Treapta a V-a
![]() ![]() ![]() |
Treapta a V-a
uzispeed |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 29 March 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
-------------------- Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
|
|||
nimic |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
din cate am mai citit eu pe aici huruitul in relanti e de la rulment.
faza cu intratul intr-a 5-a am patzit-o si eu.numai ca la mine nu era de la cutie.oala de la schimbatorul de viteze se prindea cu 3 shuruburi putzin cam lungi.unul dintre el atingea capatul inferior al schimbatorului exact atunci cand bagam a 5-a.de fluierat nu fluiera ce-i drept dar trebuia pacalita sa intre a 5-a.indoind putzin shurubul ala acum schimbatorul face cursa completa si intra bine a 5-a.verifica intai faza asta si daca nu e asta cutia cere o reparatzie |
-------------------- |
|
costinel_sandu |
![]()
Post
#3
|
Aliaj mecanic+sofer Group: Members Posts: 185 Joined: 25 March 04 From: Alexandria / Bucuresti ![]() |
Daca huruitul se modifica la apasarea ambreiajului poate fi de la rulmentul de presiune.
Faptul ca nu intra in a V-a se poate datora bieletei dintre maneta si cutie Nici a mea care e la fel cu a ta uzispeed, decat ca e din '93 nu mai vroia sa intre sau intra in III si i-am inlocuit bieleta cu una model nou fara cuplajul ala elastic si apoi a mers foarte frumos ba mai mult are si mai putin joc maneta |
--------------------
dracia
DSN-ul lui tata:)
2001 Rapsodie
- TR-03-???
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Ia uitate la clama de plastic de sub maneta.S-ar putea sa-ti mearga greu si din cauza ei.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
uzispeed |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 29 March 04 From: Timisoara ![]() |
Problema mai mare e fluieratul ala in mers in treapta a V-a. Asta m-ar interesa daca a mai avut cineva.
|
-------------------- Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#6
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Probleme la treapta V am si eu.
Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei. Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic... |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
viulian |
![]()
Post
#7
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Ma intriga huruitul la rece.. de obicei huruiturile se aud mai bine cand uleiul e mai moale si metalul bate pe metal mai bine..
Sigur se aude mai tare cand e rece ? E dependent de ambreiere/debreiere ? |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Ov |
![]()
Post
#8
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pt suieratul in a V-a, verifica in primul rand uleiul din cutie sau schimba-l direct. Daca tot asa face, nu stiu ce are, dar are ceva sigur (am mers si io cu o masina care fluiera in a V-a) sincer, nu ma pricep la cutii.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
vlad_vulpe |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu am huruit la cutie si in treapta a IV-a si in a V-a, dar habar nu am de unde e
poate ma ajuta cineva merci |
-------------------- |
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
e un fluierat deranjant???sau asa mai fin???nu cumva ai scapat-o fara ulei?sie de la grup si pinioane??
Acu si povestea mea...cu motorul pornit , pe loc bag in toate vitezele fara nici o problema...insa in mers kestia este ca din tr a 5-a nu pot baga direct a 4-a..ci trebuie sa simulez bagarea in tr a 3-a dupa care cobr intr-a 4-a..stie cineva de ce??? |
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
de la sincroane?
![]() |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
liviu croitoru |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 31 May 04 From: sibiu ![]() |
pt irinel 75- vezi sincronul la a 4-a...cre ca e bulit.... am si eu o mare problemă....aveam un suierat chiar placul in tr 4 si 5. am fost la mecanic...a acimbat rulmentul biconic din cutie + semeringuri planetare + sincron tr 1+ i9nlocuit ulei cu unul mai scump din metro....problema este că acum in tr a 5 a are un suierat ca un zgomot de frecare care se estompează pe măsură ce crește turația...pe la 110/h nici nu se mai distinge in zgomotul produs de frecarea aerului pe caroserie... dar nici nu pot să merg numai cu suta+; de asemena am un huruit in cutie cind e motorul rece si nu e apăsat ambreiajul, am intrebat mai multimecanici daca ar fi de la rulmentul de presiune si toti au zis că in acest caz ar tzrebui ca huruitul să apară atunci cind calci ambreiajul și nu invers...astept si alte păreri....referitor la suieratul din treapta a 5 a e posibil ca atunci cînd a schimbat semeringurile la planetare să fi descentrat grupul cu sateliți?
