DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 8 9 10 11 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem electromagnetic în loc de platină!!

moshulik
post 22 Mar 2006, 12:12
Post #271


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Nu, eu am zis o solutie intre una si alta. Nu e nevoie de 4 bobine de inductie, e de ajuns un singur montaj cu 2 tranzistori si o singura bobina si se pastreaza distributia originala a scanteii, prin capacul delco. Ideea este ca poti lega iesirile de la cei 4 senzori fara probleme intre ei si toti la un loc la intrarea in releul tranzistorizat (aprinderea cu 2 tranzistori). Avantajul este ca poti regla mult mai usor si executa mai simplu adaptarea - lipesti pe placa de cablaj 4 senzori, un singur magnet pe cama si gata, fara pilire, gaurire, executie de precizie a magnetilor, pozitionarea acestora etc...

QUOTE(dex lada @ 22 Mar 2006, 14:00)
asta an incercat si eu sa zic un singur magnet si 4 sezorii.
+ un motaj cu 2 tranzistori cu ai facu tu wink.gif  (ca ai fost singurul are a postat o schema simpla cum am cerut eu mai sus cu 2 ,3 tranzistori), aprindere pt fiecare bobina.
*




--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 22 Mar 2006, 12:25
Post #272


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




Ideea era sa se renunte la distribuitorul din delcou.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Mar 2006, 12:41
Post #273


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




In cazul ala nu se leaga iesirile senzorilor impreuna ci separat comanda 4 aprinderi/4 bobine sau la un CDI 4 module de descarcare alimentate de la un singur ridicator.
Sau, cei 4 senzori cuplati cumva sa atace o bobina jumostatica de pe masini cu injectie sau doua din alea duble, cum erau alea din link-ul rusesc.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 22 Mar 2006, 14:23
Post #274


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 22 Mar 2006, 12:41)
In cazul ala nu se leaga iesirile senzorilor impreuna ci separat comanda 4 aprinderi/4 bobine sau la un CDI 4 module de descarcare alimentate de la un singur ridicator.
Sau, cei 4 senzori cuplati cumva sa atace o bobina jumostatica de pe masini cu  injectie sau doua din alea duble, cum erau alea din link-ul rusesc.
*



Da stiu doar am scris mai sus mad.gif
Eu vroiam sa aflu ce parare aveti voi despre eliminarea distribuitorului si daca sa incumetati sa faceti asa ceva, ideei soluti,etc.
Nu sa scrieti ce am scrieti eu mai sus.

QUOTE
Dar nu a zis nimeni de :

1 magnet pe cama si 4 senzori (1 pe cilindru )dispusi la 90 grade , 4 montaje simple cu 2,3 tranzistori care sa comande 4 bobine de inductie (1 pe fiecare cilindru,eventual unele mai mici, poate de motocicleta ceva ?).
Atunci delcolul nu va mai avea rol si de distribuitor al scanteii, deci nu mai exista riscul defectari senzorilor datorita arcului electric, nu mai "fura" scanteie daca capacul este fisurat,etc cred ca sunt multe avantaje.

O sa ziceti ca am o obsesie cu bobina pe fiecare cilindru, ceva am dar nu cred ca e obsesie 

Rusii au facut asa ceva(sau asa cred eu) dar nu se mai gaseste.
Am vorbit si cu Dorin care avea niste prieteni din Moldova care au intrebat de asa ceva dar nu se mai gaseste. 

http://zsiguli.hu/english/english.html

http://www.michailov.amh.ru/


This post has been edited by dex lada: 22 Mar 2006, 14:26


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Mar 2006, 09:29
Post #275


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am testat si bucatele de magnet de HDD, ba chiar si bucata intreaga. Asa e, cimp paralel, ataca senzorul chiar in preajma lui.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 23 Mar 2006, 12:04
Post #276


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




moshulik, daca iti dau adresa pe PM imi poti trimite si mie te rog un magnet din ala de HDD? platesc desigur taxele postale. 10x.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 23 Mar 2006, 12:20
Post #277


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




sigur, baga pe pm.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 28 Mar 2006, 17:04
Post #278


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




nu are nimeni ca datasheet-ul pt bs 570 ?
Sau macar cum se conecteaza.

