Tunning privind ... insonorizarea masinii !
![]() ![]() ![]() |
Tunning privind ... insonorizarea masinii !
Ov |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.527 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
blana de-aia se gaseste de cumparat ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca un zgomot f mare, si nu stiu cati dintre voi au rezolvat aceasta problema, provine de la roti ( cauciucurile) si cutie...deci: insonorizarea compartimentului motor nu va rezolva in totalitate aceasta problema..cel mai bun antifon este cel facut din mastic auto incalzit, si dat in straturi succesive in pasajele rotilor, apoi puse scoici, antifonate si ele, din fibra de sticla..acelasi lucru se face si la cutie si deasupra tobei de mijloc ( aici este indicat sa se puna si o foaie de staniol ( aluminiu) intre antifon si toba!)
|
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Va dau eu o idee, putin mai costisitoare dar merita credeti-ma... exista prin Practiker sau Bricostore, tot un fel de folie PEE atat ca e neagra si de diferite grisimi... eu imi capitonasem la fosta dacie 1300 din 77 toata podeaua si nu se mai auzea nimik asta pana pe la 80 cand incepea motorashul sa faca scandal... in orce caz folia respectiva e de diferite grosimi 4, 6, 8mm dar eu zik ca se merita daca nu urla si cutia... preturile pleaca de pe la 200.000/mp.
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
- B
'96; 4x4 '97
|
|
m_and_trix |
![]()
Post
#65
|
![]() - Group: Members Posts: 144 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum draq e folia aia PEE
![]() |
--------------------
AUDI
A4 AVANT
- B-989-NLY
2004 1.9 TDI
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(m_and_trix @ 20 Apr 2005, 16:41) Cum draq e folia aia PEE ![]() Folia PEE e izolatia care se pune sub parchetul laminat... cea la care ma refer eu e putin altfel, o data ca e neagra (sau ma rog, un gri inchis), e de diferite grosimi iar daca vrei sa aiba si folie de aluminiu are si din aia... toata treaba e de pret... |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
- B
'96; 4x4 '97
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Deci ...trebuie sa imi pun si eu mocheta in masina insa nu stiu ce sa imi pun pe dedesubt: PEE sau pasla ? Ca nu sunteti asa de hotarati. Acum am mai aflat ca exista un fel de burete ce are forma unui cofrag de oua si poate fi pus in izolatii. Stiti ceva ?
|
--------------------
Renault
Laguna
- SV-10-SIS
1999 / 1.6 16v / concorde Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
gattoman |
![]()
Post
#68
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.De curand am gasit ,de la o dacie mai veche, pasla aia care se pune pe cupola sub tapiterie.Ma gandeam ca daca are ceva efecte cand e pusa sus.....de ce nu ar merge pusa si intre compartimentul motor si habitaclu....Si ca sa nu se imbibe cu apa, ma gandeam sa ii pun la final un stat de folie PEE aluminizat .Asta am sa incerc sa fac cand da caldura.
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
- K-MR-589
z
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#69
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Buyaka @ 20 Apr 2005, 15:45) Va dau eu o idee, putin mai costisitoare dar merita credeti-ma... exista prin Practiker sau Bricostore, tot un fel de folie PEE atat ca e neagra si de diferite grisimi... eu imi capitonasem la fosta dacie 1300 din 77 toata podeaua si nu se mai auzea nimik asta pana pe la 80 cand incepea motorashul sa faca scandal... in orce caz folia respectiva e de diferite grosimi 4, 6, 8mm dar eu zik ca se merita daca nu urla si cutia... preturile pleaca de pe la 200.000/mp. Te referi la acel material care se simte ca e o combinatie de smoala/carton si are cele 2 suprafete, lipicioase, protejate de ciolofan la pret intre 500k-1M sulul de aprox 10mp ? |
--------------------
Harb
Berlina
- ADA
86
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
@shosetu: Aia e pentru hidroizolatii... folia PEE e pentru izolatie termica si fonica...
Mergi la un magazin de materiale de constructii si ceri folie de parchet... aia e. Numai bine! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
- B
'96; 4x4 '97
|
|
memexe |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 May 06 ![]() |
Din cata carte am invatat eu, sunetul(ca si caldura) este un fenomen de unda. In consecinta comportarea acestuia poate fi controlata prin intelegerea absorbtiei si reflexiei de unda. Daca o sa va uitati la orice casa, veti vedea ca termosistemul este plasat pe fata exterioara a peretelui...Deci, cei ce se obosesc sa fonoizoleze interiorul daciutzei, de fapt se straduiesc sa puna un umar la combaterea poluarii fonice cotidiene(protejeaza exteriorul habitaclului pentru a nu deranja vecinii de trafic cu zgomotele din interior). In consecinta, dupa parerea mea, aceasta discutie ar trebui sa ia in considerare urmatoarele:
1. Fonoizolare din exterior spre interior.(material de absobtie in spatele caruia se gaseste un strat de reflexie- staniol spre exemplu) 2. Fonoizolari moderne la masini moderne(solutii, materiale, conceptie, explicatii) 3. Orice zgomot provenit din mecanica motorului sau a cutiei nu poate fi eliminat decat prin eliminarea sursei de zgomot, ADICA MOTOR MODERN PE COASCA DE DACIE!. Nu cred ca va exista candva un motor de dacie berlina care sa sune ca unul de matiz macar. |
--------------------
Dacia
1300
- vn03hvl [FONT=Courier]Live to Ride! Ride to Live![/FONT]
|
|
memexe |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 May 06 ![]() |
Revin cu o propunere de izolare fonica pentru o berlina.
