Chestie ciudata?
![]() ![]() ![]() |
Chestie ciudata?
vallig |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
omman |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
Nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata.
Sa-ti povestesc prima mea zi cu solenza din noiembrie. Am plecat la un unchi care are renault clio. Bineinteles, ca un incepator pe solenza (am avut anterior dacie 1300 9 ani), am mers cativa kilometri cu frana de mana trasa. La destinatie opresc motorul si eu si ma dau jos. 5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina. Ne invarteam toti pe langa masina fara sa intelegem ce s-a intamplat. Oricum te vei obisnui cu ea si nu vor mai fi probleme, nu o sa le mai pui la inima nici vazutele, nici auzitele. M-au speriat si pe mine multe lucruri (la atatia bani sau la atata rata cum naiba). Acum am inceput sa o vad ca o masina, care merge si prin ploaie si viscol, prin gropile drumurilor atat de caracteristice noua romanilor, la umar cu toti conducatorii auto de la noi care au luat carnetul cu spaga 100 euro la politai, pe langa carute, biciclisti care ti-o zgarie ca nesimtitii. Sa o folosesti cu placere! |
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Esti absolut sigur ca se aude zgomotul cind ventilatorul din fata radiatorului nu mai functioneaza? Aeroterma care baga aer in masina nu are nici o legatura cu asta.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE scala... nu stiu daca e normal sa nu, dar mi se mai intampla uneori ca dupa ce opresc motorul sa se mai auda un zgomot de la motor, ceva ca de aeroterma in functiune (desi e oprita). Vezi ca e compresorul de la A/C, nu e cazul sa-ti faci probleme, asa se opreste el, mai greu. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
aviasol |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata QUOTE 5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina. NU EXISTA VENTILATOR LA FRANE ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme. Din cate stiu eu e ceva legat de franele ventilate pe fata. Exact, se aude ventilatorul de la discurile ventilate! ![]() ![]() Asta-i cea mai tare faza, de la ala care i-a scos antidemaraju' ca sa faca cerculete! QUOTE Bineinteles, ca un incepator pe solenza (am avut anterior dacie 1300 9 ani), am mers cativa kilometri cu frana de mana trasa. Solenza iti ia o mare perioada de timp pentru a-ti dezvalui toate tainele ei! Mai ales frina de mina care este un mecanism deosebit de complex si necesita citiva ani de scoala ca sa-ti dai seama c-are bec pe bord.... ca si 1300 de altfel. QUOTE La destinatie opresc motorul si eu si ma dau jos. 5 minute dupa aia nu stiam ce ventilator bazaie pe sub masina. Ne invarteam toti pe langa masina fara sa intelegem ce s-a intamplat. Trebuia sa scoti si cheile din contact, sa se opreasca aeroterma, nu crezi ? |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
vallig |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
Deci..nu stiu de la ce provine acel zgomot de “ceva” aflat in functiune (si nu se intampla mereu!).
A/C-ul oprit (chiar nu l-am pornit), Ultimul buton de la instalatia de climatizare oprit, la oprirea motorului si coborarea din masina (adus pe 0). Probabil ca o fi vreun ventilator “ascuns”, dar nu imi amintesc sa fi citit de asa ceva in manualul masinii si in plus de asta normal ca prima intrebare care mi-am pus-o a fost “s-o opri singur acel zgomot”? Si nu am mers nici cu frana de mana trasa (coool!!!). E chiar noua pentru voi chestia asta sau ati mai intalnit-o/auzit-o? |
-------------------- |
|
roadx |
![]()
Post
#8
|
![]() dado Group: Members Posts: 50 Joined: 19 February 04 From: Sibiu ![]() |
Poate spun tampenii (sorry! :? ) dar pe circuitul de alimentare cu carburant, ar trebui sa fie si o pompa electrica, nu? Eu cand pun contactul si astept sa se stinga led-ul, se aude un fashait de functionare electrica a unui dispozitiv, ceva... Ma gandesc ca este pompa care amorseaza circuitul si care, in gol, fara motor pornit, isi face treaba pe retur. Ok! Daca e asa, injectia cum se realizeaza? Exista si aici o pompa care sa faca treaba asta? daca da, nu cumva e tot electrica?
