arcuri
![]() ![]() ![]() |
arcuri
Andreea_SGM |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 7 June 06 From: in dreapta la SGM ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1991
- B-34-SGM
|
|||
``GTI`` |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
da dar sti cat costa un amortizor cu taler reglabil???
da se poate face nu are nimica dar nu cred ca tu in 10 min lasi masina in jos.....,si din reglajul talerului cu cat ai putea sa cobori garda la sol???? ca este si acolo niste chestii... |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
1. Se taie talerul pe strung.
2. Se da filet pe 1 pe corpul amortizorului. 3. Se confectioneaza o piulita pe diametrul la amortizor, de asemenea cu pas de 1. Se foloseste vechiul taler, care va si ridicat sau coborat din piulita de pe amortizor. Mod de utilizare : Se preseaza arcul cu presa clasica. Se infileteaza piulita la cota dorita Se depreseaza arcul. Garda la sol in cazul meu o pot cobora pana cand ajunge sa se prijine oala pe tamponul de la amortizor. Nu cred ca dureaza mai mult de 10 minute / roata. Cost de realizare in functie de strungar (2-3 sute de mii pe bucata) O sa imi fac eu asa ceva. Daca nu ma supara nimeni pana atunci, o sa pun si poze ![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#154
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
SGM , amortizorul are o zona de lucru optima ?
Si inca ceva ... se poate scurta amortizorul ? Intelegi ce vreau sa zic : talerul amortizorului va ramane la locul lui , dar amortizorul va fi scurtat in partea de sus . intreb si eu , ca nu am vazut niciodata un amortizor desfacut ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Ale mele sunt scurtate.
La faza cu talerul mai trebuie facuta o smecherie, a ramane corpul prea subtire in urma filetarii. ![]() This post has been edited by B-34-SGM: 9 Jun 2006, 15:27 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#156
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si acum fiecare sa se descurce dupa cum il duce mintea
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Imi place ca in acest topic avem deja doua reprezentante ale sexului Frumos!Asa este Andreea_SGM nu ai unde sa le dai.Bine ai venit in clubul nostru!Se pare ca ai petrecut destule ore in garaj alaturi de ocupantul locului din stanga ta.
![]() |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
Andreea_SGM |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 7 June 06 From: in dreapta la SGM ![]() |
Robert lucreaza la niste amortizoare reglabile,cum aveau batranii care alergau pe coasta,da nu va spun mai multe va fac doar curiosi,asta e doar secretul dintre pilot si copilot
This post has been edited by Andreea_SGM: 10 Jun 2006, 02:10 |
--------------------
Dacia
1310
1991
- B-34-SGM
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#159
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Andreea_SGM @ 9 Jun 2006, 16:00) Robert lucreaza la niste amortizoare reglabile,cum aveau batranii care alergau pe coasta,da nu va spun mai multe va fac doar curiosi,asta e doar secretul dintre pilot si copilot INCREDIBILLLL ![]() andreea dar cu spatele ce o sa faca pilotul tau ??? sa zicem ca fata a rezolvat-o o ridica si o lasa...dar spatele... ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
SiloS |
![]()
Post
#160
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
la fel
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#161
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
amortizorele fata se pot face reglabile dar nu cu filetul direct pe corpul amortizorului. Trebuie facuta o bucsa de diametrul amortizorului , sudata , si apoi facut filet pe ea. Piulita pe care se aseaza talerul trebuie conceputa in asa fel incat talerul sa se centreze cat mai bine. Mai e problema tijei amortizorului, aceasta poate ajunge la cap de cursa in momentul unui soc puternic deteriorand grav amortizorul. Pentru spate la dacie nu se poate regla inaltimea suspensiei decat prin inlocuirea arcurilor (avand grija la cursa amortizorului) sau prin crearea unui nou sistem de suspensie care sa permita montarea arcului pe taler axial cu amortizorul (similar fata)
![]() |
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#162
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
da si am uitat pe fata trebuie modificat si diametrul interior al talerelor pt a se adapta diametrului marit al amortizoruli+piulita (cam greu de modificat talerul)
Il cunosc si eu pe mitica amortizor si e meserias f bun |
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
Muttley |
![]()
Post
#163
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
As avea o obiectie la ideea realizarii de amortizoare cu pozitia talerului reglabila...
