Sistem electromagnetic în loc de platină!!
![]() ![]() ![]() |
Sistem electromagnetic în loc de platină!!
moshulik |
![]()
Post
#271
|
||
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|||
dex lada |
![]()
Post
#272
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ideea era sa se renunte la distribuitorul din delcou.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#273
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In cazul ala nu se leaga iesirile senzorilor impreuna ci separat comanda 4 aprinderi/4 bobine sau la un CDI 4 module de descarcare alimentate de la un singur ridicator.
Sau, cei 4 senzori cuplati cumva sa atace o bobina jumostatica de pe masini cu injectie sau doua din alea duble, cum erau alea din link-ul rusesc. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#274
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 22 Mar 2006, 12:41) In cazul ala nu se leaga iesirile senzorilor impreuna ci separat comanda 4 aprinderi/4 bobine sau la un CDI 4 module de descarcare alimentate de la un singur ridicator. Sau, cei 4 senzori cuplati cumva sa atace o bobina jumostatica de pe masini cu injectie sau doua din alea duble, cum erau alea din link-ul rusesc. Da stiu doar am scris mai sus ![]() Eu vroiam sa aflu ce parare aveti voi despre eliminarea distribuitorului si daca sa incumetati sa faceti asa ceva, ideei soluti,etc. Nu sa scrieti ce am scrieti eu mai sus. QUOTE Dar nu a zis nimeni de : 1 magnet pe cama si 4 senzori (1 pe cilindru )dispusi la 90 grade , 4 montaje simple cu 2,3 tranzistori care sa comande 4 bobine de inductie (1 pe fiecare cilindru,eventual unele mai mici, poate de motocicleta ceva ?). Atunci delcolul nu va mai avea rol si de distribuitor al scanteii, deci nu mai exista riscul defectari senzorilor datorita arcului electric, nu mai "fura" scanteie daca capacul este fisurat,etc cred ca sunt multe avantaje. O sa ziceti ca am o obsesie cu bobina pe fiecare cilindru, ceva am dar nu cred ca e obsesie Rusii au facut asa ceva(sau asa cred eu) dar nu se mai gaseste. Am vorbit si cu Dorin care avea niste prieteni din Moldova care au intrebat de asa ceva dar nu se mai gaseste. http://zsiguli.hu/english/english.html http://www.michailov.amh.ru/ This post has been edited by dex lada: 22 Mar 2006, 14:26 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#275
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am testat si bucatele de magnet de HDD, ba chiar si bucata intreaga. Asa e, cimp paralel, ataca senzorul chiar in preajma lui.
|
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bertro |
![]()
Post
#276
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
moshulik, daca iti dau adresa pe PM imi poti trimite si mie te rog un magnet din ala de HDD? platesc desigur taxele postale. 10x.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
moshulik |
![]()
Post
#277
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
sigur, baga pe pm.
|
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#278
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
nu are nimeni ca datasheet-ul pt bs 570 ?
Sau macar cum se conecteaza. This post has been edited by dex lada: 28 Mar 2006, 17:05 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
calinp |
![]()
Post
#279
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
datatsheet in format pdf, nu cred ca gasesti
am gasit un catatlog de la iprs dar S570 nu apare: - S053, S057, S255 - iesire de tip "colector in gol" - temperatura: 0-70 grade C - tensiune alimentare: 4.5-5.5 V - curent alimentare: max. 6.5 mA - tensiune de iesire in stare "ON" (Io=16mA): max. 400 mV - curent de iesire in stare "OFF" : max. 10uA - pragurile de comutare "ON/OFF" (in ordine): 5/30mT, 5/70mT,25/50mT - SM231, SM232, SM233, SM234 - difera tensiunea de alimentare: - primele 2 : max. 25V - ultimele 2 : max. 10V - pragurile de comutare "ON/OFF" (in ordine): 5/30mT, 25/50mT, 5/30mT, 5/70mT Capsula e TO126(SOT32) (ca la bd135), iar pinii sunt, de la st la dr si privind spre partea marcata "+", "-", "OUT" This post has been edited by calinp: 28 Mar 2006, 18:28 |
-------------------- |
|
moshulik |
![]()
Post
#280
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru datasheet-uri - asta-i site-ul cel mai bun, nu stiu daca l-am mai pus pana acum :
http://www.alldatasheet.com/ - scrieti la search codul piesei si scoate pdf-ul . pt. bertro - am pus ieri la posta magnetul - dintr-un magnet cred ca se pot "face" 4 masini, daca il tai cu grija. In urma descoperirilor revolutionare de pe topic-ul vecin, se pare ca cea mai buna metoda de pus senzorul hall este in locul unei platine, cu tot cu un singur magnet si folosite camele metalice actuale pe post de intrefier. Asadar magnetul este mai catre baza platinei, senzorul mai catre varf si toata platina e plasata in vecinatatea camei. De asemenea, platina mobila va ramane in contact mecanic permanent cu platina fixa, pozitia acesteia ramanand fixa. Magnetul si senzorul trebuie plasate astfel incat doua varfuri de cama sa se afle cat mai aproape de senzor, respectiv magnet, in felul asta campul magnetic fiind "condus" de la magnet la senzor. Cand insa nu sunt "pe cama", circuitul se va deschide. PS : si la oltcit trs aprinderea beneficiaza tot de o piesa de-asta "polara" cu 4 varfuri, dar nu stiu daca inchide un circuit de camp magnetic detectat cu efect Hall sau inchide un "transformator" cu miez mobil si detectare de prag. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#281