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
2004 O facui si p'asta!
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Este de la electroventilatorul instalatiei de racire, cel de pe radiator.
Functionarea lui dupa oprirea motorului este normala (lichidul de racire nu mai circula prin circuit caci se opreste pompa, ceea ce conduce la o crestere a temperaturii sale si o activare a termocuplei), si este un lucru nou pentru cei care nu au mai avut masini cu electroventilator pornit de termocupla. Ventilatorul de Solenza este si mai discret decat altele, si se aude mai slab. Pt. Roadx: nu este de la pompa de benzina. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Bravo Klaus! In sfarsit un raspuns competent, ca m-a durut capul ce n-am citit aici...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Marty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
klaus, eu n-am auzit ca ventilatorul radiatorului sa functioneze dupa ce iei contactul! Doar la Clio am auzit de treaba asta, nicidecum la SLZ. Esti sigur ca asa trebuie sa faca? Nu de alta, da' sa ma duc sa le dau cu ala-n cap.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Da, trebuie... conform manualului de service (oops! de fapt asa ceva nu am... oops!!!)
Trebuie, dar numai daca depaseste temperatura apei 102 grade. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
aviasol |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty, da merge si dupa ce ai oprit contactul. stiu ca mi s-a intamplat in vara trecuta sa o aud zumzaind in curte cam 2-3 minute dupa ce am ajuns acasa
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#14
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty, functioneza pana la 5 minute dupa ce ai oprit motorul cu sau fara chei in contact. Eu m-am obisnuit cu ideea. Nasol ca omoara bateria, dar asta e. Vara trecuta daca faceam vreun drum de 1/2-3/4 ora prin oras pornea si se oprea la ceva timp dupa ce plecam eu.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AL |
![]()
Post
#15
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE klaus, eu n-am auzit ca ventilatorul radiatorului sa functioneze dupa ce iei contactul! Doar la Clio am auzit de treaba asta, nicidecum la SLZ. Esti sigur ca asa trebuie sa faca? Nu de alta, da' sa ma duc sa le dau cu ala-n cap. DA!... vezi ca ti-am scris si la topicul celalalt legat de temperatura... la DSN GMV-ul merge si dupa ce opresti motorul, scoti cheia, incui masina etc.... merge pana isi termina de facut treaba! si assa ar fi normal si la SLZ.... esti sigur ca la tine nu face asa?... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
omman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
Am vorbit prostii si m-au cocosat baietii (in special Marty)! Scuzele mele :oops: , in special lui vallig. Am fost neclar in text si am vazut cartonasul rosu. Mea culpa!
Reamintesc, in prima zi de condus Solenza am plecat cu frana de mana trasa (asta e). Prin urmare motorul s-a supraincalzit, ventilatorul radiatorului s-a pornit si a bazait pret de 5 minute dupa ce am scos cheia din contact. Persoana pe care o vizitam in acel moment are clio simbol si mi-a explicat ca i se intampla acelasi lucru la supraincalzirea motorului. Chestia cu discurile ventilate a fost o analogie tampita, facuta la prima ora inainte de a ma trezi 100%. De exemplu, pe un coleg cu solenza l-am intrebat azi ce stie de discurile de frana ventilate si s-a aratat mirat ca are la masina asa ceva. Eu macar am habar. Am vrut sa-i spun lui vallig ce mi s-a intamplat, nu am dat cu parul. Nu ma pricep in mecanica si nu dau sfaturi. As vrea sa o luati ca pe o intamplare povestita si repet, nu sunt specialist. |
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta se intampla chiar daca e oprit motorul:
Funcționarea GMV-ului este comandată de către UCE injecție astfel: 1. Pentru automobilele fără aer condiționat GMV-ul răcire pornește când temperatura apei depășește 99 °C; GMV-ul răcire se oprește când temperatura apei scade sub 96 °C. 2. Pentru automobilele cu aer condiționat GMV-ul răcire pornește pe treapta I când temperatura apei depășește 99 °C; GMV-ul răcire pornește pe treapta a II-a când temperatura apei depășește 104 °C; GMV-ul răcire trece din treapta a II-a în treapta I când temperatura apei scade sub 101°C; GMV-ul răcire se oprește când temperatura apei scade sub 96 °C. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