This post has been edited by dex lada: 28 Mar 2006, 17:05


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 28 Mar 2006, 18:10
Post #279


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




datatsheet in format pdf, nu cred ca gasesti

am gasit un catatlog de la iprs dar S570 nu apare:
- S053, S057, S255
- iesire de tip "colector in gol"
- temperatura: 0-70 grade C
- tensiune alimentare: 4.5-5.5 V
- curent alimentare: max. 6.5 mA
- tensiune de iesire in stare "ON" (Io=16mA): max. 400 mV
- curent de iesire in stare "OFF" : max. 10uA
- pragurile de comutare "ON/OFF" (in ordine): 5/30mT, 5/70mT,25/50mT
- SM231, SM232, SM233, SM234
- difera tensiunea de alimentare:
- primele 2 : max. 25V
- ultimele 2 : max. 10V
- pragurile de comutare "ON/OFF" (in ordine): 5/30mT, 25/50mT, 5/30mT, 5/70mT
Capsula e TO126(SOT32) (ca la bd135), iar pinii sunt, de la st la dr si privind spre partea marcata "+", "-", "OUT"

This post has been edited by calinp: 28 Mar 2006, 18:28


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 30 Mar 2006, 08:57
Post #280


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Pentru datasheet-uri - asta-i site-ul cel mai bun, nu stiu daca l-am mai pus pana acum :
http://www.alldatasheet.com/ - scrieti la search codul piesei si scoate pdf-ul .
pt. bertro - am pus ieri la posta magnetul - dintr-un magnet cred ca se pot "face" 4 masini, daca il tai cu grija.
In urma descoperirilor revolutionare de pe topic-ul vecin, se pare ca cea mai buna metoda de pus senzorul hall este in locul unei platine, cu tot cu un singur magnet si folosite camele metalice actuale pe post de intrefier. Asadar magnetul este mai catre baza platinei, senzorul mai catre varf si toata platina e plasata in vecinatatea camei. De asemenea, platina mobila va ramane in contact mecanic permanent cu platina fixa, pozitia acesteia ramanand fixa. Magnetul si senzorul trebuie plasate astfel incat doua varfuri de cama sa se afle cat mai aproape de senzor, respectiv magnet, in felul asta campul magnetic fiind "condus" de la magnet la senzor. Cand insa nu sunt "pe cama", circuitul se va deschide.

PS : si la oltcit trs aprinderea beneficiaza tot de o piesa de-asta "polara" cu 4 varfuri, dar nu stiu daca inchide un circuit de camp magnetic detectat cu efect Hall sau inchide un "transformator" cu miez mobil si detectare de prag.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 13:12
Post #281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(moshulik @ 30 Mar 2006, 08:57)
[...]
PS : si la oltcit trs aprinderea beneficiaza tot de o piesa de-asta "polara" cu 4 varfuri, dar nu stiu daca inchide un circuit de camp magnetic detectat cu efect Hall sau inchide un "transformator" cu miez mobil si detectare de prag.
*


Sondele Hall dedicate (uite, cautati pe www.datasheetcatalog.com HKZ121)
au magnetul incorporat, iar iesirea la ele este inversa decit la senzorii obisnuiti(ca si ansamblu) pt ca atunci cind piesa polara ataca senzorul cimpul e scurtcircuitat, iesirea trecind in 1.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 30 Mar 2006, 14:22
Post #282


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




problema e ca am cautat si nu am gasit pe nicaieri senzorul e super decit trebuie facuta o bucsa din tabla cu niste fante pt obturarea campului magnetic sincer mi se pare cea mai buna idee,mai buna decit cu 4 senzori si un magnet.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 30 Mar 2006, 14:43
Post #283


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Nu este bun, este foarte mare senzorul ala, nu are loc in delco. Cam asa e ala de pe supernova mea, insa vine pe volanta, nu in delco. Mai departe, ei bine, calculatorul se apuca sa numere dintii de pe volanta si in felul asta "stie" ca la "ics" dinti mai trec 90 de grade rotatie motor, stie cand sa dea drumul si la injector (in cadrul ferestrei de timp cat e supapa de admisie deschisa) si la scanteie. La un moment dat mai are inca un punct suplimentar de sincronizare, care desemneaza "cilindrul 1", nu stiu cum e implementat....

