Ventilatorul nu porneste
Ventilatorul nu porneste
Sergiu |
25 May 2004, 08:39
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara |
|
||
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|||
AL |
25 May 2004, 10:45
Post
#32
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
Am prins ideea ta...si cred ca ai dreptate.... dar, in fond, ea confirma posibilitatea/cauza descrisa de mine.... anumea aceea a comportamentului ciudat datorat contactelor imperfecte.
Eu am avut o astfel de surpriza, sa vad cum acul se duce in sus fara a porni GMV-ul si dupa simpla deconectare si reconectare a mufei senzorului de temperatura, totul a revenit la normal. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Marty |
25 May 2004, 11:08
Post
#33
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
AL, da-mi voie sa te contrazic! Supapa din capacul vasului de expansiune este facuta astfel incit sa elibereze aerul/apa daca presiunea din circuitul de racire creste la nu-stiu-cite atmosfere. In cazul functionarii normale, acea supapa nu se va deschide.
Silviu-S, daca vrei sa aerisesti circuitul asa cum trebuie, scoate capacul vasului de expansiune si fa un drum de vreo 10 km. cu masina, astfel incit sa deschida termostatul si sa porneasca ventilatorul. Ai grija, dupa ce termini acest drum NU OPRI MOTORUL INAINTE DE A PUNE CAPACUL LA LOC !!!! Risti sa-ti scuipe tot lichidul pe acolo. O alta metoda, mai ortodoxa de data aceasta, ar fi sa pornesti motorul si sa aerisesti sistemul manual, pe la supapele de aerisire. Asta inseamna sa stai cu masina pe loc si sa dai drumul/inchizi valvele alea cu minuta ta. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Sergiu |
25 May 2004, 11:20
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara |
Marty, da-mi voie sa te contrazic. Volumul de lichid + gaz in instalatie este constant. Ce face vasul ala este ca aduna gazul (prin degazare). Iesind gazul din instalatie (restul circuitului), locul lui este luat de lichid. Exact cum zicea AL. Gandeste-te si tu ca nu e nevoie ca supapa vasului sa elibereze aerul in atmosfera, ca doar vasul ala oricum are aer in el, nu e umplut ochi cu lichid... Din cate am inteles eu problema principala poate fi lipsa etanseitatii circuitului de racire, caz in care nu se face corect degazarea aia.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
AL |
25 May 2004, 12:49
Post
#35
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
Marty.... nu vreau sa intru in polemici fara sfarsit.... de aceea iti recomand sa citesti manualul de reparatii DSN sau SLZ (in acesta din urma nu stiu daca e tratata problema).... si apoi vorbim la proxima intalnire smile.gif
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Mihai_E |
25 May 2004, 16:25
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
vasul de expansiune aflindu-se mai sus decit motorul, tot aerul ajunge singur in vas, de unde se elimina prin supapa, fara nici un fel de aerisire. sigur ca e bine sa prujezi nitel si pe la valvele alea ca procesul sa dureze mai putin timp.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
bogdan_o |
25 May 2004, 18:18
Post
#37
|
||
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Pai si ce daca vasul e mai sus decat motorul? Doar nu se ridica bulele de aer din motor ca CO2-ul din apa minerala doar pentru ca vasul ala e mai sus. Cred ca putea fi oriunde, dar l-au pus acolo ca sa umbli mai usor la el..
Oricum, gandindu-ma mai bine s-ar putea sa ai dreptate Al. Antigelul cu tot cu bulele de aer ajung in vas prin furtunul de deasupra. Asta insemna ca antigelul se va scurge pe fundul vasului iar aerul va ramane deasupra. Mai departe, antigelul este sorbit prin furtunul de jos, deci nu are cum sa mai traga aer. Si treptat se aeriseste. Daca presiunea creata de aerul din instalatie care ajunge in vasul de expansiune e prea mare se deschide supapa si aerul in exces este eliberat. Eu ma gandeam la aerisirea la mai vechile berline, unde nu era decat un singur furtun care doar tragea lichid din vasul de expansiune si de aceea nu avea cum sa se aeriseasca singur in vecii vecilor.
Imi cer scuze mecanicului lui Silvius, eu sunt ala batut in cap ca nu gandesc de doua ori inainte sa scot o prostie pe gura si s-o transpun ulterior in scris. Mea culpa. :oops: |
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
clr |
26 May 2004, 07:26
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti |
Nu stiu daca motorul se aeriseste sau nu singur, dar eu cred ca atata timp cat in manualul de service este descrisa procedura de aerisire ea ar trebui urmata
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
Robert SLZ |
26 May 2004, 07:28
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti |
Unde sunt duzele (robinetii) de aerisire a instalatiei ?