gabriel.dumitru |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 6 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Deci..nu stiu de la ce provine acel zgomot de “ceva” aflat in functiune (si nu se intampla mereu!). A/C-ul oprit (chiar nu l-am pornit), Ultimul buton de la instalatia de climatizare oprit, la oprirea motorului si coborarea din masina (adus pe 0). Probabil ca o fi vreun ventilator “ascuns”, dar nu imi amintesc sa fi citit de asa ceva in manualul masinii si in plus de asta normal ca prima intrebare care mi-am pus-o a fost “s-o opri singur acel zgomot”? Si nu am mers nici cu frana de mana trasa (coool!!!). E chiar noua pentru voi chestia asta sau ati mai intalnit-o/auzit-o? e vorba de electro ventilator, care functioneaza si chiar daca masina este oprita. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/Scala
- B-26-XXX
|
|
Marty |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Am vorbit prostii si m-au cocosat baietii (in special Marty)! Scuzele mele :oops: , in special lui vallig. Am fost neclar in text si am vazut cartonasul rosu. Mea culpa! Reamintesc, in prima zi de condus Solenza am plecat cu frana de mana trasa (asta e). Prin urmare motorul s-a supraincalzit, ventilatorul radiatorului s-a pornit si a bazait pret de 5 minute dupa ce am scos cheia din contact. Persoana pe care o vizitam in acel moment are clio simbol si mi-a explicat ca i se intampla acelasi lucru la supraincalzirea motorului. Chestia cu discurile ventilate a fost o analogie tampita, facuta la prima ora inainte de a ma trezi 100%. De exemplu, pe un coleg cu solenza l-am intrebat azi ce stie de discurile de frana ventilate si s-a aratat mirat ca are la masina asa ceva. Eu macar am habar. Am vrut sa-i spun lui vallig ce mi s-a intamplat, nu am dat cu parul. Nu ma pricep in mecanica si nu dau sfaturi. As vrea sa o luati ca pe o intamplare povestita si repet, nu sunt specialist. Imi cer si eu scuze, am reactionat cam tare! :oops: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#20
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Inca ceva:
******************** Dacă, după ce s-a luat contactul, temperatura apei atinge valoarea 102 0C în timpul următoarelor 2 minute de la oprirea motorului, atunci calculatorul de injecție comandă pornire G.M.V. răcire la viteză mică. Atunci când temperatura coboară la 95 0C se va comanda oprirea G.M.V.-ului; funcționarea acestuia nu trebuie să depășească 10 minute după oprirea motorului. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Bine bine, sa notam faptul ca SLZ nu foloseste apa pe post de agent de racire
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
florinc |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe bord voua cand este motorul cald pana la a cata liniuta urca acul acela, ca cineva mi-a spus ca pana cam la a 2 a linie mai groasa, la mine merge chiar spre a 3 a?
multzam |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
Marty |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Hm, dupa cum ziceam si mai sus, la mine urca cu 2 liniute peste a doua linie groasa
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie cel mai mult mi-a urcat pana putin deasupra celei de-a doua linie groasa. Cand ajunge intre a doua linie groasa si linia subtire de deasupra ei porneste GMV-ul si nu mai urca.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
vallig |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
M-am lamurit de unde provenea “zgomotul”. Ventilatorul de la radiator. L-am lasat azi asa sa mearga, ca sa vad ce se intampla si dupa cateva minute (pana in 5, cred) s-a oprit. Singur... Nu stiu daca e normal sau nu, dar...mergem inainte (ca inainte era mai bine :shock: ).
|
-------------------- |
|
vallig |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 2 January 04 ![]() |
[quote="klaus"]Este de la electroventilatorul instalatiei de racire, cel de pe radiator.
Multumesc pentru lamuriri. Gata, m-am linistit. Asa e cand nu ai mai avut masina ta, te sperii din orice;-) |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:08 |