DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Chestie ciudata?

vallig
post 24 Feb 2004, 00:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




scala... nu stiu daca e normal sa nu, dar mi se mai intampla uneori ca dupa ce opresc motorul sa se mai auda un zgomot de la motor, ceva ca de aeroterma in functiune (desi e oprita). daca repornesc motorul si il opresc din nou se opreste si zgomotul. prima data am observat chestia asta chiar in ziua in care am adus-o acasa. deci..e normal (si de la ce provine)??

Multumiri


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omman
post 24 Feb 2004, 07:54
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 9 January 04
From: Bacau




Nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata.
Sa-ti povestesc prima mea zi cu solenza din noiembrie.
Am plecat la un unchi care are renault clio. Bineinteles, ca un incepator pe solenza (am avut anterior dacie 1300 9 ani), am mers cativa kilometri cu frana de mana trasa. La destinatie opresc motorul si eu si ma dau jos. 5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina. Ne invarteam toti pe langa masina fara sa intelegem ce s-a intamplat.
Oricum te vei obisnui cu ea si nu vor mai fi probleme, nu o sa le mai pui la inima nici vazutele, nici auzitele.
M-au speriat si pe mine multe lucruri (la atatia bani sau la atata rata cum naiba). Acum am inceput sa o vad ca o masina, care merge si prin ploaie si viscol, prin gropile drumurilor atat de caracteristice noua romanilor, la umar cu toti conducatorii auto de la noi care au luat carnetul cu spaga 100 euro la politai, pe langa carute, biciclisti care ti-o zgarie ca nesimtitii.
Sa o folosesti cu placere!


--------------------
Nissan Almera 2006
Drum bun!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 24 Feb 2004, 08:33
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Esti absolut sigur ca se aude zgomotul cind ventilatorul din fata radiatorului nu mai functioneaza? Aeroterma care baga aer in masina nu are nici o legatura cu asta.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Feb 2004, 08:41
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
scala... nu stiu daca e normal sa nu, dar mi se mai intampla uneori ca dupa ce opresc motorul sa se mai auda un zgomot de la motor, ceva ca de aeroterma in functiune (desi e oprita).

Vezi ca e compresorul de la A/C, nu e cazul sa-ti faci probleme, asa se opreste el, mai greu.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 24 Feb 2004, 08:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE

Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata

QUOTE

5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina.


NU EXISTA VENTILATOR LA FRANE laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Feb 2004, 08:47
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
Nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata.


Exact, se aude ventilatorul de la discurile ventilate! laugh.gif laugh.gif
Asta-i cea mai tare faza, de la ala care i-a scos antidemaraju' ca sa faca cerculete!

QUOTE
Bineinteles, ca un incepator pe solenza (am avut anterior dacie 1300 9 ani), am mers cativa kilometri cu frana de mana trasa.


Solenza iti ia o mare perioada de timp pentru a-ti dezvalui toate tainele ei! Mai ales frina de mina care este un mecanism deosebit de complex si necesita citiva ani de scoala ca sa-ti dai seama c-are bec pe bord.... ca si 1300 de altfel.

QUOTE
La destinatie opresc motorul si eu si ma dau jos. 5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina. Ne invarteam toti pe langa masina fara sa intelegem ce s-a intamplat.


Trebuia sa scoti si cheile din contact, sa se opreasca aeroterma, nu crezi ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 24 Feb 2004, 10:21
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




Deci..nu stiu de la ce provine acel zgomot de “ceva” aflat in functiune (si nu se intampla mereu!).
A/C-ul oprit (chiar nu l-am pornit), Ultimul buton de la instalatia de climatizare oprit, la oprirea motorului si coborarea din masina (adus pe 0). Probabil ca o fi vreun ventilator “ascuns”, dar nu imi amintesc sa fi citit de asa ceva in manualul masinii si in plus de asta normal ca prima intrebare care mi-am pus-o a fost “s-o opri singur acel zgomot”? Si nu am mers nici cu frana de mana trasa (coool!!!).
E chiar noua pentru voi chestia asta sau ati mai intalnit-o/auzit-o?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadx
post 24 Feb 2004, 10:32
Post #8


dado


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 February 04
From: Sibiu




Poate spun tampenii (sorry! :? ) dar pe circuitul de alimentare cu carburant, ar trebui sa fie si o pompa electrica, nu? Eu cand pun contactul si astept sa se stinga led-ul, se aude un fashait de functionare electrica a unui dispozitiv, ceva... Ma gandesc ca este pompa care amorseaza circuitul si care, in gol, fara motor pornit, isi face treaba pe retur. Ok! Daca e asa, injectia cum se realizeaza? Exista si aici o pompa care sa faca treaba asta? daca da, nu cumva e tot electrica?