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
Mihai_E |
26 May 2004, 08:02
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
[quote]Pai si ce daca vasul e mai sus decat motorul? Doar nu se ridica bulele de aer din motor ca CO2-ul din apa minerala doar pentru ca vasul ala e mai sus. Cred ca putea fi oriunde, dar l-au pus acolo ca sa umbli mai usor la el..
Oricum, gandindu-ma mai bine s-ar putea sa ai dreptate Al. Antigelul cu tot cu bulele de aer ajung in vas prin furtunul de deasupra. Asta insemna ca antigelul se va scurge pe fundul vasului iar aerul va ramane deasupra. Mai departe, antigelul este sorbit prin furtunul de jos, deci nu are cum sa mai traga aer. Si treptat se aeriseste. Daca presiunea creata de aerul din instalatie care ajunge in vasul de expansiune e prea mare se deschide supapa si aerul in exces este eliberat. Eu ma gandeam la aerisirea la mai vechile berline, unde nu era decat un singur furtun care doar tragea lichid din vasul de expansiune si de aceea nu avea cum sa se aeriseasca singur in vecii vecilor. [quote]Bai Silvius, mecanicul ala era batut in cap[/quote] Imi cer scuze mecanicului lui Silvius, eu sunt ala batut in cap ca nu gandesc de doua ori inainte sa scot o prostie pe gura si s-o transpun ulterior in scris. Mea culpa. :oops:[/quote] daca te uiti la orice circuit hidraulic (adica niste conducte prin care circula apa) vei vedea ca aerisirile sunt amplasate in punctele cele mai de sus ale instalatiei, iar golirile in punctele cele mai de jos. asta pentru ca aerul fiind mai usor decit apa se ridica deasupra, iar apa curge singura de la deal la vale. asa ca vasul de expansiune ar putea fi amplasat oriunde, dar metoda de aerisire ar fi diferita, pentru ca daca vasul ar fi amplasat mai jos (ca la berlina) pe undeva prin motor ar mai ramine pungi de aer care n-ar ajunge niciodata in vas ca sa se elimine. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
AL |
26 May 2004, 08:04
Post
#41
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
[quote]Unde sunt duzele (robinetii) de aerisire a instalatiei ?[/quote]
"robinetii" este de fapt unul singur, si este la mijlocul unui furtun, cum te uiti catre motor, e aproximativ in dreapta chiulasei sau filtrului de aer...este ca o mica rotitza ... acesta insa are rolul de a sigura eliminarea aerului atunci cand se umple instalatia....ca sa poata patrunde lichidul... du pentru aerisire "dinamica"....adica cu motorul pornit... e un fel de aerisire primara, grosiera, urmata de "reglajul fin", adica de auto-aerisirea in mers.... GATA!....eu ma opresc...vad ca acest subiect nu se mai termina.... cred ca am spus tot ce era de spus. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
bogdan_o |
26 May 2004, 15:13
Post
#42
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Mihai_E, ce ai scris tu e valabil pentru instalatii care nu sunt sub presiune si in care lichidul circula gravitational. Dar intr-un circuit sub presiune in care antigelul este antrenat de o pompa, eu zic ca e imposibil sa mai ramana aer, indiferent de pozitia vasului de expansiune. Lichidul care este recirculat de pompa impinge eventualele pungi de aer ramase, oriunde ar fi ele catre vasul de expansiune.Robinetii de purjare se pun in general sus pentru ca daca ar fi mai jos s-ar scurge pe acolo tot lichidul, deci e logic sa fie in punctele cela mai inalte.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
fanelaru |
6 Aug 2004, 09:57
Post
#43
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 February 03 From: Bucuresti |
Si unde e conectorul ala? |
||
--------------------
Renault
Megane
2005 Influence 1.5 dCi Fanelaru Stelar
|
|||
panavision |
9 Aug 2004, 11:01
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti |
Acum chiar daca discutia a luat o alta directie am si eu o intrebare pentru cine s-a mai lovit de urmatoarea problema si a gasit rezolvare.