Daca nu va iese cum trebuie si crapa filetul ala cand va e lumea mai draga... sa zicem la peste 100 km/h?!? Masina cade pe-o parte si lumea papa coliva... In opinia mea o astfel de modificare se califica simplu drept inconstienta! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#164
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si masinile de raliuri nu au la fel , muttley ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(Muttley @ 11 Jun 2006, 21:40) As avea o obiectie la ideea realizarii de amortizoare cu pozitia talerului reglabila... Daca nu va iese cum trebuie si crapa filetul ala cand va e lumea mai draga... sa zicem la peste 100 km/h?!? Masina cade pe-o parte si lumea papa coliva... In opinia mea o astfel de modificare se califica simplu drept inconstienta! ![]() Muttley,cele doua piulite de fixare a talerului sunt asigurate de alte doua contrapiulite.Si pasul filetului este de 1 sau 1.5.Destul de marunt pentru diametrul amortizorului.Si asa ceva folosesc constructorii celebrii d motociclete si baietii de la raliuri si batranii nostrii celebri ce alergau la coasta si la circuit si sincer sa-ti spun nu am auzit sa crape filetul la vreunul cum zici tu? This post has been edited by ROBY 06-TFA: 11 Jun 2006, 21:08 |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
Siconi |
![]()
Post
#166
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mi se pare mie sau masinile de raliu au piese omologate si testate? Ceea ce incercam noi sa injghebam e cam riscant. Se poate sa nu se intample nimic, dar se pot produce si catastrofe.
Sunt de acord ca se poate face suspensie reglabila, dat fiind faptul ca altii o au deja montata de multi ani. Conteaza executia. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Muttley |
![]()
Post
#167
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La raliuri exista regulamente bine gandite si puse la punct, modificarile "artizanale" sunt convins ca se fac in baza unor instructiuni stricte, indelung studiate si f bine documentate, in conditii de prelucrare exemplare si cu controale severe. Asta daca te referi la raliurile mai de "amatori" sa zicem.
Ca la celelalte, chiar si pt multe masini de strada am vazut, exista astfel de amortizoare de cumparat, elemente aftermarket de tip "tuning". Nu stiu, nu vreau sa-mi urc pe nimeni in cap, exista modificari si modificari, doar ca asta nu-mi inspira incredere... Asta e parerea mea. ![]() Edit: ROBY, daca talerul se fixeaza-n 2 piulite asigurate de alte 2 contrapiulite, la asta adaugandu-se necesitatea comprimarii arcului cu presa (pe care eu cand am facut-o m-am plictisit de moarte si mi-a amortit mana), ridicarea masinii pe cric, demontarea rotii, etc... Taaare as vrea sa stiu, cam cu ce ocazie, sau de cate ori in viata ori din ce motiv te-ai apuca sa ajustezi garda la sol a masinii?!? Tare cred ca dupa primul reglaj acolo moare... ![]() This post has been edited by Muttley: 11 Jun 2006, 21:22 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Siconi |
![]()
Post
#168
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca ai de facut atatea manevre ca sa faci un reglaj, sigur o lasi asa, "la punctul mort", ca daca la fiecare tip de competitie sau cursa de ocazie schimbi garda si apoi, cand pleci pe sosea revii la cea initiala, in momentul in care ai atatea de montat-demontat si presat si depresat.......... vorba lui Muttley, incepi sa te cam plictisesti de la o vreme sau poate chiar de la prima utilizare.
Cu toate astea, ma incanta gandul unei suspensii reglabile. Tare mult mi-au placut Citroen-urile alea mai vechi cu suspensii hidraulice. Masina se lasa la pamant cand era oprita si cand pornea motorul posesorul ei se ridica in 10 sec. Mai exista suplimentar, dar nu la toate modelele, optiunea sa ajustezi garda la sol, sa ridici sau sa cobori masina. Singura mare problema era ca respectivele telescoape aveau in interior o "bula" de gaz, plina cu azot si cand se spargea bula aia, nu prea mai aveai ce-i face. Ramaneai fara telescoape si te scutura masina de numa' numa'. (Stiu asta din experienta unui amic care si-a adus din Austria vreo 3 masini la fel, numai ca sa aibe piese de schimb). Poate ca un astfel de sistem hidraulic ar fi mai benefic, dar gandit ca sa eliminam problema bulei de azot. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#169
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
"Taaare as vrea sa stiu, cam cu ce ocazie, sau de cate ori in viata ori din ce motiv te-ai apuca sa ajustezi garda la sol a masinii?!? Tare cred ca dupa primul reglaj acolo moare..."
cand te duci la peste muttley ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
Siconi |
![]()
Post
#170
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
![]() Pe bune, chestia aia cu telelscoape hidraulice mi se pare mult mai viabila. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#171
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
mah chestia cu reglarea amortizoarelor pe fata sa zicem ca se face dar pe spate??? ce se poate face???