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004
O facui si p'asta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Feb 2004, 10:41
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Este de la electroventilatorul instalatiei de racire, cel de pe radiator.
Functionarea lui dupa oprirea motorului este normala (lichidul de racire nu mai circula prin circuit caci se opreste pompa, ceea ce conduce la o crestere a temperaturii sale si o activare a termocuplei), si este un lucru nou pentru cei care nu au mai avut masini cu electroventilator pornit de termocupla.
Ventilatorul de Solenza este si mai discret decat altele, si se aude mai slab.
Pt. Roadx: nu este de la pompa de benzina.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 24 Feb 2004, 10:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Bravo Klaus! In sfarsit un raspuns competent, ca m-a durut capul ce n-am citit aici...


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Feb 2004, 11:17
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




klaus, eu n-am auzit ca ventilatorul radiatorului sa functioneze dupa ce iei contactul! Doar la Clio am auzit de treaba asta, nicidecum la SLZ. Esti sigur ca asa trebuie sa faca? Nu de alta, da' sa ma duc sa le dau cu ala-n cap.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 24 Feb 2004, 11:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Da, trebuie... conform manualului de service (oops! de fapt asa ceva nu am... oops!!!)

Trebuie, dar numai daca depaseste temperatura apei 102 grade.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 24 Feb 2004, 11:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




Marty, da merge si dupa ce ai oprit contactul. stiu ca mi s-a intamplat in vara trecuta sa o aud zumzaind in curte cam 2-3 minute dupa ce am ajuns acasa


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 24 Feb 2004, 12:09
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Marty, functioneza pana la 5 minute dupa ce ai oprit motorul cu sau fara chei in contact. Eu m-am obisnuit cu ideea. Nasol ca omoara bateria, dar asta e. Vara trecuta daca faceam vreun drum de 1/2-3/4 ora prin oras pornea si se oprea la ceva timp dupa ce plecam eu.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 24 Feb 2004, 12:25
Post #15


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
klaus, eu n-am auzit ca ventilatorul radiatorului sa functioneze dupa ce iei contactul! Doar la Clio am auzit de treaba asta, nicidecum la SLZ. Esti sigur ca asa trebuie sa faca? Nu de alta, da' sa ma duc sa le dau cu ala-n cap.


DA!... vezi ca ti-am scris si la topicul celalalt legat de temperatura... la DSN GMV-ul merge si dupa ce opresti motorul, scoti cheia, incui masina etc.... merge pana isi termina de facut treaba! si assa ar fi normal si la SLZ.... esti sigur ca la tine nu face asa?...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omman
post 24 Feb 2004, 14:31
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 9 January 04
From: Bacau




Am vorbit prostii si m-au cocosat baietii (in special Marty)! Scuzele mele :oops: , in special lui vallig. Am fost neclar in text si am vazut cartonasul rosu. Mea culpa!
Reamintesc, in prima zi de condus Solenza am plecat cu frana de mana trasa (asta e). Prin urmare motorul s-a supraincalzit, ventilatorul radiatorului s-a pornit si a bazait pret de 5 minute dupa ce am scos cheia din contact. Persoana pe care o vizitam in acel moment are clio simbol si mi-a explicat ca i se intampla acelasi lucru la supraincalzirea motorului.
Chestia cu discurile ventilate a fost o analogie tampita, facuta la prima ora inainte de a ma trezi 100%. De exemplu, pe un coleg cu solenza l-am intrebat azi ce stie de discurile de frana ventilate si s-a aratat mirat ca are la masina asa ceva. Eu macar am habar.
Am vrut sa-i spun lui vallig ce mi s-a intamplat, nu am dat cu parul.
Nu ma pricep in mecanica si nu dau sfaturi. As vrea sa o luati ca pe o intamplare povestita si repet, nu sunt specialist.


--------------------
Nissan Almera 2006
Drum bun!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Feb 2004, 14:54
Post #17


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Asta se intampla chiar daca e oprit motorul:

Funcționarea GMV-ului este comandată de către UCE injecție astfel:
1. Pentru automobilele fără aer condiționat
– GMV-ul răcire pornește când temperatura apei depășește 99 °C;
– GMV-ul răcire se oprește când temperatura apei scade sub 96 °C.