Problema este ca nu mai porneste GMV-ul pe treapta I, nici cand este aerul conditionat pornit nici cand temperatura apei ajunge sus. Cu aerul conditionat pornit mai porneste treapta a II-a din cand in cand. Daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si a gasit si o rezolvare ii multumesc anticipat daca imi da si mie solutia. P.S Am o SN Clima 2002, si acesta este primul mesaj de pe forum. Asa ca va salut pe toti pe aceasta cale. |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
Mihai_E |
9 Aug 2004, 12:55
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
da, am patit-o io, vezi ca in partea dreapta a radiatorului jos,jos se afla o rezistenta care ori e arsa, ori are contactele arse/topite si nu mai face contact. rezistenta se gaseste, partea nasoala e ca mufa care care e pe cablu si care 100% e si topita nu se gaseste. io am facut o improvizatie, am pus pacuci pe cablu si i-am prins cu suruburi de bornele rezistentei (care au niste gauri in ele).
bafta! |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
panavision |
9 Aug 2004, 13:25
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti |
merci, ma duc sa cercetez problema si sper sa o rezolv
|
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
panavision |
10 Aug 2004, 17:26
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti |
Mihai_E, ai avut dreptate! Era mufa topita. Am schimbat rezistenta cu totul si am lipit fire direct pe contacte. Acum totul e OK. Merci mult!
|
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
Mihai_E |
11 Aug 2004, 07:35
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti |
pentru putin!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
gabimaxim |
5 Feb 2006, 21:07
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi |
Da, vad ca a trecut mai mult de un an de la ulimul reply, totusi incerc sa vad daca ma lamureste cineva.
Am o DSN de f. mutin timp si ce am remarcat este ca acul indicator de la temperatura lich. de racire nu mi s-a ridicat niciodata mai sus de jumatatea primei portiuni de scala. La fel ventilastorul nu mi-a porni deloc, niciodata. Am citit la voi cam tot ce ati scris, dar pa mine ma nedumereste o problema. Motorul este construit sa functioneze optim la o anumita temperatura, temperatura care este aceiasi cu cea de declansare a termostatului. Aceast lucru ar trebui sa se intample intr-un timp cat mai scurt, pana intra in functiune cel de-al doilea circuit de racire, cel care cuprinde si radiatorul. Intrebarea este, de ce mie oricat am mers prin oras, nu am ajuns sa mi se deschida termostatul, implicit motorul sa functioneze in conditii optime si consumul de carburant sa fie cel mai mic. Am o DSN Confort din 2001cu GMV-ul prins de radiator in 4 suruburi. Oare am eu o problema cu racirea, sau si la voi se intampla la fel mai ales acum iarna. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
klaus |
6 Feb 2006, 09:45
Post
#50
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Ce inseamna ca o ai de foarte putin timp?
O ai de cel mult o luna? Sa fie cumva exact luna asta in care temperaturile au fost care au fost (adica scazute)? Venitlatorul porneste in conditiile in care circuitul de racire, prin miscarea aerului exterior prin radiator nu reuseste sa aduca apa la temperatura necesara. Dar daca e frig afara si ii reuseste aceasta operatie.... Si cum nici acul nu a depasit zona rosie, inseamna ca i-a reusit operatia fara sa porneasca ventilatorul. Zic si eu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gabimaxim |
6 Feb 2006, 10:32
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi |
Am 150 Km facuti cu ea. Instalatia de racire are doua circuite. Un circuit mic , care face ca lichidul de racire sa circule numai prin motor si inca un circuit care se deschide prin termostat si care lasa sa circule lichidul si prin radiator. Normal ar fi ca, pana se deschde termostatul, lichidul de racire care circula prin blocul motor sa ajunga in cel mai scurt timp la temperatura optima de functionare a motorului respectiv deschiderea termostatului. Nu are legatura cu radiatorul, acesta fiind inchis.
Asa ca, de ce sta temperatura la jumatatea scalei cand ea trebuie sa ajunga la temperatura optima, indiferent de cat aer trece prin radiator. Principiul asta de functionare este la Dacia 1300, oare o fi alt principiu de functionare la instalatiile sub presiune? Nu prea cred. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
klaus |
6 Feb 2006, 11:26
Post
#52
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Si de unde stii ca ... nu s-a deschis termostatul?