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(moshulik @ 30 Mar 2006, 08:57) [...] PS : si la oltcit trs aprinderea beneficiaza tot de o piesa de-asta "polara" cu 4 varfuri, dar nu stiu daca inchide un circuit de camp magnetic detectat cu efect Hall sau inchide un "transformator" cu miez mobil si detectare de prag. Sondele Hall dedicate (uite, cautati pe www.datasheetcatalog.com HKZ121) au magnetul incorporat, iar iesirea la ele este inversa decit la senzorii obisnuiti(ca si ansamblu) pt ca atunci cind piesa polara ataca senzorul cimpul e scurtcircuitat, iesirea trecind in 1. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#282
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
problema e ca am cautat si nu am gasit pe nicaieri senzorul e super decit trebuie facuta o bucsa din tabla cu niste fante pt obturarea campului magnetic sincer mi se pare cea mai buna idee,mai buna decit cu 4 senzori si un magnet.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
moshulik |
![]()
Post
#283
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu este bun, este foarte mare senzorul ala, nu are loc in delco. Cam asa e ala de pe supernova mea, insa vine pe volanta, nu in delco. Mai departe, ei bine, calculatorul se apuca sa numere dintii de pe volanta si in felul asta "stie" ca la "ics" dinti mai trec 90 de grade rotatie motor, stie cand sa dea drumul si la injector (in cadrul ferestrei de timp cat e supapa de admisie deschisa) si la scanteie. La un moment dat mai are inca un punct suplimentar de sincronizare, care desemneaza "cilindrul 1", nu stiu cum e implementat....
In cazul de fata insa nu merge sau se complica inutil montajul. Cel mai simplu - trebuie experimentat prin montarea unui magnet paralel si la distanta cu senzorul si vazut daca proximitatea a doua varfuri de cama produc variatie de semnal logic. Nu trebuie inversat semnalul, nu are rost, plaja de reglat delcoul la dacie e foarte larga si compenseaza faptul ca scanteia se produce putin dupa ce cama paraseste platina si nu in momentul in care o "ataca". |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#284
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
se mai poate face si cu un tle 4905 cu un magnet in fata lui si lipite amandoua pe o piesa in forma de u
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Am dat linkul ala pentru modul de realizare a sondelor dedicate. Ca nu are loc in delco Dacia, stiam. Apoi prinderea sa se face pe platou rotitor, gen Bosch. In subiectul Aprindere electronica, in CapDisIgnit se spune ceva de genul asta, doar ca ei se refera la HKZ101, care in datasheet nu apare. 2. Cele "atacate" de volanta sint de fapt bobine cu miezul magnetizat, la care "dintii" acelei coroane sint concentratori pentru sonda. 3. Punctul zero este "marcat" printr-un dinte de latimea a doi dinti Acolo semnalul are alta forma, calculatorul "stie" de el, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#286
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 31 Mar 2006, 09:01) 3. Punctul zero este "marcat" printr-un dinte de latimea a doi dinti Acolo semnalul are alta forma, calculatorul "stie" de el, etc. Intrebare - in ce sens are dintele respectiv "latime" dubla ? Daca e lat in sensul "de-a lungul circumferintei volantei", atunci cum mai trece de pinionul de la demaror ??? |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
calinp |
![]()
Post
#287
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
de fapt e un dinte lipsa, iar coroana cu dinti pt senzor e separata de cea de la demaror
|
-------------------- |
|
draku |
![]()
Post
#288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
HKZ 101 incape in delco-ul de dacia
partea proasta e ca nu am gasit nicaieri in ro |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
- Barkas
1989 Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#289
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sa zicem ca-l pui pe undeva; el trebuie sa se miste in ritmul dictat de avansul vacuumatic, deci va trebui prins prin zona platinei mobile. Insa, daca il privesti bine, vezi ca are o curbura pe una din "piesele polare". Ei bine, acolo trebuie sa intre bratele crucii. Deci diametrul "olicii" sa fie mai mare decit dublul curburii. Acuma, daca privesti delcoul in ansamblu, vezi ca acele bolturi pentru bratul de vacuum, etc, nu permit o "olica" din aia. Pe unul de origine (Bosch), da. La ala se misca platoul la avans vacuumatic.