ps:eu am carlig ![]() ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
Muttley |
![]()
Post
#172
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(cristigeo69 @ 11 Jun 2006, 22:40) Pana la magazin e drum asfaltat ![]() Apoi... O suspensie coborata e consecinta unei masini cu tenta sport. Dupa mine, asta implica obligatoriu anvelope cu talie joasa. In cazuri extreme, poti f bine sa montezi "rotile de iarna" care-s mai mari in diametru. Pt cine ar fi tentat sa spuna ca nu toata lumea are asa ceva, eu consider ca sunt imperios necesare daca ai modificari si vrei sa circuli tot anul. In al doilea rand, odata ce faci modificarile astea te lecuiesti de mers la iarba verde cu masina prin balarii, de carat soacra cu toate orataniile din curte in masina samd. Chiar azi am vazut o poza cu o Dacie care mai avea inauntru un singur scaun! Al soferului si atat. Si-s sigur ca masina aia nu se plimba prea des pe teren accidentat, ca de incarcatura nici nu poate fi vorba. Referitor la amortizoarele pneumatice, pe una din bicicletele mele am o furca telescopica cu amortizoare pe ulei si aer. In partea de sus a fiecarui amortizor exista o valva identica cu cea de la pneuri. In plus, fiecare amortizor are un reglaj in trepte pentru diametrul sectiunii de trecere a uleiului din telescop. Reglajele le fac in functie de teren: off road si road. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Muttley,depinde ce presa ai folosit de te-ai plictisit asa tare!Si daca investesti bani pentru a monta amortizoare reglabile,investesti si pentru confectionarea unei chei speciale.Si ca sa va fac curiosi,se poate monta suspensie reglabila si pe spate!As putea spune ca este mai usor decat pe fata!Cel putin in cazul DACIA.Si cineva pe aici a zis bine:atentie la cursa minima a amortizorului.Voi reveni cu amanunte.
This post has been edited by ROBY 06-TFA: 11 Jun 2006, 22:15 |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
``GTI`` |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
nu numa SGM le are in lucru ci si altii!!!
![]() nu are rost sa imi bat gura ca oricum 99% din care citesc nu fac nimik concret.... au mai calculat si altii inainte sa puna astfel de amortizoare pe masina ,... pe spate merg facute mai usor exact cum a zis 06 tfa..... This post has been edited by ``GTI``: 12 Jun 2006, 19:27 |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
Siconi |
![]()
Post
#175
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Roby, daca nu dai detalii dupa ce verifici "schema" esti egoist.
@GTI: intr-adevar, multi nu ar pune mana pe o surubelnita nici sa-i pici cu ceara; pentru ei sa traiasca 'nea Gigi de la service. Dar restul, pardon ceilalti, 1%, sunt interesati sa faca ceva util, cat mai ieftin posibil, dar macar sa fie facut de ei... garantia lucrarii e sa-ti faci tu cu mana ta. Insa cand nu ai cunostintele necesare, apelezi la amici. Personal sunt interesat sa vad cam ce sistem se va adopta pe spate, ca pe fata am si alte idei, in genere asemanatoare. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
``GTI`` |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
SGM, parca spuneai ca ,cu amortizoare reglabile ti-ai ingreuna prea mult masina nu?, sau ti-ai schimbat parerea???
problema cu talerul este ca trebuie facut altul...la amortizoarele de dacie, oricum eu daca (doar daca) mi-as face (si nu imi voi face niciodata ![]() nea Dumitru stieeeeeeeeee..... ![]() ![]() aaaaa si inca ceva degeaba ai amortizoare supersport, daca nu ai bara antirluiu mai groasa, dar aceasta discutie se poarta in alt topic...: bara antiruliu..... |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
SiloS |
![]()
Post
#177
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
parca are una de 26
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Siconi |
![]()
Post
#178
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
nu era de 22?
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
SiloS |
![]()
Post
#179
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
de raliuri . de pe vremea lu chiosca .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
``GTI`` |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
eu mi-am facut bara antiruliu fata la cineva(nu dau nume) care e cum aveau batranii, inca ceva nu conteaza diametrul exagerat de mult ,conteaza de elasticitatea materialului si de ce tratamente i-se aplica, urmeaza cea pe spate tot mai ``buna`` de 2? diam , procedeu ce l-a adoptat si ROBY 06 tfa , abia asteptam sa fie gata lucrarea...
in legatura cu bratele superioare se pot face altele cu alte gauri mai spre exterior pentru a da alta inclinatie amortizorului dar acelea chiar trebuie serios calculate.... |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 07:17 |