Daca o fi ... blocat pe deschis? Si esti sigur ca senzorul de temperatura pentru indicatorul din bord functioneaza OK? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
leop |
6 Feb 2006, 14:24
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti |
QUOTE(Mihai_E @ 9 Aug 2004, 12:55) da, am patit-o io, vezi ca in partea dreapta a radiatorului jos,jos se afla o rezistenta care ori e arsa, ori are contactele arse/topite si nu mai face contact. rezistenta se gaseste, partea nasoala e ca mufa care care e pe cablu si care 100% e si topita nu se gaseste. io am facut o improvizatie, am pus pacuci pe cablu si i-am prins cu suruburi de bornele rezistentei (care au niste gauri in ele). bafta! ajutor!!! ori sunt eu atehnic total ori am nevoie urgenta de un oculist! am o Clima din XI 2001achizitionata in urma cu 2 luni.daca am inteles eu bine,in momentul in care apas butonul de climatizare si pornesc aeroterma ar trebui sa o ia si GMV-ul pe treapta I.La mine din parti!se aude un clic de cuplare si GMV-ul scandura!asa E modelu`asa sau am ceva ticnit?m-am chiorat dupa rezistenta asta de mi-au cazut ochii si nimic.singurele dracii pe care le-am vazut sunt 2 mufe_una pe corpul ventilatorului si una jos pe radiator.sigurantele ieste in regula asijderea.HELP PLEASE!! P.S.daca e`cu poza si mai bine!prind greu si uit usor.merci din rarunchi(pe bune) This post has been edited by leop: 6 Feb 2006, 14:27 |
--------------------
dacia
supernova clima
- b10 leo
|
|
Andu |
6 Feb 2006, 18:01
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti |
QUOTE(gabimaxim @ 6 Feb 2006, 12:32) Asa ca, de ce sta temperatura la jumatatea scalei cand ea trebuie sa ajunga la temperatura optima, indiferent de cat aer trece prin radiator. Pai fiindca acolo deschide termostatul, exact la jumate.La linioara urmatoare deja porneste ventilatorul iar daca ti-a trecut de aia deja poti incepe sa-ti faci probleme. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
klaus |
6 Feb 2006, 18:03
Post
#55
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
De unde stii ca nu pleca GMV-ul? Te-ai uitat si la motor sa vezi daca merge sau nu?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gabimaxim |
6 Feb 2006, 18:10
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi |
Andu, cred ca ai dreptate. La jumatate se deschide termostatul si acolo ramane la temperatura optima. In cazul cand temperatura creste din cauze deja cunoscute, intra in functiune GMV-ul, acesta functionand ca o protectie la supratemperatura.
Corect, m-am lamurit. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
leop |
6 Feb 2006, 18:13
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti |
[quote=leop,6 Feb 2006, 14:24]
ajutor!!! ori sunt eu atehnic total ori am nevoie urgenta de un oculist! am o Clima din XI 2001achizitionata in urma cu 2 luni.daca am inteles eu bine,in momentul in care apas butonul de climatizare si pornesc aeroterma ar trebui sa o ia si GMV-ul pe treapta I.La mine din parti!se aude un clic de cuplare si GMV-ul scandura!asa E modelu`asa sau am ceva ticnit?m-am chiorat dupa rezistenta asta de mi-au cazut ochii si nimic.singurele dracii pe care le-am vazut sunt 2 mufe_una pe corpul ventilatorului si una jos pe radiator.sigurantele ieste in regula asijderea.HELP PLEASE!! P.S.daca e`cu poza si mai bine!prind greu si uit usor.merci din rarunchi(pe bune) [/quote Nimic,nimeni? |
--------------------
dacia
supernova clima
- b10 leo
|
|
klaus |
6 Feb 2006, 18:58
Post
#58
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
leop |
6 Feb 2006, 19:05
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti |
[quote=leop,6 Feb 2006, 18:13]
[quote=leop,6 Feb 2006, 14:24] ajutor!!! ori sunt eu atehnic total ori am nevoie urgenta de un oculist! am o Clima din XI 2001achizitionata in urma cu 2 luni.daca am inteles eu bine,in momentul in care apas butonul de climatizare si pornesc aeroterma ar trebui sa o ia si GMV-ul pe treapta I.La mine din parti!se aude un clic de cuplare si GMV-ul scandura!asa E modelu`asa sau am ceva ticnit?m-am chiorat dupa rezistenta asta de mi-au cazut ochii si nimic.singurele dracii pe care le-am vazut sunt 2 mufe_una pe corpul ventilatorului si una jos pe radiator.sigurantele ieste in regula asijderea.HELP PLEASE!! P.S.daca e`cu poza si mai bine!prind greu si uit usor.merci din rarunchi(pe bune) [/quote Nimic,nimeni? [/quote] ar trebui sa vad invartindu-se palele ventilatorului(vorbim de cel prins pe radiator)nu?motorul masinii funche,bineinteles,cand actionez AC. |
--------------------
dacia
supernova clima
- b10 leo
|
|
klaus |
6 Feb 2006, 19:11
Post
#60
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Nooo, daca GMV-ul ar merge, nu ar trebui sa se vada rotindu-se, ar trebui sa-l vezi cum da tura la masina...
bineinteles, te-ai uitat la gmv, cu aerul pornit, sa vezi daca se invarte? Si ai facut proba si cand erau temperaturi mai ridicate? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2024 - 22:28 |