De gasit nu gasesti, poate pe la dezmembrari. Sau, daca ai un amic in Australia, la Jaycar Electronics se gaseau. Astea-s unicele surse stiute. Or mai fi si altele. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#290
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am reusit sa prelucrez acea bucsa incit magnetii sa "atace" fix la 90 grade. Unghiul "antiDwell"-adica acela cit Hall-ul sta "deschis" in acceptiunea sistemului cu platina - este de 30-33 grade, aproximativ cit cel de la platina clasica. La ce va trebui sa umblu: la gaura de prindere a discului p ax, in acest moment Hall deschide atunci cint lama lulelei este in coltul plotului cu zona ei "de intrare" in sensul de rotatie.
Daca gasesc si un aparat foto voi pune si ceva poze. O sa incerc finalizarea acelei CDI Multispark australiana (carcasa, adica) si sa dau detalii. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#291
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Apr 2006, 15:11) Am reusit sa prelucrez acea bucsa incit magnetii sa "atace" fix la 90 grade. Unghiul "antiDwell"-adica acela cit Hall-ul sta "deschis" in acceptiunea sistemului cu platina - este de 30-33 grade, aproximativ cit cel de la platina clasica. La ce va trebui sa umblu: la gaura de prindere a discului p ax, in acest moment Hall deschide atunci cint lama lulelei este in coltul plotului cu zona ei "de intrare" in sensul de rotatie. Daca gasesc si un aparat foto voi pune si ceva poze. O sa incerc finalizarea acelei CDI Multispark australiana (carcasa, adica) si sa dau detalii. Promit ca pun si eu poze cu sistemul meu electromagnetic cum fac rost de un aparat foto sa se vada bine pozele. Momentan telefonul meu mobil face poze proaste asa ca mai asteptati. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#292
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Poze, cum am promis:
Acele linii rosii sint corespondentele centrelor plotilor. In prima poza, pe lulea, sint tot doua linii; una rosie si una neagra mai mica, in stinga lamei cum e privita. Acea linie neagra se potriveste perfect cu linia rosie de pe protectorul alb la deschiderea Hall. Liniile negre de pe protector sint pozitiile de "inchidere" Hall; masurind, reiese un "antiDwell" de 33 grade, deci un Dwell de 57, cum se recomanda. Pe montura Hall, sonda este cea rosie (e un varnish peste Hall). Iar acea sirmulita cu un capat cenusiu este un resort manufacturat care tine montura pe acel tampon din plastic in care, la aprinderea clasica, se sprijina arcul lamelar al platinii mobile. Placuta de circuit imprimat cu montajul este fixata pe placuta oscilanta din tabla cu doua suruburi dar IZOLATA electric de aceasta, incit masa montajului (pe care am Hall, condensatorii de deparazitare/decuplare, rezistenta de 1k2, si tranzistorul inversor) nu atinge masa delcoului. A, in poze magnetul este exact pe pozitia in care senzorul se deschide. Magnetii fixati in crestaturi cu Bison A+B si folie termoconstrictiva de la condensator electrolitic de sursa PC ales convenabil ca dimensiune. Revin cu noutati: am lungit putin slitul tablei-suport (partea care culiseaza in locul arcului lamelar) si am indoit acea tablita incit unghiul de 120 grade intre aripi sa scada putin. In acel moment "atacul" Hall se face undeva intre semnele negru si rosu de pe lamela pipei. Am facut aseara in casa o proba cu delcoul montat pe CDI. Din pacate dar si din fericire nu aveam in casa decit o fisa centrala si una "de bujie" asa ca am facut si legatura de la bobina la delco apoi la plotul 1 o fisa cu eclator la masa. Bun, proba o faceam prin miscari de rotatie "inainte-inapoi" a delcoului in zona fisei 1. Scinteie puternica. In schimb, rotind delcoul o tura completa, in