|
-------------------- POTI ASCULTA SI CUVINTELE DAR NU TE INCREDE DECAT IN FAPTE
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
merci liviu....la tine problema sta altfel (am avut si eu la cutia cu 4 trepte)..cica mai e un rulment la unu din trenuri , fix sau mobil nu mai stiu...si pina se greseaza bine si se tureaza scoate zgomotul ala..
deci parerea mea ca trebuia refacuta toata cutia de la A la Z..daca tot ai desfacut-o |
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
|
|
Dyda |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Uruitul la relanti este de la priza , incearca sa calci ambreiajul si ai sa observi ca dispare.Capatul prizei care intra in ambreiaj se sprijina mai departe intr-o bucse de bronz aflata in vilbrochen. Trebuie inlocuita bucsa si pentru asta trebuie data jos cutiavolanta ambreiajul, oricum nu are implicatii in buna functionare a masinii.
Din nastere CV_ul cu 5 vitz. este defectuoasa la ungere vit 5 si daca ai pierdut si ulei este clara ca ansamblu pinioane 5 a cam mers fara ungere. copleteeaza ulei la CV si daca tot asa face trebuie revizuita CV si inlocuite ans pinioane a 5 a Bafta |
-------------------- Kox
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
si la mine flueira in tr v dar asta daca baga pe la 70km/h...
si o tinea asa pana la 90km/h... dar fluera asa decand o stiu eu... |
-------------------- |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
fratilor mai nou rage ingrozitor in tr-4 si a 5..de la 60 in sus..
zgomotul se manifesta ca un sueirat puternic de tot mai ales de pe la 80 in sus.. si se manifesta numai cand accelerez..ca sa pot sa vb in masina la 90 la ora sau 100 tre sa iau piciorul de pe accleratie.. de altfel la relanti toarce super fain,deci faza se intampla numai in sarcina... pe lok daca o turez am depistat un huruit in drepta in motor undeva exact la granita celor 3000 de ture.. stiti prea bine cum rage dupa 3000(se sesizeaza o dif) ei la mine la 3000 se aude peste urletul ei inconfundabil un ecou la raget..ceva ca intro cutie de tabla...apoi dupa 3000 rage normal raget de motor de dacie turat... draq s-o ia..daca aveti vreunul vreo idee nu ezitati sa o impartasiti.. masina e din 98... am sesizat ca difera ca zgomot fata de astea din 99 sa fie ca a me anu are bord CN?? This post has been edited by to_the_limit: 22 Oct 2004, 18:12 |
-------------------- |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
haide-ti mai oameni bune chiar nimeni nu a sesizat...??
|
-------------------- |
|
Uzurpy |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 7 October 04 ![]() |
chestia cu huruitu la relanti e valabila si la mine...
parca macina cafea ![]() cand apas ambreiajul dispare ca prin minune fluieratul intr-a 5-a la fel..... fluiera numai cand accelerez... fluieratul asta il auzeam cand ma duceam la tara cu autobuzele alea vechi daramate... ( cand baga nenea ala a 4-a .. cred ![]() am fost si am verificat uleiul la cutie , are destul dar e acolo saracu din 99 , de cand e masina chiar sunt foarte curios ce se poate face in sensul asta.... huruitu la relanti si fluieratul in treapta 5 ps : huruitul se aude si in treapta 1 ( destul de bine ) |
--------------------
Dacia
1400
- B 56 MDX
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
up!up!up!!!!
|
-------------------- |
|
Cib |
![]()
Post
#21
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
unele cutii de dacie i 5 trepte fluiera in treapta a V-a de noi, mai ales la break. nu exista remediu si nici nu are cauze in exploatare (lipsa ulei sa cine stie ce...)