In cazul de fata insa nu merge sau se complica inutil montajul. Cel mai simplu - trebuie experimentat prin montarea unui magnet paralel si la distanta cu senzorul si vazut daca proximitatea a doua varfuri de cama produc variatie de semnal logic. Nu trebuie inversat semnalul, nu are rost, plaja de reglat delcoul la dacie e foarte larga si compenseaza faptul ca scanteia se produce putin dupa ce cama paraseste platina si nu in momentul in care o "ataca".


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 30 Mar 2006, 14:49
Post #284


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




se mai poate face si cu un tle 4905 cu un magnet in fata lui si lipite amandoua pe o piesa in forma de u


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 31 Mar 2006, 07:01
Post #285


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





1. Am dat linkul ala pentru modul de realizare a sondelor dedicate. Ca nu are loc in delco Dacia, stiam. Apoi prinderea sa se face pe platou rotitor, gen Bosch.
In subiectul Aprindere electronica, in CapDisIgnit se spune ceva de genul asta, doar ca ei se refera la HKZ101, care in datasheet nu apare.
2. Cele "atacate" de volanta sint de fapt bobine cu miezul magnetizat, la care "dintii" acelei coroane sint concentratori pentru sonda.
3. Punctul zero este "marcat" printr-un dinte de latimea a doi dinti
Acolo semnalul are alta forma, calculatorul "stie" de el, etc.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 31 Mar 2006, 08:32
Post #286


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 31 Mar 2006, 09:01)

3. Punctul zero este "marcat" printr-un dinte de latimea a doi dinti
Acolo semnalul are alta forma, calculatorul "stie" de el, etc.
*



Intrebare - in ce sens are dintele respectiv "latime" dubla ? Daca e lat in sensul "de-a lungul circumferintei volantei", atunci cum mai trece de pinionul de la demaror ???


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 31 Mar 2006, 09:52
Post #287


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




de fapt e un dinte lipsa, iar coroana cu dinti pt senzor e separata de cea de la demaror


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 31 Mar 2006, 14:51
Post #288


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




HKZ 101 incape in delco-ul de dacia
partea proasta e ca nu am gasit nicaieri in ro


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 - Barkas 1989
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Apr 2006, 14:31
Post #289


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sa zicem ca-l pui pe undeva; el trebuie sa se miste in ritmul dictat de avansul vacuumatic, deci va trebui prins prin zona platinei mobile. Insa, daca il privesti bine, vezi ca are o curbura pe una din "piesele polare". Ei bine, acolo trebuie sa intre bratele crucii. Deci diametrul "olicii" sa fie mai mare decit dublul curburii. Acuma, daca privesti delcoul in ansamblu, vezi ca acele bolturi pentru bratul de vacuum, etc, nu permit o "olica" din aia. Pe unul de origine (Bosch), da. La ala se misca platoul la avans vacuumatic.
De gasit nu gasesti, poate pe la dezmembrari. Sau, daca ai un amic in Australia, la Jaycar Electronics se gaseau. Astea-s unicele surse stiute. Or mai fi si altele.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Apr 2006, 14:11
Post #290


