - aveti grija, daca vreti sa folositi microcontroler, ganditi de la inceput montajul cu un etaj de decuplare galvanica - oscilator - transformator 1:1 - redresare, filtrare. (Cu condensatori de decuplare, diode zener rapide, bobine de soc, optocuplori pentru senzori si semnale etc. etc... pe alimentare nu merge, socul tot se propaga).

Oricum, avansul centrifugal in general nu face probleme, daca nu sunt uzuri la cuplarea delcoului in axul cu came si jocuri nepermise ale "plumbilor" avansului centrifugal, acesta isi face treaba. Magnetii pot fi lipiti chiar pe cama originala din delco, cate unul pe cate o suprafata dintre doua varfuri de cama - atentie insa la polaritate - trebuie toti sa aiba aceeasi fata spre senzor (N sau S, depinde de senzor).

Marele avantaj al montajului cu microcontroler este posibilitatea reglarii curbei de avans, fie printr-o interfata simpla cu cateva butoane, pe masina, fie prin reprogramarea in casa a microcontrolerului. Valorile raman stocate in EEPROM-ul procesorului, si dupa taierea alimentarii. Attiny2313 de la atmel de exemplu are si convertor analog-digital, pentru citirea unui senzor de temperatura sa zicem, pentru ajustarea avansului in functie de temperatura.
Daca intereseaza pe cineva know-how de microcontrolere atmel, sa-mi spuna, in principiu oricine se pricepe cat de cat la programare se poate descurca in assembler de uC.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 13:12
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 1 Mar 2006, 12:55)
Am inteles, dar, la fiecare trecere a fiecarui magnet prin fata senzorilor, deci o data la fiecare 90 grade RAC, in TOTI senzorii va aparea impuls, deci in fiecare bobina. Adica vei avea la fiecare 90 grade 4 scintei concomitent in toti cilindrii.
*




dar asta se poate rezolva cu un "pic"

sau mai simplu cu ai zis tu doi pe o fata a fuliei si doi pe cea lalta.

This post has been edited by dex lada: 1 Mar 2006, 13:19


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Mar 2006, 13:32
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Iti fac doar doua mici corectii:
1.Sint si senzori Hall "omnipolari"-se "excita" la orice polaritate N sau S, e cazul TLE 4906, avantajul fiind ca doar lipesti magneti, nu mai tii cont de "fazare"
2. La acea bobina cu scinteie dubla, din cite stiam situatia e cam asa:
se pun diode de sens si eclatori, incit scinteia de pe evacuare sa nu apara.

In rest, interesant.

Pentru Marianrec:
Au scris program inregistrat in PIC care calculeaza avansul functie de turatie; de fapt, delcoului i se blocheaza contragreutatile pe avans maxim sau minim, se prelucreaza "luleaua" incit contactul sa fie lat de vreo 22,5 grade(adica 45 RAC)-se face cam ca o coasa. Daca se blocheaza delco cu "plumbii" pe zero, se roteste in sensul cresterii avans cu 22,5 grade, adica acele 45 RAC. PIC-ul primeste impuls platina, calculeaza INTIRZIEREA semnalului incit din acele 45 avans sa fie scazuta diferenta pina la avansul de fapt necesar.
Se elimina eventualele neuniformitati ale arcurilor.


Tot acolo gasesti si stroboscop cu defazare.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 1 Mar 2006, 13:42
Post #229


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Banuiesc ca ati vazut dracia asta ... Nu imi explica si mie cineva mai pe "romaneste" smile.gif ce au facut oamenii aia.... (sa vad daca am inteles bine)


This post has been edited by marianrec: 1 Mar 2006, 13:45


--------------------
Dacia 1310 - GL03WWT & GL07NAT 1990, 1994
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 14:05
Post #230


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(marianrec @ 1 Mar 2006, 13:42)
Banuiesc ca ati vazut dracia  asta           ... Nu imi explica si mie cineva mai pe "romaneste" smile.gif ce au facut oamenii aia.... (sa vad daca am inteles bine)
*



o aprindere multii scanteie cu reglarea curbei de avans

This post has been edited by dex lada: 1 Mar 2006, 14:06


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 2 Mar 2006, 10:54
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




niste scheme de la bordul digital ?????