2. Pentru automobilele cu aer condiționat
– GMV-ul răcire pornește pe treapta I când temperatura apei depășește 99 °C;
– GMV-ul răcire pornește pe treapta a II-a când temperatura apei depășește 104 °C;
– GMV-ul răcire trece din treapta a II-a în treapta I când temperatura apei scade sub
101°C;
– GMV-ul răcire se oprește când temperatura apei scade sub 96 °C.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel.dumitru
post 24 Feb 2004, 15:32
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 6 January 04
From: Bucuresti




QUOTE
Deci..nu stiu de la ce provine acel zgomot de “ceva” aflat in functiune (si nu se intampla mereu!).  
A/C-ul oprit (chiar nu l-am pornit), Ultimul buton de la instalatia de climatizare oprit, la oprirea motorului si coborarea din masina (adus pe 0). Probabil ca o fi vreun ventilator “ascuns”, dar nu imi amintesc sa fi citit de asa ceva in manualul masinii si in plus de asta normal ca prima intrebare care mi-am pus-o a fost “s-o opri singur acel zgomot”? Si nu am mers nici cu frana de mana trasa (coool!!!).
E chiar noua pentru voi chestia asta sau ati mai intalnit-o/auzit-o?


e vorba de electro ventilator, care functioneaza si chiar daca masina este oprita.


--------------------
Dacia Solenza 2004/Scala - B-26-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Feb 2004, 15:39
Post #19


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
Am vorbit prostii si m-au cocosat baietii (in special Marty)! Scuzele mele :oops: , in special lui vallig. Am fost neclar in text si am vazut cartonasul rosu. Mea culpa!  
Reamintesc, in prima zi de condus Solenza am plecat cu frana de mana trasa (asta e). Prin urmare motorul s-a supraincalzit, ventilatorul radiatorului s-a pornit si a bazait pret de 5 minute dupa ce am scos cheia din contact. Persoana pe care o vizitam in acel moment are clio simbol si mi-a explicat ca i se intampla acelasi lucru la supraincalzirea motorului.  
Chestia cu discurile ventilate a fost o analogie tampita, facuta la prima ora inainte de a ma trezi 100%. De exemplu, pe un coleg cu solenza l-am intrebat azi ce stie de discurile de frana ventilate si s-a aratat mirat ca are la masina asa ceva. Eu macar am habar.
Am vrut sa-i spun lui vallig ce mi s-a intamplat, nu am dat cu parul.
Nu ma pricep in mecanica si nu dau sfaturi.  As vrea sa o luati ca pe o intamplare povestita si repet, nu sunt specialist.

Imi cer si eu scuze, am reactionat cam tare! :oops:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 Feb 2004, 15:42
Post #20


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Inca ceva:

********************
Dacă, după ce s-a luat contactul, temperatura apei atinge valoarea 102 0C în timpul următoarelor 2 minute de la oprirea motorului, atunci calculatorul de injecție comandă pornire G.M.V. răcire la viteză mică.
Atunci când temperatura coboară la 95 0C se va comanda oprirea G.M.V.-ului; funcționarea acestuia nu trebuie să depășească 10 minute după oprirea motorului.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 24 Feb 2004, 19:28
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Bine bine, sa notam faptul ca SLZ nu foloseste apa pe post de agent de racire smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 24 Feb 2004, 23:08
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




Pe bord voua cand este motorul cald pana la a cata liniuta urca acul acela, ca cineva mi-a spus ca pana cam la a 2 a linie mai groasa, la mine merge chiar spre a 3 a?
multzam


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 25 Feb 2004, 08:56
Post #23


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hm, dupa cum ziceam si mai sus, la mine urca cu 2 liniute peste a doua linie groasa


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Feb 2004, 15:48
Post #24


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Mie cel mai mult mi-a urcat pana putin deasupra celei de-a doua linie groasa. Cand ajunge intre a doua linie groasa si linia subtire de deasupra ei porneste GMV-ul si nu mai urca.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 26 Feb 2004, 19:21
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




M-am lamurit de unde provenea “zgomotul”. Ventilatorul de la radiator. L-am lasat azi asa sa mearga, ca sa vad ce se intampla si dupa cateva minute (pana in 5, cred) s-a oprit. Singur... Nu stiu daca e normal sau nu, dar...mergem inainte (ca inainte era mai bine :shock: ).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallig
post 26 Feb 2004, 19:28
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




[quote="klaus"]Este de la electroventilatorul instalatiei de racire, cel de pe radiator.


Multumesc pentru lamuriri. Gata, m-am linistit. Asa e cand nu ai mai avut masina ta, te sperii din orice;-)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 06:08
Forum Renault