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am reusit sa prelucrez acea bucsa incit magnetii sa "atace" fix la 90 grade. Unghiul "antiDwell"-adica acela cit Hall-ul sta "deschis" in acceptiunea sistemului cu platina - este de 30-33 grade, aproximativ cit cel de la platina clasica. La ce va trebui sa umblu: la gaura de prindere a discului p ax, in acest moment Hall deschide atunci cint lama lulelei este in coltul plotului cu zona ei "de intrare" in sensul de rotatie.
Daca gasesc si un aparat foto voi pune si ceva poze.
O sa incerc finalizarea acelei CDI Multispark australiana (carcasa, adica) si sa dau detalii.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 17 Apr 2006, 14:32
Post #291


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 17 Apr 2006, 15:11)
Am reusit sa prelucrez acea bucsa incit magnetii sa "atace" fix la 90 grade. Unghiul "antiDwell"-adica acela cit Hall-ul sta "deschis" in acceptiunea sistemului cu platina - este de 30-33 grade, aproximativ cit cel de la platina clasica. La ce va trebui sa umblu: la gaura de prindere a discului p ax, in acest moment Hall deschide atunci cint lama lulelei este in coltul plotului cu zona ei "de intrare" in sensul de rotatie.
Daca gasesc si un aparat foto voi pune si ceva poze.
O sa incerc finalizarea acelei CDI Multispark australiana (carcasa, adica) si sa dau detalii.
*



Promit ca pun si eu poze cu sistemul meu electromagnetic cum fac rost de un aparat foto sa se vada bine pozele. Momentan telefonul meu mobil face poze proaste asa ca mai asteptati.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Apr 2006, 08:32
Post #292


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Poze, cum am promis:
Acele linii rosii sint corespondentele centrelor plotilor. In prima poza, pe lulea, sint tot doua linii; una rosie si una neagra mai mica, in stinga lamei cum e privita. Acea linie neagra se potriveste perfect cu linia rosie de pe protectorul alb la deschiderea Hall. Liniile negre de pe protector sint pozitiile de "inchidere" Hall; masurind, reiese un "antiDwell" de 33 grade, deci un Dwell de 57, cum se recomanda.
Pe montura Hall, sonda este cea rosie (e un varnish peste Hall).
Iar acea sirmulita cu un capat cenusiu este un resort manufacturat care tine montura pe acel tampon din plastic in care, la aprinderea clasica, se sprijina arcul lamelar al platinii mobile.
Placuta de circuit imprimat cu montajul este fixata pe placuta oscilanta din tabla cu doua suruburi dar IZOLATA electric de aceasta, incit masa montajului (pe care am Hall, condensatorii de deparazitare/decuplare, rezistenta de 1k2, si tranzistorul inversor) nu atinge masa delcoului.
A, in poze magnetul este exact pe pozitia in care senzorul se deschide.
Magnetii fixati in crestaturi cu Bison A+B si folie termoconstrictiva de la condensator electrolitic de sursa PC ales convenabil ca dimensiune.

Revin cu noutati
: am lungit putin slitul tablei-suport (partea care culiseaza in locul arcului lamelar) si am indoit acea tablita incit unghiul de 120 grade intre aripi sa scada putin. In acel moment "atacul" Hall se face undeva intre semnele negru si rosu de pe lamela pipei.

Am facut aseara in casa o proba cu delcoul montat pe CDI. Din pacate dar si din fericire nu aveam in casa decit o fisa centrala si una "de bujie" asa ca am facut si legatura de la bobina la delco apoi la plotul 1 o fisa cu eclator la masa.
Bun, proba o faceam prin miscari de rotatie "inainte-inapoi" a delcoului in zona fisei 1. Scinteie puternica. In schimb, rotind delcoul o tura completa, in pozitia 1 apare scinteie puternica, in restul pozitiilor scintei slabute dar existente, asta cu doar o fisa montata. Deci in capac undeva apar scapari, dar n-am avut capac transparent sa vad cum apare descarcarea.