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 - B 79 VIT 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Mar 2006, 21:46
Post #232


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Dragii mei, azi am realizat si eu un astfel de delcou fara platina. Am cumparat de la dezmembrari un delcou bun cu 120 000 lei, l-am curatat temeinic si m-am pus pe modificat. Am folosit un senzor romanesc, facut de IPRS, S570, pe care l-am recuperat dintr-o tastatura de calculator fff vechi (Junior, din vremea lu' Ceasca). E un senzor destul de sensibil, de la 4 mm simte un magnet clasic, cu diametrul de 5 mm. Am desfacut nitul de la pintenul platinii, am dat pintenul jos si cu ajutorul unui surub am fixat pe bratul platinii, in locul pintenului o bucatica de cablaj imprimat pe care am lipit senzorul. Initial voiam sa pun magnetii pe o bucsa cu diametru mai mare, sa am precizie mai buna. Negasind nici textolit gros din care sa fac bucsa, neavand nici idei de prindere prea viabile, am decis sa pun magnetii chiar in corpul lulelei! Am folosit magneti cilindrici cu diam. de 5mm si lungime de 4mm recuperati din tastaturi vechi. Am dat cu grija 4 gauri de 5mm la baza lulelei, exact in locurile in care axul delcoului este denivelat pentru a deschide platina (pe muchiile camei). Am introdus PUTIN fortat magnetii, apoi am turnat "Picatura" in eventualele orificii ramase intre magnet si gaura din lulea. Senzorul l-am cositorit pe cablajul imprimat de pe bratul platinii, astfel incat sa vina chiar in fata magnetilor. Firele le-am scos din delcou prin locul surubului ruptorului. Printr-un BD135 senzorul Hall comanda aprinderea CDI multispark pe care am descris-o la topicul de aprindere electronica.
Azi dimineata, la -14 grade am montat delcoul, am facut avansul static (cu un bec), i-am dat cheie... si a pornit la sfert de cheie. Mergea binisor, dar parca nu mai avea "nervul" pe care il avea cu platina. Mai auzisem de chestia asta, am creziut ca asa e normal cu senzor magnetic, chair daca e ilogic. Am lasat motorul sa se incalzeasca, apoi am inceput sa-l turez. L-am dus la 5500 RPM, mai mult nu i-am dat de mila, dar cert mai putea! Peste 1 ora a venit Levi, un amic de-al meu, cu ideea sa refacem avansul. Surpriza! Masina mea a redevenit la fel de "nervoasa" ca inainte. Se tureaza rapid, merge uniform, sunt foarte multumit!
Cateva remarci: 1. Nu am umblat la avansul vacuumatic si nici la cel centrifugal. Montand senzorul pe bratul vechii platini, avansurile continua sa lucreze la fel ca inainte. 2. De precizia cu care se pun magnetii (exact la 90 grade unul de altul) depinde mult bunul mers al motorului. Eu am dat gaurile cu mana, a iesit bine, dar ideal ar fi sa aveti o masina de gaurit cu care sa puteti roti piesa de gaurit foarte precis, exact cu 90 grade. 3. Magnetii i-am lipit la baza lulelei, la 3mm de marginea inferioara, sa nu aiba senzorul "tentatia" de a atrage scanteia de la ciocul lulelei.
Daca aveti posibilitatea sa realizati un astfel de sistem, nu mai stati pe ganduri, merita! Masina porneste la -14 grade la sfert de cheie, socul il imping inapoi la 30 secunde dupa pornire, tine ralantiul fara probleme. Ce mai... e OK!
In plus, cred ca in curand nu voi mai sti ce culoare are contactul platinii la Dacia! radmasa.gif

Toate cele bune si spor la treburi!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 2 Mar 2006, 22:16
Post #233


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




saut dyogenes am citit ce ai facut imi pare bine ca iti merge inventia dar as vrea sa mai iti dau un sfat.ar fi bine ca peste capatul pipei sa introduci o tila termocontractanta sa nu ai vreo surpriza sa sara vreun magnet de acolo ca e de rau eu am patit-o cand am facut probe la al meu se desfaceau mai ales cand se incingea axul delcoului,asa tila aia la caldura se contracta mai tare peste magneti si ii tine pe pozitie mai ales la turatii mari.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 2 Mar 2006, 22:58
Post #234


