Aer in circuitul de frinare
![]() ![]() ![]() |
Aer in circuitul de frinare
B30YYP |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 May 03 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2007, Prestige 1,6 16V
- ??-??-???
|
|||
asarban |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
POmpa de frana!
Inlocuire! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Marty |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pompa de frina sau repartitorul, mai degraba repartitorul! Daca era pompa de frina, pierdeai lichid, il gaseai sub forma de picaturi in partea inferioara a servo-frinei.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
florin |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Probabil e pompa de frana, nu zic nu, dar as vrea sa va spun ce am patit cu vechea masina, un Oltcit RM: am cumparat-o in 90 (de la fabrica, noua) si mai ales vara sau cand franam des mi se inmuia pedala. Am fost la n service-uri, mi-au umblat la pompa de frana, au inlocuit ceva in ea (niste pistonase cu garnituri), si tot nimic nu am rezolvat. Asa ca am dedus ca lichidul de frana nu era bun, facea gaze - nu rezista la temperaturile prescrise. M-am dus la service si am cerut pe raspunderea si plata mea - aia ziceau ca SIGUR nu rezolv nimic - sa-mi inlocuiasca lichidul din toata instalatia.
Rezultatul: rezolvare totata. Probabil ca in fabrica furasera din lichid si mie mi-au pus ceva diluat sau de alt tip, naiba stie. Deci, daca reparand pompa - sau inlocuind-o - nu rezolvi nimic, asta e a doua varianta, dar doar daca dimineata, la rece, frana e mai tare decat dupa ce ai mers ceva cu masina (mai ales dupa ce faci o aerisire, dupa aia intra aer si nu-ti mai dai seama). |
-------------------- |
|
clr |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca ma alatur celor care au aceasta problema: la cca 5000 de km mi s - a aprins becul de avarie frana. Solutia din service: schimbat lichid de frana (cica nu a fost bun cel original). Ieri la o frana brusca am patit aceeasi chestie: bec aprins, frana foarte moale. In service n-au facut decat sa - mi aeriseasca franele. Am cerut sa - mi schimbe pompa, dar n-am picat la pace cu ei. Cica instalatia de franare ar prinde aer pe undeva (greu de depistat pe unde) si ca pompa nu are nimic.
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
AL |
![]()
Post
#6
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Se pare ca ma alatur celor care au aceasta problema: la cca 5000 de km mi s - a aprins becul de avarie frana. Solutia din service: schimbat lichid de frana (cica nu a fost bun cel original). Ieri la o frana brusca am patit aceeasi chestie: bec aprins, frana foarte moale. In service n-au facut decat sa - mi aeriseasca franele. Am cerut sa - mi schimbe pompa, dar n-am picat la pace cu ei. Cica instalatia de franare ar prinde aer pe undeva (greu de depistat pe unde) si ca pompa nu are nimic. ![]() ![]() ![]() ![]() nu-i asa ca masina ta e de prin primavara-vara anului 2002?... a fost un lot de masini cu probleme la pompa de frana... fuguta la garantie!!!.... sa schimbe pompa....daca nu, reclamatie scrisa la VC... astea cu lichidul si aerul sunt aberatii.... si oricum nu au voie sa-ti dea masina ca fiind remediata daca au banuieli ca pe undeva trage aer in instalatie....trebuie sa faca verificarea etanseitatii instalatiei!!! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
MojoJojo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 24 November 03 From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti ![]() |
am cunoscut pe cineva la service (auto center Venerei) care era la cea de-a 5 (cincea) pompa de frana inlocuita...biata femeie fusese chiar si la Mioveni cu masina si chiar la renumitul service din Pitesti (CNCD parca ii zice) si NIMIK...cat am stat in service au schimbat mesterii aia 2 pompe si i-au aerisit instalatia de nu stiu cate ori, dar tot degeaba...habar n-aveau ce e de vina...se pare ca si in cazul asta conteaza sa ai noroc sa nimeresti o masina fara brobleme!!!!
