DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dimensiunile jantelor standard de tabla

danciusergiu84
post 20 Jan 2010, 22:30
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




poate reusesc sa-mi procur din strainatate un set de jenti aliaj pana acum am aflat de pe acest forum ca dimensiunile standard sunt 4x100 la prezoane si 5,5 x 13 " si inteleg ca mai este o dimensiune ET cat este aceasta la jantele de tabla?

vreau sa le inlocuisc pe cele de tabla cu unele cat mai identice si o sa folosesc cauciucurile standard 165/70/13


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 20 Jan 2010, 22:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




ET=46 au cele originale, ai putea sa iei unele cu ET mai mic sa iasa mai inafara, poti lua si de 6j ca merg cauciucurile 165/70 si pe unele putin mai late, dar nici prea iesite afara ca atinge in aripa spate

This post has been edited by Relu_GTT: 20 Jan 2010, 22:53


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Jan 2010, 09:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




multumesc


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jan 2010, 09:55
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mai este si diametrul gaurii de centrare, daca-ti iei pentru opel de exemplu ca sunt foarte comune, si iti bat toate marimile adica 4x100, ET-ul, 5,5x13, mai putin asta de ce zic eu, poti sa le arunci, pentru ca nu vor intra pe butucul de Supernova, la fel daca iei cu gaura mai mare, iti trebuie inele de centrare, uneori mai scumpe ca jantele propriuzise. Asa ca ia un subler si masoara-ti cat ai, ca nu stiu din cap. Poza e la o janta de tabla, dar ca sa intelegi de ce zic.

Attached thumbnail(s)
2.JPG ( Size: 49.36k ) Number of downloads: 743


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Jan 2010, 15:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




intreb ca si un necunoscator: nu se centreaza si fixeaza in prezoane daca cumva e mai mare respectiva gaura?

nu mi se parea asa de importanta acea gaura de la butuc parca nici nu e prea exacta...


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pician90
post 21 Jan 2010, 17:22
Post #6


fost Membru posesor de JumpJet.


Group: Members
Posts: 667
Joined: 24 May 09
From: Din centrul Ardealului




asta ma intreb si eu ..conteaza gaura centrala.? daca se strang cele 4 prezoane..normal ..nu se centreaza janta pe tambur?


--------------------
ex : dacia super nova 2002
am avut o revelatie...sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie ........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Jan 2010, 20:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




de exemplu pe spate chestia care iasa din tanbur si trece prin janta e doar un capac de protectie la piulita care strange rulmentul, am desfacuto doar odata si tin minte ca tamburul are fata de montare a jentii plana inafara de acel capac

rog cine are mai multa experienta sa ma corecteze daca gresesc

vreau sa ma clarific in caz ca gasesc ceva care imi place, as putea sa dau o roata jos de pe spate dar deocamdata e vreme nasoala...


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jan 2010, 07:42
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(danciusergiu84 @ 21 Jan 2010, 15:26)
intreb ca si un necunoscator: nu se centreaza si fixeaza in prezoane daca cumva e mai mare respectiva gaura?
*




ba se fixeaza....gresit, si roata nu va fi centrata. Pe spate ca pe spate, dar pe fata ce faci? E periculos, in oras merge, dar la viteza mare vibreaza parca nu ai avea rotile echilibrate, afecteaza directia etc. De aceea se folosesc inele de centrare daca gaura e mai mare in janta. Daca e mai mica, nu le poti pune deloc. Oricum o sa gasesti mult mai multe jante cu gaura mai mica decat cu ea mai mare, mai ales in Germania, de aia am zis sa masori.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 22 Jan 2010, 09:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




In prezoane se si centreaza, din acest motiv sunt conice!


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jan 2010, 09:42
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ai umblat tu cu jante cu gaura mai mare pe fata fara probleme, sau presupui? nu se va face centrarea rotii fara acele inele, centrarea se face pe butuc, si mai are un rol, preia din eforturile radiale, suruburile preiau eforturile axiale , doar tin roata pe butuc.
Jantele vin de noi cu inele la pachet, de prosti oare?

Recomand o lectura, dar in engleza: http://planetsoarer.com/offset/studs.htm

QUOTE
On generic after market wheels, the spigot hole inside the wheels is a lot bigger than the spigot on the car. So what you need to do in this case is fit spigot locating rings. These are just rings of aluminum or hard plastic, that fit over the spigot on your car and then have a proper fit with the spigot hole on the wheel. If you don't have the spigot taking all the weight of the car, chances are you'll break one or more studs when you drive the car hard or have to brake hard. Remember the wheel nuts are simply there to hold the wheel on, NOT support the weight of the car. Also, as there is nothing to centre the wheel, you'll notice the wheels go in and out of balance because as you drive around, they'll move around on the hub.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Jan 2010, 20:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




am inteles importana fixarii jentii pe butuc, ca si concluzie cred ca daca acea gaura e prea mica se aduce la dimensiune la strung, iar daca e mai mare se pot face acele inele tot la strung

din ce am mai vazut pe link cred ca prezoanele se strang corect in cruce

multumesc inca data pentru informatii

This post has been edited by danciusergiu84: 22 Jan 2010, 20:53


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jan 2010, 09:10
Post #12


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Cat mai costa o janta "stock" de tabla?


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 23 Jan 2010, 12:08
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




@danciusergiu84 normal ca in cruce se strang, eu asa le strang de cand am masina

@Maskatu parca vreo 90 ron


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 06:39
Forum Renault