This post has been edited by diaconuliviu: 20 Apr 2006, 07:09

Attached thumbnail(s)
IMG_0107.jpg ( Size: 206.09k ) Number of downloads: 611
IMG_0108.jpg ( Size: 234.76k ) Number of downloads: 604
IMG_0109.jpg ( Size: 263.37k ) Number of downloads: 680
IMG_0110.jpg ( Size: 247.42k ) Number of downloads: 674
IMG_0111.jpg ( Size: 208.91k ) Number of downloads: 618
IMG_0112.jpg ( Size: 230.6k ) Number of downloads: 191
IMG_0113.jpg ( Size: 237.39k ) Number of downloads: 224


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 21 Apr 2006, 09:39
Post #293


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Faina treaba, Liviu! smile.gif
Bucsa e lipita de ax sau e montata prin ajustaj cu strangere?
Iarta-ma, dar nu cred ca am inteles: bucsa e de alama? Daca da, oare nu ar fi fost mai buna una din aluminiu ca e paramagnetic?
Cum ai rezolvat jocul dintre cama si pinionul de antrenare din motor ?
Asteptam cu nerabdare si rezultatul testelor pe traseu


--------------------
Dacia 1410/'93 - IS-##-### berlina / Tico E2 2000
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 21 Apr 2006, 10:10
Post #294


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Bucsa e din Al. Cred ca merge si alama sau bronz.
Bucsa este primita si fiind un pic mai mare la interior am compensat cu o folie din Cu de la ecrane de traf cu ferita (vezi prin surse PC sau, aceeasi folie este si in cablurile de forta, imediat sub camasa de plastic, stiu cei de la RENEL) iar fixarea cu un surub M4 retezat si in tija creat canal de surubelnita..montat in gaura filetata practicata in bucsa la 45 grade fata de canalele magnet. Adica surubul blocheaza bucsa pe o portiune dreapta din "intercame"-partea plata. Ajustaj cu stringere sau lipit...nu cred ca se poate, ce faci daca se uzeaza axul cu came? alta bucsa? complicat. Iar lipit...nu am la indemina A+B care sa nu se inmoaie la caldura, nici n-am vazut; nu zic ca n-o fi, dar de ce complicatii inutile?
Jocul dintre antrenor si ax..am majorat gaura de 3,5 mm la 4 mm si am pus o coada de burghiu (fi 4)... Intre antrenor si pinionul delco.. doar sa schimbi pinionul dar va reveni prin uzura.. acel joc se pare ca nu se poate elimina definitiv.
Intre axul cu came delco si axul principal delco nu trebuie sa fie joc, arcurile sa nu aiba asa ceva.daca are, se corecteaza cu stroboscop..sau prin schimbarea axului.

A! Pentru "centrarea" magnetilor la 90 grade (daca nu gasiti un meserias care sa faca canalele pe divizor) acele canale se fac mai late sau eventual se pileste bucsa (ca un patrat cu colturi rotunjite) se marcheaza pozitiile magnetilor fata de gaura de fixare (M4) se fixeaza magnetii la semne cu banda scotch, se fixeaza bucsa, se alimenteaza montajul cu hall si se urmareste pe un voltmetru (faceti marcajele alea din poza) unde se deschide Hall. Daca nu e pozitia buna, cu o piesa din plastic ca o pana, se deplaseaza un pic magnetul, iar se testeaza... cind pozitia e buna, se pune o picatura de superglue intre magnet si bucsa, se lasa citeva secunde sa "prizeze", se trece la magnetul urmato... La final se mai face un test de corectitudine dupa care usor se demonteaza bucsa, se dezlipeste scotch-ul, se incarca canalele sau zonele adiacente magnetilor cu A+B dupa care, dupa polimerizare se fixeaza suplimentar acea folie termoconstrictiva cu un fön.