pozitia 1 apare scinteie puternica, in restul pozitiilor scintei slabute dar existente, asta cu doar o fisa montata. Deci in capac undeva apar scapari, dar n-am avut capac transparent sa vad cum apare descarcarea. This post has been edited by diaconuliviu: 20 Apr 2006, 07:09 Attached thumbnail(s) IMG_0107.jpg ( Size: 206.09k ) Number of downloads: 611 IMG_0108.jpg ( Size: 234.76k ) Number of downloads: 604 IMG_0109.jpg ( Size: 263.37k ) Number of downloads: 680 IMG_0110.jpg ( Size: 247.42k ) Number of downloads: 674 IMG_0111.jpg ( Size: 208.91k ) Number of downloads: 618 IMG_0112.jpg ( Size: 230.6k ) Number of downloads: 191 IMG_0113.jpg ( Size: 237.39k ) Number of downloads: 224 |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#293
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Faina treaba, Liviu!
![]() Bucsa e lipita de ax sau e montata prin ajustaj cu strangere? Iarta-ma, dar nu cred ca am inteles: bucsa e de alama? Daca da, oare nu ar fi fost mai buna una din aluminiu ca e paramagnetic? Cum ai rezolvat jocul dintre cama si pinionul de antrenare din motor ? Asteptam cu nerabdare si rezultatul testelor pe traseu |
--------------------
Dacia
1410/'93
- IS-##-###
berlina / Tico E2 2000 Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#294
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Bucsa e din Al. Cred ca merge si alama sau bronz.
Bucsa este primita si fiind un pic mai mare la interior am compensat cu o folie din Cu de la ecrane de traf cu ferita (vezi prin surse PC sau, aceeasi folie este si in cablurile de forta, imediat sub camasa de plastic, stiu cei de la RENEL) iar fixarea cu un surub M4 retezat si in tija creat canal de surubelnita..montat in gaura filetata practicata in bucsa la 45 grade fata de canalele magnet. Adica surubul blocheaza bucsa pe o portiune dreapta din "intercame"-partea plata. Ajustaj cu stringere sau lipit...nu cred ca se poate, ce faci daca se uzeaza axul cu came? alta bucsa? complicat. Iar lipit...nu am la indemina A+B care sa nu se inmoaie la caldura, nici n-am vazut; nu zic ca n-o fi, dar de ce complicatii inutile? Jocul dintre antrenor si ax..am majorat gaura de 3,5 mm la 4 mm si am pus o coada de burghiu (fi 4)... Intre antrenor si pinionul delco.. doar sa schimbi pinionul dar va reveni prin uzura.. acel joc se pare ca nu se poate elimina definitiv. Intre axul cu came delco si axul principal delco nu trebuie sa fie joc, arcurile sa nu aiba asa ceva.daca are, se corecteaza cu stroboscop..sau prin schimbarea axului. A! Pentru "centrarea" magnetilor la 90 grade (daca nu gasiti un meserias care sa faca canalele pe divizor) acele canale se fac mai late sau eventual se pileste bucsa (ca un patrat cu colturi rotunjite) se marcheaza pozitiile magnetilor fata de gaura de fixare (M4) se fixeaza magnetii la semne cu banda scotch, se fixeaza bucsa, se alimenteaza montajul cu hall si se urmareste pe un voltmetru (faceti marcajele alea din poza) unde se deschide Hall. Daca nu e pozitia buna, cu o piesa din plastic ca o pana, se deplaseaza un pic magnetul, iar se testeaza... cind pozitia e buna, se pune o picatura de superglue intre magnet si bucsa, se lasa citeva secunde sa "prizeze", se trece la magnetul urmato... La final se mai face un test de corectitudine dupa care usor se demonteaza bucsa, se dezlipeste scotch-ul, se incarca canalele sau zonele adiacente magnetilor cu A+B dupa care, dupa polimerizare se fixeaza suplimentar acea folie termoconstrictiva cu un fön. This post has been edited by diaconuliviu: 21 Apr 2006, 10:44 |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#295
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Bai frate, ai inchis topicul ala exact cand postam.