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Uzurpy @ 26 Oct 2004, 02:46) parca scria in carte ca uleiul din cutie se SCHIMBA o data la 30.000 de km SAU o data la 2 ani. Si a mea huruie la relanti de ma dispera. Am auzit ca cica ar dauna axului primar din cutie, dar sa dau jos motorul pt o bucsa de 5.000 parca nu-mi vine. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bog_cip |
![]()
Post
#23
|
membru Group: Members Posts: 215 Joined: 16 July 04 From: Brasov ![]() |
O posibila solutie :
- verificat daca ansamblul furca rulment de presiune sunt OK ( metoda ambreaj luber / calcat sa se vada diferenta) - se poate schimba uleiul + un aditiv pentru ulei pe baza de teflon ( din experiante reduce zgolotele ) - verificat saca cutia are scapari prelingeri de unei ( eliminate ) Altceva ... nu stiu !!!! |
--------------------
Toyota
corola sedan
2008
- -----
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
flueratul sau suieratul poate fi din lipsa de ulei, sau mai grav(daca zgomotul devine din ce in ce mai mare) rulmenti sparti cu bile ovlizate, asa ca aveti mare grija sa nu ramaneti in pana!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ghc |
![]()
Post
#25
|
..:::Cautatorul:::.. Group: Members Posts: 411 Joined: 9 December 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(c1p0 @ 31 Mar 2004, 13:39) Probleme la treapta V am si eu. Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei. Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic... Scuze pentru scoaterea de la nafatalina a acestui topic, dar aici am gasit o problema asemanatoare cu a mea. Se da: una bucata Dacia 1410 / 1991, CV 5 trepte. Probleme: treapta V inexistenta, I si II drept de la punctul mort, III pe unde ar trebui sa fie V. Daca incerc sa bag normal in a II-a (in stanga si in spate) intra direct in marche-arriere, fara nici o apasare. Mentionez ca si arcul de sub schimbator a sarit... Poate cineva sa-mi detalieze rezolvarea? Pot sa o fac eu sau mai bine apelez la un mecanic? Merci. |
--------------------
ZKR (Logan by Dacia)
BaLaureate 3.14
1907 toamna
- CJ-01-GHC
|
|
bog_cip |
![]()
Post
#26
|
membru Group: Members Posts: 215 Joined: 16 July 04 From: Brasov ![]() |
Este dedesubt, sub masina o piesa de plastic care face ghidajul intratului in mansalier. Din acest motiv la dacie trebuie apasat si dupa aia bagat in vireza. Piesa aia daca s-a tocit sau este prost reglata , miscata , iti face asa. Poti sa faci operatiune da trebuie sa ai simt. unui mecani ii ia 5 minute .... da asta e...
This post has been edited by bog_cip: 14 Sep 2005, 13:18 |
--------------------
Toyota
corola sedan
2008
- -----
|
|
andutzu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Merge montata o cutie cu 5 trepte de dacia cu motor de 1289.(are motorul destula putere?) Are cineva idee cam cat ar costa una secon hand? Cum o pot proba daca e buna, inainte de a o cumpara si de a o monta pe masina? (N-am chef sa iau tzeapa)
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Merge, am eu pe 1289 palier marit, ambreiaj fi 180. se schimba bieleta (parca mai scurta la 5?oricum , ceri bieleta pt 5 trepte si cata sa iei tip nou, fara tampoanele alea patrate), traversa, montura cablului km se muta la partea superioara. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
andutzu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Si un pret?
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
QUOTE(TheSaiLor @ 6 Apr 2004, 15:42) uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator. Uruitul se manifesta de la 85km/h in sus si este ingrozitor...am pus ulei...full degeaba... cand e rece nu face..dupa ce se incalzeste incepe showul! |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 15:16 |