This post has been edited by diaconuliviu: 21 Apr 2006, 10:44


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 26 Apr 2006, 13:21
Post #295


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Bai frate, ai inchis topicul ala exact cand postam.
Arata-mi si mie punctual unde scrie cum se adapteaza aprinderea de dacie cu injectie la cea cu carburator.
Sincer, nu ma intereseaza surogaturile astea de aprinderi pseudo-electronice.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2006, 13:32
Post #296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Uite, incerc sa-ti explic aici:
Se cumpara: un calculator de injectie (ala face comanda aprinderii, curbele, etc.),
volanta de injectie, cu o a doua coroana pe ea, cea de informatie unghiulara,
un "traductor" de pozitie, cel de pe clapeta, functie de care va reiesi avansul "vacuumatic".Nu stiu cum il vei adapta.
Se cumpara traductorul de turatie, bobina jumostatica, fisele speciale (din cite stiu au eclatorii si diodele in ele).
De asemenea se cumpara cablajele pentru calculator si ce-o mai fi, ca banuiesc ca nu vei "trage sirme". Dupa care va trebui rescris softul pentru motorul tau, sa fie curbele cele corecte.
Sper sa nu fi uitat ceva. Am omis sonda "lambda" si catalizatorul, prima nu cred ca da informatii utile avansului, desi e posibil sa fie necesara. Asta pentru ca atunci cind ea lipseste sau e defecta, calculatorul intra in regim de avarie, cu niste parametri de siguranta.
Te va costa cam cit o Dacia pe carburatie mina a doua buna.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 26 Apr 2006, 13:44
Post #297


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu nu stiu de ce tii cu dintii de topicul asta, n-are nici o legatura cu el...
In fine.
Dar astea pe injectie merg si fara catalizator... eu asa stiam.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2006, 13:47
Post #298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu tin cu dintii, ti l-am redeschis pe celalalt.
In rest, ti-am explicat si aici si acolo "cum stai" la capitolul modificari.In fond is banii tai.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-18-HSU
post 8 May 2006, 14:01
Post #299


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 3 April 06




Nu stiu cati dintre voi ati avut trabant, dar asta nu prea conteaza.
Ideea care vreau eu s-o arunc la fileu este urmatoarea: se iau doua aprinderi electronice de trabant si 4 bobine (cred ca tot de trabant nu stiu exact ce diferente sunt intre cele de trabant si cele de dacia; eu personal am inteles ca cele de dacia sunt mai puternice) si se combina.
"Delcoul" de trabant este alcatuit dintr-un platou pe care este montata o placuta cu un senzor care detecteaza polii unui magnet in forma de covrig. Magnetul se roteste odata cu ambielajul iar platoul este fix; trabantul are un senzor pentru doua pistoane deci la dacie ar trebui folositi doi senzori pusi pe un platou, la exact 90 de grade unul fata de celalalt, pentru a asigura impulsul in cele 4 bobine (cate una pentru fiecare bujie)
Partea care mi se pare cel mai greu de realizat ar fi reglarea pentru ca la trabant se regleaza intai avansul la pistonul nr.1 (prin aducerea pistonului la distanta dorita fata de pms si rotirea platoului pana la aparitia scanteii la fisa coresp pistonului nr.1, moment in care se fixeaza platoul) si apoi la pistonul nr.2 (prin aducerea pistonului la aceeasi distanta ca si la pistonul 1 fata de pms si miscarea placutei cu senzor pana da scanteie fisa pistonului 2 dupa care se fixeaza si respectiva placuta); toata treaba se face cu un comparator montat in locul bujiei pentru fiecare piston in parte iar avansul este de 3,5 mm inainte de pms. La dacie nu prea merge facuta treaba cu comparatorul pentru ca axul bujiei nu este perpendicular pe suprafata pistonului.
Nu stiu daca am fost destul de clar dar astept pareri pentru ca modificarea asta ar aduce 2 avantaje importante:
1. Aprinderea electronica de trabant nu are avans vacuumatic si nici centrifugal,
2. Sistemul este fara contact direct (pinten si contacte platini) deci fara posibilitate de uzura.


--------------------
Dacia 1300 - B-18-HSU
week end placut!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 8 May 2006, 14:27
Post #300


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Un motor in 2 timpi mai merge cat de cat si fara avans centrifugal, un motor in 4 timpi nu.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 8 9 10 11 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 08:04
Forum Renault