Arata-mi si mie punctual unde scrie cum se adapteaza aprinderea de dacie cu injectie la cea cu carburator. Sincer, nu ma intereseaza surogaturile astea de aprinderi pseudo-electronice. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Uite, incerc sa-ti explic aici:
Se cumpara: un calculator de injectie (ala face comanda aprinderii, curbele, etc.), volanta de injectie, cu o a doua coroana pe ea, cea de informatie unghiulara, un "traductor" de pozitie, cel de pe clapeta, functie de care va reiesi avansul "vacuumatic".Nu stiu cum il vei adapta. Se cumpara traductorul de turatie, bobina jumostatica, fisele speciale (din cite stiu au eclatorii si diodele in ele). De asemenea se cumpara cablajele pentru calculator si ce-o mai fi, ca banuiesc ca nu vei "trage sirme". Dupa care va trebui rescris softul pentru motorul tau, sa fie curbele cele corecte. Sper sa nu fi uitat ceva. Am omis sonda "lambda" si catalizatorul, prima nu cred ca da informatii utile avansului, desi e posibil sa fie necesara. Asta pentru ca atunci cind ea lipseste sau e defecta, calculatorul intra in regim de avarie, cu niste parametri de siguranta. Te va costa cam cit o Dacia pe carburatie mina a doua buna. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#297
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu stiu de ce tii cu dintii de topicul asta, n-are nici o legatura cu el...
In fine. Dar astea pe injectie merg si fara catalizator... eu asa stiam. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#298
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu tin cu dintii, ti l-am redeschis pe celalalt.
In rest, ti-am explicat si aici si acolo "cum stai" la capitolul modificari.In fond is banii tai. |
--------------------
Opel
Corsa
- xx
2001 Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
B-18-HSU |
![]()
Post
#299
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 3 April 06 ![]() |
Nu stiu cati dintre voi ati avut trabant, dar asta nu prea conteaza.
Ideea care vreau eu s-o arunc la fileu este urmatoarea: se iau doua aprinderi electronice de trabant si 4 bobine (cred ca tot de trabant nu stiu exact ce diferente sunt intre cele de trabant si cele de dacia; eu personal am inteles ca cele de dacia sunt mai puternice) si se combina. "Delcoul" de trabant este alcatuit dintr-un platou pe care este montata o placuta cu un senzor care detecteaza polii unui magnet in forma de covrig. Magnetul se roteste odata cu ambielajul iar platoul este fix; trabantul are un senzor pentru doua pistoane deci la dacie ar trebui folositi doi senzori pusi pe un platou, la exact 90 de grade unul fata de celalalt, pentru a asigura impulsul in cele 4 bobine (cate una pentru fiecare bujie) Partea care mi se pare cel mai greu de realizat ar fi reglarea pentru ca la trabant se regleaza intai avansul la pistonul nr.1 (prin aducerea pistonului la distanta dorita fata de pms si rotirea platoului pana la aparitia scanteii la fisa coresp pistonului nr.1, moment in care se fixeaza platoul) si apoi la pistonul nr.2 (prin aducerea pistonului la aceeasi distanta ca si la pistonul 1 fata de pms si miscarea placutei cu senzor pana da scanteie fisa pistonului 2 dupa care se fixeaza si respectiva placuta); toata treaba se face cu un comparator montat in locul bujiei pentru fiecare piston in parte iar avansul este de 3,5 mm inainte de pms. La dacie nu prea merge facuta treaba cu comparatorul pentru ca axul bujiei nu este perpendicular pe suprafata pistonului. Nu stiu daca am fost destul de clar dar astept pareri pentru ca modificarea asta ar aduce 2 avantaje importante: 1. Aprinderea electronica de trabant nu are avans vacuumatic si nici centrifugal, 2. Sistemul este fara contact direct (pinten si contacte platini) deci fara posibilitate de uzura. |
--------------------
Dacia
1300
- B-18-HSU week end placut!
|
|
moshulik |
![]()
Post
#300
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Un motor in 2 timpi mai merge cat de cat si fara avans centrifugal, un motor in 4 timpi nu.
|
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
- b-etc-etc
2003 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 08:04 |