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




a si inca ceva chiar pe pinii de alimentare ai senzorului ar fi bine sa lipesti 2 condensatori un 47 de micro si 100de nano.poate la turatii mari sa balbaie putin iti spun ca de 3 ani de cind am facut asa ceva am mai intalnit unele fenomene foarte ciudate si am experimentat tot felul de scheme care sa le comande senzorul.poate sa imi spui mai incolo daca ai simtit o usoara scadere a consumului ca la mine se simte nu cu mult dar e ceva (daca mergi pe benzina)asa ca exmplu anul trecut am facut un tur prin tara de 800 de km si a consumat 50 de litrii de benzina faceti calculele.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 2 Mar 2006, 22:59
Post #235


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




QUOTE(dex lada @ 1 Mar 2006, 15:05)
o aprindere  multii scanteie cu reglarea curbei de avans
*




In mare da, dar tot pe site-ul asta , la un motor de r5 senzorul hall este actionat de un fel de elice..(poza 128)


--------------------
Dacia 1310 - GL03WWT & GL07NAT 1990, 1994
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Mar 2006, 23:36
Post #236


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Draga Fabian, sa stii ca si eu m-am gandit sa pun ceva peste magnetii aceia, macar o banda izolatoare sau ceva... Eu nu prea ma pricep la mecanica, stiu doar "o bruma" de electronica, nu stiu ce e aceea tila termocontractanta si de unde as putea gasi asa ceva. Dar cert e ca ideea e buna, si daca o sa gasesc pe undeva asa ceva, voi pune. Sincer sa fiu, initial voiam sa folosesc sistemul tau, cu bucsa, dar nu am avut din ce sa fac la repezeala una. In ceea ce priveste schema comandata, e cea pe care am descris-o la "Aprindere Electronica", cu un BD135 in plus, pe post de "platina electronica" de mica putere. Deocamdata chiar nu paraziteaza deloc, dar o sa pun oricum niste cond pe alimentarea senzorului.
In ceea ce priveste consumul, e firesc sa scada!!! Am citit undeva pe forum ca platina clasica rateaza 10% din scantei la 3000 RPM datorita inertiei sale mecanice. Evident ca acele scantei ratate reprezinta benzina pierduta. Si eu ma astept la scaderea usoara a consumului.
Mai experimentez, si va tin la curent. Pana atunci... Porniri Usoare!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 2 Mar 2006, 23:44
Post #237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




tila termocontractanta este un tub de diferite diametre care se introduce pe cabluri la innadituri si care la caldura se contracta . eu am folosit cu diametru de 16 mm la bucsa aia. se gaseste la magazine de piese electronice
.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Mar 2006, 23:52
Post #238


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Cred ca m-am lamurit, e "plasticul" acela albicios... o sa caut maine in oras si o sa pun si eu. Multumesc de explicatii. Am vorbit cu un vecin care mi-a promis ca imi face o lulea cu gaurile EXACT la 90 de grade. Sunt curios cum o sa iasa, daca va fi vreo diferenta sesizabila fata de cea facuta de mine. Toate cele bune!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scew
post 5 Mar 2006, 22:43
Post #239


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 5 March 06




ieri am facut o aprindere electronica simpla la fordul meu escort din 86 doar cu 2 tranzistoare ca tot minca platinile am scimbat si condensatorul cu unul nou punindul dupa aprindere pe bobina . Drace .... de 5ani nu ma oprit politia si acu am
platit 250 000 pentru ca bucuros de cum mergea i-am dat blana. Acu ca tot ma-m apucat de diastea am facut rost de un delcou fara platina din aia cu bobina ,parca ..pickup..i se zice dar lipsestwe partea electronica de pe locasu lui de pe delcou. Am totcautat o schema cu senzor dintrasta pe net am gasit doar unul cu integrat CA3.... ci un tranz.darlington Mj...... camscump pentru experiente.
Stti cineva o schema pentru senzor de acest tip mai simpla 2-3 tranzistoare??


--------------------
ford escort - cj06zui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Mar 2006, 10:56
Post #240


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Giurisici Fabian @ 2 Mar 2006, 23:44)
[...]
.
*


Scuze, nu-ti pot trimite PM, nu merge.
Scriu aici:

Am vazut pozele de pe forum, acelea cu modificarea delco.
Acolo, pe masina al carei delco are la senzor fire rosu-verde al vazut ca is montate fise cu "terminatoare" asemanatoare celor de la fisele de solenta, ma rog, tipul cu bobina jumostatica. Daca e asa, acele fise au parca eclatori in ele, poate si diode? Merg pe berlina bine? In plus, alea is doar 4 in set, cel dintre bobina si delco?de care e? Sau is fise de ceva cu delco dar "de dincolo"?
Multumesc.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 10:52
Forum Renault