Amplasarea unui strat de staniol prins chiar prin intermediul unui strat de antifon antifon pe toata suprafata dorsala a masinii mai putin in pasajele rotilor. Peste acest strat se va dispune un start de pasla prins tot cu un strat de antifon pe toata suprafata de contact. Pentru asigurare mecanica a stratului de pasla propun prinderea din loc in loc cu surub si piese din tabla cu o suprafata ceva mai mare decat a unei saibe. Desigur ca se va avea in vedere tratarea cu vaselina a surubului si a zonei respective. Nu uitati ca folia de staniol va actiona ca strat reflectorizant in masa de antifon in care va fi prins. Peste acest strat de pasla(minim 5 mm grosime) se va veni cu un nou strat de antifon pentru protectie mecanica la socuri(lovituri de pietre, etc), dar mai ales pentru protectia la apa a paslei. Pentru un rezultat mai bun se poate dispune inca un strat reflectorizant acoperit desigur cu antifon. In acest fel unda(sunetul, adica spectrul sonor al undei) va strabate urmatoarele medii: 1. antifon- o prima faza de absorbtie(amortizare a undei adica) 2. staniol-reflexie- practic o parte din unda se intoarce spre sursa, o parte isi continua drumul spre habitaclu. 3.antifon- o a doua faza de absorbtie a restului de unda ramas; 4.pasla- cea mai mare amortizare a undei se petrece in acest strat; 5.antifon- o noua amortizare, redusa 6.staniol- o noua reflexie, foarte benefica intensitatea undei a fost cu mult redusa pana a ajuns la acest strat, deci eficacitatea acestuia va fi mai mare. 7.antifon- o ultima faza de amortizare(absorbtie a undei) 8.Tabla masinii- se comporta atat ca strat de reflexie cat si de absorbtie prin inertia mare pe care o are la contactul cu unda. Acelasi tratament dar cu un strat cat mai gros de pasla este foarte indicat pe peretele dintre motor si habitaclu, plasat inspre motor evident. Pasajele rotilor se vor rezolva cu renumitele capace din fibra date pe fata interioara cu antifon si prinse cu pop nituri de aripa int/ext. Nu uitati sa astupati cu PPE gaurile tehnice prevazute in portiere in spatele panourilor. Ideal este un strat de TEROSON pe fata interioara a fetei de usa. Asa cum spunea un coleg din forum dacia are aerodinamica de caramida, deci nu veti obtine niciodata performante vw sau audi sau orice altceva modern la aceasta masina. Dar ameliorarea este posibila! Pana la mai multa liniste in masina, sa auzim de bine! Si inca ceva, prezenta unor boxe zgomotoase la bord nu justifica sunetul de tinichea in interior! |
--------------------
Dacia
1300
- vn03hvl [FONT=Courier]Live to Ride! Ride to Live![/FONT]
|
|
viperthevenom |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 February 06 From: Arad ![]() |
A incercat cineva ceva asemanator cu ce zice memexe???
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410
- AR-02-RRR
1995
|
|
ionut17 |
![]() ![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
eu am facut ceva asemanator saptamana trecuta cand mi-am antifonat masina.am dat cu un strat de antifon pe care am pus un strat de staniol si iar un strat de antifon. sper sa mearga
![]() |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
george_slz |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Incercati antifon proaspat, o fasie consistenta de pasla din vitan acoperita cu antifon la fel de praspat, astfel incat atunci cand patrunde apa sa nu se imbibe, si cred ca ati rezolvat problema.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
- b xx sef
2008
|
|
viperthevenom |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 February 06 From: Arad ![]() |
@Ionut17
Si rezultatul final?? cum se aude acum masina? ![]() |
--------------------
Dacia
1410
- AR-02-RRR
1995
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
inca nu e gata. momentan e bucati toata masina.acu doua saptamani am rasturnat-o si am antifonat-o si dedesupt, schimabat bucse si altele, si cred ca mai dureaza cam o luna pana e gata.mai am mult de lucru
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
r3d |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
dezgrop acest topic cu gandu ca voi primi si io niste raspunsuri mai bune.ma bate gandu sa atifonez capota la dacie si am cautat prin dezmembrari si nu am gasit nimic sa imi placa.ba sunt mici ba jupuite sau alte alea.acum ma bate gandu sa o confectionez io si mam gandit sa pun un strat de vata minerala si peste sa pun mocheta de masina,iar intre vata si mocheta sa pun pa toata lungimea mochetei folie de aluminiu.acum ce parere aveti voi da foc la masina sau voi avea de castigat.am cautat si mocheta din aceea de papuc diesel dar nam gasit.niste pareri???
|
--------------------
dacia
1310
- bz 03 gat
1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 23:19 |