in rest...bafta! |
-------------------- Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
|
|
wwilly |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
Buna!, Treaba cu inlocuirea lichidului de frana nu e aberatie! La Oltcit-ul meu vechi am avut aceeasi problema, se inmuia pedala destul de des ,dupa aerisire se rezolva problema dar doar pe moment! M-am interesat, am banuiy ca ar fi vb de pompa de frana , dar am aflat ca lichidele de frana sun foarte higroscopice, si chiar si o contaminare cu 2% cu apa reduce drastic temperatura de fierbere, ceea ce determina simptomele amintite
![]() |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
clr |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE nu-i asa ca masina ta e de prin primavara-vara anului 2002?... a fost un lot de masini cu probleme la pompa de frana... fuguta la garantie!!!.... sa schimbe pompa....daca nu, reclamatie scrisa la VC... astea cu lichidul si aerul sunt aberatii.... si oricum nu au voie sa-ti dea masina ca fiind remediata daca au banuieli ca pe undeva trage aer in instalatie....trebuie sa faca verificarea etanseitatii instalatiei!!! Masina este din Octombrie 2002. Cat despre schimbatul pompei m-am certat cu ei dar degeaba. O sa incerc probabil sa fac o reclamatie la VC, cu toate ca sunt destul de sceptic si cu asta (vezi postul meu de la tutoriale). |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
B30YYP |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 May 03 ![]() |
QUOTE Pompa de frina sau repartitorul, mai degraba repartitorul! Daca era pompa de frina, pierdeai lichid, il gaseai sub forma de picaturi in partea inferioara a servo-frinei. As dori o lamurire. Sa presupunem ca este repartitorul. Adica pe acolo intra aer in instalatia de frina. Atunci cum se face ca la aerisire gasesc aer (din destul) numai la rotile fata, iar pe spate nu. Este posibil? Doar ma intreb cum ajunge aerul pe fata? Poate sa prinda aer si prin alta parte? Subliniez ca nu pierde lichid. Multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Prestige 1,6 16V
- ??-??-???
|
|
FLEX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cum faci aerisirea? cu ce roata incepi? se incepe cu dreapta spate, apoi stinga spate, apoi dreapta fata si ultima stinga fata. Prima frina aerisita scoate foarte mult aer, urmatoarele din ce in ce mai putin.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
DSops |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Pererea mea: nu vor sa schimbe pompa de frana, dreptul lor. Frana trebuie sa mearga bine, obligatia lor. O ultima discutie cu ei in cunostinta de cauza ca mergi la OPC daca nu se termina balciul. Sa nu fii singur si sa ii obligi sa iti treaca in carte (daca esti in garantie) sau sa ceri si sa pastrezi facturile daca esti pe banii tai.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
B30YYP |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 May 03 ![]() |
QUOTE Cum faci aerisirea? cu ce roata incepi? se incepe cu dreapta spate, apoi stinga spate, apoi dreapta fata si ultima stinga fata. Prima frina aerisita scoate foarte mult aer, urmatoarele din ce in ce mai putin Da. Exact asa fac aerisirea. Dar, intrebarea mea este daca am putea exclude, ca si cauza, repartitorul pentru cazul in care aer iese pe la rotile fata (etriere) si nu pe la cele spate (cilindri). Ma gindesc cum circula aerul (bulele de aer) prin instalatie de ajunge in fata? Am putea exclude repartitorul? Multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Prestige 1,6 16V
- ??-??-???
|
|
Nicu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
poti sa ai probleme cu pistoanele etrierelor sau cu garniturile lor. ce se intimpla: dupa ce iei piciorul de pe frina garniturile au rolul de a trage usor pistonul inapoi (in afara de etansare) compensind astfel miscarea pedalei. daca pistonul nu se misca in urma lasarii pedalei libere, apare o usoara depresiune in circuit care poate avea 2 efecte: vaporizare lichid sau aspiratie de aer. eu zic ca asta e cauza pt care ai aer doar pe fata si schimbarea garniturilor (daca pistonul si corpul etrierului sint super curate si lucioase) eventual schimbarea etrierelor cu totul ar rezolva problema.
dupa schimbarea garniturilor asigurate ca burdufurile de izolare a pistoanelor sint bine montate. |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
FLEX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca Nicu are dreptate, cam la garniturile pistoanelor etrierilor ar putea fi problema, totusi e ciudat ca nu ai scurgeri (hihihihihi!) in caz de por macar "namol" la etrieri ar fi trebuit sa ai. La dublu circuit (unul pe fiecare punte) e posibil ca sa nu contamineze si cealalta punte, singura legatura intre circuite e in rezervorul de lichid de frina.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:26 |